Vi Keeland: Nemali by sme

Rovnako ako ostatné knihy aj Nemali by sme sa zaraďuje do žánru New Adult. Ukrýva v sebe romantický príbeh dvoch ľudí, ktorí ešte v živote nenarazili na lásku svojho života. Zatiaľ čo Annalise sa trápi po rozchode a túži po vážnom vzťahu, Bennett sa vzťahom vyhýba a nepotrebuje ich. Znie vám táto zápletka povedome? Rozhodne áno, každá autorkina kniha sa nesie v rovnakom znení. V niektorých prípadoch takéto rovnaké scénare bývajú autorom na škodu a v konečnom dôsledku kvôli tomu strácajú čitateľov. Vi Keeland však medzi tieto prípady nepatrí a aj napriek tomu, že linka všetkých jej príbehov je rovnaká, stále dokáže upútať pozornosť a vytvoriť čarovný príbeh, ktorý vám nedovolí sa od neho odpútať. Knihy som čítala vždy s časovým odstupom a vďaka tomu som nebola znudená či znechutená z rovnakej idey.

Autorka má sympatický štýl písania, pretože sa zameriava predovšetkým na dialógy a nezaťažuje čitateľa zbytočnými opismi či nepodstatnými informáciami. Príbeh podáva formou dvoch pohľadov, pričom ten mužský je prevažne vo väčšine prípadoch iba doplňujúci a venuje im väčšinou tak 4 kapitoly. Vďaka tomu dej neupadá do monotónnosti a prináša príjemne spestrenie. Autorka sa taktiež nezameriava len na súčasnú dejovú linku, ale nahliada aj do minulosti postáv, čím odkrýva dôvody ich správania sa.

Samotné postavy sú spracované s precíznosťou. Ich charaktery sú pevne stanovené a dokážete si k nim vytvoriť vzťah, pretože ich máte ako na dlani a poznáte ich aj s tajomstvami. Chémia medzi Annalise a Bennettom je citeľná z každého dialógu, ktorý spolu vedú. Môžete si cítiť akoby ste s nimi boli v jednej miestnosti. Ich správanie je uveriteľné a celkovo ich vystupovanie nepôsobí umelým dojmom.

Príbeh pôsobí tak skutočne a to aj napriek tomu, že je v niektorých veciach zidealizovaný. Ale tá hlavná zamilovaná zápletka a okolité prostredie sú jednoducho pohlcujúce.

Knihy od Vi Keeland sú ako skutočný život. Bežné, obyčajné, no pritom si vychutnáte každý kúsok.

Za recenziu ďakujeme Knižným maniačkám.