Louisa May Alcott: Malé ženy

Pokiaľ ste nikdy nepočuli o tomto veľmi známom románe, zaznamenáva osudy štyroch malých žien Marchových a ich matky. Čakajú spoločne na otecka, kým sa vráti z vojny a ich život plynie deň po dni, počas ktorých zažívajú smutné i veselé udalosti. Detskú knihu, ktorá vznikla podľa tohto románu, ilustrovala Francesca Rossiová. V knižke nájdete ilustráciu na každej jednej strane, niektoré sú jednoduchšie jednofarebné, iné zložitejšie.

Príbeh rozpráva o jednom roku (od Vianoc do Vianoc) v rodinke Marchovcov, ktorej vládnu v tomto období iba ženy. Musia si poriadiť samy. Alebo ani veľmi nie. Talentovaná (budúca) spisovateľka Jo sa rýchlo zoznámi s novým chlapcom Lauriem, ktorý sa prisťahoval ku svojmu starému otcovi a je veľmi osamelý. S jeho starým otcom si zase porozumie plachá Beth, ktorá rozozvučí ich dom hrou na klavír. Meg si rovnako nájde nápadníka. Dievčatá však nezažívajú len radosti, ale aj starosti, tak ako to chodí v každej rodine. A vy môžete byť aspoň nachvíľku ich súčasťou. Ja som si veľmi obľúbila tieto knižné hrdinky a v podstate ani neviem vysvetliť prečo. Každá je iná, no spolu, i keď prechádzali niekoľkými rozbrojmi, si vedia poradiť najlepšie. Takmer z každej „epizódky“, ktorá sa v príbehu objaví, vyplýva pre deti aj nejaké ponaučenie.

Tento príbeh sa nezaraďuje k tým, ktoré keď dočítate, hneď na ne zabudnete. Tieto hrdinky potrápia vašu myseľ ešte dlho potom. Sú také čarovné, že na ne len tak ľahko nezabudnete. Z príbehu vyžaruje dobro, láska, staré časy, porozumenie a mnoho ďalšieho. Kúpte svojim deťom túto knižku, uvidíte, ako sa budú tešiť na každý večer, keď si z nej budete spoločne čítať.

Za recenziu ďakujeme Martine Pinkovej.

Jej fotky a časť recenzii nájdete aj tu: @matine.knihy

Becky Albertalli: Ja, Simon... proti pravidlám Homo sapiens