Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 93 z 95

Lacná kniha Knížecí život (-50%)

V této knize vzpomíná K. J. Schwarzenberg na své předky, kteří už od poloviny 17. století žili tvale v Čechách, pokouší se definovat roli šlechty na konci 20. století, hovoří o své rodině, přátelích a zajímavých lidech, s nimiž se v životě setkal. Věnuje se také svému působení v roli kancléře prezidenta Havla a restitucím rodinného majetku v Čechách. Kniha je rozšířena o Schwarzenbergovy názory od prvního vydání knihy do současnosti.
Vypredané
4,53 € 9,05 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Knížecí život

Vypredané
0,45 € 9,05 €

dostupné aj ako:

Utřete tělesné šťávy

Silné příběhy lidí dohnaných krutostí válečného konfliktu mimo „vlastní“ společnost. Autoři se ve svých povídkách (Poprava – věc veřejná, Vykradači hrobů) vyslovují k tématu vzpoury jedince proti světu zla, moci a násilí. Texty poukazují také na vztah mezi západní a islámskou civilizací. Metaforou i mementem se Petře Procházkové a Jaromíru Štětinovi stala Čečna a osudy tamějších obyvatel.
Vypredané
4,42 € 4,65 €

Lacná kniha Utřete tělesné šťávy (-90%)

Vypredané
0,47 € 4,65 €

dostupné aj ako:

Vzpomínky židovského extremisty

Autobiografický příběh amerického novináře, zachycující New York 70. let, jeho židovskou komunitu a aktivity organizací bojujících za práva sovětských Židů.
Vypredané
10,94 € 11,52 €

Lacná kniha Vzpomínky židovského extremisty (-90%)

Vypredané
1,15 € 11,52 €

dostupné aj ako:

Člověk musí hořeti

Knižní rozhovor s opatem želivského kláštera Bohumilem Vítem Tajovským (1912-1999) mapuje celý jeho život: dětství na Havlíčkobrodsku, seminární studia, vstup k premonstrátům, život v želivském klášteře za první republiky, válečná léta, profesorskou dráhu, volbu opatem, léta strávená v komunistických žalářích, práci lesního dělníka a topiče, tajné opatské působení, ale i pád komunismu a návrat řádové komunity do kláštera. Životní cesta želivského opata zrcadlí dramatické události, kterými prošla česká společnost během celého uplynulého století. Ve svých vzpomínkách zachycuje Tajovský mimo jiné i řadu osobností, s nimiž se v životě setkal, například Josefa Berana, Jakuba Demla, Josefa Floriana, Václava Havla, Gustáva Husáka, Jana Masaryka, Anastáze Opaska, Dominika Pecku, Suzanne Renaudovou, Václava Renče, Bohuslava Reynka, Zdeňka Rotrekla, Pavla Tigrida, Františka Tomáška, Josefa Toufara, Jana Zábranu, Jana Zahradníčka, Jana Zrzavého a Josefa Zvěřinu. Kniha je doplněna dokumenty, vzpomínkami na B. V. Tajovského, obsáhlou obrazovou přílohou a jmenným rejstříkem.
Vypredané
20,90 € 22,00 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Jáchym Topol (-70%)

Rozhovor sa okrem Topolovej literárnej tvorby dotýka i spomienok z detstva, postrehov z undergroundu, momentiek zo štúdií, z psychiatrickej liečebne, z príležitostných zamestnaní a ciest po svete.
Vypredané
2,78 € 9,26 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Ivan Vyskočil (-70%)

Kniha sleduje chronologii Vyskočilova života (včetně jeho působení v období 60. let v Redutě, v divadle Na Zábradlí...), snaží se zachytit něco z atmosféry kulturních prostředí, jimiž leckdy jako jejich iniciátor prošel, portrétuje významné osobnosti, s nimiž se setkal. Zastavuje se u otázek, které jsou pro jeho dílo základní: jak vést člověka ke svobodnému, tvořivému projevu, jak jsou výkony lidského ducha spjaty s naší tělesností, jak nebezpečný může být pro kreativitu úspěch, jak je nesnadné zůstat živý v kamenném objetí systémů a institucí.
Vypredané
2,78 € 9,26 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Jáchym Topol

Vypredané
0,46 € 9,26 €

dostupné aj ako:

Bukowski ve vaně

Rozhovor Philomene Longové s Johnem Thomasem, který byl po určitý čas intimním přítelem Charlese Bukowského (1965 - 1971). Tato útlá, leč velmi výstižná kniha čerpá z jejich vzájemných návštěv a rozhovorů, jednotlivých postřehů, nálad a životních postojů. Je ovšem nejen výpovědí o jedné výjimečné partnerské dvojici, ale i svědectvím o době, která je i dnes v popředí zájmu široké veřejnosti.
Vypredané
4,28 € 4,50 €

Lacná kniha Bukowski ve vaně (-90%)

Vypredané
0,45 € 4,50 €

dostupné aj ako:

Egy év Habsburg Ottóval

Ez a könyv nem tollal, ceruzával íródott, nem írógépen, számítógépen született. Nem is az írás az alapanyaga, hanem egy sor hosszú, kötetlen, jóízű beszélgetés. Valamikor a 80-as évek legelején indult el útjára - a bajorországi Pöckingbe - egy aprólékos gonddal, hibátlan németséggel megfogalmazott levél, amelynek címzettje: Herr Dr. Otto von Habsburg volt. "Herr Abgeordheter", vagyis "képviselő úr". Postafordultával érkezett a válasz. Hibátlan magyarsággal írva. Röviddel ezután találkoztunk első ízben dr. Habsburg Ottóval - akkor még filmkamera előtt, mivel a videokamera még nehézkes volt. Az igazat megvallva: soha nem kértünk és nem kaptunk dr. Habsburg Ottóról a mesterségünk szabályainak megfelelő interjút. Beszélgetéseinknek soha nem volt vázlata, előre kimunkált gondolatmenete, soha előzetesen nem küldtünk kérdéseket (egyetlen egyszer megkíséreltük ugyan, de kiderült, hogy "alanyunk" meg se nézte, egyszerűen zsebre vágta a precízen összeállított kérdéslistát). Beszélgettünk, pillanatokon belül tökéletesen megfeledkezve a hátunk mögött dolgozó kameráról. A filmek - mint ez a könyv, - a maguk fésületlen formájában közvetítik dr. Habsburg Ottó mondatait, gondolatait. Ha nem is édesanyjától, de ugyanúgy tanult meg magyarul, mint bármelyik magyar gyerek: nem iskolásmódra, nem nyelvleckéből. Az anyját sokszor helyettesítő Melissza nővértől. Természetesen: nem nyelvtani alapon. Magyarországon aztán 7 éves korától 76 éves koráig egyetlen napot, egyetlen órát sem tölthetett. A gyerekvilág magyartalansága hibátlanul és benne, de felnőttkori főtevékenységének nyelvezete: a politikáról, világgazdaságról, stratégiáról szóló nyelv, a parlamenti nyelv, az államférfiak eszmecseréinek, tárgyalásainak szóhasználata, - ezek németül, franciául, spanyolul rögződtek benne...
Vypredané
16,44 € 17,31 €

Párbeszédkísérlet

Szigeti László az 1992-ben magyar nyelven is megjelent Zsebcselek című interjúregényében a világhírű cseh író, Bohumil Hrabal életét és munkásságát mutatta be. Legújabb könyve a 20. századi magyar próza egyik legkiemelkedőbb alkotójával, Mészöly Miklóssal készült mélyinterjúját tartalmazza. Mészőly Miklós művei a magyar próza realista hagyományait a posztmodern felé tágítva sajátos írói szemléletet és világképet vetítenek elénk. S a beszélgetés gerincét a mindenapi élet, a művészet és a társadalom gondolati-filozófiai igényű megközelítése képezi, az író legkiemelkedőbb művei genezisét kutatva a kérdező kitartó faggatózásai eredményeképpen, ha mozaikszerűen is, de feltárulnak Mészöly Miklós magánéletének eseményei, a műveiben csak nagyon nehezen tetten érhető mozzanatai. E rendkívül izgalmas párbeszéd, a második világháború utáni magyar próza egyik iskolateremtő alkotója műveinek értelmezéséhez nyújt kitűnő fogódzókat.
Vypredané
5,36 € 5,64 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha O Durrellovi a jiné zvířeně (-90%)

Tato kniha je plná Durrellovy neodolatelné osobnosti, jeho okouzlující výrečnosti, nadšení pro přírodu i žertovných historek. Rozhovory s jeho přátely a členy rodiny dodávají celému obrazu hloubku. Hughesův obdiv a láska k příteli, jenž podle všeho dokázal najít odpovědi na mnohé z otázek současnosti, které si všichni klademe, vytváří působivou vzpomínku na Geralda Durrella na vrcholu tvůrčích sil.
Vypredané
0,84 € 8,41 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Egy év Habsburg Ottóval

Vypredané
0,87 € 17,31 €

dostupné aj ako:

Vstaň a choď

Všetky reportáže vznikli a boli publikované medzi rokmi 1967-1969.Tvoria akýsi zážeh či momentku zhusteného času konca šesťdesiatych rokov. Kniha bola v roku 1970 kompletne vytlačená, no na základe cenzúrneho zásahu nebola napokon distribuovaná. Literárne reportáže Petra Repku, obsiahnuté v knihe Vstaň a choď sa tak stali pre dnešného čitateľa nechtiac z aktuálnych reportáží pocitovou a...
Vypredané
5,70 € 6,00 €

Lacná kniha Vstaň a choď (-90%)