Evita Urbaníková: Manželka mi nevadí

Podľa mňa je toto najlepšia kniha spomedzi všetkých evitoviek. Príbeh je znova rozdelený do dvoch častí – pred a po, čo sa mi nesmierne páčilo a knihe to u mňa dodalo veľké plus.

„Strhujúci príbeh rodiny – mama, otec, dcéra, syn. Rodiny, v ktorej sa mama necíti tak, ako by mala a chce to zmeniť. Keď však príde na to, že jej rodina bola tým, čo ju robilo šťastnou, zistí, že už žiadnu nemá...“

Hlavná postava Romana je šťastne vydatá za Ivana a majú spolu dcéru Lenku a syna Tomáša. Tvoria priam ukážkovú rodinu – Romana je učiteľka na základnej škole ktorú navštevujú aj jej deti a Ivan pracuje pre firmu. Spoločné raňajky, nedeľné obedy, návštevy starých rodičov, či aj úplné maličkosti ako pozeranie filmov alebo spoločné robenie domácich úloh nie je u nich doma ničím výnimočným. Všetko vyzerá ukážkovo a mnohí ľudia by im mohli závidieť. Až do momentu, keď si Romana uvedomí, že Ivana už nemiluje.

Od tej chvíle jej na ňom začne vadiť úplne všetko. To ako sa usmieva, ako sa správa, ako je..úplne všetko. Dokonca rozmýšľala nad tým že mu ublíži. Najhoršie však ešte len príde. Ivanova reakcia je úplne iná než si Romana predstavovala. Ivan nekričí, nehnevá sa, nerozbíja veci a ani ju neudrie. Práve naopak, je pokojný, smutný a tichý. Lenka s Tomášom sa uzavrú do seba a po čase s Romanou prestanú úplne komunikovať.

Ako som už písala vyššie, ide podľa mňa o najlepšiu evitovku. Kniha Manželka mi nevadí je plná smútku, rodinnej drámy a snaží sa nám ukázať ako jednoducho a rýchlo sa veci môžu zmeniť. Ako sa nám môže život zmeniť zo sekundy na sekundu.

Románu som vo veľa veciach nechápala. Nerozumela som prečo robí niektoré rozhodnutia, prečo ubližuje svojej rodine a hlavne sebe. Ako mohla všetko len tak zahodiť? Prečo Ivanovi tak ublížila? Otázok som mala veľmi veľa, no odpoveď som poznala už na začiatku. Riadila sa srdcom, nie rozumom a veľmi sa jej to vypomstilo. Na konci si ale uvedomila čo všetko urobila a ako svojím konaním ublížila osobám ktoré najviac milovala. Ako sa hovorí, karma ju na konci dobehla..

Za recenziu ďakujeme Tinne Bartovej. :)

Instagram: @depesacka

Naomi Alderman: Sila