! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Jazyk


Veková kategória


Hodnotenie


Dostupnosť


Väzba


Stav


Rezervácia na predajni


Edície


Najpredávanejšie - Bestsellery - Knihy - Ekonómia, manažment, marketing strana 300 z 307

Knižné bestsellery nesmú v našej ponuke rozhodne chýbať. Najpredávanejšie a najobľúbenejšie knihy slávnych spisovateľov vás vtiahnu do deja a ponúknu vám množstvo skvelých príbehov. Vyberte si žáner, ktorý je vám najbližší alebo darujte najnovšie knižné bestsellery ako darček svojim blízkym.

Dane, účtovníctvo, odvody 9/2020


Vypredané
6,84 € 7,20 €

Podnikateľské minimum


Praktická príručka pre podnikateľov a zamestnávateľov. Základné informácie o založení firmy, popis základných dokumentov v podnikateľskej praxi, vedenie financií, odkazy na príslušné zákony a webové stránky a ďalšie informácie, ako je archivácia d okumentov, bezpečnosť, poplatky STV a iné.
Vypredané
3,80 € 4,00 €

Dane účtovníctvo odvody 8 2022 - Špecifické odpisovanie majetku – mikrodaňovník


V zákone o dani z príjmov sú pre mikrodaňovníka určené špecifické legislatívne úpravy. O aké ide v prípade odpisov, sa dozviete v príspevku Špecifické odpisovanie majetku – mikrodaňovník. Problematike priamych a nepriamych daní sa venujeme v článkoch Skončenie podnikania FO, Manká a škody z pohľadu ZDP, Neznámy pôvod tovaru a odpočítanie DPH alebo Preprava tovaru pri reťazových transakciách a DPH... Titul obsahuje príspevky k zmenám v právnych predpisoch z oblastí daní, účtovania a zdaňovania miezd a odvodov. Špecifické odpisovanie majetku – mikrodaňovník Príklady z praxe – špecifické odpisovanie majetku Majetok využívaný aj na súkromné účely Príklady z praxe – majetok využívaný aj na súkromné účely Pozostalí po živnostníkovi – ekonomické dopady Skončenie podnikania FO Manká a škody z pohľadu ZDP Neznámy pôvod tovaru a odpočítanie DPH Preprava tovaru pri reťazových transakciách a DPH Manká a škody z pohľadu DPH Odpisy v daňových výdavkoch Príklady z praxe – odpisy v daňových výdavkoch Obstaranie nehnuteľnosti na predaj – účtovanie Manká a škody z pohľadu JÚ a PÚ Skončenie podnikania v priebehu zdaňovacieho obdobia (2.) Platobný výmer– posúdenie obsahu Daňové konanie a dôkazy z trestného konania Daňová povinnosť – lehoty a možnosť predĺženia Stravné pri pracovných cestách v tuzemsku – zvýšenie Elektronická dočasná pracovná neschopnosť Príklady z praxe – stravovanie zamestnancov Je rozhodovanie únavné? Behám, beháš, beháme Cigarety, snus a vapovanie – vážne zlozvyky Termíny pre prax v júli a auguste 2022H PKOM Špecifické odpisovanie majetku – mikrodaňovník U mikrodaňovníka, ktorým je fyzická osoba, sa limit výšky odpisov nevzťahuje na prenájom hmotného majetku nadobudnutého najskôr 1. 1. 2021, a to za podmienky, že tento hmotný majetok je zaradený do obchodného majetku v súvislosti s dosahovaním príjmov z podnikania a inej samostatnej zárobkovej činnosti podľa § 6 ods. 1 a 2 ZDP... Majetok využívaný aj na súkromné účely Daňovým výdavkom treba rozumieť výdavok na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov preukázateľne vynaložený daňovníkom, zaúčtovaný v účtovníctve daňovníka alebo zaevidovaný v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11 ZDP, pričom pri využívaní majetku, ktorý môže mať charakter osobnej potreby a s ním súvisiacich výdavkov (nákladov), je daňový výdavok uznaný len v pomernej časti podľa § 19 ods. 2 písm. t) ZDP, v akej sa používa na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov, ak tento zákon neustanovuje inak... Neznámy pôvod tovaru a odpočítanie DPH Pokiaľ u subdodávateľa nastane „problém“ v podobe nespolupráce so správcom dane, nečinnosti, resp. zániku obchodnej spoločnosti, alebo iných pochybností o tomto subdodávateľovi, dôležitá je otázka dôkazného bremena – jeho unesenia zo stany platiteľa uplatňujúceho odpočítanie DPH a tiež otázka rozloženia dôkazného bremena medzi platiteľa a správcu dane... Stravné pri pracovných cestách v tuzemsku – zvýšenie Podnikateľovi patrí stravné v súlade s ustanovením § 5 ZCN a to za každý kalendárny deň pracovnej cesty. Výška stravného je ustanovená v závislosti od času trvania pracovnej cesty a je rozdelená na časové pásma. Podľa § 1 Opatrenia Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR č. 116/2022 Z. z. nové sumy stravného sú: • 6 eur pre časové pásmo 5 až 12 hodín, • 9 eur pre časové pásmo nad 12 hodín až 18 hodín, • 13,70 eura pre časové pásmo nad 18 hodín.
U dodávateľa
6,84 € 7,20 €

Cezhraničné fúzie


Vypredané
36,31 € 38,22 €

Manažment výroby


Manažment výroby (Operation Management, Product Management) predstavuje v manažérskom štúdiu na biznis univerzitách jeden zo základných predmetov. Pramení z toho, že výsledky výroby sú hlavnou náplňou podnikania. Aj väčšina ekonomických predmetov je naostatok zameraná na rozvoj výroby, pretože až vo výrobe sa transformujú finančné, marketingové, personálne a iné aktivity na produkty, ktoré sa kapitalizujú na trhu. Tak dochádza k vzájomnému prieniku manažérskych disciplín. Manažment výroby poskytuje základy anatómie výrobného organizmu a jeho riadenia. Ťažisko je v riadení procesov tvorby novej produkcie a v ekonomickom zhodnocovaní všetkých výrobných činiteľov Í nehmotných aktív. V tom je jadro podnikania vo výrobnom systéme. V manažérskej práci je však dominujúca schopnosť získavať a motivovať ľudí k sústavnej inovovácii výroby a k lepšiemu uspokojovaniu potrieb zákazníkov. Preto sú v publikácii ako prvé nastolené personálne, informačné, finančné a iné predpoklady rozvoja manažmentu výroby. Nadväzuje tvorba výrobnej stratégie a konkrétny výrobný program firmy. Rozvojové procesy majú zasa utvárať zázemie na realizáciu výrobného programu. Manažmentu prípravy novej výroby je venovaná zvýšená pozornosť, keďže čoraz automatizovanejšia výroba presúva možnosti svojho zdokonaľovania už do predvýrobných etáp. Tie napokon determinujú technickú, ekonomickú, ekologickú a komerčnú úroveň výroby. V kapitole o problematike kvality je stručne obsiahnutý proces jej tvorby. Kvalita je rozhodujúci činiteľ podnikateľskej úspešnosti. Práve v špičkovej kvalite je základ zvyšovania pridanej hodnoty produkcie a rentability podniku. Kapitoly manažmentu hlavnej výroby a obslužných procesov približujú konkrétne manažérske možnosti ako zabezpečiť racionálny chod výroby. Naznačené sú možnosti synergickej, komponentnej, alokačnej i časovej analýzy a obsluhy výrobného procesu. Završuje to logistický manažment, ktorý rieši prepojenie pohybových procesov vo výrobe i v obehovej sfére. Tým sa uzatvára základná látka manažmentu výrobného systému. Ďalej pokračuje už vo svojich derivátoch - nových nadväzujúcich predmetoch ako sú inovačné procesy výrobkovej a technologickej povahy, manažment kvality, znalostný a procesný manažment, logistika, vnútropodnikový manažment a ďalšie disciplíny.
Vypredané
12,93 € 13,61 €

Formy zahraničnej trhovej angažovanosti


Predložená učebnica s názvom Formy zahraničnej trhovej angažovanosti – Formen des ausländischen Marktengagements je určená pre študentov vysokých škôl, osobitne Právnickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave, a bola pripravená na výučbu dvoch marketingovo zameraných predmetov: Základy národného a medzinárodného marketingu a Formen des ausländischen Marktengagements. Rovnako je však určená tiež širšej marketingovej odbornej i laickej verejnosti. Učebnica prináša prehľad základných alternatív foriem vstupu, ako aj ďalšej časovo podmienenej angažovanosti podnikateľských subjektov na zahraničných trhoch: osobitne vo vzťahu ku slovenskému odberateľskému trhu a najmä zo strany nemeckofónnych subjektov. Dôvody pre takto vymedzené zameranie učebného textu sú tri: (1.) Nemecko a Rakúsko predstavujú dlhodobo najvýznamnejších obchodných a investičných partnerov Slovenskej republiky; (2.) skutočnosť, že výučba predmetu Formen des ausländischen Marktengagements prebieha v nemeckom jazyku, (3.) v podstate všetky slovenské, ako aj ostatné stredoeurópske teoretické koncepcie foriem zahraničnej trhovej angažovanosti sú dnes v rozhodujúcej miere ovplyvnené práve nemeckofónnymi prístupmi. Popri teoreticky zameraných učebných textoch v slovenskom a nemeckom jazyku a zhodnotení predstavených prístupov (kapitoly 1, 2, 4 a 5) zahŕňa učebnica aj výsledky a grafické spracovanie dlhodobých prieskumov uskutočnených v rôznych sektoroch nášho národného hospodárstva (kapitola 3). Osobitné časti učebnice tvoria prípadové štúdie: INA, ktorá znázorňuje časovo podmienený vývoj foriem zahraničnej trhovej angažovanosti na konkrétnej firme a obsahovo sa viaže na kapitolu 3 ako aplikačnú časť učebnice; Volkswagen v nemeckom jazyku a SEAT v slovenskom jazyku naopak nadväzujú najmä na kapitoly 1,2, 4 a 5 a slúžia študentom na praktické precvičovanie nadobudnutých znalostí z oblasti foriem zahraničnej trhovej angažovanosti podnikateľských subjektov. Koncern Volkswagen k nám prišiel s doposiaľ najväčšou kapitálovou investíciou a jeho dcérska spoločnosť Volkswagen Slovakia sa stala naším najvýznamnejším exportérom. Keďže španielska automobilka SEAT tvorí súčasť nemeckého koncernu Volkswagen, bola zaradená ako v poradí posledná prípadová štúdia s cieľom objasniť možnosti zahraničnej trhovej angažovanosti bez kapitálovej účasti. Učebnica ponúka nielen teoretický pohľad na problematiku, ale zobrazuje aj skutočný stav v každodennej podnikateľskej praxi a prostredníctvom zaradených prípadových štúdií plní svoju úlohu aj ako cvičebnica. V piatich kapitolách a troch prípadových štúdiách prináša čitateľovi aj množstvo schém a grafov, tabuľkových prehľadov, mapy a obrázky, ktoré sprehľadňujú či dokumentujú predložené poznatky graficky príťažlivým spôsobom.
Vypredané
11,04 € 11,62 €

Rukověť správné sekretářky


Publikace je cenná především tím, že dívkám podává praktické návody, o nichž se ve školách zaručeně neučily. Autorka se zabývá osobností sekretářky, jejím vzhledem, praktickými dovednostmi i druhem pracoviště. Rozebírá i situace, kdy je šéfem asiste ntky žena nebo cizinec, a doporučuje mladým ženám, aby se zaměřily na rozvoj a zvyšování kvalifikace. Publikace obsahuje ukázku pracovního týdne s příklady jednotlivých možných akcí včetně harmonogramu jejich přípravy a řešení.
Vypredané
4,19 € 4,41 €

Metody oceňování podniku pro pokročilé


Z úvodu ke knize... Ocenění podniku je syntézou podnikohospodářských oborů, ve které by se měly skloubit rozsáhlé poznatky podnikové ekonomiky, disciplín zaměřených na trh, daní a vlastních metod oceňování. Oceňování podniku je tedy svým způsobem královská disciplína a není jednoduché ji ovládnout skutečně do hloubky. Navíc se jedná o oblast, která se stále pohybuje vpřed, a není mnoho ekonomických témat, kterým bylo ve světě věnováno tolik publikací, jako právě oceňování podniku. Předkládaná kniha se snaží jít do větší hloubky a volně navázat na předchozí publikaci Mařík M. a kol.: Metody oceňování podniku – proces ocenění, základní postupy a metody, Ekopress. Návaznost je poměrně volná. V této publikaci už nejsou znovu vykládány základní věci, ale snažili jsme se text psát tak, aby byl pochopitelný i sám o sobě pro čtenáře, který má alespoň základní představu o oceňování. Jádrem publikace je hlubší pohled na výnosové metody. Proto sem zařazujeme vysvětlení několika základních variant metody DCF včetně podrobnějšího rozboru tématu zatím u nás přehlíženého, a tím je tzv. pokračující hodnota. Vracíme se rovněž k metodě ekonomické přidané hodnoty a rozebíráme některé problémy s ní spojené. Za jedno z hlavních témat je pak možno považovat analýzu vlivu zadlužení podniku na jeho hodnotu a na způsoby stanovení struktury kapitálu při ocenění podniku. Snažíme se ukázat, že struktura kapitálu vyjádřená v tržních hodnotách je klíčovým bodem pro dosažení shody výsledků jednotlivých výnosových metod. Rozsáhlejší pasáž je pak věnována komplexnímu rozboru vztahů mezi hlavními výnosovými metodami, kterými jsou různé varianty metody DCF, metoda EVA a také metoda kapitalizovaných čistých výnosů, která je u nás poměrně často používána, bohužel ale nesprávně. Značnou pozornost věnujeme i metodám odhadu diskontní míry včetně základních principů, na kterých by měl být tento odhad postaven. Například očekáváme, že do budoucnosti poroste význam alternativních odhadů bezrizikové výnosnosti, odhadů nákladů vlastního kapitálu ex-ante a metody jistotních ekvivalentů, a proto jim věnujeme značný prostor. V posledních částech knihy se zabýváme oceňováním specifických typů podniků, tedy oceňování koncernů a podniků s omezenou perspektivou. Samostatnou kapitolu pak věnujeme dalšímu prohloubení záležitosti, která činí v našich podmínkách značné problémy, a tou jsou diskonty a prémie při oceňování podniku. V tomto třetím vydání publikace byly oproti předchozím dvěma vydáním provedeny tyto úpravy: - průběžné aktualizace ve stávajícím textu, - návrh postupu při odhadu konkrétní výše diskontní míry pro úrokové daňové štíty (rozšíření kapitoly 5.3), - rozpracování kompletní sady reagenčních funkcí pro přepočet zadlužených koeficientů beta (kapitola 5.4); v současnosti v odborných publikacích i v praxi stále převažuje používání poměrně nevhodné funkce, proto považujeme za potřebné předložit funkce lepší, - rozšíření kapitoly 12.2 pojednávající o odhadu rizikové prémie kapitálového trhu postupem ex-ante, protože podle našeho názoru světová oceňovací praxe vykazuje viditelné tendence k přechodu od historických rizikových prémií právě tímto směrem. Věříme, že tato kniha pomůže dále kultivovat znaleckou praxi v České republice a bude i vhodnou pomůckou pro studium oceňování podniku, a to jak na vysokých školách, tak pro praktikující znalce.
U dodávateľa
38,67 € 40,70 €

Finančný manažment


Druhé, prepracované a doplnené vydanie. Publikácia predstavuje komplexnú problematiku finančného manažmentu – od jeho obsahu a úloh cez pôsobenie ekonomického okolia, finančnú analýzu vnútorných faktorov a finančné plánovanie až po zdroje kapitálu, finančnú štruktúru podniku. Osobitnou súčasťou diela je manažment vkladov kapitálu do dlhodobého majetku, manažment pracovného kapitálu, finančné investovanie a manažment finančných rizík. Stranou nezostáva rozdeľovanie finančných výsledkov a dividendová politika či platobný styk podnikov, ani manažment medzinárodných finančných vzťahov podniku. Novinkou je špeciálna kapitola venovaná finančným vzťahom združovania podnikov. Publikácia je svojím obsahom určená predovšetkým pre študentov fakúlt s ekonomickým zameraním, ale výdatne poslúži aj finančným manažérom v podnikovej sfére.
Vypredané
18,29 € 19,25 €

The Future of Competitive Strategy


How legacy firms can combine their traditional strengths with the power of data and digital ecosystems to forge a new competitive strategy for the digital era. How can legacy firms remain relevant in the digital era? In The Future of Competitive Strategy, strategic management expert Mohan Subramaniam explains how firms can leverage both their traditional strengths and the modern-day power of data and digital ecosystems to forge a new competitive strategy. Drawing on the experiences of a range of companies, including Caterpillar, Sleep Number, and Whirlpool, he explains how firms can benefit from data’s enlarged role in modern business, develop digital ecosystems tailored to their unique business needs, and use new frameworks to harness the power of data for competitive advantage. Subramaniam presents digital ecosystems as a combination of production and consumption ecosystems, which can be used by legacy firms to unlock the value of data at various levels—from improving operational efficiencies to creating new data-driven services and transforming traditional products into digital platforms. He explores the ways sensors and the Internet of Things provide new kinds of customer data; presents the concept of digital competitors—other firms that have access to similar data; discusses the new digital capabilities that firms need to develop; and addresses privacy and security issues associated with data sharing. Who needs this book? Any firm that wants to revitalize traditional business models, offer a richer customer experience, and expand its competitive arena into new digital ecosystems.
U dodávateľa
32,78 € 34,50 €

MARKETING MANAGEMENT


Vypredané
22,68 € 23,87 €

Literatúra v kategórii Ekonómia, manažment, marketing ponúka bohatý výber kníh, ktoré sa zaoberajú rôznymi aspektmi ekonomiky a riadenia organizácií. Táto kategória je určená pre tých, ktorí majú záujem o širší pohľad na ekonomické a manažérske témy.

Literatúra v tejto kategórii sa venuje rôznym aspektom ekonomických systémov, makroekonomickým a mikroekonomickým analýzam, ekonomickým teóriám a modelom. Zároveň skúma rôzne stratégie riadenia a vedenia organizácií, ako aj inovácie a transformácie v podnikovom prostredí.

V tejto kategórii nájdete literatúru zameranú na podnikanie, medzinárodný obchod, inovácie, ekonomickú politiku, udržateľný rozvoj, logistiku a mnoho ďalších tém. Tieto knihy a časopisy poskytujú teoretické poznatky, empirické štúdie a praktické príklady, aby čitatelia získali ucelený prehľad o ekonomických a manažérskych problémoch a možnostiach.

Vzdelávajte sa v kategóriách ekonómia a ekonomika, dane a účtovníctvo, financie, finančný trh, investovanie, bankovníctvo a poisťovníctvo, manažment, marketing, reklama, žurnalistika, podnikanie a obchod a personalistika.