Lisa Kleypasová: Tajomný neznámy

Čo sa týka príbehu - a jeho spracovania, tak to bolo ako vždy bezchybné. Autorka v tomto nikdy nesklamala a pre svojich čitateľov mala vždy perfektne spracovaný príbeh, v ktorom sa nenachádzal žiadny zbytočný opis, ktorého úloha by bola navýšiť počet strán.

Taktiež čo mam na jej spracovaní rada, je to, že príbehy má vždy písané v tretej osobe a zameriava sa na obe hlavné postavy, čo ja nesmierne oceňujem, pretože to maximálne uspokojuje moje zvedavé ja, ktoré často počas čítania v myšlienkach zabieha k druhej hlavnej postav a rozmýšľa, prečo konal tak ako konal - teda v top prípade, keď pohľad druhej postavy v knihe chýba. Iskra, ktorú som vyššie spomínala, tak tým som mala na mysli napríklad aj to, že v tomto diely sa mi mierne nepozdával rýchly vývoj citového vzťahu medzi doktorkou Garrett a Ethanom. Chýbalo mi tam to klasické vtipné doťahovanie postáv, ktoré vie autorka vždy perfektne zapracovať do príbehu a vôbec nevyzerá nútené. No tu sa to jednoducho nenachádzalo.

Samotné postavy boli podľa mňa perfektné a ja osobne som si ich už obľúbila, keď sa objavili v predchádzajúcich knihách ako vedľajšie postavy. Čo ma veľmi potešilo, bolo práve spracovanie Garrett ako postavy, ktorá sa úplne vymykala predstave Anglickej spoločnosti už len tým, že je žena a zároveň lekárka. Bola sebestačná a vedela sa o seba postarať, keď to situácia vyžadovala, napríklad keď raz týždenne chodila do chudobinca ošetrovať chorých.

No a Ethan, tak to bola kapitola sama o sebe - samozrejme, že myslené v dobrom. Predtým bol detektívom Scotland Yardu a v súčastnosti je špiónom, ktorý bez povšimnutia prechádza cez Londýn a nemá strach nedodržiavať až tak úplne niekoľko pravidlá, ak mu to pomôže dosiahnuť svoj cieľ. I keď z časti má šľachtické korene, no vyrastal v chudobe, no nevzdal sa a bojoval, aby sa dostal odtiaľ a niečo v živote dokázal. Čo som najviac na jeho postave oceňovala bolo, že napriek jeho snahe dokázať niečo a dosiahnuť úspech nikdy nestratil svoje morálne zásady a svedomie.

I keď medzi postavami nebolo, mnou tak dlho očakávané doberanie sa, ktoré by neskôr prerástlo do niečoho väčšieho, no zato medzi nimi bola chémia už od prvého okamihu. Veľmi sa mi páčil Ethanov prístup ku Garrett, nebral ju ako ženu, niečo menej, práve naopak, bral ju ako rovnocenného partnera a tak sa s ňou aj zhováral. Ako je už v anotácií spomenuté, tak Garrett sa zrazu ocitne v strede diania najnebezpečnejšieho poverenia, aké kedy Ethan dostal. Na základne tohto sme sa v knihe aj mohli stretnúť sa napätím, ktoré dokázalo čitateľa ešte viacej vtiahnuť do deja.

Takže kniha v konečnom dôsledku poskytuje všetko: napätie, tajomstvá, záhady, intrigy a v neposlednej rade lásku a romantickú stránku príbehu.

Za recenziu ďakujeme Knižným maniačkám. :)

Instagram: @kniznemaniacky