Virginia Vallejová: Pablo Escobar - Nenávidený a milovaný

A presne o tom je aj kniha Pablo Escobar - Nenávidený a milovaný.

Kniha, ktorá je písaná z pohľadu ženy, ktorá ho kedysi milovala najviac zo všetkých a neskôr nenávidela. Kniha, ktorá opisuje celý život Pabla Escobara, kokaínového kráľa, 7. najbohatšieho muža na svete, najväčšieho zabijaka v Kolumbii.

Virginia Vallejová, je tá žena. Bola to novinárka, ktorá mala pred sebou sľubnú kariéru. Najznámejšia novinárka, moderátorka v Kolumbii, až kým sa nezamilovala do Pabla Escobara. Ich vzťah bol veľmi divoký, rovnako, ako bol aj on. Pablo Escobar jej zveroval všetky tajomstvá, všetky plány, aké mal do budúcna, ako prepravoval drogy do krajiny a von z krajiny, objasnil jej úplne všetko. Ich vzťah bol tajný a vedelo o ňom len zopár ľudí. Bohužiaľ aj tí, ktorí s Pablom Escobarom nechceli mať nič spoločné a teda ani s Virginiou.

Drogy a Pablo Escobar, to je to, čo napadne každému hneď ako prvé. Táto kniha však nie je len o tom.

Pablo bol milujúci otec, miloval svoju rodinu najviac ako len mohol. I keď vyzabíjal plno rodín, na tú svoju nedal dopustiť. Rovnako, ako nedal dopustiť na Virgíniu. Zniesol by jej aj modré z neba, pretože to nebola obyčajná žena, ako tie s ktorými spával a za ktoré si dával platiť. Virgínia bola výnimočná, nebála sa Pabla, vedela mu do očí povedať, čo si o ňom myslí, čo nemá robiť a na druhej strane, čo je dobré, aby urobil, aby si ho svet obľúbil. Hoci Pablo zabíjal a zarábal veľké peniaze, nezabúdal ani na chudobných, ktorým veľa krát pomohol. Preto ho ľudia milovali. Vedel pomôcť, nakúpiť pozemky a domy pre druhých, ale nikto nevedel o tých temných stránkach Pabla Escobara. Až po čase.

Virgínia opisuje v knihe všetko, pretože Pablo chcel, aby keď zomrie, sa svet o ňom dozvedel, ako to všetko bolo, prečo robil to, čo robil. Chcel, aby Virginia bola scenáristka a natočil sa o ňom aj film. To všetko sa mu splnilo, hoci Virginia scenáristkou nikdy byť nechcela.

Kniha je napísaná veľmi pútavo. Zo začiatku som si myslela, že to bude „na dlho“. A hoci má vyše 370 strán a malé písmenka, pútavý dej vás do nej vtiahne. Hoci tie mená vám nebudú nič hovoriť, ani na začiatku ani na konci, ani tie skratky polícii, podobné ako FBI a vojenských oddielov, ale príbeh o Pablovi Escobarovi si určite prečítaš až do konca, pretože budete chcieť vedieť, ako jeho príbeh nakoniec skončil.

Za recenziu ďakujeme Mimke Fornadeľovej. :)

Múza menom Taliansko

V Dubrovníku ožíva slávna fantasy séria