Nezabúdajme, že naše sny sú tie najpodstatnejšie

Ak sa Vám páčili príbehy od Johna Streleckeho o Kaviarni na konci sveta, tak s radosťou môžete siahnuť aj po knihe Chlapec na oslíkovi. Aj v tomto prípade ide o snovú, hĺbavú, poučnú a motivačnú knihu plnú krásnych myšlienok, ktoré sa dotknú nie len vašej duše, ale aj vášho srdca. Príbeh je o hľadaní zmyslu života a nachádzaní samého seba.

Motív smrti ako učiteľa

Nezabúdajme, že naše sny sú tie najpodstatnejšie, aby sa raz nestalo, že na nich zabudneme a budeme žiť sen niekoho iného. Napokon nám zostane len ľútosť z nesplneného, a to predsa nechceme. Keď druhým rozpovieme svoje sny, tak môžu na ne reagovať rôznym spôsobom. Závisí to však aj od toho, že sú medzi nami takí, ktorí si sny plnia a tí druhí, ktorí nie.

Kaviareň na konci sveta

Malá kaviareň uprostred ničoho sa postará o zlom v živote reklamného manažéra Johna, doteraz plného zhonu a stresu. Ku kaviarni ho dovedie únavná cesta. Zablúdil a chce si tu iba na chvíľu oddýchnuť a pokračovať v ceste. Na jedálenom lístku v ponuke dňa objaví tri otázky: Prečo si tu? Bojíš sa smrti? Vedieš naplnený život? Na otázky si má odpovedať sám, kým bude čakať na jedlo. Otázky o zmysle života Johna najprv znechutia, no potom sa na ne pokúsi nájsť odpoveď... Hlavným posolstvom tejto útlej knihy je návod, ako vykročiť na cestu k plnohodnotnému životu. Človek by nemal snívať o dôchodku, keď si bude môcť všetko dopriať. Život sa nemá odkladať, ale žiť. Napriek presvedčeniu, že o zmysle nášho bytia už vieme všetko, nikdy sme o ňom hlbšie nepremýšľali. Príbeh o korytnačke alebo rybárovi je prostý, ale naplnený základnou múdrosťou o nezmyselnom pachtení ľudstva. Živý a svojsky zábavný príbeh sa stal medzinárodným bestsellerom a bol preložený do 41 jazykov.
Na sklade 3Ks
11,07 € 11,90 €

Hlavnou udalosťou v knihe, ktorou sa začína celý príbeh je smrť Tomovho otca. Tak, ako každá jedna situácia v našom živote, tak aj smrť nás ma niečo naučiť. Tomovi „otcova smrť ukázala, že život je konečný.“ Pri smrti blízkeho v hrudi cítime len bohapustú prázdnotu. Prázdnotu alebo krutú bolesť, na ktorú neúčinkuje žiaden liek. Každý z nás sa so smrťou blízkeho vyrovnáva po svojom. Niektorí sa uzavrú do seba, iní chcú čo najskôr zabudnúť a mnohí dokonca začnú plniť sny zosnulého, čo ich dovedie k vnútornému pokoju. Tom si však vybral inú cestu, a to odchod na juh Španielska do slnečnej Malagy. Večný odchod však nedáva otázky a ani odpovede. Z ničoho nič jednoducho nechá človeka samotného a už je na ňom, ako sa s tým vyrovná. Je však dôležité si uvedomiť, že „tak ako existuje nádych, musí nasledovať výdych.“ Je to prirodzený kolobeh života.

„Láska však nepozná čas ani priestor. Milujeme ľudí, aj keď už nežijú.“

Tom cestou natrafí na krčmu, ktorá leží bokom od všetkých ciest. Toto miesto má názov Nepanthé a získa v ňom sladkú bezstarostnosť. Po príchode ho osloví rozprávková starenka s tým, že sa sem skôr či neskôr dostanú všetci, ktorí hľadajú zmysel života a životné smerovanie. Zamýšľal sa však nad tým, kto a kedy mu ukáže stratenú cestu v jeho živote. Dozvie sa to však už v prvú noc, kedy vo svojom sne stretne beduína menom In Lak´ech. Ten ho bude sprevádzať celým príbehom a naučí ho okrem iného aj to, že najviac záleží na sile prítomného okamihu.

Žiť TU a TERAZ je jednou zo záruk šťastného života, pretože naše najväčšie strachy pramenia z minulosti, ktorú už nedokážeme ovplyvniť a z našej budúcnosti. S pochopením jeho snov mu bude pomáhať vykladač snov, ktorý v príbehu tiež zohrá niekoľko kľúčových úloh.

Návrat do Kaviarne na konci sveta

„Slzy sú drahocenné znamenie. Naznačujú, že čosi považujeme za dôležité.“ Pred desiatimi rokmi zablúdil do Kaviarne na konci sveta manažér John. Zišiel z cesty a chcel si len vypiť kávu. V útulnej kaviarničke našiel na jedálnom lístku tri nezvyčajné otázky Prečo si tu? Bojíš sa smrti? Vedieš naplnený život?, ktoré mu načisto zmenili život. V rozhovore s majiteľmi kaviarne si uvedomil hodnotu života a začal ho naplno vychutnávať. Čas si rozdelil medzi prácu a cestovanie, o ktorom roky sníval. Teraz rok pracuje a rok cestuje. Na potulkách po Havaji znovu narazil na známu kaviarničku. Tí istí majitelia, len iné vystresované osadenstvo. Spolu s Johnom si užívame domácku a prekrásnu atmosféru na pobreží Havaja, nové príbehy a nové podnety, ktoré nám prenikajú priamo do duše a sú nesmierne dôležité pre správny výber cesty životom. Čitateľ v rozhovoroch nesšťastnej Jessicy s Johnom nachádza odpovede na otázky, ako uniknúť každodennej rutine a znovu objaviť zmysel života. Autor píše jednoducho, ale veľmi pôsobivo. Začítame sa, kolotoč nášho života sa spomalí a my uvidíme cestu do svojho vnútra. Váš život nie je omyl, náhoda ani číra zhoda okolností. Ste tu z akéhosi dôvodu, inak by ste tu neboli. A aj keď sa občas zdá, že ste beznádejne stratení a nikdy sa z toho nedostanete, vždy sa nájde pomoc.
Vypredané
14,16 € 14,90 €

Život nie je výlet

Naše kroky nás niekedy zavedú na miesta, o ktorých sme ani len nesnívali. Alebo áno? Pri svojich potulkách Tom objaví usadlosť, na ktorej sa vyníma nápis: NA PREDAJ. Niekedy na veci jednoducho nemusíme tlačiť a silou mocou ich hľadať, niekedy si nás šťastie nájde úplne samo. Tomovi toto miesto od základov zmení život, veľa mu dá a veľa mu vezme. Ale aj o tomto je život. Plný vzostupov a pádov, radostí aj strastí.

Podtitul knihy je Život nie je výlet. Tom v jednom zo svojich snov povie  oslíkovi menom Cormeum, že „život nie je výlet. Je ilúzia, ak si myslíme, že sa musíme vydať na cestu, že musíme hľadať cieľ, aby sme dakam došli.“ Aj v tomto príbehu sa potvrdzuje staré známe „cesta je cieľ“. Dobrým príkladom je aj to, že hudbu tiež nepočúvame kvôli tomu, aby sme prišli na koniec. Tom vďaka svojím cestám zistí aj to, že človek niekedy nepotrebuje žiaden plán a stačí iba nasledovať hlas svojho srdca, ktorý nás už dovedie na správnu cestu.

Jednou z najdôležitejších myšlienok, ktorú mi dala táto kniha je, že „niekedy je lepšie, ak nevieme všetko, čo sa na ceste prihodí, inak by sme sa na ňu ani nevydali. Aj keby nás napokon doviedla k cieľu.“ Nezabudnime ani na to, že „myšlienky síce môžu vysielať zlú energiu, ale slová sa už nedajú vziať späť.“ Aj keď si mnohokrát myslíme, že je niečomu koniec, tak to môže byť len začiatok dlhej púte.

Detskí čitatelia sa v knihách Gabriely Futovej nájdu

Najznámejšiu klasiku Charlotte Brontëová vydala ako muž