Veková kategória

Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Najpredávanejšie - Bestsellery - Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 89 z 96

Knižné bestsellery nesmú v našej ponuke rozhodne chýbať. Najpredávanejšie a najobľúbenejšie knihy slávnych spisovateľov vás vtiahnu do deja a ponúknu vám množstvo skvelých príbehov. Vyberte si žáner, ktorý je vám najbližší alebo darujte najnovšie knižné bestsellery ako darček svojim blízkym.

Lacná kniha Ruský doping (Jak jsem zničil Putinovo tajné dopingové impérium) (-50%)

V roce 2015 Světová antidopingová agentura WADA v reakci na dopingový skandál v ruském sportu odebrala akreditaci ruskému antidopingovému centru, jehož ředitel Grigorij Rodčenkov následně rezignoval na svou funkci a za dramatických okolností odešel do USA. V emigraci poskytl svědectví o programu státem řízeného dopingu. Sám údajně na pokyn ministerstva sportu vytvořil obtížně detekovatelnou směs anabolických steroidů a podílel se na systému výměny vzorků moči, který významně přispíval k medailovým ziskům ruských sportovců na mezinárodní scéně – zejména na zimních olympijských hrách v Soči v roce 2014. Rodčenkov je v Rusku obviněn z několika trestných činů a skrývá se v USA, kde je zařazen do programu na ochranu svědků. Kniha vypráví otevřeně celý příběh o ruském dopingu, který byl zachycen i v oscarovém dokumentu Bryana Fogela Icarus a stále fascinuje a šokuje svět. Mapuje i dětství autora, vyrůstajícího za železnou oponou, jeho první setkání s dopingem jako dvaadvacetiletého studenta-sportovce na Moskevské státní univerzitě a jeho následnou kariéru v antidopingové laboratoři v Moskvě. Tato strhující publikace odhaluje podvodný systém plný amorálnosti a bezostyšné drzosti.
Vypredané
8,44 € 16,87 €

Lacná kniha Ruské duše (-50%)

Bývalý zpravodaj Českého rozhlasu v Rusku připravil knihu rozhovorů s třiceti nejzajímavějšími lidmi, s nimiž se setkal během svého pobytu v Rusku. Jejich prostřednictvím poznáme historii i současnost ruské společnosti se všemi rozpory a problémy, ale také bohatství její kultury. Mezi zpovídané osobnosti patří sovětský vůdce Michail Gorbačov, jeho ministr zahraničí Eduard Ševardnadze, šachista a politik Garry Kasparov, špion Andrej Lugovoj, čečenský prezident Ramzan Kadyrov, dirigent Maxim Šostakovič, Stalinův vnuk Jevgenij Džugašvili, syn nositele Nobelovy ceny za literaturu Jevgenij Pasternak, překladatelka románů Milana Kundery Nina Šulginová, hokejový trenér Viktor Tichonov či herec Oleg Tabakov.
Vypredané
7,03 € 14,05 €

Lacná kniha Egy eretnek vallomásai (-50%)

"A lázadás szerves része a fiatalkornak és időnként bajba kerülhetsz miatta. Kard helyett én gitárt ragadtam. Az én világom se kevésbé brutális, de molotov koktél helyett számítógéppel mérek csapást. Az ugyanis sokkal hatékonyabb fegyver" - vezeti fel önéletrajzát Adam Darski, aki egy mezopotámiai istenség után a Nergal művésznevet vette fel. Az Egy eretnek vallomásai a lengyel Behemoth extrém metálegyüttes kreatív hajtóerejének és frontemberének önéletrajza. A zenekar a The Satanist című albumával futott be és azóta is előkelő helyet foglal el a szcéna élvonalában. A barátok és zenésztársak által végzett interjúk sorából egy rendkívül összetett és egyben ellentmondásos személyiség bontakozik ki, aki - miközben kifejezetten egészséges életmódot él és mindenkit lenyűgöz intellektusával - szélsőséges nézeteiről és extrém zenei ízléséről vált híressé. Adam Nergal Darski többek között a lengyel katolikus egyházzal és a leukémiával vívott csatájáról is őszintén beszél.
Vypredané
6,78 € 13,55 €

Lacná kniha OSLAVA (-50%)

Osm let po legendárním románu Spas vydává jeden z nejvýraznějších současných českých spisovatelů (mj. laureát Ceny RR) novou prózu. V knize Oslava nahlíží Ivan Matoušek osud hlavní postavy, umírajícího muže, z trojí perspektivy: jednak prostřednictvím lapidárních deníkových záznamů ústředního hrdiny, dále pásmem účastných glos jeho syna a nakonec symbolicky laděným komentářem vypravěče. Do kontextu současné literatury, které téma smrti mnohdy pojednává s účelovou prvoplánovostí, vnáší Ivan Matoušek svým necynicky ironizujícím pohledem a rafinovaně mnohotvárným stylem nezaměnitelnou hodnotu. Ivan Matoušek (nar. 1948) byl po studiu chemie na Přírodovědecké fakultě UK zaměstnán jako výzkumný pracovník. Knižně vydal prózy Album (1991), Nové lázně (1992), Autobus a Andromeda (1995), Ego (1997), Mezi starými obrazy (1999), Spas (2002) a sbírku Poezie (2000). Kromě literární tvorby se zabývá též malbou a grafikou. Ivan Matoušek je laureátem Ceny Revolver Revue za rok 2002. Kniha oceněna Magnézii Literou za prózu (2010).
Vypredané
4,66 € 9,31 €

Lacná kniha Knížecí život (-50%)

V této knize vzpomíná K. J. Schwarzenberg na své předky, kteří už od poloviny 17. století žili tvale v Čechách, pokouší se definovat roli šlechty na konci 20. století, hovoří o své rodině, přátelích a zajímavých lidech, s nimiž se v životě setkal. Věnuje se také svému působení v roli kancléře prezidenta Havla a restitucím rodinného majetku v Čechách. Kniha je rozšířena o Schwarzenbergovy názory od prvního vydání knihy do současnosti.
Vypredané
4,53 € 9,05 €

Lacná kniha 20 let nového Polska v reportážích podle Mariusze Szczygieła (-50%)

Internetové seznamky, privatizace, záplava zboží, telenovely a podnikatelské baroko. Seznamy agentů, historické křivdy a zklamaná očekávání. Všechno zakázané a nedostatkové leželo na dosah ruky. Najednou se mohlo svobodně mluvit a psát o minulosti i okolní realitě. Pro Polsko, stejně jako pro Česko a Slovensko, představoval rok 1989 nejen politickou, ale i kulturní a společenskou revoluci. Dnešní polská reportáž, jeden z nejzajímavějších a nejprestižnějších žánrů s dlouhou tradicí, se zrodila právě z nutnosti tyto nové fenomény a změny pochopit. Dívat se na ně s odstupem a kriticky. Novinář Mariusz Szczygieł vybral podle svých slov „nejzajímavější, nejkontroverznější a nejznámější polské reportáže napsané po pádu komunismu“. Některé jako by popisovaly to, co jsme sami prožili, jiné jsou svébytně polské. Dohromady ale skládají neuvěřitelně různorodý, někdy směšný a jindy mrazivý obraz minulých dvaceti let v jedné zemi ve středu Evropy. Nápad, uspořádání a komentáře Mariusz Szczygieł. Ilustrace twożywo.
Vypredané
3,48 € 6,95 €

Lacná kniha Pokušenia Dominika Tatarku (-25%)

Ústrednou postavou desiatich rozhovorov Antona Vydru a Petra Zajaca je slovenský spisovateľ a disident Dominik Tatarka. Okolo jeho osobnosti sa odvíjajú dialógy, ktoré prechádzajú aj k otázkam slovenskej literatúry, výtvarného umenia, politického a tiež občianskeho života. Dominik Tatarka je tmelom, ktorý tieto úvahy drží pokope. Máme ho pred sebou ako syna, ktorý si musel svojho otca doslova celého vymyslieť, pretože ho nepoznal a v rodine zaujať jeho miesto muža, otca a manžela. No je tu aj jeho vzťah k matke a sestrám, od ktorého sa odvíjajú takmer všetky jeho vzťahy k iným ženám: k manželke, priateľkám, k literárnym aj neliterárnym milenkám. Aký typ ženy ho fascinoval a ako si dokázal získavať ich srdcia? Dôležitou časťou rozhovorov je Tatarkov štýl písania a jeho premeny, no takisto vášeň pri prepisovaní vlastných textov. Stretneme sa s Tatarkom ako presvedčeným a presvedčivým komunistom, ktorý rýchlo prichádza na to, že tvoriť v duchu socialistického realizmu nie je nič preňho a že celý komunizmus je slepou uličkou, takže sa rozhodne pre celoživotné disidentstvo a život na okraji spoločnosti. Z Tatarku je naraz človek, ktorému totalitný režim znemožňuje publikovať a jeho meno mizne z učebníc dejín slovenskej literatúry. Jedinou záchranou sa mu zdá byť archív. Tatarka opustil v mladosti Katolícku cirkev, no v starobe sa do nej vrátil. Prečo spravil toto rozhodnutie? Okrem záujmu o spisovateľské remeslo bol Tatarka náruživý obdivovateľ moderného výtvarného umenia. No naozaj prijímal všetko nové, s čím výtvarní umelci prichádzali? Aké diela uprednostňoval a do akých konfliktov s umelcami neváhal vstúpiť a prečo? Medzi základné charakteristiky Tatarkovej osobnosti patrí schopnosť obdarovať iných. Čo preňho znamená dar a ako ho prejavoval svojim blízkym? Tatarka bol entuziasta, ktorý sa vedel vášnivo vrhnúť do vecí, ktoré ho zaujímali, čím sa stal opakom postoja väčšinovej spoločnosti, pre ktorú je typická skôr ľahostajnosť alebo oportunizmus. Bol v tom Tatarka národným hrdinom alebo to bola z jeho strany čisto zámerná póza? Hoci Démon súhlasu nie je ani zďaleka Tatarkovým vrcholným dielom, predsa len je najznámejším z jeho románov. Prečo ho však tak veľmi zaujímali démoni, akí boli tí jeho osobní a čo všetko stálo za popularitou témy o démonoch - súhlasov či nesúhlasov? Poslednou veľkou témou rozhovorov je smrť, s ktorou sa Tatarka konfrontoval po celý život: zomrel mu otec, zomierali priatelia počas partizánskych bojov, zomrela mu matka a on sám sa tiež čoraz viac približoval k poslednej hranici svojho života. Umiera krátko pred Nežnou revolúciou, ktorá by mu priniesla vytúženú slobodu. Kniha desiatich rozhovorov necháva čitateľa spoznať život Dominika Tatarku, no zároveň mu kladie otázky, na ktoré si musí nájsť odpovede čitateľ sám.
Vypredané
8,24 € 10,99 €

Lacná kniha Anton Srholec Bezdomovec z povolania (-90%)

Kniha rozhovorov ANTON SRHOLEC - BEZDOMOVEC Z POVOLANIA je kniha o láske, odpúšťaní, viere, nezlomnosti, slobode a radosti. Vznikala vyše dvoch rokov. Autorom rozhovorov s charizmatickým kňazom, ktorý sa stará o bezdomovcov je spisovateľ, hudobník a publicista Pišta Vandal Chrappa. Autorom fotografií je fenomenálny Matúš Zajac. Kniha má dvadsaťjeden kapitol. Pišta Vandal sa s Antonom Srholcom rozprával o pokušeniach, ktoré dáva moc, o duchovnom povolaní a úskaliach kňazstva, o živote v lágri, o besoch komunizmu, o strachu, o nádeji i beznádeji, o pravde, slobode, o živote i smrti. Fotografie Matúša Zajaca zachytávajú intimitu každodennosti Antona Srholca. Zameriavajú sa hlavne na jeho kňazstvo a prácu s bezdomovcami.
Vypredané
1,30 € 13,00 €

Lacná kniha Prahou posedlý (-90%)

Vzpomínková knížka architekta Jiřího Novotného (1911-2000) zachycuje Prahu v dramatickém 20. století. Významný pražský urbanista hlásící se k funkcionalismu v ní představuje své celoživotní potýkání se s Prahou i s arogancí moci, která si město chtěla podmanit.
Vypredané
0,82 € 8,19 €

Lacná kniha Vietnam (Vojakove spomienky) (-90%)

Kniha bývalého vojaka armády USA Jána Hudaniča, autora narodeného síce v USA, ale so slovenskými koreňmi, ku ktorým sa hrdo hlási. V roku 1965 bol Ján Hudanič odvelený do vojny v Južnom Vietname. Tam, najmä v Saigone a jeho okolí, strávil dva roky a priamo sa zúčastnil nespravodlivej, podľa jeho slov skutočne hrôzostrašnej vojny, obrazy ktorej v jeho vedomí ostali dodnes. Aby sa na hrôzy tejto vojny nezabudlo, opísal ju zo svojho zorného uhla. Keďže bol v šesťdesiatych rokoch 20. storočia nadšeným amatérskym fotografom, svojím fotoaparátom zachytil život obyčajných ľudí vo vtedajšom Vietname. Kniha obsahuje okrem textov v slovenskom, anglickom, talianskom, francúzskom, nemeckom a španielskom jazyku aj 116 fotografií vtedajšieho Vietnamu. Takého Vietnamu, ktorý dnes už neexistuje.
Vypredané
1,80 € 18,00 €

Lacná kniha Nula nula nula (-90%)

Napjatě očekávaná nejnovější kniha autora slavné Gomory je pokusem o zmapování mezinárodního obchodu s kokainem, který v posledních desetiletích výrazně poznamenal nelegální ekonomiku mnoha zemí a stal se rovněž významným zdrojem příjmů mafiánských kruhů. Na své živě vylíčené cestě po stopách drogy od jihoamerických plantáží s kokou až po její odbytiště a v USA, západní Evropě či Asii sleduje Saviano obchodníky, pašeráky i konečné konzumenty a oběti kokainu, zaznamenává změny ve struktuře světového obchodu s ním a nabízí tak fascinující obraz jedné z nejvýnosnějších aktivit současného organizovaného zločinu.
Vypredané
1,92 € 19,20 €

Lacná kniha O Durrellovi a jiné zvířeně (-90%)

Tato kniha je plná Durrellovy neodolatelné osobnosti, jeho okouzlující výrečnosti, nadšení pro přírodu i žertovných historek. Rozhovory s jeho přátely a členy rodiny dodávají celému obrazu hloubku. Hughesův obdiv a láska k příteli, jenž podle všeho dokázal najít odpovědi na mnohé z otázek současnosti, které si všichni klademe, vytváří působivou vzpomínku na Geralda Durrella na vrcholu tvůrčích sil.
Vypredané
0,84 € 8,41 €

Lacná kniha Dialógy s hviezdami literatúry (-90%)

Autentické dialógy spisovateľa a publicistu Ľuboša Juríka so slovenskými, českými, európskymi i americkými spisovateľmi. Kniha prináša nové alebo doplnené rozhovory s významnými spisovateľmi, v ktorých sa otvorene hovorí o tvorivej činnosti, o metodike tvorby, o osobných ťažkostiach autorov, ale aj o dobovej politickej situácii a spoločenských súvislostiach modernej histórie. Spisovatelia odpovedajú na otázky o etike aj estetike, vyjadrujú sa k filozofickým otázkam, ale aj k bežným problémom jednoduchého čoveka. Kniha je zaujímavým pohľadom do vnútra spisovateľov, ale aj ich svedectvom o našej nepokojnej dobe. Čitateľ nájde v knihe rozhovory so spisovateľmi, ako sú Louis Aragon, Frederick Forsyth, Françoise Saganová, John Updike, Milan Rúfus, Günter Grass, Allen Ginsberg, Ladislav Ťažký, Bohumil Hrabal, Ladislav Mňačko a ďalší.
Vypredané
0,69 € 6,90 €

Lacná kniha Trabanttal a Hiltonig (-90%)

Élete nagy kalandjairól, pályája furcsa fordulatáról, az Oscar-díjról és annak hozományáról, mindarról, ami boldoggá tette, s ami meggyötörte – Jiří Menzel, a neves cseh filmrendező vallomása Szabó G. Lászlónak.
Vypredané
1,05 € 10,50 €

Lacná kniha Patagonský expres (-90%)

Patagonský expres nás odváží do míst, kde žijí občas bizarní, ale čistí lidé, pro něž je dobrodružství přirozenou součástí života. Mezi nimi se seznamujeme se starým mořeplavcem, který v chilských fjordech věčně hledá chimérickou loď, gauči, kteří pořádají mistrovství Patagonie v tlučení hubou, anglickým cestovatelem, jehož knížky znají i čeští čtenáři, slovinským exulantem, který objevil ozónovou díru, i spisovatelem samotným, který miluje konec světa. Patagonský expres je reportáž z cesty nikam a přece po celém světě, cesty v několika epizodách a přece na celý život, cesty za splněním jednoho velikého slibu…
Vypredané
0,70 € 7,00 €

Lacná kniha Černé ptáče (-90%)

Knižní reportáž Joanny Siedlecké vyšla poprvé v roce 1993 a zásadním způsobem ovlivnila přijímání jednoho z nejvýznamnějších děl literatury holocaustu Nabarveného ptáčete Jerzyho Kosińského. Černé ptáče bylo vedle Kosińského biografie, jejímž autorem je James Sloan, klíčovým milníkem na cestě k přehodnocení tvorby Jerzyho Kosińského. Dosud jak autor, tak literární kritika prezentovali Nabarvené ptáče jako autobiografický příběh, vycházející z autentických zážitků za války. Siedlecké kniha je reportážně-detektivní cestou po stopách Jerzyho Kosińského. Toto pátrání autorka uskutečnila na začátku devadesátých let, v návaznosti na incident, který se odehrál během Kosińského první cesty do Polska po pádu železné opony, kdy byl konfrontován s jedním ze svých dětských přátel z období války. Obsahuje svědectví celé řady očitých svědků válečné existence Kosińského a jeho rodiny. Tyto příběhy tvoří radikálně odlišný obraz, v němž obyvatelé venkova hrají z velké části roli zachránců, nikoli trýznitelů spisovatelovy rodiny. Siedlecké kniha poskytuje jedinečný vhled do každodenního života polského venkova během německé okupace a také do života židovských uprchlíků před nacisty. Zároveň však jde také o text cyklicky se vracející k otázce vztahu reality a literární fikce, mystifikace a manipulace. Měl Kosiński právo vydávat fiktivní příběh za svůj vlastní? Co má větší váhu: literární dílo s jeho nadčasovým průnikem do lidské přirozenosti, nebo autentická křivda lidí, které autor ve svém údajně autobiografickém textu dost nemilosrdně znetvořil?
Vypredané
1,37 € 13,70 €

Lacná kniha 2014 (-90%)

Fedor Gál a Peter Zajac a ich slovný a myšlienkový ping-pong na témy nadhodené veľkými či malými udalosťami roku 2014. Výber stĺpčekov z časopisu .týždeň zhŕňa predošlý rok a zároveň ho stavia do svetla otázok a zamyslení, ktoré aj nás provokujú nielen k rekapitulácii predošlého roka.
Vypredané
0,99 € 9,90 €

Lacná kniha Šáhinšáh (-90%)

Miliardy dolarů z íránské ropy léta putovaly na bláznivé zbrojení a luxusní život šáha Rezáa Pahlavího. Někdy až dětsky naivní přístup panovníka této obrovské a mocné země k vládnutí by byl možná i úsměvný, kdyby ruku v ruce s jeho touhou po bohaté a silné zemi nekráčel krutý teror a vězení plná mučených odpůrců. Ryszard Kapuściński s chirurgickou přesností popisuje, jak samolibost „krále králů“ dovedla krok za krokem Írán až k revoluci. I proto kniha není jen „o Íránu“ a „o šáhovi“, ale především o mechanismu revoluce kdekoli na světě, o jejích příčinách i důsledcích. Kapuściński vychází ze zkušeností i z jiných revolucí zmítaných zemí, ve kterých se ocitl během své reportérské kariéry. Otec polské školy reportáže v knize Šáhinšáh opět našel pozoruhodný vypravěčský klíč a čtenářům se tak dostane nejen poznání, ale i výjimečného literárního zážitku. Kniha Šáhinšáh vychází v překladu Dušana Provazníka a Heleny Stachové. Jde o prvé kompletní české vydání.
Vypredané
1,69 € 16,90 €

Lacná kniha František pápež z konca sveta (-90%)

V tejto knihe sú zozbierané rozhovory s kardinálom Jorgem Mariom Bergogliom uverejnené v medzinárodnom časopise 30 Giorni od roku 2002 do roku 2009. Uvádza ich reportáž uverejnená v časopise z názvom Priatelia otca Bergoglia. Chudobní, duchovní a svätí z Villas Miseria v Buenos Aires, ktorá rozpráva o kňazskom živote veľmi blízkom súčasnému Petrovmu následníkovi.
Vypredané
0,30 € 3,00 €