Dhonielle Clayton, Sona Charaipotra: Shiny broken pieces

Ak ste videli seriál Shiny broken pieces, ktorý vyšiel koncom minulého roka a radi by ste si o ňom aj prečítali, tak Vás musím sklamať. Knihy a seriál sú v tomto prípade takmer úplne odlišné. Veľa spoločných vecí tu nenájdete. Mne osobne sa viac zapáčili knihy. Prvá časť nám predstavila mladučké baletky na Konzervatóriu v baletnej škole - Gigi, June a Bette. Dozvedeli sme sa ako medzi sebou bojovali, aby boli čo najlepšou konkurenciou a aký mal na ne balet negatívne účinky - anorexia, bulímia, hladovka. Spoznali sme aj ich vlastnosti, Gigi bolá ta milá a ničnetušiaca nová baletka, ktorá nevedela ako to v tejto brandži chodí a June s Bette boli večné sokyne a celý čas rozmýšľali ako sa stať tými najlepšími.

To je však už minulosťou a v tomto diele sa veci rapídne menia. Na výslnie sa dostane najmä Gigi, ktorá sa bude snažiť svojim súperkám odplatiť všetky nepríjemnosti, ktorými ju minulý rok nešetrili. Bette sa po nehode takmer po polroku vracia na scénu a je hneď obsadená v predstavení, čo spôsobí ďalší rozruch a žiarlivosť. A June musí riešiť vlastné problémy najmä so svojou rodinou, no zároveň sa túži dostať aj na vysokú školu, kde by sa baletu mohla venovať aj naďalej.

Autorky Dhonielle Clayton a Sona Charaipotra mi opäť dokázali, že spojiť svoje sily a napísať ďalšiu skvelú knihu, sa proste oplatí. Bolo to pútavé, nepredvídateľné až miestami dramatické. Nové vlastnosti, ktoré trom hlavným baletkám prišili, si nemôžem vynachváliť. Takýto obrat oproti prvému dielu som naozaj nečakala! Ako minule, tak aj tu sú kapitoly písané z pohľadu Bette, June a Gigy, bolo naozaj zaujímavé sledovať ich rôznorodé životy počas prípravy na sezónne predstavenie. Samozrejme nechýbala ani zákernosť, láska či poruchy príjmu potravy, s ktorými sa ne/dobrovoľne museli popasovať. Balet je krásny tanec, avšak po čase si vždy vyžiada svoju krutú daň a presne z tohto mi dokázali autorky vyrobiť nepríjemné zimomriavky. Tá bolesť, ktorou si každý ´´baleťák´´ prechádzal, tu bola opísaná naozaj podrobne.

Young adult knihy sú u mňa vždy stávka na istotu a inak to nebolo ani pri tejto. Som veľmi rada, že Slovart priniesol túto kratučkú, no zato veľmi krásnu aj poučnú sériu, plnú hlbokých zamyslení, v ktorej je nám ukázané kam až môže súperenie zájsť a aké následky dokáže zanechať predstava dokonalej postavy. Odporúčam každému, kto sa nad príbehom rád zamyslí, zasmeje, prekvapí či poplače. Nájsť sa tu dá z každého rošku trošku a strany budú ubiehať jedna radosť. Po dočítaní si budete hovoriť, že takto to predsa skončiť nemohlo, ale myslím, že ďalšie pokračovanie je v nedohľadne.

Literárna revue 12/2021

Literárna revue 11/2021