Top 5 kníh od Tatranu - jeseň/zima 2021

Hľadáte spoločnosť dobrej knihy do mrazivých zimných večerov?

Prinášame vám päť skvelých knižných tipov, ktoré vám prinesú tie najintenzívnejšie čitateľské zážitky.

Či už ste milovníkom historických románov, vojnových príbehov, psychotrilerov alebo potrebujete príjemné pohladenie vašej knihožrútskej duše, v našom výbere nájdete úžasný mix knižných tipov, ktoré na náš trh v poslednom období prinieslo vydavateľstvo Tatran.

1. Hamnet

2. Druhá tvár

3. Pošli po mňa

4. Starec a more príbehov

5. V okamihu

Maggie O'Farrellová – Hamnet

Možno nie každý vie, že slávny dramatik William Shakespeare mal v skutočnosti syna menom Hamnet, ktorý zomrel ešte ako dieťa. Táto bolestná strata ho inšpirovala k napísaniu nesmrteľnej tragédie Hamlet. Autorka Maggie O'Farrellová, na základe svojho niekoľkoročného štúdia historických faktov o živote Williama Shakespeara a jeho rodiny, vytvorila krehký portrét chlapca, umierajúceho náhle a nečakane na následky moru. Celý príbeh je písaný očami Shakespearovej manželky Agnes, preto pôsobí nesmierne sugestívne a dojímavo. Okrem tragédie v knihe vnímame aj vzájomnú lásku manželov a ich silu preklenúť ťažké chvíle straty. O'Farrellovej úžasný rozprávačský talent vás vtiahne už od prvej strany.

Hamnet

Jedného letného dňa v roku 1596 si dievčatko ľahne na slamník s horúčkou. Jej dvojča, chlapec Hamnet, všade hľadá pomoc. Ich mama Agnes je ďaleko, v záhrade, kde pestuje liečivé byliny. Otec sa zdržiava v Londýne. Rodičia netušia, že jedno z detí sa nedožije konca týždňa. Maggie O'Farrellová vytvorila v románe Hamnet krehký portrét syna slávneho dramatika Williama Shakespeara, chlapca, o ktorom nevieme takmer nič, jeho meno však nesie nesmrteľná tragédia z pera jeho otca, Hamlet. V alžbetínskej dobe totiž boli obe mená identické. O'Farrellová rozpráva o Shakespearovi z pohľadu jeho manželky a detí vo chvíli, keď sú obaja manželia hlboko zranení smrťou syna. Chlapcovho otca ani raz nenazve celým menom, vždy je to len manžel, muž, mládenec, otec či brat. Jeho výzor a vystupovanie však zodpovedajú predstave, akú sme si o ňom vytvorili podľa jeho hier a historických faktov. Autorka sa zároveň vracia k histórii netradičného vzťahu mladého Willa Shakespeara a o osem rokov staršej Anne/Agnes Hathawayovej, ktorý napriek všetkému pretrval do konca ich života. O'Farrellová mimoriadne naratívne a citlivo opisuje život v grófstve Warwickshire na konci 16. storočia. Veľkú pozornosť venuje životu žien v neskorej renesancii na starých obrazoch a bezpochyby potešia zmysly každého čitateľa. Sú romány, ktoré otvárajú dvere minulosti a pritom ju prenesú do súčasnosti, takže nám je blízka a samozrejmá ako tlkot vlastného srdca. Hamlet pulzuje životom a dosviedča, aký krehký je tok nášho žitia.
U dodávateľa
16,06 € 16,90 €

Ashley Audrainová – Druhá tvár

Druhá tvár je knižným debutom kanadskej autorky Ashley Audrainovej, v ktorej rozoberá tému materstva a jeho temné stránky. Hlavná hrdinka Blythe rozpráva svoju verziu príbehu manželstva s mužom, ktorého od mladosti úprimne milovala, Foxom. Príchod ich dcéry Violet na svet im priniesol nové nepoznané šťastie. Blythe však v kútiku duše cíti, že materstvo pre ňu nie je tá nekonečná bezodná láska, akú čakala. V správaní svojej dcéry vidí niečo, čo ostatným uniká a začína ju to desiť. Napínavá psychologická dráma, ktorá sa dostáva každou kapitolou viac a viac pod kožu vás presvedčí, že krása materstva sa môže ľahko premeniť na nočnú moru.

Druhá tvár

Druhá tvár je napínavá psychologická dráma o vytvorení a rozbití rodiny. Hovorí o žene, ktorej skúsenosť s materstvom vôbec nezodpovedá jej predstavám a naplní všetko, čoho sa kedy obávala. Blythe Connorová očakáva svoju prvorodenú Violet v presvedčení, že bude láskavou a milujúcou matkou, ktorá pripraví svojej dcére také detstvo, aké ona nikdy nemala. Materstvo Blythe vyčerpáva, hoci sa neskutočne snaží, a pomaly nadobúda presvedčenie, že s jej dcérou nie je niečo v poriadku. Violet sa vôbec nespráva tak ako väčšina detí. Alebo si to Blythe len namýšľa? Manžel Fox ju presviedča, že sú to len jej predstavy, ktoré nezodpovedajú skutočnosti. Čím viac ju presviedča, tým viac Blythe pochybuje o svojej príčetnosti. A spolu s ňou aj čitateľ čoraz menej verí príhodám z detstva, ktoré sa Blythe vynárajú v mysli. Keď sa manželom narodí syn Sam, Blythe prežíva s dieťaťom blažený vzťah, po akom vždy túžila. Zdá sa, že aj Violet sa teší bračekovi a úprimne ho miluje. Ale potom sa všetko zmení a Blythe musí čeliť zničujúcej pravde. Druhá tvár je neuveriteľne silný román, ktorý vás pohltí a ukáže vám, že predstavy o materstve nemusia vždy zodpovedať pravde. Potvrdzuje aj nepísané pravidlo, že ak neveríte intuícii žien, život vás prekvapí a zvalcuje.
Na sklade 2Ks
7,95 € 15,90 €

Lauren Foxová – Pošli po mňa

Už názov knihy Pošli po mňa napovedá, že pôjde o silný odkaz a neľahkú tému. Príbeh začína pohľadom do všedných dní židovskej rodiny, ktorá vlastní malú pekáreň. Klara a Julius sú skromní, majú radi svoj obyčajný život, svoju prácu a najmä jedinú dcéru Annalise. Netušia, že jedného dňa bude všetko inak a ich pekný život s vôňou čerstvého pečiva bude už len spomienkou. Annalise s manželom a malou dcérkou stihnú utiecť pred hrôzami nacistického režimu loďou do Ameriky. Najbližšie by za nimi mali vycestovať aj Klara s Juliusom, všetko sa však skomplikuje a zostáva už len nádej v zúfalých dopisoch. Jednotlivé kapitoly knihy sú popretkávané dojemnou listovou korešpondenciou, ktorá umocňuje zážitok z deja, pretože celý príbeh vznikol na základe skutočných listov písaných švabachom.

Pošli po mňa

Lauren Foxová prináša srdcervúci skutočný príbeh štyroch generácií žien v rodine, ktorú rozbil nacistický režim. Claire po mnohých rokoch v Amerike náhodou natrafí na prababičkine listy z Nemecka. Zrazu pochopí, aké veľké obete musela počas vojny priniesť jej rodina. Je možné traumu zdediť? Ako nás formujú naši predkovia? Krásne napísaný, hlboko precítený a nežný román je obohatený o výňatky z listov autorkinej prababičky, čo mu dodáva výnimočnú intimitu.
U dodávateľa
14,16 € 14,90 €

Carsten Henn – Starec a more príbehov

Útla kniha Starec a more príbehov je plná krásnych myšlienok o láske ku knihám a dokonale ulahodí každej knihožrútskej duši. Hlavný hrdina Carl pracuje celý svoj život v kníhkupectve a svoju prácu nadovšetko miluje. Svojim zákazníkom vie poradiť knihu presne na mieru a dokonca doručuje ľuďom knihy rovno domov. Jedného dňa sa k jeho pokojným vychádzkam s knihami pripojí malé prostoreké dievčatko Saša. Carl to s deťmi veľmi nevie, ale Saša mu vďaka svojej láske ku knihám, postupne prirastie k srdcu. Až keď sa raz dievčatko neukáže na ich pravidelných prechádzkach s knihami, zistí, že mu chýba. Jednoduchý príbeh plný skrytých posolstiev a hodnotných myšlienok vás chytí za srdce, objíme a už nepustí.

Starec a more príbehov

Starý kníhkupec Carl už niekoľko desaťročí dennodenne kráča mestom s ruksakom na chrbte, aby doručil knihy ich budúcim majiteľom. Za tie roky neodmysliteľne patrí ku koloritu mesta, ľudia ho spoznávajú, no zároveň zostáva pre nich neviditeľný. Carlovi to vyhovuje, netúži po zmenách či prekvapeniach. Žije vo vlastnej bubline, kde sa reálny svet prelína s literárnym a skutoční ľudia s románovými postavami. Zmyslom jeho života sú každodenné roznášky a stretnutia so zákazníkmi. Jedného dňa vtrhne do jeho pokojného života uragán v podobe prostorekej deväťročnej Saše. Ich vzájomné rozhovory sú konfrontáciou dvoch odlišných pohľadov na život a vyústia do mnohých úsmevných situácií. Starec a more príbehov je oslavou zázračnej schopnosti kníh spájať ľudí. Knižka v sebe skrýva viacero pohľadov, predovšetkým však láskavý a úsmevný príbeh čudáckeho dôchodcu a neposednej zvedavej školáčky. Čitateľ však objaví aj mnoho odkazov na iné známe či menej známe knižné tituly. Ak ich dokáže "prečítať", odmenou mu budú hlbšie vrstvy a významy textu. Láskavá a múdra kniha rozveselí, dojme a poteší mladých i starších čitateľov. Určite sa k nej budú s radosťou vracať.
Na sklade 1Ks
14,16 € 14,90 €

Suzanne Redfearnová – V okamihu

Strhujúci a zároveň dojímavý román V okamihu je o rodinných putách a odvahe žiť ďalej napriek prežitej tragédii a nekonečnému žiaľu. Znie to možno desivo, ale v závere príbeh prináša posolstvo lásky a nádeje. Tínedžerka Finn vyráža spolu so svojou rodinnou a ďalšími známymi na lyžovačku do hôr. Počas mrazivého večera však dôjde k nehode a ich karavan zíde z cesty. Celú udalosť a aj situáciu po nej sledujeme očami hlavnej hrdinky Finn, ktorá pri nehode „v okamihu“ zomrie. Aj po smrti vidí správanie a konanie svojich blízkych, ktorí zostali uviaznutí v karavane počas neľútostnej zimy a nemôže im pomôcť. Postupne sa odhaľujú charaktery účastníkov nehody vplyvom hraničnej situácie, v ktorej bojujú o vlastné prežitie. Mráz a zima opísané v príbehu pôsobia tak presvedčivo, že budete podvedome siahať po deke a teplom čaji. V autorkinom doslove sa dozvieme, že tento príbeh je síce fiktívny, ale inšpirovaný reálnou udalosťou, ktorú zažila na vlastnej koži.

V okamihu

Jeden okamih poznačil jedenásť život. A pravdu vidí len ona... Dojímavý príbeh o tom, aké ťažké je prekonať traumatizujúce obdobie života a ísť ďalej. Rodina Millerovcov s priateľmi sa teší na zimný víkend v horách, na lyžovačku a príjemnú atmosféru na chate. V jedinom kratučkom okamihu sa však všetko zmení. Pred karavan, v ktorom sa všetci vezú, nečakane skočí jeleň, otec rodiny sa mu chce vyhnúť, ale zareaguje o zlomok sekundy neskôr a auto sa zrúti do rokliny. Tu sa skončí život šestnásťročnej Finn. Mladé dievča však uviazne na rozhraní dvoch svetov a bezmocne sa prizerá, ako všetci, ktorých miluje, bojujú o prežitie... Všade navôkol zúri metelica, takže vybrať sa v takom nečase po pomoc je beznádejné. Padajú rôzne návrhy a rozhodnutia, tí, čo prežili, spracúvajú šok, bolesť zo zranení a hlavne sa boja, že do rána zamrznú. Finn ich neopúšťa, a hoci s nimi nemôže komunikovať, bdie nad nimi aj nad ich životmi. Po urputnom boji o záchranu sú všetci otrasení a každý si v duši nesie výčitky a pocit viny za to, čo sa tej osudnej noci odohralo. Členov rodiny sužujú pochybnosti, ich súdržnosť sa rozpadáva. Finn by ich už mala opustiť, ale ako by to mohla urobiť, keď vidí, akí sú nešťastní, ako sa trápia a nedokážu sa vyrovnať s tým, čo sa stalo? Dojímavý, ale v konečnom dôsledku oslobodzujúci príbeh hovorí o láske, rodinných putách a odhodlaní ísť ďalej, aj keď sa to zdá na prvý pohľad nemožné. Niektoré rozhodnutia v zlomku sekundy tragicky ovplyvnia náš osud. --------------------- "Pozoruhodne vykreslené postavy, citlivé zobrazenie ich duševného zotavovania po nehode a záver, ktorý ponúka nádej. Čitatelia, ktorí obľubujú rodinné drámy, si prídu na svoje." BOOKLIST --------------------- "Najnovší román Suzanne Redfearnovej je zázrak. Dôkladná sonda do otázok súvisiacich so životom, smrťou a svetom medzi tým je silným a dojímavým čítaním." MARY KUBICOVÁ, autorka bestsellerov New York Times --------------------- "Román, ktorý tak trochu naháňa strach, je posolstvom lásky rodine, ktorá sa ocitla v kríze po strašnej nehode v snehovej búrke. Táto vynikajúco napísaná kniha je kronikou dojímavej cesty od žiaľu a zúfalstva po prijatie, odpustenie a napokon aj nádej. Je to nezabudnuteľný portrét ľudskej krehkosti a zároveň sily zoči-voči neopísateľnej strate." HEATHER GUDENKAUFOVÁ, autorka bestsellerov The Weight of Silence a Before She Was Found --------------------- "Kniha V okamihu sa začína ako akčný príbeh o prežití, no potom sa ponára hlbšie do emocionálnej roviny a núti čitateľa zamyslieť sa nad tým, aké ťažké je robiť správne rozhodnutia v dramaticky vypätých situáciách, keď ide o život." JULIANNE MACLEANOVÁ, autorka bestsellerov USA Today --------------------- "Úžasná kniha! Dve rodiny zasiahnuté nečakanou tragédiou sa ocitnú na pokraji chaosu, pretože zrazu nevedia určiť hranice toho, čo je morálne a čo už nie. Redfearnová opisuje smútok a bolesť rodiny s veľkou dávkou súcitu a nádeje a núti vás premýšľať o tom, čo sa v skutočnosti skrýva pod uhladeným povrchom ľudí, ktorí sú vám najbližší." LIZ FENTONOVÁ a LISA STEINKEOVÁ, autorky bestselleru Girls' Night Out --------------------- SUZANNE REDFEARNOVÁ sa narodila a vyrastala na východnom pobreží USA, no od pätnástich rokov žije v Kalifornii. Vyskúšala viacero zamestnaní, bola pokladníčkou v McDonald's, čašníčkou, návrhárkou bytového a priemyselného dizajnu, grafickou dizajnérkou, vynašla nový typ šnúrok do topánok a napokon sa začala venovať literárnej tvorbe. Keď nepíše, spolu s rodinou sa venuje aktivitám ako lyžovanie, golf, tenis, turistika, stolové hry a pozeranie reality šou. Dosiaľ napísala štyri úspešné romány: Hush Little Baby, No Ordinary Life, Hadley & Grace a bestseller V okamihu, ktorý získal cenu Najlepšia kniha nového autora za rok 2020 a práva na preklad sa predali do osemnástich krajín. Má rada život v meste, fascinuje ju jeho energia, architektúra, reštaurácie. Každý deň trávi v inej kaviarničke vo svojom okolí a píše. Teší ju hluk a šum prebiehajúcich rozhovorov a s obľubou zachytáva zaujímavé útržky konverzácií. Popoludní pracuje doma a delí sa o svoje nápady s mačkou. Niekedy sa jej dokonca zdá, že ju mačka počúva a povzbudzuje ju.
U dodávateľa
6,95 € 13,90 €

Rowlingová opäť skryla zložité témy do rozprávky