Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 92 z 96

Nese mě řeka lásky

Rozhovory s významnou psycholožkou, která svou prací pomohla řadě rodičů a dětí. Kniha se snaží poodhalit tajemství ženy, která si jako životní cíl zvolila obnovu lásky v rodinách. Intenzivní rozhovory, které nás provedou životem Jiřiny Prekopové i v jeho společensko-politickém kontextu v bývalém Československu a později v Německu, vedly Ingeborg Szöllösi a Ivana Krausová.
Vypredané
11,24 € 11,83 €

A nemzetféltő

Wass Albert közéleti szerepvállalásainak legteljesebb gyűjteménye e kötet. Négy küzdelmes évtized krónikája, melyből felsejlik a II. világháború utáni amerikai magyar emigráció egyik vezéregyéniségének közéleti-politikai tevékenysége. Írások, cikkek, beadványok, előadókörutak beszédei, előadások gyűjteménye a Nemzetféltő antológia. Több mint hiánypótló mű, nem csak irodalomtörténészeknek!
Vypredané
12,79 € 13,46 €

Vladimír Hučín. Není to o mně, ale o nás

Kniha rozhovorů mezi Vladimírem Hučínem a dvěma mladými intelektuály přináší zajímavou mezigenerační zpověď zásadového antikomunisty, který v 70. a 80. letech 20. století neváhal sáhnout po zbrani v rámci svého osamělého ozbrojeného boje proti totalitě a sovětské okupaci. Základem knihy jsou autentické výpovědi Vladimíra Hučína o skutečných událostech a skutečných osobách, které jsou v duchu Hučínovy přímosti jmenovány pravými jmény. Knihu zpestřuje 30 původních dokumentů, které ač zlomkem rozsáhlého Hučínova archivu, přesto výstižně dokazují jeho vybraná tvrzení (např. úpis úhlavního nepřítele z 80. let - agenta StB Mikeše). Kniha mapuje přehledně a chronologicky celý Hučínův příběh. V podtextu „historické“ části Vladimír Hučín obhajuje svou odpověď na zásadní otázku mladíků, zdali je morálně ospravedlnitelné násilí, které mohlo vyústit až ve smrt, proti lidem, kteří roztáčeli kola totalitní moci v dobách normalizace. V druhé části končící rokem 2006, která se věnuje aktuálním událostem včetně utajovaného soudního procesu, jsou na četných příkladech dokládány (někdy až alarmující) nešvary nedávné a současné státní správy a justice a je poměrně konstruktivně hledáno řešení, jak tento neblahý, možná i občanu nebezpečný, stav napravit.
Vypredané
6,70 € 7,05 €

Two up

Kniha má podtitul 39 mailov o svete, v ktorom žijeme. Priatelia Gindl a Gál si v mailovej korešpondencii vymieňajú názory na súčasný svet. Nadhadzujú si témy a obaja používajú svoje vzdelanie, rozhľad a vlastný názor na argumentáciu svojho stanoviska. Názov je odvodený od hazardnej hry austrálskych zlatokopov. Obaja hráči vyhadzujú do vzduchu mince a tipujú, ako to dopadne.
Vypredané
9,42 € 9,92 €

Pět rozhovorů - Smith, Lichtenstein, Serra, Andre, Koons

Výběr z rozhovorů jednoho z nejvlivnějších historiků umění Davida Sylvestera se zaměřuje na pět vynikajících osobností amerického výtvarného umění 2. poloviny 20. století. David Smith, byl jeden z nejdůležitějších, iniciačních amerických sochařů 20. století. Roy Lichtenstein, byl americký malíř, klasik pop artu, který vstoupil do dějin výtvarného umění 20. století především převedením komiksu do média malovaného obrazu. Richard Serra, se proslavil zejména monumentálními minimalistickými plastikami. Carl Andre , byl vůdčí představitel amerického minimalismu. Realizoval četné rozměrné instalace, mnoho z nich ve venkovním prostoru. Jeff Koons, ve své práci znovu aktualizuje podněty pop artu. Snaží se komunikovat skrze umění s masami, při čemž využívá vizuální řeč reklamy a zábavního průmyslu. Jeho dílo se pohybuje po hraně kýče a pornografie a tím zároveň tyto problémy otvírá.
Vypredané
8,48 € 8,93 €

Lacná kniha Pět rozhovorů - Smith, Lichtenstein, Serra, Andre, Koons (-90%)

Vypredané
0,89 € 8,93 €

Tizenkét éves voltam, felültem a biciklimre, elindultam az iskolába és

1996. május 28. A tizenkét éves Sabine Dardenne elindul az iskolába, s elrabolja a szörnyeteg Marc Dutroux, aki ekkor már négy gyermeket megölt. Borzalmas élmények várnak rá. De nyolcvan rémséges nap után mégis megmenekül a haláltól, méghozzá különleges körülmények között. Sabine Dardenne nyolc év makacs hallgatás után tudta csak elmondani, hogy mit kellett elszenvednie... Ez a kivételes tanúvallomás végre hallhatóvá teszi az áldozatok hangját, és segít abban, hogy megszűnjön a rettenet, amit az ilyen szörnyetegek bénító ereje teremt.
Vypredané
6,78 € 7,14 €

Návraty do Želar /váz./

Je to téměř neuvěřitelný příběh. Autorka objevená až ve svých více než osmdesáti letech se takřka přes noc stává jednou z nejúspěšnějších a nejpřekládanějších českých spisovatelek. Za povídkový soubor Želary získává Státní cenu za literaturu a podle novely Jozova Hanule je natočen veleúspěšný film, který je nominován na Oskara. Kdo však je Květa Legátová (vlastním jménem Věra Hofmanová)? Jaké byly její osudy předtím, než se stala slavnou? Co dnes prožívá a o čem přemýšlí? Více než rok chodívala o několik generací mladší novinářka Dora Kaprálová na kus řeči ke Květě Legátové a nahrály spolu desítky hodin poutavého vyprávění o autorčině dětství, válce, učitelských štacích na Valašsku, literatuře a také zvířatech, která ji provázejí celým životem. Během té doby se staly přítelkyněmi a Dora Kaprálová tak mohla poznat skutečnou Věru Hofmanovou: „Tahle spisovatelka, dramatička, učitelka, ochránkyně zvířat je jako skála, jako Lucka Vojničková ze Želar, jako Květa Legátová, jako žena, která je někdy třeskutě vtipná, aby nebyla vzteklá. Která občas mentoruje, protože svět musí mít pevný řád. Která je silná jednoduše proto, aby nepropadala slabosti. Aby se svět nerozsypal jako to zrní, co jako malá tak ráda sypala svým milovaným slepicím v rodném Podolí.“
Vypredané
7,73 € 8,14 €

Peštiansky perkelt

Ako spravodajca Slovenského rozhlasu sa poslucháčom takmer každý deň prihovára z Budapešti alebo iného mesta či dedinky v Maďarsku...
Vypredané
2,49 € 2,62 €

Tisíc let Valdštejnů v Čechách

Kniha rozhovorů s Karlem Albrechtem Waldsteinem-Wartenbergem přibližuje napínavé osudy šlechtického rodu Valdštejnů. Dozvíte se z ní o tragickém osudu Albrechta z Valdštejna, o tom, jak žil u Valdštejnů na Duchcově Casanova, nebo jak Valdštejnové přišli v roce 1945 o všechen svůj majetek.
Vypredané
4,09 € 4,30 €

Lacná kniha Tisíc let Valdštejnů v Čechách (-70%)

Vypredané
1,29 € 4,30 €

Lacná kniha Tisíc let Valdštejnů v Čechách (-90%)

Vypredané
0,43 € 4,30 €

Patagonský expres

Patagonský expres nás odváží do míst, kde žijí občas bizarní, ale čistí lidé, pro něž je dobrodružství přirozenou součástí života. Mezi nimi se seznamujeme se starým mořeplavcem, který v chilských fjordech věčně hledá chimérickou loď, gauči, kteří pořádají mistrovství Patagonie v tlučení hubou, anglickým cestovatelem, jehož knížky znají i čeští čtenáři, slovinským exulantem, který objevil ozónovou díru, i spisovatelem samotným, který miluje konec světa. Patagonský expres je reportáž z cesty nikam a přece po celém světě, cesty v několika epizodách a přece na celý život, cesty za splněním jednoho velikého slibu…
Vypredané
6,65 € 7,00 €

Lacná kniha Patagonský expres (-90%)

Vypredané
0,70 € 7,00 €

Interview II

Druhé doplnené vydání rozhovory s Arnoštem Lustigem rozšířené o dalších dvacet interview, která se objevila jednak v amerických periodikách, jednak po roce 1989 v českém tisku.
Vypredané
12,92 € 13,60 €

Lacná kniha Interview II (-70%)

Vypredané
4,08 € 13,60 €

The Bookseller Of Kabul

For more than twenty years Sultan Khan, a bookseller in Kabul, defied the authorities - be they communist or Taliban - to supply books to the people of Kabul. He was arrested, interrogated and imprisoned by the communists and watched illiterate Taliban soldiers burn piles of his books in the street. A committed Muslim, Khan is passionate in his love of books and hatred of censorship. Two weeks after September 11th, award-winning journalist Asne Seierstad went to Afghanistan to report on the conflict there and the year after she lived with an Afghan family for several months. We learn of proposals and marriages, suppression and abuse of power, crime and punishment. The result is a gripping and moving portrait of a family, and a clear-eyed assessment of a country struggling to free itself from history. 'Fascinating ... A portrait of people struggling to survive in the most brutal circumstances' DAILY MAIL show less
Vypredané
15,15 € 15,95 €

Mám vizi

Rozhovor s Petrem Pávkem, tehdejším starostou obce Jindřichovice pod Smrkem, který na sebe asi nejvíce upozornil zákazem vstupu úředníků na území obce bez ohlášení předem.
Vypredané
7,53 € 7,93 €

The Osbournes Talking: The Osbournes In Their Own Words (Talking) (Talking S.)

Updated and redesigned editions of the classic guides to the music of the world s best known acts. Written by experts, each book examines every song in a given artist s recorded repertoire, making it an invaluable guide for collectors and fans alike.
Vypredané
11,00 € 11,58 €