Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Najnovšie - Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 10 z 96

Vojenka

Malí uprchlíci, malí vojáci, malí vězni lágrů. Děti v místech, kam nepatří. Ze všech zvěrstev války jsou tato nejhorší. Ochránit nejslabší, nenechat jim ublížit. To je pohled dospělých. Jak ale válku vnímají děti? Magdalena Grzebałkowska se rozhodla vypátrat pamětníky, kteří by jí dokázali vyprávět o tom, co zažili v době druhé světové války, když jim bylo pár let. V době, kdy by si měli hrát a chodit do školy. Místo toho se z nich stali sirotci, museli nahradit rodiče v péči o mladší sourozence, opustit svůj bezpečný domov, stanout po boku vojáků. Nebo zjistit, že jejich milující otec je zločinec a vrah, jako to pochopil Niklas Frank. Každé z dětí se muselo vyrovnat s nespravedlností a traumaty, překonat překážky, které by byly náročné i pro dospělého. Zkušená reportérka si zároveň dobře uvědomuje, že vzpomínka není historická pravda, a ukazuje na různých osudech, jak se osobní příběhy mohou lišit od skutečnosti. Někteří hrdinové jí sami vyprávějí několik verzí své „vojenky“. A možná že právě to je na knize nejzajímavější – citlivá, reportérská zpráva o tom, jak funguje lidská paměť v okamžiku, kdy se vám před očima zhroutil celý váš svět.
Na sklade 5Ks
17,01 € 17,90 €

Hlasy nezdolných žen

Prostřednictvím příběhů vzdělaných žen získáte unikátní vhled do syrské společnosti během dlouhotrvající kruté války. Studentky, úřednice či novinářky přibližují své dramatické osudy, které jsou v moderní době jen těžko představitelné.
Na sklade 4Ks
13,29 € 13,99 €

Svet pre dvoch. O Lasicovi a Satinskom

Kniha Kornela Földváriho Svet pre dvoch je súborom textov o najznámejšej dvojici slovenského humoru L+S. Všetky texty odzrkadľujú nepretržitý, niekoľko desaťročí trvajúci záujem autora o oboch komikov, kolegov-divadelníkov a priateľov. Súborné dielo Kornela Földváriho vychádza vo vydavateľstve KK Bagala, doteraz vyšlo šesť z ôsmych zväzkov. S Kornelom Földvárim sme sa zoznámili v redakcii Kultúrneho života a odvtedy sa datuje náš veľmi úzky osobný aj pracovný vzťah. On bol napríklad prvý človek, ktorý kriticky zhodnotil našu prácu s Julom Satinským v doslove k našej prvej knižke Nečakanie na Godota. Tento doslov a nakoniec aj doslov k našej druhej knižke, kde ešte rozvíjal niektoré svoje myšlienky, považujem za to najpodstatnejšie, čo kedy kto o nás tu na Slovensku napísal. To najpodstatnejšie a myslím, aj najvýstižnejšie. (Milan Lasica) Kornel bol veľmi veselý a svojím smiechom nás vždy všetkých nakazil. Smial sa tak, že vydýchal všetok vzduch, takže v tej pivnici potom už pre ostatných neostal nijaký kyslík. Preto sme sa tam tak potili. (Július Satinský) Kniha Kornela Földváriho Svet pre dvoch je súborom textov o najznámejšej dvojici slovenského humoru L+S. Obsahuje recenzie predstavení, kníh, doslovy, text na prebale CD aj v programe k predstaveniu, príspevok na konferenciu o Divadle na korze a kratšie glosy – stručné charakteristiky kníh, články venované úmrtiu Júliusa Satinského a dva bližšie neurčené texty, zrejme napísané práve pre túto knižku. Všetky texty odzrkadľujú nepretržitý, niekoľko desaťročí trvajúci záujem Kornela Földváriho o oboch komikov, kolegov-divadelníkov a priateľov. Úvod knihy patrí brilantne napísanému chválospevu na komika a jeho vskutku vznešené poslanie. Vznešené, samozrejme, ak ide o komikov typu L + S. V tomto reflexívnom vstupe sa Földvári prejavuje ako výborný štylista-esejista s hlbokou osobnou i profesionálnou zaangažovanosťou, ak nie zapálenosťou a láskou. Na záložke charakterizuje Pavel Vilikovský jeho záujem o okrajové žánre (detektívka, komiks a pod.) ako „fanúšikovsko-kritický a literárnohistorický“. Presne taký istý je aj jeho záujem o Lasicu a Satinského. Sám seba nazýva Földvári ich „skalným prívržencom“. Chladnejší tón divadelného znalca sprevádza hlas úprimného obdivovateľa a priaznivca. Autor hodnotí umelecké výkony a ich dosah na spoločenský a kultúrny život na Slovensku, čo sčasti robí z knihy dokument, a to najmä o dobe veľkých, ale aj bolestne sklamaných nádejí šesťdesiatych rokov. Charakter knihy ako súboru článkov s témou L + S si vyžiadal opakovanie niektorých faktov, nehrozí však, že by sme sa v súvislostiach nedozvedeli niečo nové. Napríklad rozprávanie o dvojici komikov sa rozširuje na rozprávanie o novej divadelnej generácii, ktorá vznikla okolo Divadla na korze a tvorili ju takí herci, ako Labuda, Dančiak, Huba, Furková, Kolínska, Mikulík a pod. Práve ľuďom združeným okolo tohto divadla Földvári knihu venoval. Földváriho štýl je esejistický a dobre čitateľný, na vysokej intelektuálnej úrovni a pritom nie nezrozumiteľný, v čom sa približuje k povahe humoru L + S. Na druhej strane zámerne nepoužíva prázdne slová, ako ich zámerne používali komici. Ak oni chceli poukázať na absenciu schopnosti komunikovať, Földvári sa snaží so svojimi čitateľmi komunikovať čo najjasnejšie. „Ozajstný humor robí človeka lepším, dvíha ho k ideálom a znásobuje jeho možnosti vnímania. Nezráža ho do bahna dvojzmyslov a surovosti (...)“ Knižka Svet pre dvoch je súborné a koncentrované vyznanie lásky komikom, ktorým sa najlepšie darilo napĺňať túto teoretickú ideu svojským praktickým obsahom. (Zuzana Hašková, Knižná revue) Povedať, že popredný slovenský teoretik literárneho, divadelného a výtvarného humoru Kornel Földvári komentuje tvorbu Milana Lasicu a Júliusa Satinského už takmer štyridsať rokov, je pravdou i zavádzaním. Pravdou v tom, že jeho prvý text v knihe Svet pre dvoch pochádza z roku 1966, zavádzaním zasa v tom, že totalitný režim na viac ako desať rok
Na sklade 2Ks
14,25 € 15,00 €

Bosszú

Erzsébet királynő unokája Harry herceg és Meghan Markle 2018. május. 19-én kötött házassága melegséggel és reménnyel töltötte el sokak szívét, de meg is osztotta a brit társadalmat. A királyi család úgy vélte, hogy a sussexi esküvő szédületes sikere, amelyet szerte a világon ünnepeltek, egy új korszak kezdete lehet a Windsorok számára. Ám egy éven belül az álom rémálommá vált. Miért komoly kihívás ez a házasság a királyi család és a monarchia számára? Milyen valódi és mondvacsinált, illetve a média üzleti érdekei által keltett ellentétek juttatták el a feleket a szakításig. Hogy lehet megbirkózni vegyes rasszú, fiatal, önálló színésznőként a 21. században, a több száz éves hagyományok által szabályozott udvari élettel. A Palota és a hercegi pár ütközései milyen következményekkel járnak? Miért fontos ez a Brit Nemzetközösségnek, és miért érdekes ez nekünk is? A könyvet nem csak a királyi család intim és botrányoktól sem mentes mindennapi élete iránt érdeklődőknek ajánljuk, hanem azoknak is, akik bele akarnak látni a bulvár sajtó és a közösségi média hol felemelő, hol sárba tipró világába. Tom Bower, Nagy-Britannia vezető oknyomozó újságírója széles körű kutatásai, és korábban meg nem szólaltatott bennfentesekkel készült interjúi alapján feltárja a szerelem, az árulás és a bosszú kulisszatitkait.
Na sklade 2Ks
15,79 € 16,62 €

Kadas Mana

Bývalý vězeň. Sprejer. Ten, který nevěděl, zda chce být knězem, či manželem. Ta, která byla závislá na přijetí druhých. Ten, který se rozvedl nedlouho po svatbě. A přece dnes vstupují do života mnoha lidí a svým jedinečným způsobem vnáší Boha do veřejného prostoru: v hospodě, u kadeřníka, skrze graffiti pod mostem, hlas z rádia nebo otcovskou péči o ty nejzanedbanější. Řeč je o Zdeňku Papouškovi, Janu Špilarovi, TIMOVI, Lucii Endlicherové a Matěji Novém. Pětici hostů si autoři podcastu Bez filtru pozvali proto, aby zjistili, co jmenované vede k tomu tvořit v jejich životech neobyčejné věci. Odpovědí jsou rozhovory o jejich nevšedním vztahu k Bohu, který se nevejde mezi chrámové zdi a prorůstá jimi do veřejného prostoru jako tráva asfaltem, jak říká TIMO skrze jednu ze svých básní. Nečekejte však, že se dočtete o tom, že s Bohem lze všechno překonat a že kdo se víc modlí, dělá méně chyb. Sdělení této knihy je, že důvěrný vztah s Bohem je pro všechny a že každý z nás dostal pozvání učinit ho jedinečným. Duchovní povolání totiž není jen zasvěcený nebo řeholní život. Duchovní povolání je každý život. Kadas mana la kréla sata se sekalámánia sála de karpalá sista kvera mar karvere… (Zdeněk Papoušek, modlitba jazyky při přípravě rozhovoru) Autoři knihy jsou přátelé a bývalí kolegové z Radia Proglas, kteří společně více než dva roky tvořili pořad Na dřeň. Teď na svoji práci navazují s podcastem Bez filtru. Chtějí otevírat témata, která cítí jako opomíjená nebo vyloučená z veřejného prostoru, především z církve. Snaží se rozvířit diskuzi a obrousit hrany vyhraněných. Za svou práci dostali Novinářskou cenu od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky a Cenu Vládního výboru pro osoby se zdravotním postižením. Více na www.bezfiltrupodcast.cz .
17,40 € 18,32 €
  • 3 /5

Naši iní

Mnohí by chceli, aby sme uverili tvrdeniu, že Ukrajinci sú len malí Rusi. Táto krajina je však etnicky omnoho pestrejšia, ako by sa mohlo zdať. Teraz, keď sa naše oči upierajú na Ukrajinu, chceli a mali by sme ju lepšie spoznať. Táto kniha je na to výborná príležitosť. Arméni, Nemci, Mešketskí Turci, Židia, Rumuni, Švédi, ale aj Slováci, ktorí po druhej svetovej vojne uverili sľubom lepšieho života v Sovietskom zväze a odišli žiť do vyľudnených ukrajinských dediniek. Desiatky rôznych národností nazývajú Ukrajinu svojím domovom. Ukrajinská reportérka Olesia Jaremčuk navštívila mnohé kúty Ukrajiny od Donbasu či Bukoviny až po pokojné dedinky Besarábie a Zakarpatska, aby zdokumentovala, ako žijú rôzne národnostné menšiny a komunity v Ukrajine, čo si pamätajú zo svojej minulosti a ako si predstavujú budúcnosť. Kniha Naši iní je jedinečná zbierka úprimných a intímnych príbehov o ľuďoch, ktorí dodávajú ukrajinskej kultúre farbu a plnosť. Projekt Naši iní, ktorý pred knižnou publikáciou vychádzal časopisecky, v roku 2018 získal cenu ADAMI Media Prize, ocenenie pre novinárov z krajín Východného partnerstva EÚ. Výnimočná reportážna kniha Olesie Jaremčuk Naši iní už vyšla v anglickom i nemeckom preklade. Pod slovenským prekladom je podpísaná Veronika Goldiňáková.
Na sklade 3Ks
15,11 € 15,90 €

Chleba z minového pole

V pět hodin ráno 24. února 2022 se v ukrajinských městech rozezněly sirény. Ruská vojska napadla zemi po souši, ze vzduchu a z moře. Lidé začali stavět zátarasy, plést maskovací sítě a plnit zápalné láhve. Když prezident dostal nabídku evakuace, prohlásil, že potřebuje munici, ne odvoz. Ukrajinci už během prvních dnů války překvapili svět svou statečností. Přední čeští a slovenští reportéři a reportérky, a také několik ukrajinských novinářek, přinášejí živá svědectví z míst, kam vtrhla válka. Přibližují osudy lidí, které potkali, a dělí se o své vlastní zkušenosti z válečného Kyjeva, Charkova, Mykolajivu, Oděsy a dalších měst. Někteří popisují své někdejší cesty na Donbas a Krym, kde v roce 2014 válka začala. A vrací se ještě dál do minulosti, aby se pokusili nahmatat kořeny ruské agrese.
Na sklade 3Ks
14,20 € 14,95 €

Vrah je v každém z nás

Legendární detektiv pražské mordparty Jan Štoček stojí za vyřešením zásadních tuzemských kriminálních případů, mezi které patří sériový vrah Ivan Roubal nebo Orlické vraždy. V otevřeném rozhovoru ho vyzpovídala Lucie Bechynková, zločinožroutka a zakladatelka podcastu Opravdové zločiny. Nahlédněte do zákulisí vyšetřování vražd, které Štoček popisuje velmi osobitým stylem – v některých pasážích se vám bude tajit dech, v jiných se možná neubráníte smíchu.
Na sklade 2Ks
17,57 € 18,49 €

Vladimír Jukl: V prvej línii veľkého príbehu

Príbeh kňaza a disidenta Vladimíra Jukla bol dlho skrytý. A to napriek tomu, že spolu so Silvestrom Krčmérym zmenili pred rokom 1989 životy tisícom ľudí. Vždy mysleli oveľa viac na druhých než na seba a boli tak ochotní v hrozných podmienkach komunistického žalára pretrpieť aj mučenie. Vladimír Jukl sa po návrate z väzenia, v ktorom strávil vyše 13 rokov, pustil opäť do obetavého angažovania sa pre cirkev a ľudí. Nezvyčajná životná cesta tohoto tajného kňaza bola plná nebezpečenstiev, hlbokých vzťahov i náročných výziev, ktoré prekonával s pokorou a neotrasiteľnou vierou v Boha. V čom pre Jukla spočívala dôležitosť evanjelizácie Ruska? Prečo ho komunistický režim odsúdil na 25 rokov väzenia? Aké plody mala jeho práca v podzemnej cirkvi? Veľký príbeh „generála tajnej cirkvi" rozpráva azda najpovolanejší človek, ktorému bol Jukl učiteľom a spolupracovníkom, František Mikloško.
Na sklade 2Ks
14,16 € 14,90 €

O době minulé i dnešní

Kniha O době minulé i dnešní je pokračováním fejetonistické tvorby známého českého internisty, obezitologa a předsedy České lékařské společnosti J. E. Purkyně prof. MUDr. Štěpána Svačiny, DrSc. Navazuje zde na svou předcházející knihu fejetonů O lidech, medicíně a dění kolem nás. Stejně jako minulá kniha je i tato doprovázena fotografiemi Mgr. Karla Meistera. Kniha je psána svébytným jazykem, tvořena střípky kaleidoskopu poskládanými do jednotlivých fresek – obsahuje 30 fejetonů na 96 stranách, ve kterých se Štěpán Svačina vážně, ale občas i nevážně zamýšlí nad dobami minulými i dneškem. Obsah: Úvodní fejeton o Ctiradu Johnovi O kořenech věcí a institucí Kdy žít a co zažít? O válkách a heydrichiádě Profesor Josef Charvát a informatika Sámoj balšój v mírje O agentech O lékařské společnosti Pátrání po stopách minulé doby Jak to bylo v roce 1989 a brzy po něm O trochu buržoazním chování O humoru v medicíně O popíjení
Na sklade 2Ks
13,54 € 14,25 €

Súmrak právneho štátu

Do histórie slovenskej spravodlivosti po roku 1989 sa vládnutie matovičovskej partokracie zapíše ako obdobie temna. Toľko sektárskeho fanatizmu, nenávisti, krivenia práva. Politickej vendety a toľko štatistických obvinení zo založenia, zosnovania a podporovania zločineckých skupín by sme nenašli ani v histórii mafiánskej enklávy na Sicílii. Akurát na Slovensku na rozdiel od Sicílie sú nositeľmi usvedčujúcich dôkazov falošní svedkovia. Kniha Súmrak právneho štátu je pokračovaním publikácie Byť kajúcnikom sa oplatí, v ktorej autor nekompromisne komentuje prax využívania nezákonných, priam obludných nátlakových prostriedkov orgánov činných v trestnom konaní voči obvineným verejným činiteľom, opozičným politikom, podnikateľom, advokátom i sudcom. To všetko sa deje v súčinnosti ministra vnútra, špeciálnej prokuratúry, skupiny vyšetrovateľov NAKA a médií hlavného prúdu v štýle Josepha Goebbelsa, ríšskeho ministra pre ľudovú osvetu a propagandu: ,, Dajte mi do rúk médiá a ja z národa urobím stádo svíň.“
Na sklade > 5Ks
9,50 € 10,00 €

LEGO egy életen át - Egy család és egy cég története

Ez a világ legnagyobb játékgyártó cégének és a Kirk Kristiansen családnak a lenyűgöző, mesebeli története. Ez a mese 1915-ben Dániában kezdődik, amikor egy fiatal nyugat-jyllandi mesterember, Ole Kirk Christiansen fülébe jut, hogy a parányi Billundban eladó egy asztalosműhely. És végül olykor egészen drámai utakon átkelve napjainkig vezet, amikor is a LEGO márka már az egyik legkedveltebb és legismertebb a földkerekségen. Mindeközben megtudhatjuk, hogy egy mélyen hívő, ám szenvedélyes, folyton álmodozó asztalos miért kezdett el fajátékokat gyártani, és honnan ered a különös név, Jens Andersen könyve egyúttal rendhagyó kultúrtörténet is a nemzedékek folyton változó játék- és gyermekszemléletéről, valamint a különböző korszakoknak a játékhoz és a gyermekekhez való viszonyáról.
U dodávateľa
34,79 € 36,62 €

Proti proudu

Co je to dobrý život a jak si ho pro sebe vytvořit? Dan Tržil, autor podcastu Proti Proudu, hledá odpovědi s českými osobnostmi, které se nebály vybočit z bezpečných hranic mainstreamu. V originálním průvodci kromě rozhovorů najdete i nadčasové úvahy ze sféry seberozvoje, financí, vzdělávání nebo vztahů. Každou z těchto oblastí můžete nastavit tak, abyste dosáhli svých cílů – tak se nechte inspirovat a jděte za tím, co má v životě skutečnou hodnotu!
Na sklade 5Ks
20,89 € 21,99 €

Dynastie mozků

Tři generace rodiny neurochirurgů, tři generace s jinými technologickými možnostmi při operování mozku. To je zkušenost otce, syna i vnuka stejného jména i příjmení. Původní a vůbec poprvé publikovaný rozhovor s Vladimírem Benešem nejstarším (1921–2021), průkopníkem neurochirurgie v Česku, který zemřel loni ve věku 100 let, doplňuje rozhovor s Vladimírem Benešem mladším i glosami Vladimíra Beneše nejmladšího. Díky vzpomínkám na tátu a dědečka knižní mozaika rozkrývá konkrétní témata z různých úhlů pohledu.
13,29 € 13,99 €
  • 2 /5

Tajomstvo islandských žien

Island je najlepším miestom na svete pre ženy – ale prečo? Svetové ekonomické fórum zaradilo Island na prvé miesto v zozname krajín, ktoré stierajú rozdiely v rovnosti medzi mužmi a ženami. Čím je Island iný, že toľko žien tam má pozitívne skúsenosti? Prečo práve ich spoločnosť urobila taký významný pokrok? Čo nám môžu Islanďania prezradiť o sile postavenia žien v spoločnosti a čo nás môžu naučiť o tom, ako rovnosť prospieva všetkým, nielen ženám? Eliza Reidová pôvodne pochádza z malého mesta v Kanade a nikdy sa jej ani len nesnívalo, že sa jedného dňa stane prvou dámou Islandu. Jej vlastná skúsenosť so životom v tejto krajine je popretkávaná rozhovormi s desiatkami výnimočných žien. A práve tie tvoria základ poučnej diskusie o tom, čo znamená pohybovať sa po svete ako žena a akú významnú úlohu zohráva nastavenie spoločnosti v tom, koho považujeme za "rovnocenného". Tajomstvo islandských žien je silný a atmosférický portrét malej krajiny, ktorá by nás mohla inšpirovať v tom, ako aj zo svojej krajiny vytvoriť lepšie miesto pre život.
Na sklade 4Ks
18,99 € 19,99 €

Neslušne nadšená

Henrieta Moravčíková je historičkou a kritičkou architektúry. V rozhovore s novinárom Patrikom Garajom hovorí o spoločenských presahoch architektonickej tvorby, o aktívnom prístupe k ochrane významných diel modernej architektúry, o vzdelávaní mladých profesionálov, práci na medzinárodne oceňovaných publikáciách a o vlastnej profesijnej ceste. „Všetci sme istým spôsobom vystavení účinkom architektonických a urbanistických riešení. Architektúra je vecou verejnou, a preto je veľmi mocným nástrojom. Dokáže človeka determinovať a ovplyvňovať, organizovať aj väčšie skupiny ľudí, spoločenstvá a masy. To je veľmi dôležité. Okrem toho, že je výtvarným alebo formálnym prvkom, je architektúra spoločenským fenoménom. Možno aj preto je pre mňa taká zaujímavá.“
Na sklade 2Ks
11,31 € 11,90 €

Okouzlení slovem aneb Hořkosladké z cukrárny

Když jsem přepisoval staré a neupravené záznamy ze stovek setkání s Luďkem Munzarem v modřanské cukrárně, ožívala přede mnou každá chvíle, která se díky tomu narodila, společné besedy, výlety a autogramiády. Tahle knížka není ani stínkem, jak Luděk rád říkával, nepostihne ten krásný kus života, který jsme prožili spolu. Už vůbec to není životopis, jen pokorné poděkování. Je to vlastně dialog, který by chtěl ukázat zázemí, ze kterého vznikaly naše společné pořady, které mnoho let vysílal Český rozhlas. Povídání o životě, nejen tom hereckém, o lidech a věcech známých i neznámých. Zdaleka tu není všechno, co bych měl a chtěl povědět. Je to vlastně děkovačka, závěrečná úklona po skončeném představení. František Novotný
U dodávateľa
11,97 € 12,60 €

Egy teljes év

Az idén nyolcvanéves Nádas Péterrel folytatott beszélgetéseket Károlyi Csaba a pandémia idején, több mint egy éven át Zoomon. Kettejük dialógusai olvashatók ebben az interjúkötetben, amelyben nem csupán a több évtizedes írói pálya legjelentősebb műveiről kérdezi a kritikus a szerzőt, de szó esik elveszett otthonokról, elődökről és kortársakról, mások mellett Mészöly Miklósról és Esterházy Péterről. Miközben a beszélgetések nem kerülnek meg olyan nagy témákat sem, mint a szerelem, a spiritualitás vagy a hit, kirajzolódik egy író sokrétű, árnyalatokban gazdag, következetes gondolkodásmódja, és az olvasónak az az illúziója is támadhat, hogy sikerül bepillantania a szerző műhelyébe.
16,06 € 16,90 €

Záchranár Viliam Dobiáš (Rozšírené vydanie)

Rozšírené vydanie z roku 2018. Nová 14. kapitola. Sedem nových modlitieb záchranára. Záchranár, ktorý slúži viac ako 40 rokov na záchranke. Knižný rozhovor hovorí o životnej ceste Viliama Dobiáša, prináša tiež rozhovor o prvej pomoci, ľudskom tele i zdravom životnom štýle. Nevyhýba sa téme smrti a zomieraniu a nové vydanie prináša aj pohľad na posledné 4 roky lekára Viliama Dobiáša, ktorého poznáte (aj) z relácie 112. OBSAH: 1. Dobrý záchranár 2. Fotia si nás a natáčajú 3. Medicína alebo teológia? 4. Najprv svokra, potom manželka 5. 40 rokov na záchranke 6. Kedysi a dnes 7. Úmrtie detí sa dotkne každého záchranára 8. Zdravý životný štýl 9. Žiť mierne a zdravo 10. Smrť a zomieranie 11. Boh a Stvoriteľ 12. Pokorne prijať situácie, ktoré nás presahujú 13. Nechcem rezignovať 14. Štyri roky po
10,93 € 11,50 €