Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 91 z 96

Kalendář trochu historický

Kalendář trochu historický je souborem velmi zajímavých a poučných fejetonů o životě lidu na vesnici, ale i s "oknem do světa", shrnutých do půvabné knížky, kterou bohatě ilustroval svými kresbami ak. malíř Doc. Vladimír Drápal. Knížka má sedm kapitol. V nich se pod názvy jednotlivých fejetonů např. Čápi mají rádi javor, Čas růží, Jedna lžíce raka nebo o Hejkalovi a jiných strašidlech, Ochránci práva, o zvykovém právu na vesnicích aj. dovíte to, co nikde jinde nenajdete. V kapitole např. Nic není z ničeho, jak sám nadpis napovídá, je to, že život je hledání a nacházení v lidové moudrosti, která se po věky formovala až do dnešní doby. Dozvíme se o tajemství lidových obřadů, které byly téměř zapomenuty a proč se i dnes některé obnovují. Knížka se čte jako film, a to proto, že autorka je nejen etnoložka a historička umění, ale i filmová režisérka, která některé poznatky z této oblasti přenesla i na televizní obrazovky např. v seriálu Rok na vsi.
Vypredané
8,88 € 9,35 €

"Élni akarok"

A tizennyolc éves moszkvai diáklányt, Nyina Lugovszkaját 1937-ben öt év kényszermunkára ítélték, melyet egy kolimai börtönlágerben kellett letöltenie. "Bűne" mindössze annyi volt, hogy apja egykor a szociálforradalmár (eszer) pártban tevékenykedett, majd a NEP idején sikeres magánvállalkozást, pékséget hozott létre, ahol több száz embernek adott munkát (s mindez elég volt hozzá, hogy száműzzék Moszkvából). Maga Nyina pedig 1932-től, tizenhárom éves korától kezdve naplót vezetett, amelyben kamaszkori vívódásai, iskolai kalandjai, első romantikus vonzódásai mellett leírta véleményét a bolsevik rendszerről is, amellyel szemben "iszonyatos haragot" érzett, mert elvette tőle az apját. Nyinát "Sztálin elleni terrorista akció szándékával" vádolták, s ő mindent "bevallott". "Azt terveztem, hogy a Kreml kapujában várok majd arra, hogy Sztálin kijöjjön, és akkor lelövöm" - olvasható a kihallgatási jegyzőkönyvben, s ennek alapján Lugovszkaját sokáig nem is rehabilitálták. Az ötvenes években, a hruscsovi "olvadás" idején senki sem kérdezte meg tőle, hogy milyen kínzásoknak volt kitéve a két hónapon át tartó vizsgálat alatt. Nyina sorsa akár tipikusnak is mondható: egyike csupán a sztálini rendszer sok millió ártatlan áldozatának - a különlegessége csupán annyi, hogy az NKVD aktái között megőrződött a naplója. Egy koraérett, depresszióra és önmarcangolásra hajlamos, igazi írói tehetséggel rendelkező lány titkos gondolatai, aki egy pillanatig sem hitt a propagandának: Sztálint gazembernek, a kommunistákat az orosz szabadság eltipróinak tartotta.
Vypredané
1,89 € 1,99 €

Nejen s Múzami

Ediční řada Krásná setkání představuje široké pole aktivit profesora Josefa Kouteckého, zakladatele dětské onkologie a dlouholetého děkana 2. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, který je nejen vynikajícím odborníkem, milovníkem a znalcem umění a historie, ale také oblíbeným řečníkem. V pořadí pátá kniha, řazená v cyklu Krásných setkání jako šestá, s názvem Nejen s Múzami je rozdělena do čtyř oddílů. V prvním čekají na čtenáře vtipné, moudré a zasvěcené proslovy z vernisáží známých umělců (Boris Jirků, Tomáš Bím, Oldřich Kulhánek, František Ronovský aj.). V druhém oddíle nalezneme proslovy, kterými profesor Koutecký zahajoval prvních devět rudolfinských koncertů z obnoveného cyklu Kocianova kvarteta a jeho hostů (srovnej svazek Krásných setkání věnovaných koncertům Karolinským). V oddíle Křty se dozvíme, co popřál do života několika knihám a hudebním nosičům. V posledním části nalezneme mimo jiné rozsáhlou stať o osobnosti významného českého mecenáše J. Hlávky, úvodní slovo k výstavě fotografií onkologicky nemocných dětí, ale i úvahu o místě spirituality v dnešní medicíně či oslavnou řeč o českém houskovém knedlíku. Svazek doprovází řada barevných ilustrací předních českých výtvarných umělců – přátel Josefa Kouteckého.
Vypredané
16,07 € 16,92 €

dostupné aj ako:

Žádáme trest smrti!

Proces s Miladou Horákovou a dalšími dvanácti obžalovanými je považován za „největší politický proces“ a stal se symbolem komunistické zlovůle. Jednalo se o první politický monstrproces a kampaň, která ho doprovázela neměla svou propracovaností a mohutností u nás dosud obdoby. Cílem této knihy je přiblížit čtenáři, jak byla kampaň připravována i jak probíhala. Čtenář se dovídá, jakým způsobem se na ní podílely stranické a státní orgány, tisk, rozhlas, film, veřejnost, včetně dětí, i to, jak se proces odrazil v tehdejších karikaturách, básních a divadelní hře. Publikace je rozdělena do dvou částí. První tvoří úvodní studie, která kampaň popisuje, druhou edice 150 vybraných dokumentů.
Vypredané
20,54 € 21,62 €

Lacná kniha Dva životy Rudolfa Schustera (-90%)

Hlavnou postavou knihy výtvarníka a spisovateľa Milana Stana je spisovateľ, politik, diplomat a bývalý prezident Slovenskej republiky Rudolf Schuster. Je to jeho životný príbeh, ktorý bol napísaný na základe jeho autentických spomienok. V knihe nájdete príbehy z jeho detstva v Medzeve, jeho štúdií v Košiciach a na SVŠT v Bratislave, o „pyžamovej revolúcii“ v roku 1956, o študentských karnevaloch. Píše sa v nej o jeho práci v SAV v Bratislave a odchode do Košíc na rozostavené VSŽ, o jeho pôsobení na košickej radnici. O tom ako sa stal predsedom SNR po novembri 1989, o jeho odchode do Kanady, kde bol veľvyslancom. Odtaľ sa vrátil do Košíc, kde ako primátor zrekonštruoval mesto. Sú tu príbehy o jeho súkromnom živote, rodine, o jeho pôsobení v politike až po funkciu najvyššiu -- prezident Slovenskej republiky. Rudolf Schuster je autorom nohých kníh, výborným fotografom, veľkým propagátorom Slovenska a presadzovateľom jeho národných záujmov. V súčasnosti pôsobí ako predseda Svetového mierového inštitútu na Islande. Kniha je ilustrovaná archívnymi a dokumentárnymi fotografiami a je doplnená výpoveďami jeho najbližších spolupracovníkov a priateľov P. Dvorského, A. Hykischa, K. Peteraja, D. Jamricha, J. Miklošku, E. Labaniča J. Leikerta, R. Ferka, J. Sarvaša, J. Leikerta a iných
Vypredané
0,93 € 9,29 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Žádáme trest smrti!

Vypredané
1,08 € 21,62 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Dřevěná mysl

Fejetony Ludvíka Vaculíka patří k nejpozoruhodnějším jevům současné české literatury a ne náhodou bývají přirovnávány k fejetonům Karla Čapka. Stejně jako Čapkovi slouží i Vaculíkovi tyto krátké literární útvary k tomu, aby se pravidelně vyslovoval k aktuálním událostem, aby promlouval k záležitostem zdánlivě nicotným i světodějným a aby mu záležitosti velké i malé, osobní i obecné byly záminkou k zamyšlení, k hlásání vlastní filozofie, vlastních názorů na společenské dění. V Lidových novinách vycházejí Ludvíku Vaculíkovi od roku 1989 každé úterý fejetony v rubrice Poslední slovo. Jejich výběr z let 1989-2001, který bezprostředně navazoval na svazky Jaro je tady a Srpnový rok (shrnující fejetony 1981-1989), vyšel pod stejnojmenným názvem v roce 2002, v této knize pokračujeme výběrem fejetonů z let 2002-2008.
Vypredané
0,70 € 14,01 €

dostupné aj ako:

Fapados forradalom

Drasztikusan csökkentek a repülőjegyárak az elmúlt években Magyarországon is: győzött a fapados forradalom! De mikor és hogyan robbant ki a világ túloldalán, s hogyan jutottunk el odáig, hogy ma már gyakran ingyenjegyeket kínálnak az utasoknak a légiipar szereplői? Erről az emberek milliói számára új lehetőségeket nyitó hatalmas változásról nyújt élvezetes, gyakorlati tapasztalatokra épülő elemzést Ács Gábor, a Figyelő újságírója. A szerző könyve első felében tőzsdei újságíróhoz méltó precizitással, mégis rendkívül olvasmányosan, lebilincselő élményekkel körítve mutatja be a nemzetközi és a hazai fapados piac kalandos, eseménydús történetét: hogyan alakult meg, majd ment csődbe kis híján a Ryanair, hogyan élte túl a kezdeti árversenyt az easyJet, miért jött Magyarországra -majd miért távozott- a SkyEurope, s hogyan gründolta össze a Wizz Air magyar alapítója a pénzt a lila légitársasághoz. Megismerhetjük a fapados üzleti modellek különbségeit és hasonlóságait és fellebben a fátyol arról is, kik állnak e társaságok mögött. A könyv második része még gyakorlatiasabb, s hasznos tapasztalatokkal és tanácsokkal szolgál a fapadosok ügyfeleinek: megtudhatjuk, mikor és hogyan juthatunk tényleg fillérekért jegyekhez, mit tehetünk, ha fél napot késik a gépünk vagy éppen törlik a járatot, de azt is, hogy hogyan célszerű helyezkedni a sorban álláskor ahhoz, hogy az elsők között jussunk fel a repülőgépre ülőhelyet választani. A könyv kiváló háttérolvasmányként s egyben valós üzleti esetek forrásául szolgálhat a gazdasági képzésekben, de nem utolsósorban a jegyfoglalástól az utazás végéig elkísérő praktikus kézikönyv minden utazónak vagy utazni vágyónak.
Vypredané
8,42 € 8,86 €

Három nemzedék és ami utána következik

A könyv nagy hatású történeti panoráma, amelynek előterében a trianoni katasztrófa, az amputált nemzet traumája áll. Szekfű nevezetes tanulmánya arra keresi a választ, hogy az 1867-es kiegyezés felszárnyaló pályaíve hol és miért tört meg, mi vezetett el az Osztrák-Magyar Monarchia szétaprózódásához és a magyarság sorstragédiájához.
Vypredané
11,84 € 12,46 €

Každá maminka je Mozart

Autor během své terapeutické práce postupně zjistil, že nejen mnoho našich fyzických i psychických nemocí, bolestí a traumat, ale i to, jak se chováme a reagujeme, jak se vztahujeme sami k sobě, k ostatním lidem i celému světu, má velmi často kořeny v období našeho prenatálního života a ve způsobu, jakým jsme přišli na svět. Od počátku devadesátých let začal intenzivně studovat prenatální psychologii, těhotenství, porod a mateřství a dnes patří k předním osobnostem, propagujícím přirozené porody u nás. Kniha Každá maminka je Mozart je souborem fejetonů na tato témata. Volně navazuje na knihu fejetonů Když už i dalajlama.
Vypredané
8,17 € 8,60 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Každá maminka je Mozart (-50%)

Vypredané
4,30 € 8,60 €

dostupné aj ako:

Báječný svět 2

Viktor Preiss si do Báječného světa zve nejen své herecké kolegy a přátele, ale také hosty z mnoha jiných uměleckých oborů. Jsou to setkání, na která se nezapomíná. V řadě obdobných cyklů rozhovorů zaujímá Báječný svět mimořádné postavení díky velmi uvážlivé volbě hostů a zejména také díky způsobu, kterým Viktor Preiss své hosty zpovídá. Svým výhradně spřízněným duším totiž klade poněkud jiné otázky, než by si mohl dovolit položit řadový, byť velmi poučený, novinář. Viktor Preiss se snaží své hosty vždy na úvod charakterizovat svěžím a výstižným esejem a často i půvabnou kresbou. Když se všechny rozhovory poskládají do knížky jako korálky na šňůrku, z jejich propojení a konfrontace vzniká velmi pestrý a zajímavý divadelní dějepis.
Vypredané
12,45 € 13,11 €

dostupné aj ako:

Kritik bez konzervatoře

Jiří Černý v rekapitulačním rozhovoru Kritik bez konzervatoře mluví především o své práci hudebního publicisty. Podrobně se věnuje době, kdy byl redaktorem Mladého světa, práci v rozhlase, svým knihám, poslechovým pořadům - Antidiskotékám, rozsáhlé publikační činnosti v Melodii, Gramorevui a dalších časopisech. Hovoří o době, kdy byl šéfredaktorem časopisu Rock & Pop, o své editorské činnosti (především nahrávky Karla Kryla), o práci v televizi. Knížka je zároveň obrazem proměn české populární hudby posledních pětačtyřiceti let - Jiří Černý totiž byl přímo účasten mnohého z toho, co hudební scénou hýbalo.
Vypredané
16,56 € 17,43 €

dostupné aj ako:

Nese mě řeka lásky

Rozhovory s významnou psycholožkou, která svou prací pomohla řadě rodičů a dětí. Kniha se snaží poodhalit tajemství ženy, která si jako životní cíl zvolila obnovu lásky v rodinách. Intenzivní rozhovory, které nás provedou životem Jiřiny Prekopové i v jeho společensko-politickém kontextu v bývalém Československu a později v Německu, vedly Ingeborg Szöllösi a Ivana Krausová.
Vypredané
11,24 € 11,83 €

A nemzetféltő

Wass Albert közéleti szerepvállalásainak legteljesebb gyűjteménye e kötet. Négy küzdelmes évtized krónikája, melyből felsejlik a II. világháború utáni amerikai magyar emigráció egyik vezéregyéniségének közéleti-politikai tevékenysége. Írások, cikkek, beadványok, előadókörutak beszédei, előadások gyűjteménye a Nemzetféltő antológia. Több mint hiánypótló mű, nem csak irodalomtörténészeknek!
Vypredané
12,79 € 13,46 €

Vladimír Hučín. Není to o mně, ale o nás

Kniha rozhovorů mezi Vladimírem Hučínem a dvěma mladými intelektuály přináší zajímavou mezigenerační zpověď zásadového antikomunisty, který v 70. a 80. letech 20. století neváhal sáhnout po zbrani v rámci svého osamělého ozbrojeného boje proti totalitě a sovětské okupaci. Základem knihy jsou autentické výpovědi Vladimíra Hučína o skutečných událostech a skutečných osobách, které jsou v duchu Hučínovy přímosti jmenovány pravými jmény. Knihu zpestřuje 30 původních dokumentů, které ač zlomkem rozsáhlého Hučínova archivu, přesto výstižně dokazují jeho vybraná tvrzení (např. úpis úhlavního nepřítele z 80. let - agenta StB Mikeše). Kniha mapuje přehledně a chronologicky celý Hučínův příběh. V podtextu „historické“ části Vladimír Hučín obhajuje svou odpověď na zásadní otázku mladíků, zdali je morálně ospravedlnitelné násilí, které mohlo vyústit až ve smrt, proti lidem, kteří roztáčeli kola totalitní moci v dobách normalizace. V druhé části končící rokem 2006, která se věnuje aktuálním událostem včetně utajovaného soudního procesu, jsou na četných příkladech dokládány (někdy až alarmující) nešvary nedávné a současné státní správy a justice a je poměrně konstruktivně hledáno řešení, jak tento neblahý, možná i občanu nebezpečný, stav napravit.
Vypredané
6,70 € 7,05 €

dostupné aj ako:

Two up

Kniha má podtitul 39 mailov o svete, v ktorom žijeme. Priatelia Gindl a Gál si v mailovej korešpondencii vymieňajú názory na súčasný svet. Nadhadzujú si témy a obaja používajú svoje vzdelanie, rozhľad a vlastný názor na argumentáciu svojho stanoviska. Názov je odvodený od hazardnej hry austrálskych zlatokopov. Obaja hráči vyhadzujú do vzduchu mince a tipujú, ako to dopadne.
Vypredané
9,42 € 9,92 €

dostupné aj ako:

Pět rozhovorů - Smith, Lichtenstein, Serra, Andre, Koons

Výběr z rozhovorů jednoho z nejvlivnějších historiků umění Davida Sylvestera se zaměřuje na pět vynikajících osobností amerického výtvarného umění 2. poloviny 20. století. David Smith, byl jeden z nejdůležitějších, iniciačních amerických sochařů 20. století. Roy Lichtenstein, byl americký malíř, klasik pop artu, který vstoupil do dějin výtvarného umění 20. století především převedením komiksu do média malovaného obrazu. Richard Serra, se proslavil zejména monumentálními minimalistickými plastikami. Carl Andre , byl vůdčí představitel amerického minimalismu. Realizoval četné rozměrné instalace, mnoho z nich ve venkovním prostoru. Jeff Koons, ve své práci znovu aktualizuje podněty pop artu. Snaží se komunikovat skrze umění s masami, při čemž využívá vizuální řeč reklamy a zábavního průmyslu. Jeho dílo se pohybuje po hraně kýče a pornografie a tím zároveň tyto problémy otvírá.
Vypredané
8,48 € 8,93 €

Lacná kniha Pět rozhovorů - Smith, Lichtenstein, Serra, Andre, Koons (-90%)