Marieta Oslanec: Počúvaj srdce

Asi touto vetou by som opísala knihu Marieta Oslanec. Maria je Slovenka, ktorá sa vo veľmi mladom veku rozhodla ísť do Ameriky. Hoci nemala veľké množstvo peňazí a jazyk vedela na nie veľmi dobrej úrovni, podarilo sa jej až nemožné. Vyštudovala prestížnu právnickú školu v Amerike, hoci proces bol ťažký, avšak nevzdala sa. Prešla si fázami, kedy bola vo svojom živote najvyššie, precestovala mnoho zemí, zarobila množstvo peňazí a dnes sa venuje ľuďom, ktorí prišli do cudziny tak, ako aj ona pred pár rokmi. K tomu, aby toto všetko mohla robiť a splniť si svoj sen, predchádzalo množstvo fáz v jej živote, ktoré ju naučili veľa. Naučila sa meditovať a 21 vesmírnych zákonov, ako napríklad ako vyliečiť zlomené srdce, ako objaviť svoje životné poslanie, ako si do života pritiahnuť hojnosť, prípadne ako nadobudnúť pozitívny vzťah k svojmu telu.

Kniha je rozdelená do 21 kapitol, pričom každá kapitola sa venuje inému zákonu. Hoci má strana vyše 190 strán, čo nie je veľa, ale kniha sa číta ťažšie a určite dlhšie. Hoci ide o samotný príbeh Marie, a to ako sa v podstate tieto zákony naučila, ale nie je to klasický príbeh, na ktorý sme pri knihách zvyknutí. Jednotlivé kapitoly obsahujú aj návod na to, ako sa tieto zákony môžete naučiť vy a ako ich aplikovať vo svojom živote.

Určite túto knihu hodnotím kladne, pretože mi ukázala, že všetko čo v živote chcem, môžem dosiahnuť, hoci sa meditovaniu nevenujem, ani nedodržiavam jej postup. Knihu by som odporučila všetkým, ktorí hľadajú nejaký zmysel, ktorých niečo trápi v živote a na čo má Maria návod. Tiež by som to odporučila každému, kto sa snaží niečo vo svojom živote zmeniť, len ešte nevie, ako na to. Práve táto kniha môže byť jeden z návodov. Hoci to nie je žiadna romantická beletria ani kniha na nedeľný odpočinok, ale skôr kniha, ktorá má ľuďom ukázať, že všetko sa dá. A jednoducho, niekedy netreba počúvať rozum, ale srdce. Za mňa 7/10.

Literárna revue 6/2021

Spoločným menovateľom každej knihy sú jej čitatelia