Veková kategória

Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Najpredávanejšie - Bestsellery - Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 3 z 95

Knižné bestsellery nesmú v našej ponuke rozhodne chýbať. Najpredávanejšie a najobľúbenejšie knihy slávnych spisovateľov vás vtiahnu do deja a ponúknu vám množstvo skvelých príbehov. Vyberte si žáner, ktorý je vám najbližší alebo darujte najnovšie knižné bestsellery ako darček svojim blízkym.

• 5 /5

Projekt vlk

Zoologická záhrada je zvláštny model sveta. Pozeráme sa v nej na živé zvieratá a tvárime sa, že všetko je tak ako v divočine. Príroda, ktorej sa môžeme pokojne prizerať a bezpečne sa jej dotknúť, sa nám páči. Lenže čo ak sa zrazu niečo stane? Švédsky novinár Lars Berge spracoval príbeh, ktorý otriasol celým Švédskom. V krajine, kde nadovšetko milujú prírodu a ona ich vrúcne city opätuje, sa zrazu v najväčšej švédskej zoo odohrala tragédia. Vlk zapojený do projektu "Intímny kontakt s vlkmi", ktorý mal návštevníkom umožniť dôvernú blízkosť s veľkým dravcom, nečakane napadol svoju ošetrovateľku a zabil ju. Celá krajina bola v šoku. Bol to vlk, v ktorého blízkosti sa odfotografovali mnohé osobnosti kultúry, športu, či politiky, ale aj stovky turistov denne. Zrazu si každý z nich uvedomil, že mohol byť na mieste ošetrovateľky. Lars Berge preskúmal všetky detaily tohto tragického prípadu, no čím viac zistil, tým ťažšie mu bolo odpovedať na otázku: Kde sa stala chyba? Išlo len o nekompetentnosť pracovníkov? Alebo o chamtivosť zamestnávateľov? Vlk z reportáže Larsa Bergeho nám ukáže, v akej ilúzii žijeme. A kto z nás v skutočnosti žije za mrežami klietky. Reportážna knižka švédskeho novinára Larsa Bergeho Projekt vlk nie je len trilerovým záznamom jednej tragickej udalosti, ale aj úvahou o živej prírode, o skutočnej divočine a o mieste človeka medzi živými tvormi. Kniha vychádza v preklade Jozefa Zelizňáka. O autorovi Lars Berge (1974), švédsky novinár, scenárista a dokumentarista. Dlhé roky spolupracoval so švédskym denníkom Svenska Dagbladet. Venuje sa písaniu prózy i reportáží. Jeho knižka Projekt vlk bola nominovaná na prestížnu reportérsku Cenu Ryszarda Kapuścińského. Spracoval v nej nečakaný útok vlka vo švédskej zoo, ktorý napadol a zabil svoju ošetrovateľku. Bol to prípad, ktorý otriasol celým Švédskom. Lars Berge žije v Štokholme.
Na sklade > 5Ks
16,06 € 16,90 €

Ufo nad Bratislavou

Slovensko – krajina troch morí, z ktorých len jedno je skutočné, no aj tak k nemu nie je priamy prístup. Rodisko Nočného kráľa, pred ktorým sa triasol celý svet i Jánošíka, ktorý bohatým bral, no chudobným nič nedával. Aké je Slovensko videné poľskými očami? Dobre známe. A predsa ako keby prichádzalo z inej galaxie. Je Slovensko pre Poliakov len krajinou Tatier, halušiek, oštiepkov a iných ľudových stereotypov? Ani zďaleka! Je to raj surferov, aký nikde na okolí nenájdete, je to krajina, v ktorej vznikol muzikál o poľskom pápežovi a je to aj miesto, z ktorého môžete po smrti odletieť rovno na obežnú dráhu. No taktiež je to krajina s dlhodobými neliečenými traumami z minulosti i súčasnosti – od Jánošíka, cez Tisa až po Fica. Ufo nad Bratislavou je veľmi osobná a zábavná kniha o krajine, ktorú dobre poznáme, no nevieme sa na ňu pozrieť z takého uhla, ako naši najbližší susedia. Poľská spisovateľka Weronika Gogola, ktorá si Slovensko zvolila za svoj domov, s dávkou humoru a sympatie pozoruje svoju osvojenú domovinu. Výsledkom je jej vydarená reportážna knižka Ufo nad Bratislavou, ktorú by sme mohli nazvať aj návodom na použitie Slovenska. Či už tu žijete, alebo tadiaľto len prechádzate.
Na sklade > 5Ks
16,06 € 16,90 €

Všetky Larine vojny

Kniha Všetky Larine vojny je silným príbehom jednej ženy a matky, ktorá sa rozhodla nevzdať a bojovať so životom i všetkými jeho príkoriami za každú cenu a do posledného dychu. Aká veľká musí byť láska matky k svojim synom, keď sa rozhodne celkom sama absolvovať púť do vojnou zmietanej Sýrie a žiadať syna, aby sa vrátil? A prečo na ňu musia neustále siahať krvavé pazúry vojny, keď jediné, po čom skutočne túži, je pokoj a mier? Lara sedí v gruzínskom McDonalde, na stole pred ňou chladne čaj v papierovom poháriku a rozpráva. Rozpráva o svojom živote a o vojnách, ktoré jej neustále zvierajú prsty okolo krku. Najskôr dve čečenské, ktoré jej zmarili sny o kariére herečky, potom tá sýrska, ktorá jej ukradla dvoch synov. Wojciech Jagielski je pozorný poslucháč a majstrovský rozprávač. Larin príbeh sa pod jeho rukami mení z reportáže na silný, takmer až shakespearovský príbeh. Pred našimi očami sa otvára farbistý život v tichej horskej doline Pankisi, dve čečenské vojny, ktoré ho prevrátia naruby i rozlúčka Lary s jej dvoma synmi, Šámilom a Rašídom, ktorí sa rozhodli hľadať šťastie v bohatej Západnej Európe. Kniha výnimočného poľského reportéra Wojciecha Jagielskeho Všetky Larine vojny vychádza v preklade Juraja Koudelu.
Na sklade 5Ks
16,06 € 16,90 €

Príhody tuláka po Slovensku

Text tejto knihy vznikol počas mesačného putovania Martina M. Šimečku Slovenskom. Reportáž bola publikovaná v Denníku N a u čitateľov vzbudila veľkú pozornosť, preto sme sa rozhodli vydať ju aj knižne. Martin M. Šimečka sa začiatkom júna 2022 vybral do hôr bez prípravy, bez plánu a cieľa. Nemal v úmysle napísať ani túto reportáž, ale aj ona sa napokon stala súčasťou veľkého dobrodružstva, v ktorom hlavnú úlohu zohrala náhoda. Vybral si červenú značku, lebo sa tiahne celým Slovenskom, kopíruje Cestu hrdinov SNP a zároveň pútnikovi umožňuje túlať sa po horách bez toho, aby musel premýšľať o cieli. „Medzi turistom a pútnikom je dôležitý rozdiel,“ píše Petr Koubský v úvode knihy. Ten prvý sa podľa neho pohybuje po povrchu, ten druhý sa ponára do hĺbky – do krajiny, do seba, do tradície a zaoberá sa skôr vnútornými než vonkajšími dojmami. Málo fotografuje, trochu premýšľa, riadi sa náhodou, môže sa stratiť. Aj Šimečka niekoľkokrát zišiel z cesty, no to mu umožnilo stretnúť ľudí žijúcich na samotách a v zabudnutých kútoch Slovenska, rozprávať sa s nimi, prijať ich pohostinnosť, počúvať ich a sprostredkovať nám Slovensko zabudnuté, rozčarované, nedôverčivé, ale aj duchovné a veľkorysé. “Zablúdenie je rovnako ako putovanie jedna z najstarších ľudských skúseností. Dnes väčšinou blúdime vo svojich dušiach, stratení v hodnotovom chaose, ale úzkosť je rovnaká, ako keď sa stratíte v lese. V jednom okamihu prídete o základnú istotu o tom, kto a kde práve ste. Zablúdenie má svoje fázy a ja som sa ocitol v tej, keď si zblúdilec odmietne pripustiť, že sa ním práve stal.”
Na sklade 4Ks
9,41 € 9,90 €

Vrah je v každém z nás 2

Zločin nikdy nespí a teď přinese řadu bezesných nocí i vám! Elitní detektiv z pražské mordparty Jan Štoček opět zapátral v paměti a vytáhl na světlo světa další zásadní případy své kriminalistické kariéry. Spolu s Lucií Bechynkovou, zakladatelkou oceňovaného podcastu Opravdové zločiny, vás zavede přímo na místo činu. Jak probíhalo vyšetřování mediálně známých případů a co šokuje i otrlého kriminalistu? To a mnoho dalšího zjistíte ve strhujícím vyprávění o všech podobách policejní práce.
Na sklade 3Ks
17,57 € 18,49 €
  • 4,5 /5

Byť kajúcnikom sa oplatí

Kniha Byť kajúcnikom sa oplatí nie je o vine a nevine obvinených a zatknutých ľudí, žijúcich v podmienkach mnohomesačnej kolúznej či preventívnej väzby. Autor pracuje investigatívnou metódou s dostupnými faktami, zamýšľa sa nad postupmi vyšetrovateľov a prokurátorov, ktorí využívajú aj zneužívajú spolupracujúcich svedkov, tzv. kajúcnikov, na dosiahnutie pochybných, často politických cieľov. Doteraz nikto nespochybnil verifikované informácie Slovenskej informačnej služby, odhaľujúce závažnú trestnú činnosť orgánov činných v trestnom konaní, že dochádzalo k nezákonnostiam, k manipuláciám vyšetrovateľov, prokurátorov i sudcov v systéme narafičených svedkov, ktorých výpovede postihujú bez overených dôkazov desiatky obvinených v známych medializovaných kauzách Božie mlyny, Očistec, Judáš a Mýtnik. Právna doktrína otráveného stromu hovorí, že z otráveného stromu (t. j. z nezákonnosti) nemôže byť zdravé ovocie (t. j. spravodlivý výsledok). Autor mnohé naznačuje, ale ponecháva aj na čitateľa, aby posúdil, kto na Slovensku drží v rukách nitky tohto historického justičného i politického megaškandálu.
Na sklade 2Ks
10,00 €
  • 5 /5

What is huncút?

Slovenskí emigranti, ktorí sa postarali o najdlhší súdny proces štátu New York od roku 1683. Policajný riaditeľ Matovič z Humenného, ktorý bojoval s talianskou mafiou spolu s dolapiteľom Al Caponeho. Slovenskí farmári z Arkansasu, ktorých dávali v kongrese za vzor pri potláčaní segregácie na juhu. Ale aj Novozámčanka, ktorá bola očitou svedkyňou najslávnejšej prestrelky divokého západu. Všetky tieto príbehy autor objavil pri mapovaní stôp po slovenských mestečkách v Spojených štátoch amerických. V jeho reportážach sa prenesiete na malebné floridské predmestie Slavia, k družnej arkansaskej farmárskej komunite Slovak, do moderného developerského mesta na pobreží astronautov, k megalomanskému projektu na newyorskom Long Islande, ale aj k osudu jedného z prvých slovenských Amerikánov, ktorý sníval o vlastnej osade v Iowe. Na začiatku 20. storočia žil v USA približne každý štvrtý Slovák, väčšina v priemyselných oblastiach severovýchodu, no časť sa rozhodla usadiť vo vlastných „kolóniách“. Kniha What is huncút? cez historické reportáže mapuje príbehy týchto pozoruhodných osád, zároveň odkrýva pozadie najväčšej prisťahovaleckej vlny z dnešného územia Slovenska do USA. Kniha chce byť aj inšpiráciou pre všetkých, ktorí so svojimi rodinami v Amerike dávno stratili kontakt, aby sa o túto fascinujúcu históriu začali opäť zaujímať. Preto popri príbehoch slovenských kolónií tiež chronologicky mapuje najväčšiu prisťahovaleckú vlnu Slovákov do USA od jej počiatkov na divokom západe cez najsilnejšie roky v nebezpečných baniach a oceliarňach až po rozpad slovenských komunít, a tiež vzťahov s príbuznými v starom kraji po druhej svetovej vojne.
Na sklade 3Ks
17,10 € 18,00 €

Oceán mimo zákon

Romantické představy o pirátech hoďte přes palubu. Nelidské zacházení s pracovníky rybářských lodí, drancování přírodního bohatství nebo pašování zbraní – zdá se, že nekonečný prostor mezinárodních vod schová všechno. Reportér The New York Times Ian Urbina se rozhodl trochu víc prozkoumat území, které tvoří tři čtvrtiny zemského povrchu. Výsledkem jeho pětiletého cestování křížem krážem po světě je nejen kniha reportáží The Outlaw Ocean, ale i stejnojmenná nezisková organizace rozkrývající bezpráví v mořích a oceánech. Investigativní novinář strávil týdny na lodích ekologických organizací, které stíhají lovce velryb. Zažil bezčasí dlouhých plaveb i nebezpečné střety s piráty. Mluvil s lidmi nasazujícími vlastní život při vysvobozování novodobých otroků v rybářském průmyslu. Upozorňoval na luxusní mnohapatrové jachty s bazény vypouštějící všechny odpady přímo do oceánu. Přesto se v jeho reportážích objevují i okamžiky okouzlení divokou krásou živlu, který lidé nikdy nedokáží zkrotit – a bohužel ani ochránit.
Na sklade 2Ks
21,17 € 24,90 €

Donbas

Strhující a mrazivá reportáž je očitým svědectvím slovenského novináře přímo z místa konfliktu a živým kaleidoskopem mnoha životních příběhů, jež autor na východě Ukrajiny posbíral na obou stranách fronty. osudu Gruzínce Mamuky, bojujícího s ruskou agresí s kalašnikovem v ruce už od čtrnácti let, Jirky, českého dobrovolníka v řadách doněckých separatistů, Lízy z Luhanska, smiřující se s údělem uprchlice a zneužívané ženy, a řady dalších. Forró nevytvořil jen plastický obraz válečné každodennosti, ale také brilantní analýzu příčin zamrzlých konfliktů v prstenci obklopujícím Ruskou federaci, v gruzínské Abcházii a Jižní Osetii, moldavském Podněstří či naposled na Ukrajinském Donbasu.
20,33 € 21,40 €

Marie Curie szerelmei

"Én, aki nem vagyok tudós, felfedeztem, hogy ezek az emberek tele vannak heves szenvedéllyel. Véletlenül botlottam a történetbe. Nem gondoltam, hogy ennyire erőteljes lesz. Amit ezzel a nővel tettek, az rettenetes, itt az ideje, hogy beszéljünk róla." Iréne Frain Marie Curie, a kétszeres Nobel-díjas tudós karaktergyilkosság áldozata lett. Az ok magánéleti: Pierre Curie halála után néhány évvel Marie és Pierre volt tanítványa, Paul Langevin, egymásba szeret. A romantikus és izgalmas történetet bemutató regényes életrajz igazi politikai és médiathriller, de egyben az idegengyűlöletnek és a hétköznapi gyűlölködésnek is szomorú krónikája. Irene Frain nem sajnálta az energiát, hogy történelmileg is konzisztenssé tegye a történteket: elment a helyszínekre, végigtanulmányozta a rendőrségi és sajtóarchívumokat, a vezérfonalat pedig Marie laboratóriumi jegyzőkönyv pontosságával vezetett háztartási naplója adta a kezébe. A botránysajtó mai módszerei már akkor is működtek, paparazzókkal, követéssel és magánéleti titkok ellopásával együtt - még úgy is, hogy a hiteles orgánumok Marie Curie pártján álltak.
11,88 € 12,50 €
  • 1 /5

Rozhovory s luteránmi

Poznáme ich z médií, stretávame na ulici. Známe tváre, výnimoční ľudia. Luteráni, ktorí majú odvahu verejne hovoriť aj o intímnych a duchovných veciach, o večnosti aj o zázrakoch, o Bohu aj o vzťahu k evanjelickej cirkvi. Simona Bubánová, Deana Jakubisková, František Kovár, Tomáš Krčméry, Alexandra Kusá, Janko Lehotský, Hana Lasicová, Fedor Malík, Vladimír Petrík, Jakub Pavlús, Iveta Radičová, Anka Šikulová
U dodávateľa
11,31 € 11,90 €
  • 5 /5

Keď ste si ma upiekli, tak si ma aj zjedzte

O Jozefovi Roháčovi ako nájomnom vrahovi s prezývkou “čapica” či “potkan” vyšlo už niekoľko kníh. Táto kniha je však konečne prevratom na slovenskom knižnom trhu literatúry o mafiánoch z dielne bývalých policajtov či novinárov vysedávajúcich pri internete. Túto knihu napísal vo väzení v maďarskom Szegede, kde si odpykáva prvý zo svojich dvoch doživotných trestov, Jozef Roháč sám. Šokujúca autobiografia, ktorú píše Jozef Roháč v tretej osobe, kde svoju postavu nazýva Rebelom, je o to silnejšia, že narozdiel od autorov, ktorý o mafií na slovensku dosiaľ písali, Jozef Roháč nepostráda literárny talent. V Maďarsku je zákon, ktorý zakazuje vydavateľom vydávať knihy, ktoré píšu väzni. Aj keby bol taký zákon na Slovensku, Jozefa Roháča by sa netýkal. Jozef Roháč totiž nie je píšuci väzeň, ale väznený spisovateľ. Momentálne už pracuje na druhom diely svojej autobiografie, z ktorého ukážku prinášame na zadnej strane prebalu tejto knihy.
Na sklade 2Ks
17,67 € 19,00 €

Let naslepo (CZ)

O tragédii modelu 737 MAX a pádu Boeingu Objevte firemní skandál, jenž otřásl světem, stál stovky nevinných životů a téměř zničil jednu globální instituci. Firma Boeing je sto let starý průmyslový obr, který pamatuje počátky komerčních letů, bombardovací mise za druhé světové války, a dokonce přistání na Měsíci. Přesto v letech 2018 a 2019 při dvou nehodách jejího letounu 737 MAX 8 zahynulo 346 lidí. Tato neštěstí odhalila šokující procesní chyby vedoucí k největší krizi v historii společnosti – a k jednomu z nejnákladnějších firemních skandálů v dějinách. Jak se mohly věci tak strašlivě zvrtnout? Kniha Let naslepo je vyčerpávajícím popisem obou neštěstí, jež šokovala celý svět; přináší mrazivý pohled do zákulisí společnosti odhalující její nefunkčnost, která přispěla k jedné z nejhorších tragédií v moderním letectví. Odhaluje bezohlednou firemní kulturu, kdy Boeing ve snaze trumfnout konkurenci a dopřát vrcholným manažerům vysoké odměny šetřil na testování svých letounů, nutil zaměstnance plnit nereálné termíny a nakonec přesvědčil regulační orgány, aby stroje vypustily do vzduchu, aniž by je nebo jejich piloty firma na létání řádně připravila. Kniha oceňovaného investigativního novináře Petera Robisona z agentury Bloomberg popisuje osudy firmy, jež neočekávaně uhnula z cesty. Je to příběh nekonečně fascinující a hluboce znepokojující a ukazuje, jak se ikonická společnost stane obětí mentality vítězství za každou cenu. A jak tento způsob uvažování může ohrozit celé průmyslové odvětví a přinést oběti na životech.
U dodávateľa
20,05 € 21,10 €

Správna posádka

Začínajú sa najväčšie a najdramatickejšie preteky histórie! Kto sa stane nesmrteľným hrdinom? Kto vyšle do kozmu prvých ľudí? Budú to Američania? Alebo Sovieti? Pred vašimi očami sa začína budúcnosť! Buďte pri tom! Až do roku 1979, kedy po prvý raz vyšla slávna a dnes už klasická vesmírna reportáž Toma Wolfa Správna posádka, malo len málo ľudí predstavu o tom, čo so sebou prináša život astronauta. Objavovanie nekonečného kozmu je fascinujúce. No rovnako vzrušujúci je aj vnútorný vesmír astronautov. Keď roku 1957 poslali Sovieti na orbitu satelit Sputnik 1, v USA sa spustila panika. Čo ak sa tým pre úhlavných nepriateľov otvára možnosť bombardovania z vesmíru? V centre Wolfovej pozornosti stojí posádka projektu Mercury, ktorá sa sformovala roku 1958. Cieľom projektu bolo vyslať prvý raz do vesmíru ľudskú posádku a dostať ju aj bezpečne naspäť na Zem. Zo silnej sedmičky astronautov, do ktorej vkladala svoje nádeje celá Amerika, sa stali nesmrteľní hrdinovia. A to dávno pred plánovaným letom mimo zemskej atmosféry. Určite v sebe mali čosi, čo hraničilo so šialenstvom. No mali aj odvahu nesmrteľných kovbojov. Tom Wolfe pred nami otvára fascinujúcu kapitolu dejín dobývania vesmíru, keď sa zo skratky NASA stal skutočný pojem a sny sa menili na realitu. Tu sa začína budúcnosť! Tom Wolfe bol jedným z vrcholných predstaviteľov literárno-žurnalistického prúdu známeho ako „New Journalism“, ktorý v sebe spájal to najlepšie z literatúry a novinárčiny. Jeho vesmírna reportáž Správna posádka s podtitulom Americká cesta do vesmíru vychádza v preklade Samuela Marca.
Na sklade > 5Ks
17,96 € 18,90 €

Pripútajte sa, prosím

Túžite po láske? Hľadáte ocenenie vo vzťahoch? Psychoterapeutka Júlia Halamová v knihe Pripútajte sa, prosím hovorí o tom, ako budovať vzťahy, v ktorých ľudia môžu cítiť blízkosť, uznanie, bezpečie a príťažlivosť. Opiera sa o svoje dlhoročné skúsenosti z terapeutickej praxe, ako aj o najnovšie poznatky z vedeckých výskumov. Pozýva vás na cestu spoznávania a chápania vzťahov, prekvapuje témami, na ktoré ste radšej ani nepomysleli alebo ste sa neodvážili opýtať. V živom, ľahko ladenom rozhovore s novinárom Karolom Sudorom, doplnenom karikatúrami Martina Shootyho Šútovca, autorka odkrýva svet emócií. Poukazuje na ich nezastupiteľnú úlohu v dobrom vzťahu. Približuje, ako zdokonaliť komunikáciu, ako obohatiť sexuálny život alebo ako si zdravo a lepšie navzájom napĺňať potreby. Nezabúda ani na konfliktné situácie, opisuje, ako pristupovať k hádke alebo ako naložiť s neverou. Rozhovory sa opierajú o konkrétne príklady zo života – na základe nich Halamová zrozumiteľne vysvetľuje zaužívané mechanizmy vo vzťahoch._Odkrýva možnosti, ako sa dajú inak, lepšie využiť nielen v bežnom živote, ale i pri dlhodobom budovaní dobrého emočného vzťahu. Povzbudzuje čitateľov, aby sa odvážili pripútať k inému človeku. Pripútajte sa, prosím! Začíname.
Na sklade 3Ks
12,26 € 12,90 €

Orosz - ukrán háború a színfalak mögött

Hogyan alakult át a világ, amiben élünk 2022-re? Milyen előjelei voltak az orosz-ukrán háborúnak? Miként vesznek részt a konfliktusban a nagyhatalmak, a világ látható és nem látható vezetői? Kik és hogyan profitálnak a kataklizmák során? Miért nem hitte el senki, hogy ez a hadművelet tényleg bekövetkezik? Mit tudunk az orosz és az ukrán néplélekről? Tényleg ez az utolsó normális évtizedünk? Király Tamás, az Ultrahang műsorvezetője naplószerűen foglalja össze az elmúlt évtized legsúlyosabb katonai konfliktusának előzményeit, a háború kitörése előtti napok, eseményeit és a február 24-e óta eltelt hónapok eseményeit. A kötetben megszólalnak hazánk legnépszerűbb kül- és biztonságpolitikai szakértői, egyetemi tanárai, publicistái. A kötetben helyet kapnak az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos narratívák, de izgalmas kortörténeti do-kumentumként követhetjük, hogy az egyes szakértők mikor értékelték helyesen az eseményeket, és melyek voltak az esetleges tévedéseik. A geopolitikai összefoglalókat Király Tamás személyes visszaemlékezései színesítik, melynek köszönhetően megismerhetik az immáron több mint 100.000 feliratkozóval büszkélkedhető Ultrahang történetét, a műsorok készítésének kulisszatitkait, és a Youtube-csatornának nyilatkozó vendégekről is olvashatnak rövid anekdotákat.
U dodávateľa
10,68 € 11,24 €

Zpověď farářky

Faráři i farářky jsou neustále připraveni naslouchat ostatním. Co se ale děje v jejich duši? Martina Viktorie Kopecká dává v nebývale otevřené zpovědi nahlédnout do svého vnitřního světa. Co si myslí o celibátu a založení rodiny? Jak vnímá vážné nemoci a odcházení svých farníků? Je ze služby někdy unavená? A jaké podoby může mít duchovní praxe v době zaměřené na výkon a hmotné statky? Sbírku nadčasových úvah doplňují rozhovory, v nichž nejznámější česká farářka vůbec poprvé promluvá i o nečekaných tématech.
Na sklade 4Ks
15,67 € 16,49 €
  • 5 /5

Vojna nemá ženskú tvár, 2. vydanie

Kniha Vojna nemá ženskú tvár najčerstvejšej držiteľky Nobelovej ceny za literatúru Svetlany Alexijevič vychádza v slovenskom preklade už druhý raz. Oproti prvému vydaniu z roku 1990 však ide o rozšírenú verziu, objavujú sa v nej pasáže vyškrtnuté bdelým sovietskym cenzorom i celkom nové výpovede pamätníčok Veľkej vlasteneckej vojny. Svetlana Alexijevič pátra po inej tvári vojny. Nezaujímajú ju medaily a rady a vyznamenania, v pamätiach stoviek žien, ktoré zažili vojnu ako jej priame účastníčky so zbraňou v ruke, loví to, čo je neprenosné, to najosobnejšie – zážitky, ktoré utkveli na kožiach vojačiek i zdravotníčok, zážitky, ktorých sa nemožno zbaviť, nemožno ich vytesniť z pamäti, ani zo snov. Hrôza vojny sa v dokumentárnej koláži Svetlany Alexijevič strieda s prekvapujúcou ľudskosťou a odkrýva tak celkom inú tvár vojny, tvár, ktorú by sme v kusých kapitolách učebníc dejepisu hľadali len márne.
Na sklade 2Ks
17,01 € 17,90 €

Anton Srholec, 3., doplnené, vydanie

„Na našom živote je dôležité nie to, čo sme dosiahli, ale tá cesta, po ktorej sme išli.“ Anton Srholec Silný životný príbeh Antona Srholca, rímskokatolíckeho kňaza, saleziána, spisovateľa, charitatívneho pracovníka, politického väzňa a buriča, ale predovšetkým láskavého človeka, ktorý nikdy neopustil svoje zásady a vždy bojoval za lepší svet, zachytila v celovečernom dokumentárnom filme režisérka Alena Čermáková. Rozhovory s Antonom Srholcom spočiatku viedla u seba doma pri raňajkách. Neskôr vznikla potreba zaznamenať ich a začal sa rodiť podklad pre knihu, v ktorej sa autorka snažila zachovať autenticitu Srholcových slov, aby priblížila ľuďom jeho zmýšľanie o svete i o Bohu čo najpravdivejšie, najvernejšie. Rozhovory a úvahy predstavujú čitateľom dni tohto výnimočného muža. Umožňujú im nahliadnuť do spôsobu jeho premýšľania a činov, odhalia jeho húževnatosť, túžbu pomáhať a milovať ľudí až na smrť. Autorka neprináša len Srholcov portrét, ale predovšetkým vyjadruje úctu mužovi, ktorý nám ukazuje smer na ceste životom. Knihu dopĺňajú fotografie zo súkromného archívu Antona Srholca a jeho najbližších, ale aj odtajnené dokumenty z leopoldovskej väznice a umelecké fotografie Maňa Štraucha. Tretie vydanie je doplnené o autorkin epilóg, ktorý napísala s odstupom ôsmich rokov.
Na sklade 4Ks
16,06 € 16,90 €