Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Najnovšie - Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 9 z 96

Příběh československé psychologie II.

Druhý svazek knihy Příběh československé psychologie mapuje novodobou historii československé psychologie prostřednictvím vyprávění jejích žijících spolutvůrců. Rozhovory do prostředního svazku třídílného projektu poskytli čeští doyeni oboru narození v letech 1939 až 1948: Karel Balcar, Petr Kulišťák, Jiří Mareš, Jiří Růžička, Vladimír Řehan, Iva Šolcová, Jaroslav Šturma, Marie Vágnerová a Zdeněk Vtípil. Poutavá vyprávění odhalují jak jedinečnost osobností, tak sdílené problémy zapříčiněné zejména politickými událostmi v roce 1968 a později v období tzv. normalizace, jež zasáhly nejen do života nestorů československé psychologie, ale i do realizace jejich odborných zájmů a ambicí. Rozhovory s osobnostmi jsou doplněny životopisnými medailony a duchovními portréty, mikroportréty referenčních osobností, dobovými dokumenty a fotografiemi. Výpovědi doyenů jsou vsazeny do generačního, oborového a dobového rámce. Prof. Ivo Čermák je vedoucí vědecký pracovník Psychologického ústavu AV ČR, v.v.i., v Brně. Působí také na Fakulta sociálních studií MU.
Na sklade 2Ks
26,08 € 27,45 €

The Dialectic of Creativity

Creative artists from David Bowie to Zaha Hadid address the tensions and contradictions of making Why are we creative? Why are we not? In The Dialectic of Creativity, film director, author and producer Hermann Vaske explores these questions in conversations with Marina Abramovic, Vivienne Westwood, David Hockney, Georg Baselitz, Björk, Jeff Koons, Zaha Hadid, Christo, Yoko Ono, Damien Hirst, Jim Jarmusch, Shirin Neshat, David Bowie and many more of the most influential creatives of our time, identifying the stimuli as well as the beta blockers, the killers of creativity: spirituality, sex, money, fear, nurture, ambition versus censorship, self-censorship, bureaucracy, compromise, distraction, gatekeepers. But often it is these very blockages, the threat to creativity that makes it thrive. Today, as we are facing an existential threat to our planet, it is time to come up with new ideas, to be more creative than ever. The Dialectic of Creativity explores creativity in all its facets?artistic, intellectual, philosophical and scientific.
U dodávateľa
35,10 € 36,95 €

Prinášať premenu – rozhovory s Mariánom Lipovským

Rozhovory s Mariánom Lipovským nie sú len príbehom viery v Boha a jeho dobrotu, sú príbehom dôvery v Boha, úprimnosti srdca a odovzdanosti. Mariánovo svedectvo vo vás prebudí túžbu pýtať sa na Božiu vôľu pre váš život a byť skutočným bláznom pre Krista uprostred každodennosti, ktorá sa niekedy zdá taká obyčajná. Možno aj je. Ale náš Boh je absolútne výnimočný.Veríme, že táto kniha môže skutočne „prinášať premenu”. Séria knižných rozhovorov pod názvom Generácia, ktorej ide o Božie Kráľovstvo predstavuje ľudí, ktorí v rôznych okolnostiach a životných situáciách vytrvalo a odhodlane hľadajú Božie Kráľovstvo.
U dodávateľa
13,30 € 14,00 €

Barvinek

Zbierka postrehov, glos, fejtónov a krátkych próz Milky Zimkovej je ako uvitý modravý barvinkový veniec na Veľkú noc za čias jej mladosti. Reaguje v nich na aktuálnu situáciu, pričom reflektuje vlastné skúsenosti, spomienky, vracia sa do detstva a mladších čias v rodnom kraji, no spracúva aj zážitky v novom domove a z cestovania s divadlom jedného herca. V jej tvorbe nie je nič, čo by neprežila, neprecítila a s čím by sa nestotožnila. Píše po svojom, o svojom, len to, čo vie a čo z duše musí, spontánne a úprimne. Rôzne útvary jej literárnej tvorby majú však jedno spoločné: Hovoria o túžbe, aby deti boli zaopatrené, starkí šťastnejší, ženy obdarenejšie, chlapi súcejší, susedia prívetivejší a globalizovaný svet ľudskejší. Preto má jej tvorba originálnu výpovednú hodnotu, vnútorné vzrušenie a osobitné postavenie v našej literatúre.
14,16 € 14,90 €

Nebe nad Jemenem

Odjet jako chirurg na misi s Lékaři bez hranic neznamená jen vracet vyhřezlá střeva zpátky do břicha. I přes každodenní hřmění střelby, všudypřítomnou hrozbu cholery, operace těžce postřelených dětí a nedostatek spánku se Tomáš Šebek na své jemenské misi snaží pozorovat běžný život, který se skrývá pod tímto válečným závojem. Jak se žije muslimským lékařkám? Jaké lidské příběhy se ukrývají za tvářemi pacientů a co o nás prozrazují naše jména? To vše popisuje Tomáš Šebek ve své nejnovější knize z místa současné největší humanitární katastrofy na světě, ale zároveň nezapomíná zapojit i smysl pro humor a nadsázku.
U dodávateľa
15,58 € 16,40 €

Ufo nad Bratislavou

Slovensko – krajina troch morí, z ktorých len jedno je skutočné, no aj tak k nemu nie je priamy prístup. Rodisko Nočného kráľa, pred ktorým sa triasol celý svet i Jánošíka, ktorý bohatým bral, no chudobným nič nedával. Aké je Slovensko videné poľskými očami? Dobre známe. A predsa ako keby prichádzalo z inej galaxie. Je Slovensko pre Poliakov len krajinou Tatier, halušiek, oštiepkov a iných ľudových stereotypov? Ani zďaleka! Je to raj surferov, aký nikde na okolí nenájdete, je to krajina, v ktorej vznikol muzikál o poľskom pápežovi a je to aj miesto, z ktorého môžete po smrti odletieť rovno na obežnú dráhu. No taktiež je to krajina s dlhodobými neliečenými traumami z minulosti i súčasnosti – od Jánošíka, cez Tisa až po Fica. Ufo nad Bratislavou je veľmi osobná a zábavná kniha o krajine, ktorú dobre poznáme, no nevieme sa na ňu pozrieť z takého uhla, ako naši najbližší susedia. Poľská spisovateľka Weronika Gogola, ktorá si Slovensko zvolila za svoj domov, s dávkou humoru a sympatie pozoruje svoju osvojenú domovinu. Výsledkom je jej vydarená reportážna knižka Ufo nad Bratislavou, ktorú by sme mohli nazvať aj návodom na použitie Slovenska. Či už tu žijete, alebo tadiaľto len prechádzate.
Na sklade > 5Ks
16,06 € 16,90 €

Generál Pavel v rozhovorech s Jolanou Voldánovou

Syrový a upřímný rozhovor Jolany Voldánové s generálem Petrem Pavlem. Zkušená moderátorka se nevyhýbá žádným tématům – dětství, společenské názory, členství v KSČ, zkušenosti z NATO či důvody, proč se generál Petr Pavel rozhodl kandidovat na prezidentský post. „…. může to vypadat sebenaivněji nebo sebebeznadějněji, ale prostě chci zkoušet změnit blbou náladu v náladu dobrou. A myslím si, že to jde a že tomu může hodně pomoct právě to, že se to nejprve odšpuntuje na vršku. Protože když lidi vidí, co se teď v této zemi a v politice děje, tak musejí být opravdu znechucení. Jestli se na to dívá velká část lidí jako já, když vidí, co politici občas předvádějí, jak beztrestně to mnohým z nich prochází, jak se nám často smějí do tváře za něco, za co bychom my všichni ostatní byli potrestaní, tak to samozřejmě nemůže budit velký optimismus. Když to ale bude jinak a lidi alespoň začnou mít pocit, že pravidla platí pro všechny a že je tady možnost přijít s dobrým nápadem a nebýt za to hned po zásluze potrestán, a když pak takový nápad dostane zelenou, tak se to začne trošku hýbat dopředu. A myslím, že pak by se pomalu mohla měnit i ta blbá nálada, kterou tu dnes už zase bohužel máme.“
U dodávateľa
17,20 € 18,10 €

15 let v Rusku: Zápisník zpravodaje

O ruské politice si můžete dlouhé hodiny číst z nejrůznějších zdrojů. Jak se ale v Rusku žije řadovým občanům? To už se tak snadno nedozvíte. Proto český novinář Jiří Just posbíral příběhy běžných ruských obyvatel a přidal k nim vlastní zkušenosti: od první účasti v propagandistickém pořadu přes nevšední kulinářské zážitky až po cestu do Sýrie s ruskou armádou. Vznikl tak unikátní obraz společnosti, který mnohdy řekne víc než rozsáhlé politologické studie.
Na sklade 5Ks
11,39 € 11,99 €

Ženy za zády - Partnerky slavných sportovců

Poprvé zazní životní příběhy žen, které stojí za úspěchy svých mužů. Výjimečných sportovních ikon a legend. Pokud se chcete ponořit do hloubky ženské duše a nechat promluvit zranitelnost, bolest i pochopení, bude pro vás tato kniha příjemnou oázou v uspěchané době plné tlaku a anonymity. Ženy v této knize spojuje touha nevzdávat se a čelit překážkám. Díky jejich exkluzivním rozhovorům, které nemíří na povrch, ale do mnohem hlubších vrstev, máte šanci spatřit, co se skrývá pod mediálním obrazem a virtuální realitou, která ráda a záměrně zkresluje.
U dodávateľa
16,92 € 17,81 €

Na sklonku dní

Vydanie vzájomnej korešpondencie medzi akademickou ma- liarkou Máriou Medveckou, rusistom Júliusom Rybákom a le- károm Pavlom Straussom z posledných štyroch rokov jej živo- ta, ktoré rozrušuje jej ideologický deformovaný obraz, ktorý, žiaľ, pretrváva vo verejnosti až dodnes. Z recenzného posudku prof. Róberta Letza: „Korešpondencia má vysokú literárnu, historickú a estetickú úroveň… citli- vý dialóg, toto hlboko ľudské zdieľanie sa je výrazom túžby po osobnej a tvorivej slobode v čase totalitného režimu. Jed- ným z významov tohto dialógu je práve to, že tvorí nezávi- slú zónu, ktorá uniká oficiálnym požiadavkám kladeným na umenie a umelcov a vymyká sa oficiálnemu klišé. Ume- nie sa ukazuje v daných pomeroch ako spôsob komunikácie, ako azyl v normalizácii, útecha, hľadanie, nachádzanie… Pod vonkajším pancierom, pod náhrobkom, ktorým bola priva- lená a zaživa pochovaná ľudská osoba, predsa pulzuje život, plný očakávaní a nádeje.“ Pripravili a vydali Ladislav Tkáčik, Július a Lea Rybákovci
Na sklade 2Ks
16,15 € 17,00 €

Všechny cesty vedou k válce

Jak se na Ukrajině a v Rusku žilo před válkou, po anexi Krymu a po vypuknutí konfliktu na Donbase? Co vedlo až k rozpoutání největšího vojenského střetu na území Evropy od roku 1945? Novinář Vojtěch Boháč podává svědectví přímo z míst, kde se odehrávaly krvavé boje. Poznejte pozadí ukrajinského konfliktu, roli novináře uprostřed zuřící války i autentické příběhy místních obyvatel. Bez nadsázky tak zjistíte, jak to vypadá, když se píše historie.
Na sklade 2Ks
18,99 € 19,99 €

Literární reportáže

Alena Wagnerová se významnému žánru literární reportáže, kterému se dostává stále větší pozornosti, věnuje více než padesát let. Knižní výbor Literární reportáže nabízí to nejlepší z jejích textů z let 1965 až 2018. Jeho první část obsahuje články publikované ve druhé polovině šedesátých let v časopise Plamen, které se týkají jak tehdejší společensko-politické situace, tak české historie 20. století. Zde vynikají mj. texty zachycující nesmírně působivé vypravování vdov, jejichž manželé a synové padli v Pražském povstání, nebo mapující názorové tříbení a vnitřní život mladých českých intelektuálů, kteří za okupace založili odbojovou organizaci Předvoj. Dalším jejím tématem jsou dramatické peripetie česko-německého soužití v Sudetech nebo kolektivizace a její sociální a kulturní důsledky, například v podobě příběhu jihočeských vesnic tzv. selského baroka. Druhá část zahrnuje reportáže publikované později a autorka v nich mapuje místa a konkrétní lidské osudy. Konfrontuje v nich přítomnost s minulostí, například v reportážích o slovenských Košicích, Ravensbrücku, vile Tugendhat či belgických Yprách. Stranou její pozornosti nezůstalo ani to, jak se Německo vypořádávalo s tzv. uprchlickou krizí. Texty Aleny Wagnerové jsou neseny v duchu, který je autorce hluboce vlastní – v duchu lidskosti a pochopení pro slabší, opomíjené nebo zamlčované. Autorka neuhlazuje realitu nebo historické zločiny ani neglorifikuje menšiny; ve svých textech usiluje zprostředkovat poznání, dobrat se porozumění a nalézat to, co spojuje.
U dodávateľa
15,54 € 16,36 €

Legendy Baníku

Publicista Martin Kajzar vám přináší rozhovory s 22 výraznými osobnostmi Baníku Ostrava! Můžete se těšit na hráče, kteří ještě zažili kopanou na Staré střelnici, jako je František Valošek nebo Zdeněk Kosňovský, ale taky na legendy, jež stály u nejplodnějšího období klubu – Libor Radimec, Rostislav Vojáček nebo Pavol Michálik. A stranou nezůstane ani Marek Jankulovski, Milan Baroš nebo třeba Venca Svěrkoš. To vše v doprovodu víc než 300 poprvé zveřejněných fotografií.
U dodávateľa
27,07 € 28,49 €

Nemoc není za trest, zdraví není za odměnu

Když Jitka Abrahámová v roce 1966 promovala, byla onkologie nejméně probádaným oborem lékařství a většina pacientů na rakovinu umírala. Snaha o snížení mortality u nádorových onemocnění se pro ni stala životní vášní. Jako první u nás začala s mamografickým screeningem prsu. V roce 1992 založila onkologické oddělení v Thomayerově nemocnici. A nadšení pro svůj obor si zachovává dodnes, o čemž se přesvědčíte i v tomto zajímavém a nadmíru erudovaném rozhovoru.
15,67 € 16,49 €
  • 5 /5

What is huncút?

Slovenskí emigranti, ktorí sa postarali o najdlhší súdny proces štátu New York od roku 1683. Policajný riaditeľ Matovič z Humenného, ktorý bojoval s talianskou mafiou spolu s dolapiteľom Al Caponeho. Slovenskí farmári z Arkansasu, ktorých dávali v kongrese za vzor pri potláčaní segregácie na juhu. Ale aj Novozámčanka, ktorá bola očitou svedkyňou najslávnejšej prestrelky divokého západu. Všetky tieto príbehy autor objavil pri mapovaní stôp po slovenských mestečkách v Spojených štátoch amerických. V jeho reportážach sa prenesiete na malebné floridské predmestie Slavia, k družnej arkansaskej farmárskej komunite Slovak, do moderného developerského mesta na pobreží astronautov, k megalomanskému projektu na newyorskom Long Islande, ale aj k osudu jedného z prvých slovenských Amerikánov, ktorý sníval o vlastnej osade v Iowe. Na začiatku 20. storočia žil v USA približne každý štvrtý Slovák, väčšina v priemyselných oblastiach severovýchodu, no časť sa rozhodla usadiť vo vlastných „kolóniách“. Kniha What is huncút? cez historické reportáže mapuje príbehy týchto pozoruhodných osád, zároveň odkrýva pozadie najväčšej prisťahovaleckej vlny z dnešného územia Slovenska do USA. Kniha chce byť aj inšpiráciou pre všetkých, ktorí so svojimi rodinami v Amerike dávno stratili kontakt, aby sa o túto fascinujúcu históriu začali opäť zaujímať. Preto popri príbehoch slovenských kolónií tiež chronologicky mapuje najväčšiu prisťahovaleckú vlnu Slovákov do USA od jej počiatkov na divokom západe cez najsilnejšie roky v nebezpečných baniach a oceliarňach až po rozpad slovenských komunít, a tiež vzťahov s príbuznými v starom kraji po druhej svetovej vojne.
Na sklade 2Ks
17,10 € 18,00 €
  • 5 /5

Tvár v zrkadle

Tentoraz si spisovateľ Ján Štrasser zvolil pre svoju knihu rozhovorov netypického respondenta - seba. Ako už samotný názov napovedá, ide o dialogickú knihu spomienok na detstvo, na dospievanie, na časy štúdia, na zamestnania, ktorými prechádzal, na ľudí, ktorých v živote stretol. Dôležitou súčasťou Štrasserovho spomínania je jeho literárna práca. Je známy ako básnik, prekladateľ i publicista, no azda najväčšiu popularitu získal ako textár piesní populárnej hudby a najmä muzikálov - napísal texty piesní do kultových muzikálov Cyrano z predmestia či Neberte nám princeznú. V knihe Tvár v zrkadle sa nevyhýba ani citlivým témam súvisiacim s jeho životom a tvorbou. Publikáciu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Na sklade 3Ks
14,20 € 14,95 €

Na hrane možného. Eugen Gindl

Eugen Gindl (1944 — 2021) bol významný slovenský reportér, publicista, scenárista, dramatik a občiansky aktivista. V rozhovoroch s Tomášom Hučkom, šéfredaktorom mesačníka Kapitál, hovorí o dôležitých míľnikoch svojho života — o kariére reportéra, o cenzúre počas normalizácie i o svojich filmových a divadelných projektoch. Spomína na emigráciu do Nemecka po okupácii v roku 1968, na prípravu environmentálneho samizdatu Bratislava/ nahlas a na svoju účasť na udalostiach Novembra 1989 a prácu v časopisoch Verejnosť, OS a Kozmos. Premýšľa ale aj o láske k prírode, spolupráci s ŠtB čio budúcnosti slovenskej i svetovej ľavice. Rozhovory dopĺňajú spomienky jeho priateľov, spolupracovníkov a blízkych, ktoré približujú túto výnimočnú osobnosť slovenského intelektuálneho a spoločenského života. Autor: Tomáš Hučko je publicista, prekladateľ a prozaik. Jeho literárna a filmová publicistika vyšla v mnohých slovenských a českých periodikách. Z angličtiny preložil knižnú esej H. D. Thoreaua Walden, komiks Arta Spiegelmana Maus, román Johna Fanteho Opýtaj sa prachu, novelu Josepha Conrada Srdce temnoty, kultovú esej Christophera Hitchensa Misionárska poloha a román Johna Steinbecka V neistej bitke. Pre Rádio Devín napísal rozhlasové hry Zememerač K a Život v lese. Vo vydavateľstve BRaK vyšla jeho debutová novela Chaconna. Zostavil tri knihy rozhovorov so slávnymi spisovateľmi z časopisu Paris Review a vo vydavateľstve BRak je vedúcim edície Outsideria. V roku 2017 založil spolu s Františkom Malíkom kritický kultúrno-spoločenský mesačník Kapitál. V roku 2020 bol nominovaný na Novinársku cenu.
20,90 € 22,00 €

A napló riportereinek felemelő történetei

Szinetár Miklós: Rendszeres nézője vagyok a Heti Naplónak. Azért szeretem különösen, mert remek riporterek vannak, akik nemcsak megkérdezik, amit meg kell, akik nemcsak megszólaltatják, akit meg kell, hanem arra is ráveszik a nézőt, hogy vonja le a tanulságokat. Bochkor Gábor: Azért nézem a Heti Naplót, hogy ellenőrizzem Andrist, rendesen felkonferálja-e az én műsoromat. Vicces, de nem teljesen igaz. Miután Magyarországon teljesen kiveszőben van az oknyomozó újságírás, Andris kimondottan jó érzékkel tartja életben ezt a műfajt témaválasztásaival, stábjával. Neki elhiszem, hogy aggódik, megdöbben vagy éppen gyerekkorát éli újra Dézsi retro riportjai közben... és utána már tényleg az én felkonfom következik Karcsikával integetve. Kern András: "Sárm" van benne. Mármint a Heti Napló műsorban. Mert az, hogy hírekre reagál, tájékoztat, interjúzik, beszél, szavaztat, ismeretterjeszt - azt sok más műsor is megteszi, nem mindet nézem. Ezt, ha tehetem: igen. Hogy ez Karcsikától, a kutyától van-e, vagy az összes munkatárstól, az összedolgozó és családiasan együttműködő riporterektől, a barátságos hangtól - nem tudom. De nézem. És most olvasok is róla, szívesen. Van benne "sárm"... Risztov Éva: "Végre egy műsor, amely kutyabarát!" Rónai Egon: Ennek a műsornak, a Naplónak van küldetése. Van stílusa és mondanivalója. Érzékeny, ha arra van szükség, kemény, ha az kell. Ami nélkül nem menne: van csapata és van vezetője. És a legfontosabb, hogy van rengeteg nézője és komoly rajongótábora! Ez a Napló most kinyílik és alkotói teleírják az oldalakat. Figyelemre méltó emberek és remek kollégák, szeretettel ajánlom gondolataikat! SZERZŐ - HADAS KRISZTINA SZERZŐ - VUJITY TVRTKO SZERZŐ - Sváby András SZERZŐ - Benyó Rita SZERZŐ - Török Réka SZERZŐ - L. Dézsi Zoltán SZERZŐ - Berecz Péter SZERZŐ - György Gabriella
Na sklade 4Ks
16,03 € 16,87 €

Ženy za mřížemi

Některé peníze zpronevěřily. Některé kradly. Některé se podílely na loupežném přepadení. Některé vraždily. A některé zabily své děti... Ženy, které spáchaly zločiny. A teď za ně pykají v ženské věznici s ostrahou ve Světlé nad Sázavou. Za nimi se vydává spisovatel Petr Šámal, aby čtenáři otevřel okno do ženské duše, někdy ztýrané, jindy nic nechápající. a tyhle ženy, které mají potřebu, aby jim někdo naslouchal, překvapivě upřímně osvětlují okolnosti, které je před mezníkem jejich života obklopily natolik děsivě, že nenašly jiné východisko než spáchat trestný čin.
U dodávateľa
17,20 € 18,10 €