Lucinda Riley: Dievča na útese

Ja som sa o jej talente písania dozvedela len prednedávnom, v čase, keď sa mi dostala do rúk táto kniha. A vôbec neľutujem ani jednu prečítanú stranu z tohto nádherného románu. Už teraz viem, že si na túto autorku nájdem opäť čas a budem venovať pozornosť ďalšej jej tvorbe.

Lucinda nám priniesla tajomnú romancu, v ktorej sledujeme život troch generácií. V írskych rodinách sa do popredia dostanú zvlášť osudy niektorých jej členov počas vojny, smrti, rodinnej drámy či lásky. Ocitneme sa v Londýne, v Corku a v New Yorku a pri tom sa vždy dozvieme niečo o predkoch hlavnej postavy Granii a jej mamy Kathleen. Rozprávačkou príbehu je mladá Aurora, ktorú autorka opísala a vytvorila naozaj vynikajúco. Bolo to malé, vtipné, múdre, silné a chápavé dievčatko a príbehu dodávalo istú dávku tajomna. Navyše mala na starosti osudy ostatných postáv a vždy konala pre dobro ostatných. Našťastie som si ju hneď obľúbila a ak s ňou bude čitateľ súcitiť, lepšie porozumie tomu, čo nám chce porozprávať. Pozornému oku neunikne, že aj napriek ťažkému osudu, ktorému sa nevyhne, je to večne energetická a optimistická malá silná hrdinka!

Niekedy, popri čítaní, človek nenachádza dostatočné množstvo slov, ktorými by vyjadril svoje pocity. Pre mňa sa toto dielo stalo silným emočným zdrojom a krásnym, príbehom, ktorý poukazuje na silu rodinných a medziľudských vzťahov. Na začiatku som sa síce nezačítala tak ako som plánovala, no o to viac bola kniha pre mňa väčším prekvapením. Nikdy som netušila čo môžem čakať, na akom mieste sa v histórii ocitnem, či akí noví hlavní hrdinovia sa do života Granie pripletú tentoraz. V príbehu si nájde svoje miesto aj láska, aj keď niektoré situácie sú celkom predvídateľné.

Ak chcete skutočne poznať celý príbeh a osud Dievčaťa na útese, táto kniha Vám odhalí všetky tajomstvá. Pripravte sa na súčasno-historickú romancu, popretkávanú minulosťou a silou lásky. Rozprávačka Aurora sa svojej malej úlohy zhostila naozaj úžasne, takže nemajte strach, že by Vám niečo uniklo. Lepšiu sprevádzačku príbehom ako ona, určite nepoznáte! Zamilovala som si tento príbeh a vrelo ho odporúčam všetkým milovníkom beletrie. Slzy v očiach sa Vám tu vynoria zaslúžene, autorka píše jedným slovom nádherne až to pohladí dušu.

Literárna revue 17/2021

Richard Osman: Štvrtkový klub detektívov