Jazyk


Veková kategória


Hodnotenie


Dostupnosť


Väzba


Stav


Rezervácia na predajni


Série


Edície


Práce a Mzdy 9/2021 - Zmena životného minima od 1. 7. 2021


PAM obsahuje príspevky k zmenám v právnych predpisoch z oblastí personalistiky, miezd a odvodov. Dňa 23. 6. 2021 bolo v Zbierke Zákonov vyhlásené Opatrenie MPSVR č. 244/2021 Z. z. o úprave súm životného minima. Nakoľko sa od sumy životného minima odvodzujú dôležité ekonomické veličiny, dochádza k úprave parametrov ako je napr. daňový bonus, daňové úľavy, i štátne sociálne dávky ako je rodičovský príspevok, či prídavky na deti. Sumy životného minima sa upravujú k 1. júlu 2021 nasledovne: · 218,06 € mesačne, ak ide o jednu plnoletú fyzickú osobu, · 152,12 € mesačne, ak ide o ďalšiu spoločne posudzovanú plnoletú fyzickú osobu, · 99,56 € mesačne, ak ide o zaopatrené neplnoleté dieťa a o nezaopatrené dieťa. Zákon o sociálnom poistení – novela od 1. 5. 2021 Dňa 1. 1. 2004 nadobudol účinnosť zákon č. 461/2003 Z. z., ktorý vymedzil sociálne poistenie, upravil rozsah sociálneho poistenia, právne vzťahy pri vykonávaní sociálneho poistenia, organizáciu a financovanie sociálneho poistenia, dozor štátu nad jeho vykonávaním, ale aj konanie vo veciach sociálneho poistenia a konanie vo veciach vymáhania pohľadávok. V priebehu nasledujúcich rokov bol tento predpis mnohokrát menený. Akú zmenu priniesla posledná novela? Pružný pracovný čas Pružný pracovný čas môže mať formu rovnomerného alebo nerovnomerného rozvrhnutia pracovného času, závisí to od organizácie práce. V rámci pružného pracovného času je možné rozlišovať jeho jednotlivé súčasti alebo zložky, ktoré tvoria jeho podstatu. Preto hlavne vďaka voliteľnému pracovnému času si zamestnávateľ dokáže vytvoriť priestor pre zosúladenie svojich osobných a pracovných záležitostí, podľa vlastnej potreby. Tehotenské – nová sociálna dávka Účelom nového druhu nemocenskej dávky – tehotenské, je zabezpečiť poistenkyni príjem na zvýšené výdavky spojené s tehotenstvom, podľa jej vlastného uváženia, napr. na stravu, vitamíny, oblečenie a podobne. To znamená, že poskytnutie tejto dávky nie je viazané na konkrétny účel a nie je potrebné žiadnym spôsobom dokladovať jej použitie. Poistenkyňa, ktorá je tehotná, má nárok na tehotenské, ak v posledných dvoch rokoch pred začiatkom 27. týždňa pred očakávaným dňom pôrodu určeným lekárom bola nemocensky poistená najmenej 270 dní.
Vypredané
6,56 € 6,90 €

Novelizovaný trestný poriadok 21/2021


Novelizovaný Trestný poriadok s aktualizovanými dôvodovými správami v úplnom znení ZÁKON Č. 301/2005 Z.Z. Z 24. MÁJA 2005 TRESTNÝ PORIADOK V ZNENÍ ZÁKONA Č. 650/2005 Z.Z., ZÁKONA Č. 692/2006 Z.Z., ZÁKONA Č. 342/2007 Z.Z., ZÁKONA Č. 643/2007 Z.Z., ZÁKONA Č. 61/2008 Z.Z., ZÁKONA Č. 491/2008 Z.Z., ZÁKONA Č. 498/2008 Z.Z., ZÁKONA Č. 5/2009 Z.Z., ZÁKONA Č. 59/2009 Z.Z., ZÁKONA Č. 70/2009 Z.Z., ZÁKONA Č. 97/2009 Z.Z., NÁLEZU ÚSTAVNÉHO SÚDU SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 290/2009 Z.Z., ZÁKONA Č. 291/2009 Z.Z., ZÁKONA Č. 305/2009 Z.Z., ZÁKONA Č. 576/2009 Z.Z., ZÁKONA Č. 93/2010 Z.Z., ZÁKONA Č. 224/2010 Z.Z., ZÁKONA Č. 346/2010 Z.Z., ZÁKONA Č. 547/2010 Z.Z., ZÁKONA Č. 220/2011 Z.Z., ZÁKONA Č. 262/2011 Z.Z., ZÁKONA Č. 331/2011 Z.Z., ZÁKONA Č. 236/2012 Z.Z., ZÁKONA Č. 334/2012 Z.Z., ZÁKONA Č. 345/2012 Z.Z., ZÁKONA Č. 204/2013 Z.Z., ZÁKONA Č. 305/ 2013 Z.Z., ZÁKONA Č. 1/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 195/2014 Z.Z., ZÁKONA Č. 307/2014 Z.Z., ZÁKONA Č. 353/2014 Z.Z., ZÁKONA Č. 78/2015 Z.Z., NÁLEZU ÚSTAVNÉHO SÚDU SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 139/2015 Z.Z., ZÁKONA Č. 174/2015 Z.Z., ZÁKONA Č. 397/ 2015 Z.Z., ZÁKONA Č. 398/2015 Z.Z., ZÁKONA Č. 401/2015 Z.Z., ZÁKONA Č. 440/ 2015 Z.Z., ZÁKONA Č. 444/2015 Z.Z., ZÁKONA Č. 91/2016 Z.Z., ZÁKONA Č. 125/2016 Z.Z., ZÁKONA Č. 316/2016 Z.Z., ZÁKONA Č. 152/2017 Z.Z., ZÁKONA Č. 236/2017 Z.Z., ZÁKONA Č. 274/2017 Z.Z., ZÁKONA Č. 161/2018 Z.Z., ZÁKONA Č. 314/2018 Z.Z., ZÁKONA Č. 321/ 2018 Z.Z., ZÁKONA Č. 3/2019 Z.Z., ZÁKONA Č. 6/2019 Z.Z., ZÁKONA Č. 35/2019 Z.Z., ZÁKONA Č. 54/2019, ZÁKONA Č. 214/2019 Z.Z., ZÁKONA Č. 231/2019 Z.Z., ZÁKONA Č. 312/2020 Z.Z., ZÁKONA Č. 423/2020 Z.Z. A ZÁKONA Č. 308/2021 Z.Z.
Vypredané
8,27 € 8,70 €

UZZ 22/2021 Zákon o cenných papieroch


Podľa právneho stavu k 18. 6. 2021 (Úplné znenia zákonov 22/2021). Úplné znenie zákona č. 566/2001 Z. z. O CENNÝCH PAPIEROCH Po zmene zákonom č. 423/2020 Z. z.: Vzhľadom na zriadenie najvyššieho správneho súdu sa rozširuje informačná povinnosť Národnej banky Slovenska pri poskytovaní zoznamu centrálnych depozitárov aj o najvyšší správny súd. Sudca najvyššieho správneho súdu nemôže byť členom predstavenstva, členom dozornej rady ani zamestnancom obchodníka s cennými papiermi alebo centrálneho depozitára. Po zmene zákonom č. 209/2021 Z. z.: Podľa smernice Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2019/2034 (smernica IFD) sa na udelenie povolenia pre výkon činnosti u obchodníka s cennými papiermi vyžaduje minimálna výška počiatočného kapitálu, ktorý nahrádza súčasnú požiadavku na základné imanie. Obchodníci s cennými papiermi môžu nad rámec poskytovania investičných služieb a výkonu investičných činnosti, poskytovať služby a vykonávať aj iné činnosti (služba kompresie portfólia, služby súvisiace s transakciami...). Na obchodníka s cennými papiermi, ktorého celková hodnota konsolidovaných aktív sa rovná alebo je vyššia ako 5 000 000 000, sa budú vzťahovať ustanovenia zákona o bankách. Ustanovuje sa podmienka, kedy je obchodník s cennými papiermi povinný zriadiť výbor pre riadenie rizík a tiež funkcia tohto výboru.
Vypredané
14,05 € 14,79 €

Zákony 2021 VI aktualizácia VI 4 - Životné prostredie, odpadové a vodné hospodárstvo


Novelizáciou zákona sa upravuje možnosť Úradu verejného zdravotníctva SR reflektovať GreenPassy, resp. zaočkovanie, prekonanie ochorenia COVID-19 alebo absolvovanie negatívneho testovania pri tvorbe protipandemických opatrení... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: • Zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch • Zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia • Zákon č. 529/2010 Z. z. o environmentálnom navrhovaní a používaní výrobkov (zákon o ekodizajne) • Zákon č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) • Zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia Pri doklade o negatívnom výsledku testu na ochorenie COVID-19 a doklade o prekonaní ochorenia preukazuje dotyčná osoba, ktorá má byť nimi zvýhodnená vo vzťahu k využívaniu služieb, že nie je infekčná, čím sa dosahuje cieľ ochrany zdravia tretích osôb v prevádzke alebo pri využívaní tej istej služby. Právny benefit pre zaočkovaných jednak predpokladá podstatnejší zásah do telesnej integrity a súkromia, ktorého podstúpenie musí dotyčná osoba preukázať pre účely využitia benefitu, pričom očkovanie chráni v prvom rade zaočkovaného pred ochorením alebo jeho ťažkým priebehom, nevypovedá primárne o potenciálnej infekčnosti alebo neinfekčnosti osoby voči tretím osobám... • Zákon č. 326/2005 Z. z. o lesoch Novelou zákona sa z konaní orgánov štátnej správy lesného hospodárstva vedených podľa zákona č. 326/2005 Z. z. o lesoch v znení neskorších predpisov odstráni povinnosť predkladať katastrálnu mapu v prípade, ak pôjde v konaní o celú parcelu... Zákon č. 529/2010 Z. z. o environmentálnom navrhovaní a používaní výrobkov (zákon o ekodizajne) Predmetom novely zákona je zmena zákona č. 529/2010 Z. z. o environmentálnom navrhovaní a používaní výrobkov (zákon o ekodizajne) v znení zákona č. 56/2018 Z. z., zákona č. 78/2012 Z. z. o bezpečnosti hračiek a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 140/2013 Z. z. a zákona č. 391/2015 Z. z., zákona č. 51/2017 Z. z. a zákona č. 56/2018 Z. z. a zákona č. 346/2013 Z. z. o obmedzení používania určitých nebezpečných látok v elektrických zariadeniach a elektronických zariadeniach a ktorým sa mení zákon č. 223/2001 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 145/2019 Z. z. a zákona č. 314/2016 Z. z., ktoré je potrebné zosúladiť s nariadením (EÚ) 2019/1020 z dôvodu ustanovenia povinnosti podľa článku 4 ods. 3 nariadenia (EÚ) 2019/1020, ktoré majú plniť hospodárske subjekty vymedzené v článku 4 ods. 2 nariadenia (EÚ) 2019/1020...
Vypredané
4,56 € 4,80 €

Zákony 2021 I aktualizácia I 4 - daňové a účtovné zákony


Novela zákona umožní užívateľskému podniku, ktorý dodáva LPG konečným spotrebiteľom na konečné použitie LPG ako palivo na výrobu tepla, dodávať tento minerálny olej širšiemu okruhu konečných spotrebiteľov LPG, ktorí nebudú povinní mať povolenia na použitie daňovo zvýhodneného minerálneho oleja a odberný poukaz, čím sa eliminuje počet povinných osôb... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: • Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja • Zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov • Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja Cieľom novely zákona je legislatívne upraviť ustanovenie § 11 zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v z.n.p. o užívateľskom podniku v znení účinnom od 1. júla 2021 a touto úpravou eliminovať počet konečných spotrebiteľov skvapalnených plynných uhľovodíkov kódu kombinovanej nomenklatúry 2711 12 až 2711 19 00 (ďalej len „LPG“), ako paliva na výrobu tepla, ktorí nebudú podliehať povinnosti sa registrovať ako užívateľský podnik. Povinnosti užívateľského podniku bude za týchto konečných spotrebiteľov vykonávať ich dodávateľ LPG. Novela zákona umožní užívateľskému podniku, ktorý dodáva LPG konečným spotrebiteľom na konečné použitie LPG ako palivo na výrobu tepla, dodávať tento minerálny olej širšiemu okruhu konečných spotrebiteľov LPG, ktorí nebudú povinní mať povolenia na použitie daňovo zvýhodneného minerálneho oleja a odberný poukaz, čím sa eliminuje počet povinných osôb. Tiež sa ustanovia výnimky z prepravy daňovo zvýhodneného minerálneho oleja na daňovom území pri dodaní LPG konečným spotrebiteľom užívateľským podnikom...
Vypredané
4,56 € 4,80 €

Zákony 2021 V aktualizácia V 3 - štátna služba


Cieľom návrhu zákona je plnenie záväzku z Programového vyhlásenia vlády SR na roky 2020 – 2024, ktorého zámerom je „zjednotenie financovania škôl a školských zariadení pod ministerstvom školstva a bude priamo výkonom prenesených kompetencií financovať vzdelávanie vo všetkých typoch a druhoch škôl bez ohľadu na zriaďovateľov“.... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja Nariadenie vlády č. 200/2019 Z. z. o poskytovaní pomoci na dodávanie a distribúciu ovocia, zeleniny, mlieka Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve Zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl Zákon č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch • Zákon č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja Novela zákona radí medzi subjekty územnej spolupráce registrované sociálne podniky, Slovenský Červený kríž, registrované cirkvi alebo náboženské spoločnosti a so sídlom na území Slovenskej republiky a právnické osoby so sídlom na území Slovenskej republiky, ktoré odvodzujú svoju právnu subjektivitu od registrovanej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti. Vďaka tejto zmene bude možné poskytnúť i týmto subjektom dotáciu v zmysle zákona č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja, a tak podporiť aj ich činnosť prospešnú v prospech regionálneho rozvoja na Slovensku... • Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve Ak je potrebné zriadenie školy pre deti alebo žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, resp. inej školy alebo školského zariadenia, ktoré sú v súčasnosti v zriaďovateľskej pôsobnosti okresného úradu v sídle kraja, prax ukázala, že je potrebné, aby na túto agendu malo ministerstvo školstva významnejší dosah, ako doposiaľ. Súvisí to so skutočnosťou, že ministerstvo školstva skôr vníma podnety z praxe a teda má relevantnejší prehľad o potrebách úprav v sieti vo vzťahu k školám pre deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Preto sa navrhuje, aby zriaďovateľské pôsobnosti v oblasti škôl pre deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, praktických škôl, odborných učilíšť, ale aj niektorých iných škôl a školských zariadení prešli priamo do rezortu školstva vyčlenením agendy odborov školstva okresných úradov v sídle kraja na úrady v pôsobnosti ministerstva školstva... • Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) Cieľom novely zákony je zabezpečenie opatrení na zabezpečenie plynulého prechodu na povinné predprimárne vzdelávanie prostredníctvom dočasnej možnosti poskytovania povinného predprimárneho vzdelávania aj v „nesieťových“ zariadeniach do roku 2024, ako aj úpravou niektorých ustanovení súvisiacich s predprimárnym vzdelávaním. Vytvára sa najmä register týchto zariadení a upravuje sa ich financovanie – poskytovaním príspevku na výchovu a vzdelávanie. Zároveň sa upravuje posudzovanie plnenia obsahu vzdelávania v rámci individuálneho vzdelávania detí na základe žiadosti zákonných zástupcov alebo zástupcov zariadení...
Vypredané
4,56 € 4,80 €

Zákony 2021 III aktualizácia III 9 - Sociálne zabezpečenia


Novelou zákona proti byrokracii sa zrušila povinnosť predkladať orgánom verejnej moci tieto výpisy a potvrdenia: •kópia rodného listu, •kópia sobášneho listu, •kópia úmrtného listu, •potvrdenie o neporušení zákazu nelegálneho zamestnávania, •potvrdenie o pobyte, •potvrdenie o pridelení IČO, •výpis z centrálneho registra hospodárskych zvierat, •potvrdenie že hospodársky subjekt nie je v reštrukturalizácii, nie je v konkurze ani na neho nie je vyhlásený konkurz, •výpis z registra poskytovateľov sociálnych služieb, •výpis z registra sociálnych podnikov, •potvrdenie z evidencie uchádzačov o zamestnanie, •vybraný okruh právoplatných rozhodnutí súdov, •výpis z registra / zoznamu advokátov, •výpis z centrálneho registra exekúcií, •potvrdenia o poskytovaní pomoci v hmotnej núdzi, •doklad preukazujúci ťažké zdravotné postihnutie, •údaje vzťahujúce sa k narodeniu dieťaťa a úmrtiu obsiahnuté vo vybraných informačných systémoch a registroch rezortu zdravotníctva, •potvrdenia o poberaní osobitného príspevku baníkom, •údaje potrebné na zápis do registra prijímateľov 2 %, •potvrdenia o poberaní dôchodkov starobného dôchodkového sporenia. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 43/2004 Z. z. o starobnom dôchodkovom sporení – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 650/2004 Z. z. o doplnkovom dôchodkovom sporení – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon 383/2013 Z. z. o príspevku pri narodení dieťaťa a príspevku na viac súčasne narodených detí – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 201/2008 Z. z. o náhradnom výživnom – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele – po novele nariadením č. 310/2021 Z. z. Výber potvrdení a výpisov zaradených do novely zákona proti byrokracii bol vykonaný v spolupráci s rezortami, ktoré spravujú príslušné registre a vydávajú z nich aktuálne listinné výpisy a potvrdenia pre účely rôznych úradných konaní. Elektronizácia výpisov a potvrdení umožní odstránenie najčastejšie vyžadovaných príloh k predkladaným žiadostiam v rámci množstva úradných konaní vyplývajúcich z osobitných predpisov. Novelou sa napr. skompletizuje odstránenie všetkých potvrdení a výpisov ako príloh predkladaných záujemcami o zákazky v rámci procesu verejného obstarávania, resp. vyžadovaných pri rôznych žiadostiach o financovania zo štátneho rozpočtu, európskych štrukturálnych a investičných fondov, žiadostiach o dotácie, granty a iné formy podpory vyplácané tiež obcami a vyššími územnými celkami. Vo vzťahu k občanom dochádza k debyrokratizácii rôznych konaní týkajúcich sa dávok poskytovaných rezortom práce a o digitalizáciu vybraných súvisiacich životných situácií, resp. agend verejnej správy súvisiacich s matričnou agendou najmä narodením dieťaťa a príslušnými štatistickými hláseniami a zápismi do matričných kníh vzťahujúcimi sa tiež k úmrtiam, rozvodom, učením opatrovníctva, atď. Elektronizácia všetkých z „výpisov“ zaradených do novely je ekonomicky efektívna a návratná – vyplýva to priamo z jednotlivých častí doložky, kde sú priamo či nepriamo vyčíslené dopady a prínosy per každý jeden „výpis“.
Vypredané
5,70 € 6,00 €

Zákony 2021 III aktualizácia III 8 - Zamestnanosť


Novela zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy (zákon proti byrokracii) bola schválená s cieľom pokračovať v znižovaní administratívnej záťaže fyzických osôb a právnických osôb využívaním informačných systémov verejnej správy. Novelou sa rozširuje rozsah údajov evidovaných v informačných systémoch verejnej správy, ktoré už fyzické osoby a právnické osoby nemusia orgánom verejnej moci v jednotlivých konaniach ako aj pri bežnej úradnej komunikácii predkladať v listinnej podobe. Zároveň sa odbúravaním administratívnej záťaže a zjednodušovaním procesov obmedzuje možnosť vzniku korupcie. V poradí tretia vlna znižovania administratívnej záťaže vypustila v jednotlivých novelizačných článkoch povinnosť predkladať orgánom verejnej moci viaceré výpisy a potvrdenia. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. V súvislosti s doplnením informačného systému finančnej správy, Sociálnej poisťovne a informačných systémov zdravotných poisťovní medzi informačné systémy, z ktorých sú orgány verejnej moci oprávnené a povinné získavať údaje, a v súvislosti s právnou záväznosťou údajov uvedených v zozname nelegálnych zamestnávateľov, bolo potrebné vypustiť úpravu vyžiadania si údajov od týchto subjektov zo strany úradu práce, sociálnych vecí a rodiny. V zákone o pobyte cudzincov sa vypustila povinnosť dokladať k žiadosti o prechodný pobyt alebo trvalý pobyt dieťaťa rodný list dieťaťa, ktoré sa narodilo na území Slovenskej republiky štátnemu príslušníkovi tretej krajiny s udeleným trvalým pobytom alebo prechodným pobytom na území Slovenskej republiky. Ponechala sa povinnosť predkladať rodný list dieťaťa, ktoré sa nenarodilo na území Slovenskej republiky, ale v členskom štáte, nakoľko jeho rodný list sa nenachádza v informačných systémoch Slovenskej republiky. Cieľom úpravy v zákone o BVOZP bolo vypustenie povinnosti autorizovaného bezpečnostného technika predkladať k oznámeniu o zmene údajov potvrdenie o zmene svojho mena, priezviska alebo adresy trvalého pobytu na účel vydania nového osvedčenia. V zákone o inšpekcii práce sa ustanovila povinnosť Národnému inšpektorátu práce poskytnúť na žiadosť orgánu verejnej moci v elektronickej podobe údaje o tom, že ku dňu požiadania nebolo zistené porušenie zákazu nelegálneho zamestnávania na účely preukázania skutočnosti ustanovenej osobitným predpisom.
Vypredané
4,56 € 4,80 €

Zákony 2021 V aktualizácia V 4 - štátna služba, informačné technológie verejnej správy


Cieľom predkladaného návrhu zákona je posilniť legislatívnu úpravu v oblasti kybernetickej bezpečnosti, pričom sa zameriava na posilnenie právomocí príslušných vnútroštátnych orgánov. Predmetom návrhu zákona je precizovanie niektorých definícií, úprava procesného postupu pri certifikácii kybernetickej bezpečnosti... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: • Zákon č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti • Zákon č. 95/2019 Z. z. o informačných technológiách vo verejnej správe • Zákon č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách • Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy • Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve • Zákon č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti Zavádza sa všeobecná povinnosť poskytovať úradu súčinnosť v rámci kybernetickej bezpečnosti. Prax ukázala, že bez adekvátnych praktických vstupov nie je možné realizovať výstupné činnosti úradu s požadovanou kvalitou tak, aby odzrkadľovali reálny stav. Úrad na zabezpečenie svojej riadnej činnosti potrebuje nevyhnutnú súčinnosť pri získavaní informácií na účely zabezpečovania kybernetickej bezpečnosti. Ide o také informácie, ktoré si úrad nevie zabezpečiť vlastnými prostriedkami a majú slúžiť na účely zákona. Zároveň sa ustanovuje, že subjekt poskytuje informácie na základe odôvodnenej žiadosti... • Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve Úpravou ustanovenia sa vypúšťa povinnosť pre zriaďovateľov škôl a školských zariadení, ktorí majú sídlo na území Slovenskej republiky preukazovať potvrdením súdu, že sa proti nim nevedie konkurzné konanie alebo vyrovnávacie konanie. Ustanovuje sa povinnosť Ministerstva školstva vedy výskumu a športu Slovenskej republiky overovať údaje prostredníctvom informačných systémov verejnej správy... • Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy Pre žiadateľa o dotáciu sa vypúšťa povinnosť predkladať potvrdenie príslušného konkurzného súdu, že voči nemu nie je vedené konkurzné konanie, nie je v konkurze, v reštrukturalizácii a nebol proti nemu zamietnutý návrh na vyhlásenie konkurzu pre nedostatok majetku. Poskytovateľ dotácie si splnenie týchto podmienok overí prostredníctvom informačných systémov alebo portálu. Pre žiadateľa o dotáciu sa vypúšťa s účinnosťou od 1. januára 2024 povinnosť predkladať potvrdenie príslušného inšpektorátu práce, že neporušil v predchádzajúcich troch rokoch zákaz nelegálneho zamestnávania. Poskytovateľ dotácie si splnenie tejto podmienky overí prostredníctvom informačných systémov alebo portálu...
Vypredané
3,99 € 4,20 €

UZZ 23/2021 Zákon o sociálnych službách


Podľa právneho stavu k 22. 6. 2021 (Úplné znenia zákonov 23/2021). Úplné znenie zákona č. 448/2008 Z. z. O SOCIÁLNYCH SLUŽBÁCH Po zmene zákonom č. 218/2021 Z. z.: Konštituuje sa základné právo prijímateľa sociálnej služby v zariadení sociálnych služieb určiť si dôverníka, ktorému musí poskytovateľ služieb oznamovať významné právne udalosti v živote prijímateľa. Podmienkou vzniku postavenia dôverníka je určovací prejav vôle prijímateľa sociálnej služby a súhlas dôverníka. Dochádza k zväčšeniu rozsahu informovania o použití prostriedkov obmedzenia prijímateľa sociálnej služby a zároveň sa rozširuje zoznam adresátov o dôverníka. Možnosť dôverníka oboznámiť sa so situáciou prijímateľa a prípadne použiť právne nástroje s cieľom napomôcť prijímateľovi sociálnej služby dodržiavať jeho základné ľudské práva a slobody a ľudskú dôstojnosť.
Vypredané
8,94 € 9,41 €

PMPP 11/2021 Osobitne chránení zamestnanci


V jedenástom vydaní DÚPP sa venujeme týmto nosným témam - dočasná pracovná neschopnosť, kde rozoberáme náhradu príjmu, nemocenské a pandemické nemocenské. V ďalšej téme doktorandi, doktorandské štúdium a zárobková činnosť ponúkame informácie týkajúce sa doktoranda v dennej forme štúdia, doktorandského štipendia, doktoranda a zárobkovej činnosti v pracovnoprávnom vzťahu. Téma odborná prax študentov, pojednáva o podmienkach zamestnávania študentov. Viac o obsiahnutých témach nájdete v obsahu nižšie.
Vypredané
13,92 € 14,65 €

Novelizovaný živnostenský zákon 2021


Novelizovaný ŽIVNOSTENSKÝ zákon s aktualizovanými dôvodovými správami v úplnom znení. ZÁKON Č. 455/1991 ZB. O ŽIVNOSTENSKOM PODNIKANÍ (ŽIVNOSTENSKÝ ZÁKON) V ZNENÍ ZÁKONA Č. 231/1992 ZB., ZÁKONA Č. 600/1992 ZB., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 132/1994 Z. Z., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 200/1995 Z. Z., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 216/1995 Z. Z., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 233/1995 Z. Z., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 123/1996 Z. Z., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 164/1996 Z. Z., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 222/1996 Z. Z., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 289/1996 Z. Z., ZÁKONA NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 290/1996 Z. Z., ZÁKONA Č. 288/1997 Z. Z., ZÁKONA Č. 379/1997 Z. Z., ZÁKONA Č. 70/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 76/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 126/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 129/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 140/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 143/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 144/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 161/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 178/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 179/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 194/1998 Z. Z., ZÁKONA Č. 263/1999 Z. Z., ZÁKONA Č. 264/1999 Z. Z., ZÁKONA Č. 119/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 142/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 236/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 238/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 268/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 338/2000 Z. Z., ZÁKONA Č. 223/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 279/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 488/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 554/2001 Z. Z., ZÁKONA Č. 261/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 284/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 506/2002 Z. Z., ZÁKONA Č. 190/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 219/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 245/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 423/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 515/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 586/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 602/2003 Z. Z., ZÁKONA Č. 347/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 350/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 365/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 420/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 533/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 544/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 578/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 624/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 650/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 656/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 725/2004 Z. Z., ZÁKONA Č. 8/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 93/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 331/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 340/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 351/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 470/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 473/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 491/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 555/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 567/2005 Z. Z., ZÁKONA Č. 124/2006 Z. Z., ZÁKONA Č. 126/2006 Z. Z., ZÁKONA Č. 17/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 99/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 193/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 218/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 358/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 577/2007 Z. Z., ZÁKONA Č. 112/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 445/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 448/2008 Z. Z., ZÁKONA Č. 186/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 492/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 568/2009 Z. Z., ZÁKONA Č. 129/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 136/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 556/2010 Z. Z., ZÁKONA Č. 249/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 324/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 362/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 392/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 395/2011 Z. Z., ZÁKONA Č. 251/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 314/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 321/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 351/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 447/2012 Z. Z., ZÁKONA Č. 39/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 94/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 95/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 180/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 218/2013 Z. Z., ZÁKONA Č. 1/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 35/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 58/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 182/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 204/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 219/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 321/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 333/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 399/2014 Z. Z., ZÁKONA Č. 77/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 79/2015 Z. Z., ZÁKONA Č.128/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 266/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 272/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 274/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 278/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 331/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 348/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 387/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 412/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 440/2015 Z. Z., ZÁKONA Č. 89/2016 Z. Z., ZÁKONA Č. 91/2016 Z. Z., ZÁKONA Č. 125/2016 Z. Z., ZÁKONA 276/2017 Z. Z., ZÁKONA Č. 289/2017 Z. Z., ZÁKONA Č. 292/2017 Z. Z., ZÁKONA 56/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 87/2018 Z. Z., ZÁKONA 106/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 112/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 157/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 170/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 177/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 216/2018 Z. Z., ZÁKONA Č. 9/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 30/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 139/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 221/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 356/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 371/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 390/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 476/2019 Z. Z., ZÁKONA Č. 6/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 73/2020 Z. Z. , ZÁKONA Č. 198/2020, ZÁKONA Č. 279/2020 Z. Z., ZÁKONA Č. 75/2021 Z. Z. A ZÁKONA Č. 261/2021 Z. Z.
Vypredané
5,42 € 5,70 €

UZZ 21/2021 Správny súdny poriadok


Podľa právneho stavu k 14. 6. 2021 (Úplné znenia zákonov 21/2021). Úplné znenie zákona č. 162/2015 Z. z. SPRÁVNY SÚDNY PORIADOK Po zmene zákonom č. 423/2020 Z. z.: V súvislosti so zriadením najvyššieho správneho súdu je potrebné vykonať nevyhnutnú zmenu v kreácii tzv. kompetenčného senátu. Novelizácia Správneho súdneho poriadku sa vykonáva v nadväznosti na zriadenie najvyššieho správneho súdu. Nové znenie § 8 zohľadňuje znenie čl. 126 ods. 1 ústavy, podľa ktorej bude ústavný súd rozhodovať kompetenčné spory medzi najvyšším súdom a najvyšším správnym súdom. Vzhľadom na to, že pojem správne kolégium je v Správnom súdnom poriadku pojmom prekonaným, je potrebné vykonať súvisiacu zmenu v § 22 ods. 2. V ustanovení, ktoré rozoberá oprávnenia prokurátora, sa v nadväznosti na nový typ konania, ktorým je konanie vo veciach ústavnosti a zákonnosti volieb, navrhuje vyslovene pomenovať oprávnenie generálneho prokurátora iniciovať tento typ konania. Tu treba uviesť, že generálny prokurátor má toto oprávnenie aj podľa doteraz platnej úpravy v konaní pred ústavným súdom. Doterajšie znenie § 92 ods. 3 sa vzťahovalo na sudcov správneho kolégia najvyššieho súdu. Po novom je potrebné upustiť od tejto terminológie a právnu úpravu je potrebné prispôsobiť zriadeniu najvyššieho správneho súdu. Systematika nového šiesteho dielu (Konanie vo veciach ústavnosti a zákonnosti volieb) je prispôsobená systematike ostatných dielov obsiahnutých v tretej hlave piatej časti Správneho súdneho poriadku. Právna úprava preto reguluje účel konania, účastníkov konania, žalobnú legitimáciu, lehotu na podanie žaloby, náležitosti žaloby, dokazovanie a rozhodnutie o žalobe. Po zmene zákonom č. 187/2021 Z. z.: Stanovuje sa lehota pre správny súd na preskúmanie rozhodnutia protimonopolného úradu o uložení dočasného opatrenia podľa všeobecne záväzného právneho predpisu upravujúceho oblasť ochrany hospodárskej súťaže. Z dôvodov uvedených k tomuto novelizačnému bodu je potrebné zaviesť aj lehotu pre kasačný súd na prieskum rozhodnutia.
Vypredané
4,26 € 4,48 €

Zákony 2021 II aktualizácia II 8 - Trestný poriadok


Cieľom ostatnej novely Trestného poriadku bolo upraviť podmienky a lehotu trvania väzby (tzv. kolúzna väzba) a výslovne sa v zákone ustanovil vyšší štandard náležitostí pre návrh na vzatie obvineného do väzby a rozhodnutia súdu o väzbe. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 131/2010 Z. z. o pohrebníctve – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 473/2005 Z. z. o poskytovaní služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o súkromnej bezpečnosti) – po novele zákonom č. 310/2021 Z. z. Zákon č. 301/2005 Z. z. Trestný poriadok – po novele zákonom č. 308/2021 Z. z. Kľúčovú zmenu novely Trestného poriadku predstavuje zavedenie päťmesačnej lehoty kolúznej väzby. Súčasne sa ustanovujú aj výnimky z tohoto pravidla v prípadoch, ak bolo zistené, že obvinený pôsobil na svedkov, spoluobvinených alebo znalcov alebo inak maril objasňovanie skutočností závažných pre trestné stíhanie obvineného, alebo ak sa proti obvinenému vedie trestné stíhanie pre obzvlášť závažný zločin spáchaný organizovanou skupinou, trestný čin spáchaný zločineckou skupinou, alebo teroristickou skupinou, pre trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, trestný čin založenia, zosnovania a podporovania teroristickej skupiny, alebo pre trestný čin, za ktorý je možné uložiť trest odňatia slobody na doživotie. Zároveň sa zavádza oprávnenie prokurátora v prípravnom konaní rozhodnúť o zmene dôvodu väzby, ak pominie niektorý z dôvodov väzby. Ďalšou zmenou je zavedenie obligatórneho súdneho preskúmavania možnosti nahradiť väzbu inštitútmi náhrady väzby. Novela zákona taktiež objasňuje pravidlá náhrady väzby a výslovne vylučuje možnosť náhrady kolúznej väzby a opätovnej väzby z kolúznych dôvodov v záujme odstrániť pochybnosti právneho výkladu doterajšej úpravy. Súčasne sa v súlade s judikatúrou Ústavného súdu Slovenskej republiky a zavedenou súdnou praxou explicitne stanovujú náležitosti návrhu na vzatie obvineného do väzby a odôvodnenia rozhodnutia súdu o väzbe. V prípade kolúznej väzby musí návrh na vzatie obvineného do väzby a odôvodnenie rozhodnutia súdu o väzbe obsahovať aj uvedenie konkrétnych skutočností, ktoré zakladajú dôvodnú obavu z kolúzneho správania obvineného alebo z ktorých je zrejmé, že tak obvinený už konal. Novelou zákona sa tak zabezpečí vyššia kvalita návrhov na vzatie obvineného do väzby a rozhodnutí súdov o väzbe.
Vypredané
4,85 € 5,10 €

Zákony 2021 I aktualizácia I 5 - Daňové a účtovné zákony


Cieľom novely zákona je rozšíriť finančné opatrenia na zmiernenie vplyvov koronakrízy o ďalšie opatrenie, ktorým je finančná pomoc na zabezpečenie likvidity cestovných kancelárií... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: • Zákon č. 67/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti • Zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov • Zákon č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch Zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov Navrhuje sa vypustiť „nadbytočné“ identifikačné údaje budúceho prijímateľa 2 % dane vzhľadom na systém referencovania a referenčný register RPO, a tiež vzhľadom na skutočnosť, že názov/obchodné meno môže kvôli nejednotnej štruktúre v rozličných informačných systémoch pôsobiť popri IČO zmätočne. Pre väčšinu prípadov už prijímateľ nebude za účelom osvedčenia splnenia podmienky registrácie v registri určených právnických osôb, že má zriadený účet v banke/pobočke zahraničnej banky, povinný predkladať písomné potvrdenie vystavené bankou, pretože splnenie predmetnej podmienky bude overovať notár automatizovaným spôsobom prostredníctvom elektronickej žiadosti adresovanej na banku v nadväznosti na „prelomenie bankového tajomstva“... • Zákon č. 67/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti Novela zákona rieši nové opatrenie finančnej pomoci pre cestovné kancelárie formou poskytnutia návratných finančných výpomocí, ktoré im umožnia preklenúť časové obdobie aktuálneho nedostatku likvidity potrebnej na vrátenie záloh klientom za stornované zájazdy, resp. na zaplatenie nových záloh na novozazmluvnené hotely v iných destináciách ako boli pôvodne zazmluvnené, ak sa s klientmi dohodnú na náhradných zájazdoch do iných destinácií. Do uplynutia konečnej doby splatnosti návratných finančných výpomocí sa cestovným kanceláriám podarí vysporiadať doterajšie zálohy so zahraničnými hotelmi, a to buď ich využitím v budúcom (náhradnom) ubytovacom termíne, alebo ich vrátením cestovnej kancelárií, ak sa so zahraničným hotelom nedohodne ubytovanie v náhradnom termíne. Na základe toho bude možné tieto návratné finančné výpomoci postupne, ale aj parciálne cez predčasné splátky reálne splácať...
Vypredané
4,28 € 4,50 €

Zákony 2021 IV aktualizácia IV 2 - Zákon o Štátnom fonde rozvoja bývania


Zákon č. 150/2013 Z. z. o Štátnom fonde rozvoja bývania Cieľom novely zákona je navrhnúť úpravu možností pre podporu obstarávania zariadení sociálnych služieb tak, aby došlo k zvýšeniu kvality života obyvateľov miest a obcí v dôchodkovom veku odkázaných na pomoc inej osoby a sociálne služby. Zároveň by malo dôjsť k zabezpečeniu ich návratu a začlenenia do bežného života komunity, ktorá umožní ich plnohodnotný život. Vzhľadom na to, že podiel zariadení sociálnych služieb na Slovensku je nízky, navrhuje sa zaviesť nové opatrenia, ktoré budú motivovať žiadateľov z verejného, ale aj súkromného sektora k obstarávaniu bývania v zariadeniach sociálnych služieb. Slovenská republika sa musí v čo najvýraznejšej miere pripojiť k celosvetovému trendu systematického odstraňovania dôsledkov modelu inštitucionálnej izolácie a segregácie ľudí vyžadujúcich dlhodobú pomoc a starostlivosť v špecializovaných zariadeniach. Dostupnosť sociálnych služieb pre seniorov sa v súčasnosti stáva stále naliehavejšou výzvou najmä v súvislosti s demografickým vývojom populácie. Na zlepšenie súčasnej situácie by sa mali prijímať také strategické opatrenia, ktoré prispejú k zvýšeniu kapacít zariadení sociálnych služieb pre seniorov a zároveň povedú k lepšiemu finančnému ohodnoteniu práce opatrovateľov. Výzvou pre všetkých je tiež hľadať možnosti na investovanie verejných zdrojov do modernizácie už existujúcich zariadení, ale aj do výstavby a obstarania nových...
Vypredané
2,28 € 2,40 €

Kolíska vzniku zákonov v Slovenskej republike


Publikácia sa zaoberá vznikom právnych predpisov v kontexte ústavného systému Slovenskej republiky aj v kontexte vplyvov členstva v Európskej únii. Obsahuje prehľad legislatívneho procesu v Slovenskej republike a obsahové požiadavky na normotvorbu nielen v teoretickej súvislosti, ale i z pohľadu praktických implikácií, pričom je zohľadňovaná judikatúra Ústavného súdu Slovenskej republiky, ako aj implikácie vyplývajúce z potreby transpozície či implementácie právnych aktov Európskej únie.
Vypredané
17,41 € 18,33 €

Zákon o verejnom obstarávaní Úzz, 3. vydanie, 7/2021


Publikácia obsahuje aktualizované úplné znenie zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní s účinnosťou od 2. augusta 2021, so zmenami poslednej novelizácie zákona č. 214/2021 Z.z.
Vypredané
5,99 € 6,30 €

Zákony 2021 III aktualizácia III 6 - Zákon o sociálnych službách


Skrátená anotácia: Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách. Zmeny v zákonoch sú prehľadne vyznačené. Základným cieľom novely zákona je zlepšenie postavenia prijímateľov sociálnych služieb, ktorým sa poskytuje pobytová forma sociálnej služby. Ide napríklad o osoby, ktoré majú ťažké zdravotné postihnutie alebo nepriaznivý zdravotný stav alebo osoby, ktoré dovŕšili dôchodkový vek (seniori). Zákon má posilniť ochranu základných ľudských práv týchto tzv. "zraniteľných osôb". Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách • Zákon č. 4448/2008 Z. z. o sociálnych službách
Vypredané
3,71 € 3,90 €


Právna literatúra poskytuje komplexný výber kníh a textov, ktoré sa zaoberajú zákonmi a ich právnymi aspektmi ako aj právnymi systémami. Táto literatúra je vhodná pre právnikov, študentov práva a všetkých záujemcov o legislatívne témy.

V literatúre z oblasti práva nájdete diela pokrývajúce rôzne právne disciplíny, ako napríklad ústavné právo, teóriu práva, občianske právo, rodinné právo, pracovné právo, verejné právo, správne právo, trestné právo, obchodné právo, európske právo, dejiny práva, právo Českej republiky aďalšie. Tieto knihy ponúkajú podrobné informácie o právnych systémoch, princípoch, procesoch, zákonoch a právnych predpisoch.

Autori v tejto oblasti sa zameriavajú na vysvetlenie a analýzu právnych tém, prinášajú teoretické perspektívy, príklady z praxe, históriu a výklady relevantných judikatúr.

Prehľadajte našu kategóriu Právo a objavte široký výber diel od renomovaných autorov, ktoré vám poskytnú podrobné informácie o právnych témach a prispievajú k vašej odbornosti a právnemu rozvoju.