Gill Sims: Prečo mama pije

Nie všetky plány a sny sa nám podarí splniť, i keď treba si ísť za tým až do konca. Tento krátky denník je tým dôkazom.

Gill Sims- úspešná švédska autorka knihy Prečo mama pijePrečo mama nadáva, úspešná autorka facebookovej stránky a blogu o rodičovstve, ktoré nesú názor Jane a Peter. Vo voľnom čase pije víno, stráca čas na sociálnych sieťach, snaží sa a nedarí sa jej znovu získať stratenú mladosť a hľadá psa, keď sa rozhodne vydať na ďalší zo svojich pravidelných výletov.

Tento stručný popis o autorke by úplne stačil aj ako krátky obsah knihy Prečo mama pije. Krátky denník vyčerpanej matky si nezaslúžil iný názov ako Prečo mama pije. Jasnejší už byť nemohol a čitateľ si môže pod ním predstaviť presne to, čo popisuje. Krátky denník, kde hlavnou hrdinkou je Ellen. Tridsaťdeväť ročná mama, ktorá pracuje v IT spoločnosti, vychováva svoje dve deti Jane a Peter a svojho manžela Simona, ktorý sa niekedy chová horšie ako ICH vlastné deti. Ellen stráca nervy pomerne často, jej práca nie je jej vysnívanou, s manželom splácajú hypotéku, deti ju rozčuľujú, a preto sa rozhodne pred problémami utekať k vínu. Jej najlepšia kamarátka Hannah a Sam ju v tom v Piatok, keď na všetko prdím podporujú ako sa len dá. Jej vysnívaný dom je ešte vždy len snom, lebo peniaze na viac nemajú, rozčuľujú ju aj dokonalé matky spolužiakov jej detí a po dvadsiatich rokoch sa jej ozve jej ex priateľ Charlie. Môže byť niečo horšie? Samozrejme, že môže. Sestra jej manžela Simona, ktorá neuznáva žiadne vecné predmety, ale dušu, žije s hipsterom a vychováva šesť detí. Tá Ellen prinesie ešte veľké problémy. Ellen sa nevzdáva, nechce už žiť život aký žijú a rozhodne sa vytvoriť aplikáciu Prečo mama pije.

„DPČ s mojím životom“

Krátky denník zo života matky je písaný veľmi pútavo a vtipne. Jazyk autorky Gill Sims je na úrovni a prekvapuje ma, že svoj nedokonalý život vedela takto spracovať do knižnej podoby. Pokračovanie knihy je Prečo mama nadáva, ktorý nadväzuje na Prečo mama pije až veľmi, preto odporúčam si túto knihu prečítať ako prvú. Prečo mama pije je kniha, ktorú z rúk nespustíš, až kým ju neprečítaš celú. Jej vtipný dej s kopou zápletkami sa číta veľmi jednoducho, preto si knihožrút pri nej oddýchne. Kniha je spracovaná do dvanástich kapitol, podľa mesiacov, čiže v denníku je zhrnutý celý rok matky, ktorá pije, lebo ju každý mesiac dokáže rozčúliť niečo iné, a je toho dosť. Autorka náučným spôsobom opísala svoj život a ukázala, že nie každý život je dokonalý, hoci si to druhý myslia. To či sa jej sen splní čí zarobí dostatok peňazí z aplikácie a presťahuje sa na svoje vysnívané miesto, to je nateraz záhadou. Odporúčam prečítať všetkým matkám, ktoré si myslia, že len ony majú hrozné deti. :)

Za recenziu ďakujeme Mimke Fornadeľovej. :)

Maya Sinay: Navždy

Emma Daviesová – Knižný klub slečny Lucy