Vi Keeland: Nahá pravda

Priznám sa vám, keď som uvidela Nahú pravdu, nebolo mi treba ani čítať anotáciu, pretože som vedela, čo ma čaká a tým pádom ma samotný príbeh tentokrát prekvapil na plnej čiare.

Gray a Layla majú spoločnú minulosť uzavretú. Gray bol kedysi odsúdený za finančné podvody, Layla ako vyštudovaná právnička navštevovala zariadenie, kde bol umiestnený aj Gray a pomáhala odsúdeným písať právne podania. Tam medzi nimi vznikla povestná iskra, no tajnosti ju zničili.

Osud s nimi však má iné plány, pretože ich cesty sa časom opäť pretnú a tentokrát sú obaja presvedčení urobiť dôležité rozhodnutia.

Ako sme pri Vi Keeland zvyknutí, čitateľovi sú k dispozícií dva pohľady rozprávania. Tie sa nestriedajú pravidelne, prevažne je rozprávačom Layla a Grayove kapitolky slúžia na dokreslenie správnej atmosféry, no a práve niektoré situácie sú z jeho strany záživnejšie akoby boli z pohľadu Layly. Autorka dokáže bravúrne prechádzať medzi ženským a mužským pohľadom pričom ani jeden z nich nevyznieva umelo či neprirodzene. Dej napreduje svižným tempom, posúva sa cez bežné dni postáv. Práve to sa mi pri týchto knihách páči, že jednotlivé situácie sú tak obyčajné a normálne, také aké zažívajú ľudia aj v reálnom živote. Žiadne dramatické zvraty či traumatizujúce minulosti. Práve naopak, na niektrých situáciach sa dá pekne zabaviť.

Medzi postavami to iskrí už od prvej kapitoly. Opäť je k dispozícií love-hate vzťah a napätie stúpa každou minútou, čo sú tí dvaja v jednej miestnosti. Pri charakteroch autorka vsadila na istotu. Gray vystupuje od prvého momentu ako namyslený drzý nevychovanec, no časom čitatelia odkrývajú aj jeho milú stránku. V konečnom dôsledku sa z neho vykľuje verný a správny chlap. Layla predstavuje silnú ženskú osobnosť, pracuje na sebe i svojej kariére, no pri vzťahoch niekedy pôsobí ako vystrašená laň. Obaja majú svoje slabosti a je pekné sledovať, ako sa postupom deja navzájom vyvažujú.

Príbeh zažíva svoje vrcholy i pády, obsahuje malé prekvapenia a zamiešava karty, aby všetko nebolo až príliš jednoduché.

Nahá pravda je dokonalá oddychovka, ostatne ako všetky knihy od Vi Keeland. Ubieha rýchlym tempom, prináša humorné situácie, smútok a niekedy aj dôležité rozhodnutia. Vytkla by som len výber slov pri erotických scénach, ktoré by v reálnom živote asi vyvolali spontánny smiech a nie vzrušenie. Inak nemám čo vytknúť. :)

Robert Harris: Konkláve

Literárna revue 26/2020