! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Galéria mesta Bratislavy

vydavateľstvo

Vladimír Ossif


Nádherná publikácia s dielami slovenského maliara Vladimíra Ossifa(* 21. november 1954, Prešov). Vladimír Ossif študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Žije a tvorí prevažne v Paríži, ale už od roku 1990 sa pravidelne vracia na dlhšie pracovné obdobie aj na Slovensko. Diela Vladimíra Ossifa sú zastúpené vo fondoch popredných svetových štátnych i súkromných zbierok, galérií a múzeí.Publikácia je doplnená podrobným rozobraním jeho unikátnych diel.
Na sklade 2Ks
23,75 € 25,00 €

dostupné aj ako:

Po stopách umenia


Kniha o umení je určená deťom, rodičom a všetkým tým, pre ktorých je tvorivosť dôležitou súčasťou života. Pozýva k objavovaniu umenia ako zdroja tvorivosti, poznania i zábavy. Predstavuje 33 diel slovenského moderného a súčasného umenia, 33 textov a 33 hier. Niektoré diela majú vlastný príbeh, iné oslovujú našu predstavivosť a fantáziu. Prostredníctvom obrazov nám ukazujú bohatstvo a rôznorodosť sveta okolo nás i v nás.
Na sklade 2Ks
8,46 € 8,90 €

Igor Ondruš: Digitus medius


Igor Ondruš zobrazuje svet taký, ako ho vidí. Komentujúc ho svojím vlastným spôsobom – spôsobom v kontexte slovenskej maľby doteraz neznámym, surovým, naturálnym, a najmä svojským. Už počas štúdia ho jeho pedagóg Vladimír Popovič nabádal, aby sa venoval témam s vlastnými zážitkami a uprednostnil ich pred spoločenskými či politickými. Túto radu však počúvol len čiastočne. Hoci vlastné zážitky v jeho tvorbe dominujú, paralelne sa venuje aj iným témam.Vlastné zážitky a vzťahy sú motívom obrazov zo série O dievčatách, ako aj viacerých ďalších diel. Na chodbe gymnázia s typicky zelenými stenami v diele Prvé poschodie vľavo hore (2006) zobrazuje seba a svoju priateľku Janu v intímnej situácii. Na obraze Panenka Jana (2011) ju zasa stvárňuje ako nadpozemský objekt hodný zbožňovania. Spomienkou na ňu je aj obraz Jana (2011), zvláštne prehnuté torzo dievčaťa s kusmi odevu, ktoré majú pre autora až fetišistický význam. Eva-nie (2006) je obraz namaľovaný podľa priateľky Evy ako vyjadrenie nespokojnosti s jej životným štýlom, so zbytočne premárneným talentom.Často sa inšpiruje motívmi krásnych žien z rôznych časopisov, ikonickými modelkami alebo herečkami, svetom bulváru i komiksu, kde pre žiaru reflektorov netreba vedieť a cítiť príliš veľa. Na rozdiel od obrazov s tematikou vlastných vzťahov, kde môžeme povedať, že je až kruto sebaironický, vonkajší pozlátkový svet ho nabáda k evidentnému sarkazmu. Ako príklad môžeme uviesť obraz Hviezda večera (2011), na ktorom sa s mierne pohŕdavým výrazom v tvári predvádza Jessica Simpson. Motívom Panny losangelskej (2011) je najznámejšia fotografia Pamely Anderson s vysvieteným Los Angeles v pozadí, ktorá je tu zobrazená ako symbol toho „najkrajšieho, najlepšieho a najžiadostivejšieho“ objektu. V Terapii (2006) je námetom modelka Andrea Verešová zobrazená ako sestrička v psychiatrickom ústave na prechádzke s mužmi, ktorí sa potrebujú liečiť.Mnohé jeho obrazy sú plné erotických motívov, vyhrotených erotických vzťahov a nenaplnených očakávaní. V diele Podvedomé otázky (2011) sa zaoberá prvou podvedomou a nevyslovenou otázkou pri stretnutí muža a ženy, kde sa autor odvoláva na psychológov, podľa ktorých muža najviac zaujíma, koľko má žena rokov, a ženu, koľko muž zarába. Na obraze s.r.o. (2011) vidíme ženu na pláži, ktorú obťažujú muži. Motív prasaťa bežiaceho ku skupine je vyjadrením radosti z tejto situácie, had predstavuje falický symbol, vo vzduchu namiesto vtákov lietajú penisy.Igor Ondruš sa venuje aj politickým a spoločenským témam, často s jemu vlastnou iróniou. Sem patria diela ako Európska... (2001), Všetky cesty vedú do... (2009), Oslobodenie Bratislavy (2011),či Krajina idiotov(2011).Autor využíva rôzne spôsoby maľby, prechádza od zámerne naivizujúceho tvaroslovia (napr. Inteligent, Reč tela, Vitajte atď.) cez realistické zobrazenia krajiny v štýle 19. storočia (napr. Bezdomovci, X+Y) až po hyperrealistický výraz (napr. Také normálne detičky, Skupinka, Krajina neobmedzených možností, Vrchol hospodárskej recesie, Kamošky, Vitaj v džungli, Panna losangelská atď).Fascinujú ho však napríklad aj pompejské maľby, ktorých štruktúru evokuje rôznymi úpravami (obraz Horror vacui). Ojedinele v jeho tvorbe nachádzame aj koláže, ako napríklad Aj lov jú alebo Poďte k ockovi.
Vypredané
15,20 € 16,00 €

Jozef Srna


Jozef Srna ml. (1979) patrí k popredným predstaviteľom mladej slovenskej maľby. Je absolventom Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave (2004, prof. Rudolf Sikora). Maliarske napredovanie autora ovplyvnilo viacero pedagógov: okrem Ruda Sikoru hlavne prof. Ján Berger a doc. Antonín Střížek na Akadémii výtvarných umění v Prahe. Často ho označujú pojmom klasický maliar, čo však na poli aktuálneho slovenského umenia môžeme považovať za klišé. Má rád historickú maľbu, predovšetkým tvorbu F. Goyu, W. M. Turnera či E. Delacroix. Jeho rukopis je na našej výtvarnej scéne nezameniteľný.Tvorbu charakterizuje viacero tém a výrazových polôh. V krajinomaľbách, ktoré sú verejnosti asi najznámejšie, prechádza od lyrických výjavov, cez tzv. neo-impresionistické, po náladové – výrazovo expresívne. V posledných rokoch sa stala súčasťou krajiniek osamelá postava, kráčajúca alebo hľadiaca do neznáma. Jej umiestnením do obrazu autor odkazuje k pocitu existenciálnej prázdnoty. Inú líniu predstavujú zložité figurálne kompozície monumentálnych rozmerov zamerané na aktuálne sociálno-spoločenské dianie. Mnohé z týchto obrazov sú nositeľmi dôležitého znaku: vízie apokalypsy. Zatiaľ čo v štádiu kresieb a skíc pôsobí dej hravo a bezstarostne, vsadením do farebnej atmosféry plátna sa prostredie radikálne mení: nepokoj, napätie, chaos, tušené očakávanie konca bez možnosti nového začiatku. Tretím námetom sú ľudia na periférii mesta, akoby odcudzení od sveta. Osamotení v zmysle sociálnom, spoločenskom, duchovnom.Je jedno, či autor zobrazuje izolovanú krajinu, figurálnu kompozíciu, alebo osamelú postavu. Na báze pozadia je už vopred vytvorená atmosféra odlúčenosti, pohľady postáv často zachytávajú smútok, anonymitu, spoločenský chlad, neosobnosť. V tomto bode autor pokračuje v maliarskej tradícii svojho otca – Jozefa Srnu st.: bez príkras zachytáva okolitý svet a spoločnosť, ktoré sa rokmi menia, človek však zostáva nezmenený.Obrazy sú charakteristické budovaním deja – drámy prostredníctvom svetla, kontrastom historickej atmosféry a aktuálneho spoločenského diania s akcentom na globálne témy alebo lokálne problémy. To je základná os, na ktorej sa pohybuje od čias štúdií do dnešných dní.
U dodávateľa
11,40 € 12,00 €

Ladislav Guderna - Lietajúca ryba


Myslíte si, že ryba nedokáže lietať? O opaku vás presvedčí výstava výtvarných diel svetoznámeho umelca Ladislava Gudernu. Tento uznávaný umelec slovenského pôvodu svojou tvorbou výrazne ovplyvnil myslenie ako na domácej, tak i zahraničnej výtvarnej scéne. Výstava maliarskych prác s výstižným názvom: Lietajúca ryba, magický svet Ladislava Guderna sa uskutoční od 25. novembra 2011 do 22. januára 2012 v Galérii mesta Bratislavy. „Výstava sa koná pri príležitosti 90. výročia umelcovho narodenia a je už dvanástym pokračovaním umeleckého projektu Henkel Slovensko Slovensku, ktorý úspešne už od roku 1999 zastrešuje spoločnosť Henkel Slovensko", povedal Juraj Lackovič, otec myšlienky projektu. Kurátorkou výstavy a autorkou publikácie o živote a diele Ladislava Gudernu je Zsófia Kiss-Szemán.
U dodávateľa
17,10 € 18,00 €

Majerník Cyprián


Cyprián Majerník je mimoriadny fenomén v slovenskom maliarstve medzivojnového obdobia a výnimočná osobnosť pôsobiaca v oblasti výtvarného umenia. Sila jeho tvorby tkvie v v nevídanej autenticite výpovede umelca a človeka. Jeho portréty, obrazy postáv a motívy pútnikov, jazdcov, cirkusantov, vojakov - reprezentujú pocit bezútešnosti a smútku, ktorý autora premkol najmä na konci jeho života.
U dodávateľa
27,55 € 29,00 €

Michal Kern


Michal Kern (1938-1994) svoju tvorbu, ovplyvnenú konceptuálnym a akčným východiskom, ako jeden z mála autorov domácej neoficiálnej výtvarnej scény 70. a 80. rokov ukotvil v prírode. Prírodu v okolí rodných Močiarov pri Liptovskom Mikuláši, kde prežil celý svoj život, však nezaznamenával štetcom na plátno. Priamo do nej vstupoval prostredníctvom akcií realizovaných osamote v prírode, poukazujúc na jej efemérne dianie. Stopu svojej prítomnosti zaznamenával médiom fotografie, kresby a textu. Prispel k formovaniu špecifickej polohy umenia v prírode a koncepruálnej fotografie. Monografia po prvý krát komplexne predstavuje jeho tvorbu, doplnenú aj o doteraz nepublikované denníkové záznamy a autorské texty.
Vypredané
23,75 € 25,00 €

Milan Pagáč


Obsiahly katalóg k rovnomennej medzinárodnej výstave je koncipovaný ako katalóg umeleckých máp od takmer 60 autorov krajín V4, s odkazmi, témami a návodmi na ich kritické čítanie".
U dodávateľa
18,91 € 19,90 €

Nataša Floreanová


Publikácia je monografiou slovensko-austrálskej výtvarníčky Nataše Floreanovej.
Vypredané
23,75 € 25,00 €

Pablo Picasso: Láska a smrť - Love and Death


Publikácia bola vydaná pri príležitosti Picassovej výstavy v Galérii mesta Bratislavy
U dodávateľa
22,80 € 24,00 €

Umelecká kartografia v strede Európy - Art Cartography in the Centre of Europe 1960-2011


Medzinárodný výstavný projekt MAPY / MAPS (Umelecká kartografia v strede Európy 1960-2011) prezentuje známe, menej známe aj doteraz nevystavené diela autorov tvoriacich v 60. a 70. rokoch 20. storočia v oblasti konceptuálneho umenia a land-artu, v 80. rokoch aj v maľbe a fotografii, reflektuje neo-konceptuálne tendencie objektu a inštalácie v 90. rokoch 20. storočia. Výberovo predstavuje aj mladú generáciu autorov, ktorí mapu a princíp mapovania, sietí, ciest, myslenia a výskumu pomocou mapy často využívajú ako metaforu samotnej tvorby diela. Mapy sa stali v umení uplynulých päťdesiatych rokov dôležitým nositeľom kultúrnych významov ako médium utopických vízií, mentálnych archeológií, futurologických projektov či projekcií teritoriálnych alebo politických frustrácií. V umeleckohistorickej sonde výstava sleduje na "mape" diel viac ako päťdesiatich autorov vzťah umelcov ku každodennej realite, počnúc prelínaním umenia a života v neoavantgardných tendenciách 60. rokov až po priamočiaru manifestáciu života v umení umožnenú novými médiami. Mapuje kartografické interpretácie na slovenskej výtvarnej scéne v konfrontácii s vybranými dielami autorov z ostatných krajín V4: Česka, Poľska a Maďarska. Výstava je zostavená chronologicky, a zároveň tematicky. Na predstavených dielach možno sledovať uvažovanie umelcov o hraniciach, obmedzeniach, spôsoboch ich virtuálneho slobodného prekračovania či redefinovania, zmenách mierky či pozícií štátov a kontinentov. Autori a autorky v mapách zaznamenávajú svoje zážitky z fyzickej prítomnosti v krajine a orientácie v mestskom či prírodnom teréne. Umelecké mapy sú však aj nástrojom subjektívnych mentálnych kartografií. Metaforická podstata mapy poskytuje nekonečné možnosti vyjadrovania v tvorivých systémoch individuálnych mytológií, hľadanie stratených rajov, objavovanie bájnych a zakladanie nových krajín, či snívanie o vesmíre. Každý z autorov vyznačuje svojím zápisom predovšetkým vlastné súradnice na mape. Katalóg je koncipovaný ako atlas umeleckých máp s odkazmi, témami a návodmi na ich kritické čítanie.
U dodávateľa
16,15 € 17,00 €

Z mesta von - Out of the City


Publikácia mapuje rôznorodé prístupy k prírode v tvorbe slovenských predstaviteľov neoficiálnej výtvarnej scény z obdobia konca 60. až 80. rokov 20. storočia.
Vypredané
10,40 € 10,95 €

Zostane to v rodine


Milan Bočkay so synom Marcelom – Erik Binder so synmi Maxom a Alexom - Gabika Binderová so synmi Maxom a Alexom - Ladislav Čarný so synom Jurajom – Anton Čierny s dcérou Johanou – Pavlína Fichta Čierna s dcérou Johanou – Rudolf Fila so synom Vítom, Marekom a vnukom Lukášom – Dorota Filová so synom Marekom – Daniel Fischer so synom Filipom a dcérou Elou – Květa Fulierová s dcérou Miriam – Jozef Jankovič s dcérou Sabinou – Michal Kern so synom Michalom – Martin Knut so synom Leom – Július Koller s vnukom Michalom Hrapkom – Vladimír Kordoš so synom Samuelom – Stano Masár so synom Filipom – Juraj Meliš so synom Jurajom – Eva Cisárová-Mináriková so synmi Matúšom a Lukášom – Roman Ondák so synom Adamom – Vladimír Popovič s vnukom Maximiliánom – Peter Rónai s vnukom Samuelom Kotáskom – Veronika Rónaiová so synom Petrom a dcérou Barbarou – Rudolf Sikora so synom Michalom – Dana Sochorová s dcérou Katarínou – Ľubo Stacho so synom Ondrejom a dcérou Pavlínou – Dezider Tóth (Monogramista T.D) so synom Šimonom – Emöke Vargová s dcérou Laurou.
Na sklade 1Ks
7,60 € 8,00 €

Ján Vasilko


Obsahuje príspevok o tvorbe umelca, rozhovor s umelcom, popisky k reprodukciám diel, biografické údaje, zoznam výstav. Text paralelne slovensky a anglicky.
Vypredané
15,20 € 16,00 €

Strom života


Strom ako fenomén sa v rôznych kultúrach objavuje ako symbol, vystupuje ako stelesnenie rôznych mocností, vlastností, zastupuje celé legendy a mýty. K stromu sa často viažu mýty o vzniku sveta, a strom sveta prežíva dodnes aj vo forme vizuálneho stvárnenia, a mnohé, často zásadné príbehy, ktoré určujú základné hodnoty tej-ktorej ľudskej komunity, či už národov, kmeňov, dedín a pod. V kresťanskej symbolike strom zohráva mimoriadnu úlohu, má nezastupiteľnú funkciu v rôznych súvislostiach a objavuje sa v kresťanskej ikonografii v širokom spektre tém, motívov a symbolov. Zobrazenie stromu v kozmologickom zmysle ako stromu sveta do výraznej miery ovplyvnilo aj interpretáciu a prežitie symbolu stromu. Takmer v každej kultúre nájdeme mýtus o strome, s ktorým je prepojený vznik sveta. Ako takmer každý symbol, aj strom môže vystupovať v rôznych funkciách a stelesňuje božské i ľudské vlastnosti, stále a nestále hodnoty, večný život a pominuteľnosť alebo smrť atď. Zobrazenie stromu ako symbolu má dlhú tradíciu vo vizuálnom umení. Všetky oblasti zobrazenia nie je možné zhrnúť na predkladanej výstave vzhľadom na jeho bohatú a rozsiahlu tematiku, ale sú tu prezentované najdôležitejšie okruhy tém, ktoré sa vo výtvarnom umení Slovenska objavili, vynorili, zakotvili a zohrávali významnejšiu úlohu: Strom života, Strom poznania dobra a zla, Strom v krajinomaľbe, Strom a životné prostredie, Strom a drevo, Strom smrti. Fenomén stromu je na výstave predstavený z rôznych hľadísk podľa významu v tradičných kultúrach v rôznych obdobiach, transhistoricky, na základe 175 malieb, sôch, grafík a diel iných médií, ktoré súvisia s fenoménom stromu vo výtvarnom umení Slovenska od gotiky po súčasné umenie.
Vypredané
8,55 € 9,00 €

Portréty príslušníkov habsburského a habsbursko-lotrinského rodu v zbierkach galérie mesta Bratislav


Portréty príslušníkov habsburského a habsbursko-lotrinského rodu v zbierkach galérie mesta Bratislavy
Na sklade 1Ks
10,45 € 11,00 €