Veková kategória

Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Najpredávanejšie - Bestsellery - Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 3 z 95

Knižné bestsellery nesmú v našej ponuke rozhodne chýbať. Najpredávanejšie a najobľúbenejšie knihy slávnych spisovateľov vás vtiahnu do deja a ponúknu vám množstvo skvelých príbehov. Vyberte si žáner, ktorý je vám najbližší alebo darujte najnovšie knižné bestsellery ako darček svojim blízkym.

Luteráni

Intímne rozhovory o Bohu cez Luthera, ale aj o duchovnom svete známych osobností. S Milanom Lasicom, Ľubomírom Feldekom, Kamilom Peterajom, Petrom Jarošom, Milanom Kňažkom a ďalšími sa zhovára Ivana Havranová. Kniha plná vyznaní, jedinečných odhalení a krásnych myšlienok... Ivana Havranová vyštudovala žurnalistiku na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pracovala a profesionálne rástla v redakcii denníka Smena, v časopise Zornička, neskôr v Československej televízii ako publicistka mládežníckeho magazínu Televízny klub mladých. Je autorkou viac ako 400 televíznych scenárov, množstva poviedok pre deti, rozhovorov, reportáží. Po roku 1989 založila vlastné vydavateľstvo, v ktorom vydávala sedem časopisov ako napr. Maxisuper, slovenský Bulvár, Lišiak a iné. Napísala dvanásť kníh, z toho päť poviedkových. Žije a tvorí v Bratislave.
U dodávateľa
11,31 € 11,90 €

Oceán mimo zákon

Romantické představy o pirátech hoďte přes palubu. Nelidské zacházení s pracovníky rybářských lodí, drancování přírodního bohatství nebo pašování zbraní – zdá se, že nekonečný prostor mezinárodních vod schová všechno. Reportér The New York Times Ian Urbina se rozhodl trochu víc prozkoumat území, které tvoří tři čtvrtiny zemského povrchu. Výsledkem jeho pětiletého cestování křížem krážem po světě je nejen kniha reportáží The Outlaw Ocean, ale i stejnojmenná nezisková organizace rozkrývající bezpráví v mořích a oceánech. Investigativní novinář strávil týdny na lodích ekologických organizací, které stíhají lovce velryb. Zažil bezčasí dlouhých plaveb i nebezpečné střety s piráty. Mluvil s lidmi nasazujícími vlastní život při vysvobozování novodobých otroků v rybářském průmyslu. Upozorňoval na luxusní mnohapatrové jachty s bazény vypouštějící všechny odpady přímo do oceánu. Přesto se v jeho reportážích objevují i okamžiky okouzlení divokou krásou živlu, který lidé nikdy nedokáží zkrotit – a bohužel ani ochránit.
Na sklade 2Ks
21,17 € 24,90 €

dostupné aj ako:

Súmrak právneho štátu

Do histórie slovenskej spravodlivosti po roku 1989 sa vládnutie matovičovskej partokracie zapíše ako obdobie temna. Toľko sektárskeho fanatizmu, nenávisti, krivenia práva. Politickej vendety a toľko štatistických obvinení zo založenia, zosnovania a podporovania zločineckých skupín by sme nenašli ani v histórii mafiánskej enklávy na Sicílii. Akurát na Slovensku na rozdiel od Sicílie sú nositeľmi usvedčujúcich dôkazov falošní svedkovia. Kniha Súmrak právneho štátu je pokračovaním publikácie Byť kajúcnikom sa oplatí, v ktorej autor nekompromisne komentuje prax využívania nezákonných, priam obludných nátlakových prostriedkov orgánov činných v trestnom konaní voči obvineným verejným činiteľom, opozičným politikom, podnikateľom, advokátom i sudcom. To všetko sa deje v súčinnosti ministra vnútra, špeciálnej prokuratúry, skupiny vyšetrovateľov NAKA a médií hlavného prúdu v štýle Josepha Goebbelsa, ríšskeho ministra pre ľudovú osvetu a propagandu: ,, Dajte mi do rúk médiá a ja z národa urobím stádo svíň.“
Na sklade > 5Ks
9,30 € 10,00 €
  • 5 /5

Projekt vlk

Zoologická záhrada je zvláštny model sveta. Pozeráme sa v nej na živé zvieratá a tvárime sa, že všetko je tak ako v divočine. Príroda, ktorej sa môžeme pokojne prizerať a bezpečne sa jej dotknúť, sa nám páči. Lenže čo ak sa zrazu niečo stane? Švédsky novinár Lars Berge spracoval príbeh, ktorý otriasol celým Švédskom. V krajine, kde nadovšetko milujú prírodu a ona ich vrúcne city opätuje, sa zrazu v najväčšej švédskej zoo odohrala tragédia. Vlk zapojený do projektu "Intímny kontakt s vlkmi", ktorý mal návštevníkom umožniť dôvernú blízkosť s veľkým dravcom, nečakane napadol svoju ošetrovateľku a zabil ju. Celá krajina bola v šoku. Bol to vlk, v ktorého blízkosti sa odfotografovali mnohé osobnosti kultúry, športu, či politiky, ale aj stovky turistov denne. Zrazu si každý z nich uvedomil, že mohol byť na mieste ošetrovateľky. Lars Berge preskúmal všetky detaily tohto tragického prípadu, no čím viac zistil, tým ťažšie mu bolo odpovedať na otázku: Kde sa stala chyba? Išlo len o nekompetentnosť pracovníkov? Alebo o chamtivosť zamestnávateľov? Vlk z reportáže Larsa Bergeho nám ukáže, v akej ilúzii žijeme. A kto z nás v skutočnosti žije za mrežami klietky. Reportážna knižka švédskeho novinára Larsa Bergeho Projekt vlk nie je len trilerovým záznamom jednej tragickej udalosti, ale aj úvahou o živej prírode, o skutočnej divočine a o mieste človeka medzi živými tvormi. Kniha vychádza v preklade Jozefa Zelizňáka. O autorovi Lars Berge (1974), švédsky novinár, scenárista a dokumentarista. Dlhé roky spolupracoval so švédskym denníkom Svenska Dagbladet. Venuje sa písaniu prózy i reportáží. Jeho knižka Projekt vlk bola nominovaná na prestížnu reportérsku Cenu Ryszarda Kapuścińského. Spracoval v nej nečakaný útok vlka vo švédskej zoo, ktorý napadol a zabil svoju ošetrovateľku. Bol to prípad, ktorý otriasol celým Švédskom. Lars Berge žije v Štokholme.
Na sklade > 5Ks
16,06 € 16,90 €

dostupné aj ako:

Ufo nad Bratislavou

Slovensko – krajina troch morí, z ktorých len jedno je skutočné, no aj tak k nemu nie je priamy prístup. Rodisko Nočného kráľa, pred ktorým sa triasol celý svet i Jánošíka, ktorý bohatým bral, no chudobným nič nedával. Aké je Slovensko videné poľskými očami? Dobre známe. A predsa ako keby prichádzalo z inej galaxie. Je Slovensko pre Poliakov len krajinou Tatier, halušiek, oštiepkov a iných ľudových stereotypov? Ani zďaleka! Je to raj surferov, aký nikde na okolí nenájdete, je to krajina, v ktorej vznikol muzikál o poľskom pápežovi a je to aj miesto, z ktorého môžete po smrti odletieť rovno na obežnú dráhu. No taktiež je to krajina s dlhodobými neliečenými traumami z minulosti i súčasnosti – od Jánošíka, cez Tisa až po Fica. Ufo nad Bratislavou je veľmi osobná a zábavná kniha o krajine, ktorú dobre poznáme, no nevieme sa na ňu pozrieť z takého uhla, ako naši najbližší susedia. Poľská spisovateľka Weronika Gogola, ktorá si Slovensko zvolila za svoj domov, s dávkou humoru a sympatie pozoruje svoju osvojenú domovinu. Výsledkom je jej vydarená reportážna knižka Ufo nad Bratislavou, ktorú by sme mohli nazvať aj návodom na použitie Slovenska. Či už tu žijete, alebo tadiaľto len prechádzate.
Na sklade > 5Ks
16,06 € 16,90 €

dostupné aj ako:

Všetky Larine vojny

Kniha Všetky Larine vojny je silným príbehom jednej ženy a matky, ktorá sa rozhodla nevzdať a bojovať so životom i všetkými jeho príkoriami za každú cenu a do posledného dychu. Aká veľká musí byť láska matky k svojim synom, keď sa rozhodne celkom sama absolvovať púť do vojnou zmietanej Sýrie a žiadať syna, aby sa vrátil? A prečo na ňu musia neustále siahať krvavé pazúry vojny, keď jediné, po čom skutočne túži, je pokoj a mier? Lara sedí v gruzínskom McDonalde, na stole pred ňou chladne čaj v papierovom poháriku a rozpráva. Rozpráva o svojom živote a o vojnách, ktoré jej neustále zvierajú prsty okolo krku. Najskôr dve čečenské, ktoré jej zmarili sny o kariére herečky, potom tá sýrska, ktorá jej ukradla dvoch synov. Wojciech Jagielski je pozorný poslucháč a majstrovský rozprávač. Larin príbeh sa pod jeho rukami mení z reportáže na silný, takmer až shakespearovský príbeh. Pred našimi očami sa otvára farbistý život v tichej horskej doline Pankisi, dve čečenské vojny, ktoré ho prevrátia naruby i rozlúčka Lary s jej dvoma synmi, Šámilom a Rašídom, ktorí sa rozhodli hľadať šťastie v bohatej Západnej Európe. Kniha výnimočného poľského reportéra Wojciecha Jagielskeho Všetky Larine vojny vychádza v preklade Juraja Koudelu.
Na sklade 5Ks
16,06 € 16,90 €

Vrah je v každém z nás 2

Zločin nikdy nespí a teď přinese řadu bezesných nocí i vám! Elitní detektiv z pražské mordparty Jan Štoček opět zapátral v paměti a vytáhl na světlo světa další zásadní případy své kriminalistické kariéry. Spolu s Lucií Bechynkovou, zakladatelkou oceňovaného podcastu Opravdové zločiny, vás zavede přímo na místo činu. Jak probíhalo vyšetřování mediálně známých případů a co šokuje i otrlého kriminalistu? To a mnoho dalšího zjistíte ve strhujícím vyprávění o všech podobách policejní práce.
Na sklade 3Ks
17,20 € 18,49 €
  • 5 /5

What is huncút?

Slovenskí emigranti, ktorí sa postarali o najdlhší súdny proces štátu New York od roku 1683. Policajný riaditeľ Matovič z Humenného, ktorý bojoval s talianskou mafiou spolu s dolapiteľom Al Caponeho. Slovenskí farmári z Arkansasu, ktorých dávali v kongrese za vzor pri potláčaní segregácie na juhu. Ale aj Novozámčanka, ktorá bola očitou svedkyňou najslávnejšej prestrelky divokého západu. Všetky tieto príbehy autor objavil pri mapovaní stôp po slovenských mestečkách v Spojených štátoch amerických. V jeho reportážach sa prenesiete na malebné floridské predmestie Slavia, k družnej arkansaskej farmárskej komunite Slovak, do moderného developerského mesta na pobreží astronautov, k megalomanskému projektu na newyorskom Long Islande, ale aj k osudu jedného z prvých slovenských Amerikánov, ktorý sníval o vlastnej osade v Iowe. Na začiatku 20. storočia žil v USA približne každý štvrtý Slovák, väčšina v priemyselných oblastiach severovýchodu, no časť sa rozhodla usadiť vo vlastných „kolóniách“. Kniha What is huncút? cez historické reportáže mapuje príbehy týchto pozoruhodných osád, zároveň odkrýva pozadie najväčšej prisťahovaleckej vlny z dnešného územia Slovenska do USA. Kniha chce byť aj inšpiráciou pre všetkých, ktorí so svojimi rodinami v Amerike dávno stratili kontakt, aby sa o túto fascinujúcu históriu začali opäť zaujímať. Preto popri príbehoch slovenských kolónií tiež chronologicky mapuje najväčšiu prisťahovaleckú vlnu Slovákov do USA od jej počiatkov na divokom západe cez najsilnejšie roky v nebezpečných baniach a oceliarňach až po rozpad slovenských komunít, a tiež vzťahov s príbuznými v starom kraji po druhej svetovej vojne.
Na sklade 3Ks
17,10 € 18,00 €

Kiara Lord erkölcstelen randevúi

Kiara Lord, a nemzetközi szinten is rajongott magyar felnőttfilmes sztár huszonkilenc esztendősen határozott úgy, hogy monotonnak érzett életét felpezsdíti. Népszerűségét meglovagolva luxusescortnak állt - Európát újra és újra beutazva hajszolja az érzéki kalandokat. Óradíját a férfiak csak egy szűk köre engedheti meg magának. Ebben a kötetben Kiara részletesen elmeséli, hogy miket látott és tapasztalt karrierje első évében a csúcsgazdagok zárt világában. Íme a kielégülést hajszoló férfiak, a sóvárgás okozta esendőség és a legerkölcstelenebb randevúk meztelen valósága. Szókimondó, meghökkentő, és néha egészen biztosan felháborító olvasmány, amit szigorúan csak 18 év feletti olvasóknak ajánlunk. Kiara az ötszörös Aranykönyv-díjas írónak, Lakatos Leventének mesélte el eddig sosem hallott történeteit. Ismeretségük nem új keletű, közös podcast epizódjukat eddig 1,8 millióan látták a legnépszerűbb videómegosztó oldalon. Ám az csak előjáték volt. Ahogyan a szerzőtől a regényeiben már megszokhattuk, ebben a könyvében sem ismer tabukat.
U dodávateľa
14,72 € 15,49 €
  • 4,5 /5

Byť kajúcnikom sa oplatí

Kniha Byť kajúcnikom sa oplatí nie je o vine a nevine obvinených a zatknutých ľudí, žijúcich v podmienkach mnohomesačnej kolúznej či preventívnej väzby. Autor pracuje investigatívnou metódou s dostupnými faktami, zamýšľa sa nad postupmi vyšetrovateľov a prokurátorov, ktorí využívajú aj zneužívajú spolupracujúcich svedkov, tzv. kajúcnikov, na dosiahnutie pochybných, často politických cieľov. Doteraz nikto nespochybnil verifikované informácie Slovenskej informačnej služby, odhaľujúce závažnú trestnú činnosť orgánov činných v trestnom konaní, že dochádzalo k nezákonnostiam, k manipuláciám vyšetrovateľov, prokurátorov i sudcov v systéme narafičených svedkov, ktorých výpovede postihujú bez overených dôkazov desiatky obvinených v známych medializovaných kauzách Božie mlyny, Očistec, Judáš a Mýtnik. Právna doktrína otráveného stromu hovorí, že z otráveného stromu (t. j. z nezákonnosti) nemôže byť zdravé ovocie (t. j. spravodlivý výsledok). Autor mnohé naznačuje, ale ponecháva aj na čitateľa, aby posúdil, kto na Slovensku drží v rukách nitky tohto historického justičného i politického megaškandálu.
Na sklade 2Ks
10,00 €

Nádej bez záruky

Duel s rakovinou býva neľútostný, no nie beznádejný. Všetky rozhovory knihe NÁDEJ bez záruky majú šťastný koniec. Prinášajú hlboký ponor do súkromia známych aj neznámych ľudí, ich myšlienok, problémov, bolesti, zaváhania. Odhaľujú krehkosť bytia, ktorú treba každý deň vybojovať. Každý z trinástich príbehov je hlbokým zdrojom viery a nádeje. Bez nich je ťažko urobiť čo i len krok dopredu. S nimi každá choroba bolí menej. Dokonca aj tá, ktorá je stredobodom týchto príbehov. Tematické texty onko psychiatričky sa venujú témam, ktoré pacientov sprevádzajú od počiatku choroby. Sú podložené odbornou teóriou, ale aj skúsenosťami z lekárskej praxe. Úľava, nielen fyzická, ale aj psychická, je presne to, čo nám dovolí kráčať ďalej. V nádeji začať každý deň. Lebo to, čo sa javí ako koniec, je často nový začiatok...
U dodávateľa
17,01 € 17,90 €

Jízda v levém pruhu

Svůj první knižní rozhovor poskytl Marek Vácha svému příteli, bývalému studentu a vedoucímu táborů pro mládež Jožinu Valentovi. Vácha v něm vydává svědectví o své cestě k Bohu a ke kněžství, o radostech i bolestech kněžského života, hovoří o svých zkušenostech učitele a cestovatele, o tématech duchovních i společenských, a to vše v atmosféře rozhovoru dvou přátel, která se při jednotlivých setkáních příliš nelišila od momentu, kdy vzešel nápad knihu rozhovorů vydat když spolu oba autoři v jedné únorové noci 2018 seděli u ohně kdesi v argentinských horách.
Na sklade 1Ks
14,00 € 14,74 €

Donbas

Strhující a mrazivá reportáž je očitým svědectvím slovenského novináře přímo z místa konfliktu a živým kaleidoskopem mnoha životních příběhů, jež autor na východě Ukrajiny posbíral na obou stranách fronty. osudu Gruzínce Mamuky, bojujícího s ruskou agresí s kalašnikovem v ruce už od čtrnácti let, Jirky, českého dobrovolníka v řadách doněckých separatistů, Lízy z Luhanska, smiřující se s údělem uprchlice a zneužívané ženy, a řady dalších. Forró nevytvořil jen plastický obraz válečné každodennosti, ale také brilantní analýzu příčin zamrzlých konfliktů v prstenci obklopujícím Ruskou federaci, v gruzínské Abcházii a Jižní Osetii, moldavském Podněstří či naposled na Ukrajinském Donbasu.
Na sklade 1Ks
20,33 € 21,40 €
  • 5 /5

Naše těla, jejich bojiště

Strhující reportáže o jedné z nejdrastičtějších válečných zbraní — sexu Válka zasáhne každého. Obzvlášť krutě a tvrdě však dopadá na ty nejslabší a nejzranitelnější. A to nejen ve svých nepřímých důsledcích, ale naopak cíleně a s jasným záměrem morálně a lidsky rozložit, zastrašit, ponížit, nebo dokonce vyhladit celé části obyvatelstva. Řeč je o znásilnění a dalších formách sexuálního násilí, které armády, milice a teroristické skupiny celého světa využívají jako strategické zbraně. Proslulá britská novinářka Christina Lamb pokrývá jako reportérka válečné konflikty už přes tři desetiletí. Zpovídala ženy, které „pro potěchu“ věznili Japonci během druhé světové války. Ženy, které zažily sexuální mučení argentinskou juntou v roce 1976. Ženy, které znásilňovali barmští vojáci během genocidy Rohingů v roce 2017. Ženy, které se dostaly do rukou Boko Haram či ISIS. Ženy, které dopadly válečné zločince z Bosny. Lamb v knize Naše těla, jejich bojiště vypráví příběhy hrůzy, utrpení i hrdinství a zároveň upozorňuje na často opomíjený, avšak o to strašnější aspekt války.
Na sklade 1Ks
24,51 € 25,80 €

dostupné aj ako:

Tichý dvojhlas

Herec v netradičnej úlohe spoluautora knihy korešpondencia Ladislava Chudíka s básnikom Jaroslavom Seifertom, nositeľom Nobelovej ceny za literatúru 1984. Kniha odhaľuje ľudský rozmer oboch velikánov verša a slova. Veľký časový odstup listy sú z rokov 1973 - 1985 neubral nič z hlavného odkazu ich dialógu. Tým je prostý a čistý vzájomný vzťah, pokora a úcta protagonistov k univerzálnym hodnotám ľudskej morálky, čo sú atribúty tvoriace základ ich tvorby. Kniha obsahuje faksimile vybraných ru kopisov, menej známe fotografie a kolekcie ilustrácií Oldřicha Kulhánka a Vladimíra Gažoviča. Súčasťou knihy je CD so záznamom súčasného prednesu veršov J. Seiferta v podaní L. Chudíka a DVD so záznamom programu Českej televízie Býti básnikem, býti hercem... z roku 1996. Kniha vychádza ako šiesty zväzok edície Knihy na počúvanie.
Na sklade 1Ks
11,40 € 12,00 €

Depeše

Veľdielo vojnovej reportáže od spoluautora legendárneho hollywoodskeho filmu Francisa Forda Coppolu Apocalypse Now. Nikto nikdy neopísal vietnamskú vojnu ale vlastne aj vojnu všeobecne tak, ako americký reportér Michael Herr. Medzi rokmi 1967 a 1969 pracoval Michael Herr ako vojnový korešpondent časopisu Esquire. Žil s vojakmi na fronte, bol svedkom ich vojnového delíria, prežíval s nimi každý okamih. Po návrate do USA napísal Depeše svoj opus magnum. S mimoriadnou literárnou hodnotou opísal všetko, čo vo Vietname videl: chaos, bolesť, vraždiace besnenie, obrovský strach tlmený silnými drogami, rozsypanú ľudskú psychiku i nočné mory, ktoré sa odohrávajú v bdelom stave. Kniha je pretkaná hypnotickými víziami, poetickými metaforami a vojenským žargónom. Surreálne opojenie vojnou je však zároveň aj jej obžalobou. Niektorí hrdinovia knižky Depeše sa neskôr pretvorili na postavy filmu Apocaplyse Now, ktorého bol Michael Herr spoluscenáristom. 4-5 hodín čítania
Na sklade 1Ks
14,16 € 14,90 €

Marie Curie szerelmei

"Én, aki nem vagyok tudós, felfedeztem, hogy ezek az emberek tele vannak heves szenvedéllyel. Véletlenül botlottam a történetbe. Nem gondoltam, hogy ennyire erőteljes lesz. Amit ezzel a nővel tettek, az rettenetes, itt az ideje, hogy beszéljünk róla." Iréne Frain Marie Curie, a kétszeres Nobel-díjas tudós karaktergyilkosság áldozata lett. Az ok magánéleti: Pierre Curie halála után néhány évvel Marie és Pierre volt tanítványa, Paul Langevin, egymásba szeret. A romantikus és izgalmas történetet bemutató regényes életrajz igazi politikai és médiathriller, de egyben az idegengyűlöletnek és a hétköznapi gyűlölködésnek is szomorú krónikája. Irene Frain nem sajnálta az energiát, hogy történelmileg is konzisztenssé tegye a történteket: elment a helyszínekre, végigtanulmányozta a rendőrségi és sajtóarchívumokat, a vezérfonalat pedig Marie laboratóriumi jegyzőkönyv pontosságával vezetett háztartási naplója adta a kezébe. A botránysajtó mai módszerei már akkor is működtek, paparazzókkal, követéssel és magánéleti titkok ellopásával együtt - még úgy is, hogy a hiteles orgánumok Marie Curie pártján álltak.
Na sklade 1Ks
11,88 € 12,50 €
  • 1 /5

Rozhovory s luteránmi

Poznáme ich z médií, stretávame na ulici. Známe tváre, výnimoční ľudia. Luteráni, ktorí majú odvahu verejne hovoriť aj o intímnych a duchovných veciach, o večnosti aj o zázrakoch, o Bohu aj o vzťahu k evanjelickej cirkvi. Simona Bubánová, Deana Jakubisková, František Kovár, Tomáš Krčméry, Alexandra Kusá, Janko Lehotský, Hana Lasicová, Fedor Malík, Vladimír Petrík, Jakub Pavlús, Iveta Radičová, Anka Šikulová
U dodávateľa
11,31 € 11,90 €

Lekárka Mária Jasenková

MUDr. Mária Jasenková je riaditeľka a primárka lekárka detského domáceho hospicu Plamienok. V otvorenom rozhovore prezrádza nielen to, kam ju nasmerovala jej životná cesta a ako vyzerali prvé dni či roky jej hospicu, ale dovoľuje blízko a intímne nahliadnuť aj do jej duše a uchopiť do slov náročné témy: smrť, zomieranie, zraniteľnosť či pomoc tým, ktorí si nevedia pomôcť sami. A ku každej téme vždy pridáva: Ak hovoríme o smrti, nezabúdajme predovšetkým hovoriť o živote.
Na sklade 1Ks
4,99 € 5,25 €

dostupné aj ako: