Ladislav Kováč: O zmysle ľudského života

Pri výbere tejto knihy som dlho uvažovala nad tým či to bolo správne. Nebude táto kniha veľmi filozofická, budem jej rozumieť, dá mi niečo, ak má len toľko málo strán? Tieto otázky mi bežali v hlave, keď sa mi dostala do rúk. V tom čase som cestovala vlakom a ako to už u nás na Slovensku beží, tá cesta trvala veľmi dlho, takže som po nej siahla. Prekvapilo ma, že pri prelistovaní knihy som objavila rôzne básničky, verše autorov aj zahraničných aj slovenských. Prekvapilo ma to, pretože takýto formát knihy som predtým ešte nevidela.

Začítala som sa do nej a už pri prvých riadkoch som pochopila, že to bol dobrý výber. Nie je to román plný lásky, dokonca to vôbec nie je román a celú knihu zhltnete za veľmi krátky čas a vlastne, nie je to ani nič romantické ako som bola doteraz zvyknutá, ale dalo mi to veľa. Ak ste niekedy študovali filozofiu, históriu alebo psychológiu a baví vás táto veda, tak vás bude baviť aj táto kniha. Ak ste doteraz netušili niektoré veci z histórie, dokonca aký malý rozdiel je medzi nami a zvieratami, ako funguje život človeka, že je to len o pociťovaní šťastia a bolesti a akí sú ľudia egoisti, aby sa cítili len šťastne, to všetko vám týchto pár strán vysvetlí. Dokonca sa dozviete ako to počas 1. a 2. sv. vojny bolo a či tá 3. svetová vojna bude alebo nie. Nie je to len o premýšľaní autora, ktorý si myslí, ako by to mohla byť, ale celá kniha je napísaná z pohľadu rôznych vedcov a ich teórií a zistení, prečo je to tak. A tie verše, vám to len na začiatku každej kapitoly trochu priblížia, aby celá táto kniha nebola len o vede a faktoch, ale aj trochu z básnického pohľadu, ako to videli rôzny básnici, počas toho obdobia, kedy sa jednotlivé udalosti diali.

Koniec knihy O zmysle ľudského života vás na malý moment prekvapí, pretože ak sledujete dianie súčasného technologického pokroku a ste súčasťou neho aj vy, zarazí vás, ak to, čo Ladislav Kováč spomenul v tejto knihe sa niekedy raz stane, bude to KATASTROFA, ale to sami si vytvárame my ľudia.

Zničí nás to? Zistíš na konci. :)

Za recenziu ďakujeme Mimke Fornadeľovej. :)

Eka Kurniawan: Krása bolí