Skutočné príbehy, kauzy, ktoré otriasli svetom alebo reportáže z krajín zmietaných nepokojmi.

11. Ako umiera demokracia

12. Vatikán a boj o moc

13. Hirošima - John Hersey

14. Boľševici a apoštoli - Sylwia Frolow

15. Fotbalová válka - Ryszard Kapuściński

1. Zlatá Horúčka - Tomáš Forró

Reportér Tomáš Forró svojou knihou o Venezuele opäť raz ukázal, že je reportérskou špičkou slovenskej žurnalistiky. Zlatá horúčka je správou o nelichotivom stave krajiny, ktorá kedysi bola na výslní a teraz sa prepadá do stále hlbšej priepasti.

Zlatá horúčka

Pemóni žijú v džungli na okraji savany vo Venezuele pri hraniciach s Brazíliou. Sú to šťúpli indiáni, kým Tomáš Forró je dvojmetrový beloch zo Slovenska. Ich osudy sa pretli, lebo Forró je novinár, ktorý sa vydáva vždy tam, kam sa iní reportéri už neodvážia ako keď sa vydal na Donbas, aby podal správu o hybridnej vojne priamo zo zákopov. Venezuela je krajina s najväčšími zásobami ropy na svete a napriek tomu dováža benzín z iných krajín, ľudia tu hladujú a v miliónoch utekajú do susedných krajín. Ropa je prekliatím, ale ako keby to nestačilo, Venezuelu prenasleduje ďalšie. Na dne riek v oblasti, kde žijú Pemóni, ležia tony zlata, ktoré priťahujú mužov so samopalmi. Na tomto území sa odohráva príbeh ako z filmu Apocalypse Now. Tomáš Forró je jeho svedkom aj účastníkom. Forróv silný literárny talent a slabý pud sebazáchovy sú výnimočnou kombináciou, bez ktorých by kniha Zlatá horúčka nemohla vzniknúť. Forró Venezuelu navštívil niekoľkokrát, posledný krát v marci 2020 - v čase kedy už v krajine neboli žiadni zahraniční reportéri ani neziskové organizácie. Po predčasnom a dramatickom útekom tesne pred uzavretím hraníc kvôli pandémii však v rozhovoroch s aktivistami, majiteľmi baní či utečencami pokračoval aj na diaľku. Kniha Zlatá horúčka je tak jedinečným svedectvom o krajine, ktorá sa za pätnásť rokov prepadla z blahobytu a prosperity do totálneho chaosu a nedostatku všetkého. Je svedectvom o obetiach aj páchateľoch, príčinách aj dôsledkoch, o histórii aj súčasnosti. Po prečítaní tejto knihy vám však začnú dávať zmysel aj mnohé iné vojnové konflikty - mechanizmus vojny je totiž takmer všade rovnaký.
14,16 € 14,90 €

2. Zlá krv – John Carreyrou

Príbeh startupu Theranos, ktorý sľuboval zrevolucionizovať medicínsky priemysel zariadením, čo by zvládalo vykonávať krvné testy výrazne rýchlejšie, ľahšie a lacnejšie, ibaže išlo o miliardový podvod. Autor na problémy startupu poukázal ako prvý a teraz prináša kompletný príbeh Theranosu.

Zlá krv

Tajomstvá a lži v Silicon Valley. Strhujúci príbeh o najväčšom podvode. Kompletný príbeh o raketovom štarte a šokujúcom konci multimiliardového startupu, postavený na zasvätených informáciách novinára, ktorý ako prvý zverejnil o ňom správy a sprevádzal ho napriek tlaku a vyhrážkam, ktoré mu adresovala generálna riaditeľka spoločnosti a jej právnici, až do konca. V roku 2014 zakladateľku Theranosu a jeho generálnu riaditeľku Elizabeth Holmesovú do veľkej miery považovali za ženskú verziu Steva Jobsa: brilantná mladá žena, ktorá štúdium na Stanfordovej univerzite nedokončila, založila startup, sľubujúci zrevolucionizovať medicínsky priemysel zariadením, čo by zvládalo vykonávať krvné testy výrazne rýchlejšie, ľahšie a lacnejšie. S podporou investorov ako Larry Ellison a Tim Draper predal Theranos v kampani na získanie finančných prostriedkov akcie, ktoré zhodnotili spoločnosť na astronomicky?ch 9 miliárd dolárov. Cena Holmesovej podielu tak stúpla odhadom na 4,7 miliardy dolárov. Bol v tom jediný háčik: technológia nefungovala. Holmesová celé roky zavádzala investorov, predstaviteľov FDA, aj vlastných zamestnancov. Keď dostal Carreyrou z The Wall Street Journalu tip na prácu pre investigatívneho novinára a začal klásť otázky, začali sa Carreyrouovi aj Journalu vyhrážať súdmi. Noviny sa nezľakli a koncom roku 2015 zverejnili prvý z desiatok článkov o Theranose. Do začiatku roku 2017 klesla hodnota spoločnosti na nulu a Holmesovej hrozili právne kroky zo strany štátnych orgánov aj investorov. Nájdete tu strhujúci príbeh najväčšieho podvodu súkromnej spoločnosti od čias Enronu, znepokojujúci, varovný súbor výmyslov uprostred opovážlivých sľubov a zlatej horúčky v Silicon Valley. John Carreyrou, dvojnásobný nositeľ Pulitzerovej ceny, je investigatívny novinár denníka Wall Street Journal. Za rozsiahle spracovanie kauzy Theranosu mu udelili George Polk Award za finančnú reportáž, Gerald Loeb Award za výnimočný žurnalistický počin v oblasti podnikania a financií v kategórii špecializovanej žurnalistiky a Barlett & Steel Silver Award za investigatívnu žurnalistiku v oblasti podnikania. Carreyrou s manželkou a tromi deťmi žije v Brooklyne.
Na sklade 3Ks
16,06 € 16,90 €

3. Obyčajné zázraky - Samuel Kováčik

Samuel Kováčik, fyzik, ktorý stojí za projektom Vedátor_sk, rozpráva o vede fascinujúcim spôsobom. A to bez jediného vzorca či rovnice. Vysvetľuje bežné veci okolo nás - prečo je rastlina zelená, prečo Mesiac nespadne, ako vzniká dúha, odkiaľ sa berú oblaky či snehové vločky, prečo máme ročné obdobia.

Obyčajné zázraky

„Prečo?" sa nepýtajú iba deti, aby otrávili svojich rodičov, ale od nepamäti sa to pýtajú aj myslitelia, filozofi a vedci. Je to nesmierne dôležitá otázka, a len vďaka nej dnes vieme o svete pomerne veľa, alebo si to aspoň myslíme. Samuel Kováčik, fyzik, ktorý stojí za projektom Vedátor_sk, rozpráva o vede fascinujúcim spôsobom. A to bez jediného vzorca či rovnice. Vysvetľuje bežné veci okolo nás - prečo je rastlina zelená, prečo Mesiac nespadne, ako vzniká dúha, odkiaľ sa berú oblaky či snehové vločky, prečo máme ročné obdobia. Pre niekoho to môže byť nuda, no pre Samuela sú to obyčajné zázraky a pre rodičov to môžu byť odpovede na detskú otázku „prečo?"
Na sklade > 5Ks
14,58 € 16,95 €

4. Nič nehovor – Patrick Radden Keefe

Mimoriadny dokumentárny román Nič nehovor investigatívneho novinára Patricka Raddena Keefeho podrobne skúma prípad tridsaťosemročnej Jane McConvillovej, matky desiatich detí, ktorú v decembri 1972 odvliekli neznámi ľudia priamo z jej belfastského bytu, zatiaľ čo na nohách jej viseli plačúce deti. Kniha vás zasvätí do ozbrojeného konfliktu v Severnom Írsku.

Nič nehovor

Únosy. Výbuchy. Nevysvetliteľné zmiznutia. Streľba na uliciach. Aj taký bol celkom nedávny obraz Severného Írska zmietajúceho sa od šesťdesiatych rokov až do konca 20. storočia v krvavom občianskom konflikte. Mimoriadny dokumentárny román Nič nehovor investigatívneho novinára Patricka Raddena Keefeho podrobne skúma prípad tridsaťosemročnej Jane McConvillovej, matky desiatich detí, ktorú v decembri 1972 odvliekli neznámi ľudia priamo z jej belfastského bytu, zatiaľ čo na nohách jej viseli plačúce deti. Až o mnoho rokov neskôr sa ukázalo, že Jane McConvillovú odsúdila IRA na smrť pre podozrenia z udavačstva. Bolo na tom niečo pravdy? Konflikt medzi republikánmi (katolíkmi) a unionistami (protestantmi) bol politický, etnický i náboženský zároveň. Severné Írsko sužoval od konca šesťdesiatych rokov až po samý záver storočia. Tridsať rokov sa Severné Írsko kúpalo v krvi a nečakaných teroristických útokoch. Na prípade Jane McConvillovej ilustruje Patrick Radden Keefe anatómiu a podstatu celého severoírskeho konfliktu, ktorý dostal priliehavý názov "The Troubles" (Problémy). Táto kniha nie je len rozprávaním o jednom nekonečnom konflikte a jeho dôsledkoch. Je aj dôkladnou anatómiou strachu. Kniha Patricka Raddena Keefeho Nič nehovor, ktorú časopis Time vyhlásil za najlepšiu reportáž roku 2019 bola ovenčená mnohými cenami vrátane prestížnej Ceny Georgea Orwella. Vychádza v preklade Alexandry Strelkovej.
Na sklade > 5Ks
18,51 € 19,90 €

5. Osudy ľudských spoločností - Jared Diamond

Diamondova kniha ocenená Pulitzerovou cenou prináša fascinujúci pohľad na 13 000 rokov ľudskej histórie. Popisuje v nej, ako sa vývoj rôznych ľudských skupín a spoločností na našej planéte odlišoval a aké faktory na to mali vplyv.

Osudy ľudských spoločností

Diamondova kniha ocenená Pulitzerovou cenou prináša fascinujúci pohľad na 13 000 rokov ľudskej histórie. Popisuje v nej, ako sa vývoj rôznych ľudských skupín a spoločností na našej planéte odlišoval a aké faktory na to mali vplyv. Najviac bohatstva a moci majú dnes národy s euroázijským pôvodom, na opačnom konci sú Afričania či pôvodní obyvatelia oboch Amerík alebo Austrálie. Diamond analyzuje, čo spôsobilo takéto odlišné trajektórie jednotlivých spoločenstiev. Často za tým boli najmä prírodné podmienky, ktoré pomáhali, alebo brzdili krajiny v rozvoji. Neuspokojuje sa so známou teóriou o priaznivých klimatických podmienkach a už vôbec nie s rasistickou myšlienkou, že za tým stoja vrodené predpoklady a inteligencia niektorých skupín. Je presvedčený, že prvotných príčin rozdielneho vývoja ľudstva muselo byť omnoho viac a mnohé súvisí s vynálezom a spracovaním železa a výrobou strelných zbraní, ako aj s používaním písma či s rozvojom cestovania a šírením choroboplodných zárodkov. Medzi ďalšie faktory patrí napríklad severo-južná orientácia Afriky, ktorá spomaľovala migráciu a do cesty kládla meniace sa klimatické pásma, ako aj zúfalý nedostatok zvierat vhodných na domestikáciu. Opačným príbehom je východo-západne orientovaná Eurázia s oveľa väčšou zásobárňou vhodných zvierat aj rastlín a klimaticky veľmi podobným pásmom, ktoré umožnilo rýchly presun vedomostí aj ľudí. Diamond napísal knihu, ktorou zachytil príbeh ľudstva fascinujúcim a veľmi čítavým spôsobom.
Na sklade > 5Ks
23,16 € 24,90 €

6. Krátke dejiny Ruska: Od pohanov k Putinovi – Mark Galeotti

Je niekto schopný skutočne porozumieť Rusku? Dajme možnosť jednému z popredných svetových odborníkov, aby nám na základe úchvatnej histórie národa ukázal, ako vrhnúť jasnejšie svetlo na budúcnosť tejto krajiny.

Krátke dejiny Ruska: Od pohanov po Putina

Je niekto schopný skutočne porozumieť Rusku? Dajme možnosť jednému z popredných svetových odborníkov, aby nám na základe úchvatnej histórie národa ukázal, ako vrhnúť jasnejšie svetlo na budúcnosť tejto krajiny. Rusko nemá prirodzené hranice, nie je osídlené jedným kmeňom alebo spoločenstvom, ani nemá skutočnú jednotnú identitu. Jeho pozícia na križovatke Európy a Ázie znamená aj to, že ho odjakživa vnímajú ako cudzí element – pre Európanov je ázijskou krajinou a pre Ázijčanov zasa európskou. Aj napriek tomu patrí medzi najmocnejšie krajiny sveta a na globálnom javisku je významným hráčom s bohatou históriou vojny a mieru, básnikov aj revolucionárov. Mark Galeotti nás v tejto doslova expresnej výprave zavedie rovno do srdca ruského príbehu tohto najväčšmi nepochopeného národa na svete. Predstaví nám proces jeho formovania aj najstaršie mýty – vrátane vlády Ivana Hrozného a Kataríny Veľkej –, vzostup a pád Romanovovcov, prevedie nás obdobím októbrovej revolúcie, studenej vojny, katastrofy v Černobyli až po pád Sovietskeho zväzu a príchod neznámeho politika menom Vladimír Putin.
Na sklade 2Ks
14,16 € 14,90 €

7. Múdrosť starých psov – Elli H. Raddingerová

Elli H. Radingerová, autorka bestsellera Múdrosť vlkov a expertka na vlky a psy, prináša pozoruhodné príbehy, ktoré môžu slúžiť ako príklad dôvery, trpezlivosti, pozornosti, vďačnosti, intuície, lásky, odpúšťania a dôvtipu, ale aj toho, ako sa vyrovnať so smútkom a stratou. Kniha je ohromujúci kompliment najlepšiemu priateľovi človeka.

Múdrosť starých psov

Psy sú našimi najlepšími učiteľmi Psy sú úžasné – vždy a v každom veku! Stráviť život so psom a sprevádzať ho v posledných rokoch života nám otvára oči aj srdce. Zostarnuté psy nás môžu mnohému naučiť: každý deň považuj za dar, nič neľutuj, staraj sa o svoju svorku, spoznaj to naozaj dôležité, nerieš nezmeniteľné, nauč sa odpúšťať, nikdy nie si pristarý na nové výzvy, vek je len otázkou postoja... a ešte oveľa viac. Elli H. Radingerová, autorka bestsellera Múdrosť vlkov a expertka na vlky a psy, prináša pozoruhodné príbehy, ktoré môžu slúžiť ako príklad dôvery, trpezlivosti, pozornosti, vďačnosti, intuície, lásky, odpúšťania a dôvtipu, ale aj toho, ako sa vyrovnať so smútkom a stratou. Kniha je ohromujúci kompliment najlepšiemu priateľovi človeka.
Na sklade 2Ks
16,06 € 16,90 €

8. História vesmíru v príbehoch 21 hviezd (a 3 imitátorov) - Giles Sparrow

Táto fascinujúca kniha s nádhernými ručne kreslenými mapami nočnej oblohy vysvetľuje (každému, kto je zvedavý), čo nám o našom vesmíre a o jeho vývoji môžu povedať jednotlivé hviezdy. Giles Sparrow rozpráva príbeh o odhaľovaní tajomstiev vesmíru. Začína najlenivejšou hviezdou na oblohe Polárkou a pokračuje jej spoločníčkami z ďalších častí oblohy.

História vesmíru v príbehoch 21 hviezd (a 3 imitátorov)

ZAUJÍMAVÝ, INŠPIRATÍVNY, BA AŽ NEUVERITEĽNÝ PRÍBEH O ODHAĽOVANÍ TAJOMSTIEV VESMÍRU Keď sa v noci pozriete na bezoblačnú oblohu, uvidíte tisíce žiarivých hviezd (ak máte dobrý zrak, tak až 4 500), z ktorých každá má svoj príbeh. Astronóm a spisovateľ Giles Sparrow si z nich vybral 21 (a pridal aj 3 nehviezdne objekty, ktoré nie sú z Mliečnej cesty, ale za jasnej noci ich možno zachytiť voľným okom), aby nám ponúkol jednoduchý úvod do diania, ktoré sa odohráva nad našimi hlavami. Táto fascinujúca kniha s nádhernými ručne kreslenými mapami nočnej oblohy vysvetľuje (každému, kto je zvedavý), čo nám o našom vesmíre a o jeho vývoji môžu povedať jednotlivé hviezdy. Giles Sparrow rozpráva príbeh o odhaľovaní tajomstiev vesmíru. Začína najlenivejšou hviezdou na oblohe Polárkou a pokračuje jej spoločníčkami z ďalších častí oblohy. Predstavuje červené obry, kvazary, supernovy, čierne diery, dvojhviezdy a, pravdaže, aj Slnko. Vďaka prístupnému štýlu vás nenásilne vtiahne do svojho rozprávania a nabije vedomosťami. Dozviete sa, čo dnes vieme o zrode, zložení, živote a zániku hviezd. Ako ich vidíme či nevidíme na nočnej oblohe. Aké legendy sa s nimi spájajú, čo si o nich mysleli ľudia v minulosti a čo nám o nich prezradili technologické vymoženosti. Váš pohľad na hviezdnu oblohu sa navždy zmení.
Na sklade 4Ks
16,06 € 16,90 €

9. Medicína výživy - Boris Bajer

Ak už dlho hľadáte knihu, ktorá vám konečne pomôže zorientovať sa v informačnom chaose sveta výživy a životosprávy, tak ste na správnom mieste! Je tu novinka od lekára a výživového špecialistu MUDr. Borisa Bajera, PhD.

Medicína výživy

Ak už dlho hľadáte knihu, ktorá vám konečne pomôže zorientovať sa v informačnom chaose sveta výživy a životosprávy, tak ste na správnom mieste! Je tu novinka od lekára a výživového špecialistu MUDr. Borisa Bajera, PhD. Kniha Medicína výživy je napísaná tak, aby si ju vedel prečítať naozaj každý. Najnovšie poznatky z výživy, ktoré sú vedecky podložené, sú spracované jasne a zrozumiteľne pre začiatočníkov v téme stravovania, ale prídu si na svoje aj pokročilí, respektíve kolegovia z radov špecialistov, keďže sa dostávame aj hlbšie do výživy - napríklad v častiach o hormónoch a ich fascinujúcich schopnostiach v našom tele. Publikáciu pomohli vyladiť na 100% jej traja recenzenti - Viktor Bielik, Maroš Molnár a Michal Páleník. Kniha sa skladá z troch častí, tridsiatich kapitol, pričom posledné 3 kapitoly sú plné najchutnejších receptov! Každá kapitola sa začína zaujímavým a často zábavným príbehom, ktorý je úzko spätý s témou, ktorá naň prirodzene nadväzuje. V časti ZÁKLADY VÝŽIVY sa dozvieme o tom, prečo je obezita novodobou pandémiou, alebo aká dôležitá je prevencia ochorení pre naše zdravie. Dostaneme sa k téme, kedy počas dňa jesť a koľko jedla, povieme si viac o energii z jedla, o všetkých živinách, o pitnom režime. V časti OSTATNÉ SÚČASTI ŽIVOTOSPRÁVY A ZDRAVIA si povieme o črevnom mikrobióme a vláknine, ale aj o vplyve alkoholu a fajčenia na zdravie a priberanie. Pustíme sa do relatívne nových tém ako stres a spánok ovplyvňujú naše zdravie, ako je to s otužovaním a saunovaním. Preberieme si fantastické účinky všetkých druhov pohybu a aktivity na zdravie a chudnutie. Posledná časť DIÉTY, REŽIMY, DIETOLÓGIA OCHORENÍ sa nesie v duchu hodnotenia rôznych diét, bavíme sa o reverznej diéte, vegánskom a vegetariánskom stravovaní, ale aj o keto diétach a nízkosacharidových diétach. Zhrnieme si najnovšie poznatky o prerušovanom hladovaní, zhodnotíme mýty a novinky vo výžive, preberieme chronické ochorenia a prístupy v stravovaní. O AUTOROVI: Bývalé dieťa, ktoré sa predieralo kilami navyše tak dlho, až ho tento boj zaviedol na medicínu. Je vyštudovaný lekár, fyziológ a patofyziológ. Pracuje ako výživový špecialista a je zakladateľ certifkačného kurzu pre poradcov vo výžive, Nutrition Expert. Absolvoval doktorské štúdium na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského, v odbore Všeobecné lekárstvo, ukončené ziskom titulu MUDr. - doktor všeobecnej medicíny. Následne absolvoval doktorandské štúdium v odbore Normálna a patologická fyziológia na LFUK a Slovenskej akadémii vied, konkrétne na Ústave experimentálnej endokrinológie (neskôr Biomedicínskom centre), ukončené ziskom titulu PhD. - doktor filozofie. Venuje sa nutričnej a športovej endokrinológii a taktiež prevencii civilizačných, metabolických a srdcovocievnych ochorení zdravou výživou, pohybom a životosprávou. Ako majiteľ performance fitness centra TRIAS Performance Centera nutričného Centra výživy, sa neorientuje zďaleka len na redukciu hmotnosti, ale aj na celkovú zmenu životného štýlu a zloženia tela,respektíve prípravu profesionálnych športovcov. Jeho denným chlebíčkom je aj zostavovanie nutričných plánov a návrh tréningových režimov. Okrem mnohých spoluprác v rádiu, televízii a s rozličnými printovými a online médiami, má za sebou stovky hodín seminárov, prednášok a chvíľ strávených so študentmi. Ako výživový expert bol zároveň súčasťou multidisciplinárneho tímu lekárov bariatrickej chirurgie Fakultnej nemocnice v Trnave.
Vypredané
23,66 € 24,90 €

10. Bližšie k sebe – Ján Markoš

Ján Markoš, šachový veľmajster, lektor kritického myslenia a autor bestselleru Sila rozumu je výnimočným autorom, ktorý zrozumiteľným jazykom spája filozofiu, históriu a vedecké experimenty. V ôsmych kapitolách skúma kľúčové témy, týkajúce sa tela, zázraku empatie, spánku a vedomia, hraníc ľudskej slobody, času.

Bližšie k sebe

Žijeme v dobe prostriedkov. Sú všade: dopravné prostriedky, informačné prostriedky, čistiace prostriedky. Sme úplne obkolesení vlastnými výtvormi. Takmer všetok svoj čas trávime v budovách. A strop veru nie je nebo. Svetlo nie je slnko. A klíma nie je vietor. Ba čo viac, približne polovicu svojho bdelého času strávime pred obrazovkami počítačov, mobilov alebo televízorov. Hodiny a hodiny venujeme svoju pozornosť virtuálnej realite, informáciám, ktoré nám dôkladne predžuli a pripravili iní ľudia. Chýba nám príroda: voda, lesy, oblaky, vietor. Chýba nám aj tichý vesmír ukrývajúci sa v našom vnútri: v hluku médií a v každodennom pracovnom zhone často nedokážeme začuť jemné signály svojho tela. Potrebujeme sa opäť dostať bližšie k sebe samým. Ako to však urobiť? Odpovedať na túto otázku sa snaží kniha, ktorú práve držíte v rukách. Ján Markoš, šachový veľmajster, lektor kritického myslenia a autor bestselleru Sila rozumu je výnimočným autorom, ktorý zrozumiteľným jazykom spája filozofiu, históriu a vedecké experimenty. V ôsmych kapitolách skúma kľúčové témy, týkajúce sa tela, zázraku empatie, spánku a vedomia, hraníc ľudskej slobody, času. Dotýka sa aj ťažkých tém. Skúma, aké to je, keď človek vážne ochorie. Aké to je, keď človeku niekto blízky zomrie. A napokon hľadá, či je vo svete niečo, čo máme právo nazývať posvätným. Na stránkach knihy sa pred nami postupne vynárajú kontúry ľudského sveta, sféry, v ktorej veda nemá absolútnu autoritu. Tento svet je naším domovom.
Na sklade 5Ks
15,11 € 15,90 €

11. Ako umiera demokracia – Benjamin Carter Hett

Hett prináša poučenie, aká krehká môže byť demokracia a aké nebezpečné je uspokojiť sa s presvedčením, že inštitúcie, ktoré strážia slobodu, nás budú chrániť navždy.

Ako umiera demokracia

Inteligentné, informačne nasýtené fascinujúce. Hett prináša poučenie, aká krehká môže byť demokracia a aké nebezpečné je uspokojiť sa s presvedčením, že inštitúcie, ktoré strážia slobodu, nás budú chrániť navždy. The Times Prečo bol rozklad demokracie v Nemecku tridsiatych rokov taký rýchly a taký absolútny? Ako mohla demokratická vláda dopustiť, aby sa Adolf Hitler dostal k moci? V strhujúcej správe o zlyhaniach hlavných predstaviteľov Weimarskej republiky a náraste vplyvu nacistov, ponúka Hett odpovede na tieto a ďalšie otázky. Tvrdenie, že Hitler sa dostal k moci vďaka demokratickým voľbám, realitu príliš zjednodušuje. Zložitá politická a ekonomická situácia viedli k záplave demonštrácií a vedúce osobnosti nemeckej politiky sa jeho popularitu rozhodli využiť vo svoj prospech. Tento pokus ich nakoniec zahnal do slepej uličky, z ktorej viedla len jediná cesta prizvať nacistov do vlády. Hett ukazuje, ako sa konzervatívni politici mýlili, keď sa domnievali, že Hitler a jeho prívrženci ich budú slepo podporovať. Namiesto toho, aby si uvedomili, že ich snaha využiť nacistov, vlastne hrá Hitlerovi do karát, ochotne mu do rúk odovzdali nástroje, ktorými Nemecko premenil na hrozivú diktatúru. Benjamin Carter Hett patrí medzi popredných odborníkov na nemecké dejiny dvadsiateho storočia a zároveň je to talentovaný rozprávač, ktorý prostredníctvom obrazov nezodpovedných politikov ukazuje, aká krehká demokracia môže byť, ak sa k nej predstavitelia moci nesprávajú s úctou. Jeho dielo poskytuje silné ponaučenie aj dnes, keď sa demokracia opäť ocitá v obkľúčení. Benjamin Carter Hett (1965) je autorom kníh Death in Tiergarten (Smrť v parku Tiergarten, 2001), Crossing Hitler (Hitler na krížovom výsluchu, 2008), Burning the Reichstag (Požiar v Ríšskom sneme, 2014), The Death of Democracy (Ako umiera demokracia, 2018) a Nazi Manace (Hrozba nacizmu, 2020). Pôsobí ako profesor histórie na Hunter College a Graduate Center City University v New Yorku. Na Harvardovej univerzite získal doktorát z histórie a na Torontskej univerzite vyštudoval právo. Momentálne žije v New Yorku. Napísali o knihe: Hett nám okrem iného pripomína, že Hitlerovi dali cielene do rúk moc konzervatívne elity hlavne veľkopodnikatelia a vojenskí velitelia, ktorí chceli získať hlasy nacistického hnutia. V záujme dosiahnutia tohto cieľa ochotne prehliadali, keď nacisti páchali výtržnosti. Okrem toho získal moc aj vďaka zmätenej spoločnosti, ,kde vznikalo čoraz viac agresívnych legiend a ktorá prijala iracionalite. Hoci Hett nespomenie knihe žiadneho konkrétneho politika, jeho odkaz je silný, jasný a naliehavý. Booklist Ako sa podarilo očividnému extrémistovi Adolfovi Hitlerovi presvedčiť celý národ, aby stál za ním? Odpovede tejto historickej eseje často pôsobia až znepokojivo. Je to provokatívna a dôležitá časť dejín s významným poučením pre súčasnosť. Kirkus Review Hettova svieža a zrozumiteľná štúdia nahliada na tento známy a tragický príbeh pôsobivou novou optikou aktuálnych hrozieb, ktorým musia čeliť všetky slobodné spoločenstvá na svete. Intenzita akou Hettove dielo rezonuje v súčasnosti, je desivá a obohacujúca zároveň. E. J. Dionne Jr., Washington Post
Na sklade > 5Ks
16,06 € 16,90 €

12. Vatikán a boj o moc – Andrea Tornielli, Gianni Valente

Exkluzívne dokumenty a svedectvá o afére Vigano a o požiadavke na odstúpenie pápeža Františka. „Mediálna bomba“ vybuchla v Dubline ráno 26. augusta 2018. Išlo o pokus o „prevrat“ proti pápežovi Františkovi. Počas jeho celého pontifikátu sa totiž vedie zápas mocenských skupín, má svojich zástancov aj vo Vatikánskej kúrii a v niektorých biskupských konferenciách po svete.

Vatikán a boj o moc

Exkluzívne dokumenty a svedectvá o afére Vigano a o požiadavke na odstúpenie pápeža Františka. „Mediálna bomba“ vybuchla v Dubline ráno 26. augusta 2018. Išlo o pokus o „prevrat“ proti pápežovi Františkovi. Počas jeho celého pontifikátu sa totiž vedie zápas mocenských skupín, má svojich zástancov aj vo Vatikánskej kúrii a v niektorých biskupských konferenciách po svete. Nie je správne, aby sa klerikalizmus, loby gej a schizmatické túžby vysvetľovali podľa kľúča: Františkovi priatelia – Františkovi nepriatelia. Treba ísť do hĺbky, rozlíšiť, čo je pravdivé a čo nie, čo sa v médiách často účelovo vytiahlo a čo, naopak, účelovo zamlčalo, prečo Františka označujú za heretika, o čo ide medzinárodnej politicko-ekonomickej sieti podporujúcej útoky voči nemu. Treba preskúmať dokumenty, odhaliť pozadie a počúvať znepokojujúce vysvetlenie udalostí, ktoré podávajú svedkovia tohto prípadu.
Na sklade 2Ks
15,58 € 16,40 €

13. Hirošima - John Hersey

Atómová bomba, ktorá dopadla na Hirošimu 6. augusta 1945, zabila stotisíc ľudí.  John Hersey vo svojej knihe publikovanej prvý raz v roku 1946 vyrozprával príbehy šiestich ľudí, ktorí prežili. V novom vydaní sa po štyridsiatich rokoch vracia do Japonska, aby ich vyhľadal a priblížil ich osudy.

Hirošima

6. august 1945 SLEČNA TOŠIKO SASAKIOVÁ, úradníčka osobného oddelenia Východoázijských závodov na spracovanie plechov (East Asia Tin Works), sa práve obrátila, aby niečo povedala dievčaťu pri vedľajšom stole. DOKTOR MASKAZU FUDŽII, lekár, sa usadil na verande svojej súkromnej nemocnice, aby si prečítal noviny. PANI HACUJO NAKAMUROVÁ, vdova po krajčírovi, pozorovala pri kuchynskom okne suseda. PÁTER WILHELM KLEINSORGE, nemecký kňaz, ležal na lôžku v misijnom dome a čítal jezuitský časopis. DOKTOR TERUFUMI SASAKI, mladý chirurg, kráčal nemocničnou chodbou so vzorkou krvi na Wassermannov test. REVEREND KIJOŠI TANIMOTO, pastor metodistického kostola v Hirošime, sa chystal na periférii vyložiť vozík šatstva z domu boháča. Atómová bomba, ktorá dopadla na Hirošimu 6. augusta 1945, zabila stotisíc ľudí. Títo šiesti patrili medzi tých, čo prežili. John Hersey vo svojej knihe publikovanej prvý raz v roku 1946 vyrozprával ich príbehy. V novom vydaní sa po štyridsiatich rokoch vracia do Japonska, aby ich vyhľadal a priblížil ich osudy.
U dodávateľa
12,26 € 12,90 €

Kniha Boľševici a apoštoli obsahuje osem fascinujúcich životopisov postáv, ktoré významne ovplyvnili dejiny Ruska dvadsiateho storočia. Ich príbeh je príbehom boja, politiky, revolúcie, lásky, viery, bolesti a smrti. A nad nimi tragická otázka: "Stálo to za to?"

Boľševici a apoštoli

Kniha Boľševici a apoštoli obsahuje osem fascinujúcich životopisov postáv, ktoré významne ovplyvnili dejiny Ruska dvadsiateho storočia. Ich príbeh je príbehom boja, politiky, revolúcie, lásky, viery, bolesti a smrti. A nad nimi tragická otázka: "Stálo to za to?" Veľký spisovateľ Maxim Gorkij, ktorý sa stal človekom inštitúciou. Bratia Alexander a Vladimír Uľjanovci, ktorí boli ako rub a líc tej istej mince. Mikuláš II. alebo Jób sediaci na cárskom tróne. Alexander Parvus, červený kapitalista, ktorý si kúpil revolúciu. Boris Savinkov, terorista a romantik. Mária Spiridonová, ktorá sa stala sväticou medzi revolucionármi. A Alexandra Kolontajová, apoštolka lásky, ktorá chcela ženám dokázať, že nie sú v ničom horšie ako muži. Pri každej osobnosti si autorka vyberá leitmotív, ktorý je najčastejšie založený na istom vnútornom hodnotovom konflikte. Dôležitou črtou jednotlivých biografií je preto mnohorozmernosť opisovaných osobností, ktoré balansujú medzi dvomi historickými obdobiami - predrevolučným a porevolučným Ruskom a pomáha nám pochopiť revolúcie v rokoch 1905 a 1917, ako aj ich hlavných aktérov.
Na sklade > 5Ks
14,20 € 14,95 €

Fotbalová válka je výber najlepších reportáži kráľa poľskej reportáže Ryszarda Kapuścińskeho. Ide o jeho najlepšie reportáže zo 70-tych a 80-tych z Afriky a Južnej Ameriky. Ak máte radi reportážnu literatúru, tak lepšie to nejde.

Fotbalová válka

Kdyby se Hemingway narodil v Polsku, psal by jako Kapuściński. Reportér stojí uprostřed zuřícího davu, na hlavu mu míří samopal africké hlídky nebo se plazí džunglí - a my s ním. Ryszard Kapuściński vždycky dokázal být ve správnou chvíli na místech, kde se něco dělo. Fotbalová válka je autorský výbor z jeho afrických a latinskoamerických reportáží ze šedesátých a sedmdesátých let, ale také velmi osobní zpověď válečného korespondenta. "Afrika byla tedy mým soukromým osvobozením, tam někde mezi 37° 21' severní a 34° 52' jižní šířky a mezi 17° 32' a 51° 23' východní délky, to znamená mezi Bílým mysem na severu a mysem Dobré naděje na jihu, mezi Zeleným mysem na západě a Ras Hafunem na východě, tam zůstala část mého já," píše. A přitom na mnoha místech, v Ghaně, v Kongu nebo v Jihoafrické republice mu šlo o život. Dokonce i v té válce mezi Hondurasem a Salvadorem, kterou nazval fotbalovou. Ze všech jeho textů, ať už v nich sleduje důsledky apartheidu nebo dopad francouzské kolonizace na alžírskou společnost, cítíme jeho zájem o konkrétní lidi kolem, nedrží si odstup. Kapuściński vždycky stál na straně těch slabších. Tvrdil, že reportáž bez emocí neexistuje. Vychází v edici Prokletí reportéři v překladu Dušana Provazníka a Martina Veselky.
Na sklade 3Ks
16,06 € 16,90 €

Zradená je príjemným young adult čítaním