Veková kategória

Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Najpredávanejšie - Bestsellery - Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 10 z 96

Knižné bestsellery nesmú v našej ponuke rozhodne chýbať. Najpredávanejšie a najobľúbenejšie knihy slávnych spisovateľov vás vtiahnu do deja a ponúknu vám množstvo skvelých príbehov. Vyberte si žáner, ktorý je vám najbližší alebo darujte najnovšie knižné bestsellery ako darček svojim blízkym.

Občan za dverami

Brat, ktorý zomrel ešte pred svojou smrťou. Majiteľka bytu, ktorá po sebe zanechala tony odpadu a dvadsať psov. Otec, ktorý svoj byt prepísal na suseda len pár hodín pred smrťou. Dievčatko, ktoré muselo platiť dlhy za svoju matku, ktorú nikdy nevidelo. Majiteľ autoservisu, ktorý do áut montoval iné zariadenie, ako si zaplatili zákazníci. Nájomníci, ktorí museli zaplatiť plavecký bazén plný vody. Táto kniha prináša 15 najzaujímavejších a najšokujúcejších prípadov, ktoré riešili redaktori a redaktorky obľúbenej investigatívnej relácie RTVS Občan za dverami. Detailne vám približuje ich každodennú prácu a často neuveriteľné problémy, s ktorými za nimi chodia občania, ktorým sa zodpovedné štátne úrady otočili chrbtom. Bonusom knihy je stanovisko právnikov, ktoré ku každému prípadu vypracovali odborníci z právnickej organizácie VIA IURIS. Aj vďaka nim sa z tejto knihy stala vynikajúca príručka, ktorá vám pomôže vyhnúť sa problémom, do ktorých sa často môžete dostať aj bez vlastného pričinenia.
Na sklade > 5Ks
14,20 € 14,95 €
  • 5 /5

Tvár v zrkadle

Tentoraz si spisovateľ Ján Štrasser zvolil pre svoju knihu rozhovorov netypického respondenta - seba. Ako už samotný názov napovedá, ide o dialogickú knihu spomienok na detstvo, na dospievanie, na časy štúdia, na zamestnania, ktorými prechádzal, na ľudí, ktorých v živote stretol. Dôležitou súčasťou Štrasserovho spomínania je jeho literárna práca. Je známy ako básnik, prekladateľ i publicista, no azda najväčšiu popularitu získal ako textár piesní populárnej hudby a najmä muzikálov - napísal texty piesní do kultových muzikálov Cyrano z predmestia či Neberte nám princeznú. V knihe Tvár v zrkadle sa nevyhýba ani citlivým témam súvisiacim s jeho životom a tvorbou. Publikáciu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Na sklade 3Ks
14,20 € 14,95 €

Chleba z minového pole

V pět hodin ráno 24. února 2022 se v ukrajinských městech rozezněly sirény. Ruská vojska napadla zemi po souši, ze vzduchu a z moře. Lidé začali stavět zátarasy, plést maskovací sítě a plnit zápalné láhve. Když prezident dostal nabídku evakuace, prohlásil, že potřebuje munici, ne odvoz. Ukrajinci už během prvních dnů války překvapili svět svou statečností. Přední čeští a slovenští reportéři a reportérky, a také několik ukrajinských novinářek, přinášejí živá svědectví z míst, kam vtrhla válka. Přibližují osudy lidí, které potkali, a dělí se o své vlastní zkušenosti z válečného Kyjeva, Charkova, Mykolajivu, Oděsy a dalších měst. Někteří popisují své někdejší cesty na Donbas a Krym, kde v roce 2014 válka začala. A vrací se ještě dál do minulosti, aby se pokusili nahmatat kořeny ruské agrese.
Na sklade 3Ks
14,20 € 14,95 €

Martin Bútora. Rozhovory o časoch, ktoré sme žili a žijeme

Prítomnosť sociológa, diplomata a spisovateľa Martina Bútoru v slovenskej politike, spoločnosti a kultúre je podstatná a všestranná. Všetky tieto témy sú predmetom podrobných a do hĺbky idúcich rozhovorov, ktoré s ním takmer rok viedol Ján Štrasser. Detailne sa v nich venujú Bútorovmu detstvu, dospievaniu, štúdiu, profesijnému i osobnému životu, analyzujú domácu i zahraničnú politiku a tie najpálčivejšie témy, ktoré hýbali a hýbu svetom: ekológiu, migráciu, klimatické zmeny, ľudské práva, pandémiu ochorenia COVID-19 a mnohé ďalšie. Publikáciu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Na sklade 3Ks
14,20 € 14,95 €

Povídání Anny Hogenové s Bárou Nesvadbovou

Rozhovor publicistky a spisovatelky Báry Nesvadbové s profesorkou Annou Hogenovou, filozofkou a fenomenoložkou. Dvě ženy si povídají o podstatě ženství, roli žen v dnešní společnosti, o tom, jak těžké je prosadit se jako žena v mužském světě a skloubit přitom rodinu s kariérou, o současné rodině, o lásce i zrádné kráse. Nezůstávají ale jen u takzvaně ženských témat, jejich rozhovor přesahuje do filozofie, mluví o současném světě a jeho nejistotách, odpovědnosti, o tom, jak svět proměnila pandemie covidu-19, ale i o nemocích a o tom, jak těžké je naučit se sebelásce. Rozhovor, kde na každou otázku existuje odpověď, ale jehož otázky i odpovědi nutí čtenáře přemýšlet a vyvolávají v nich další otázky, na ty už si ale musí každý odpovědět sám.
Na sklade 2Ks
18,75 € 19,74 €

Hovory s terapeuty

Rozhovory s předními českými terapeuty a psychoterapeuty o vnitřních konfliktech, partnerských krizích, paralelních vztazích, depresích, úzkostech, o pocitech, emocích, cestách ke štěstí, ale i o závislostech a o smrti vycházejí z prožitků a životních osudů konkrétních osob. Před čtenářem se tak rozehrává začátek skutečné terapie. Barbara Nesvadbová, Pavlína Saudková a Jana Brázdilová se ptají psychoterapeutek Jitky Vodňanské a Nory Vláškové, psycholožky Jany Woleské, párových terapeutů Pavla Rataje a Jana Vojtka, adiktologa Michala Miovského a psychoterapeutů Jana Kulhánka a Michala Mynáře.
Na sklade 3Ks
18,75 € 19,74 €

Přes ploty

Přes ploty je velmi nezvyklá kniha dialogů. Jejími autory jsou dva lidé, kteří jsou od sebe vzdáleni tak, jak jen je možné si to v dnešní době a společnosti představit. Fedor Gál (nar. 1945), ikona slovenských i českých občanských aktivit, sociolog, politik, publicista, dokumentarista. Bezmála před deseti lety jej emailovou poštou oslovil mladý slovenský národní socialista Matěj (z mnoha důvodů si přeje zůstat v anonymitě). A začal dialog, který doslova a do písmene naplňuje to, co Fedor Gál už dlouho vytýká do záhlaví svých klíčových úvah: možnosti a meze dialogu. Dodat lze snad jen to, že zde jsou možnosti skoro bezbřehé a meze hodně prostupné…
16,67 € 17,55 €

A küzdelem könnyei

"Milyen emléket őriznek majd rólam? Az ördögi mambóra lejtett buja táncét? A szerencse folytán sztárrá lett párizsi lányét? Az idealistáét, aki úgy döntött, hogy élete hátralévő részét az állatok védelmének szenteli? Azért egyeztem bele, hogy elmesélem életem legintimebb részleteit, hogy kiadom ezt az utolsó könyvet, mert úgy éreztem, szükségem van arra, hogy eloszlassam az életemmel és a szándékaimmal kapcsolatos félreértéseket. Tisztázni szeretném, miért vállaltam ezt a küzdelmet és emlékeztetni arra, hogy milyen helyet kell az állatoknak elfoglalniuk az életünkben. Ők megmentettek engem - de vajon én mennyire tudom megmenteni őket?" Brigitte Bardot A 83 éves Brigitte Bardot szemében ott vannak a küzdelem könnyei, miközben visszatekint a közel félévszázados munka eredményeire. Ez az elszánt élharcos fáradhatatlanul küzdött - és küzd a mai napig - az állatok védelméért. B.B. most először fedi fel vad, szelíd és elszánt énjét, megmutatja, milyen döntések, ösztönzések és lázadások hatották át az életét. Ösztönösen, meghatóan és őszintén emlékezik vissza a csillogó sztárságára, és valódi társaival, az állatokkal töltött mindennapjaira és a küzdelmeire. Brigitte Bardot nem egyszerűen örökséget, hanem mély érzelmi vallomást hagy ránk. A kötet Anne-Cécile Huprelle közreműködésével készült.
10,42 € 10,97 €

Csakis a tiszta igazat

Anna Politkovszkaja az orosz független sajtó egyik utolsó bástyája, a Novaja Gazeta című napilap különtudósítója volt. 1994-től rendszeresen beszámolt a csecsenföldi eseményekről, és részletesen dokumentálta az orosz hadsereg és a csecsen szövetségesek kegyetlenkedéseit, élesen bírálva Vlagyimir Putyint. A 48 éves újságírónőt 2006. október 7-én – az orosz elnök születésnapján – Moszkvában orvul meggyilkolták. A tettesek és a megbízó kiléte mindmáig ismeretlen. A Csakis a tiszta igazat című kötet – hasonlóan a szerző Orosz napló címmel, magyarul 2018-ban megjelent megrázó könyvéhez – válogatás Politkovszkaja legjobb írásaiból. A bevezető áttekintést ad az újságíró kiemelt színvonalú riporteri munkásságáról, s egyben Politkovszkaja bátorsága előtt is tiszteleg. A kötet különleges interjúi közé tartoznak a riporter nyugati vezetőkkel – Lionel Jospinnel, Tony Blairrel vagy George W. Bushsal – és száműzöttekkel – Borisz Berezovszkijjel, Ahmed Zakajevvel és Vlagyimir Bukovszkijjal készült interjúi is. A válogatásban helyet kaptak nem politikai jellegű írások, amelyekből kibontakozik a szerző kivételes személyisége, illetve ízelítőt kapunk a halála körülményei kapcsán érkezett nemzetközi visszhangokból. A Csakis a tiszta igazat időtálló írások válogatása, korunk egyik legnagyszerűbb és legbátrabb újságírójának tollából.
U dodávateľa
18,38 € 19,35 €

Orwell na steroidech

Kniha přináší rozhovory s předními českými a zahraničními ekonomy, akademiky, byznysmeny a intelektuály o přeměnách světa v příštích třiceti letech. Jaké scénáře a trendy převládnou v budoucnosti? Kdo uspěje v digitální a nejisté době a jaké vzdělání, dovednosti a vlastnosti budou pro mladou generaci klíčové? V těchto dnech se píše historie, podotýká špičková manažerka Marian Salzmanová v rozhovoru s investičním stratégem Štěpánem Uheríkem k turbulentní současnosti, a globální chaos představuje jako nový normál. Dvojice, které vedly rozhovory: Martin Kupka Ondřej Neff / Michael Romancov Jan Kofroň / Michal Skořepa Raffaella Tenconiová / Pavel Hnát Bublu Thakur-Weigoldová / Miroslav Novák Jan Lamser / Helena Horská Petr Knap / Pavel Kysilka Petr Beneš / Štěpán Uherík Marian Salzmanová / Lenka Čábelová Bob Kartous / Ján Lalka Aleš Špidla / Roman Chlupatý František Kinský. Svět zažívá historický zlom, který akcentuje mnohé hrozby, o nichž psal George Orwell ve slavných dílech 1984 a Zvířecí farma. Naše současnost je nicméně mnohem překotnější, než si dokázal představit. Podle McKinsey Global Institute zažíváme změnu 10x rychlejší a 300x razantnější než přinesla průmyslová revoluce. Negativa jsou tak větší, silnější, rychlejší, jakoby by byla na steroidech. Stejně je to pak s příležitostmi, které průvodce chaosem rovněž rozebírá. Je na každém z nás, jak se k zásadním proměnám světa postaví.
15,54 € 16,36 €

Příběh o lásce a tmě

Rozsáhlá vzpomínková próza světoznámého izraelského autora je knihou v mnoha ohledech výjimečnou a výjimečný je i její ohlas. Oz v ní vytvořil své nejlepší a také nejosobnější dílo, které spojuje rodinnou ságu se vznikem židovského státu. V tragických a dojemných epizodách se prolíná moderní historie a příběh dvanáctiletého chlapce, jenž se vyrovnává s osudovou ranou v podobě matčiny sebevraždy a posléze opouští domov, aby v prostředí kibucu nastoupil svízelnou cestu samostatného života a uměleckého zrání. Příběh spisovatele, který se stal aktivním hybatelem politického života svého národa, je zároveň jedinečným dokumentem o jednotlivci uprostřed velkých dějin.
20,85 € 21,95 €

Jako v nebi, jenže jinak

Samotáři nežijí jen na Šumavě. Aleš Palán, autor bestselleru Raději zešílet v divočině, přináší setkání s dalšími solitéry žijícími stranou civilizace. Rok a půl za nimi jezdil do odlehlých oblastí od Chodska po Bílé Karpaty, od Jizerských hor po Beskydy. V knize Jako v nebi, jenže jinak najdeme rozhovor se ženou, která na horské samotě pár kilometrů od slovenských hranic žije v podstatě celý dlouhý život. Setkáme se s chlapíkem, který před dvaceti lety koupil staré vojenské auto a v něm se od té doby skrývá mezi jihočeskými rybníky. Nahlédneme dokonce do poustevny jediného současného poustevníka, františkána bratra Anděla. Setkání s českými a moravskými samotáři opět přináší vyhraněné postoje, neopakovatelné životní příběhy a notnou dávku přírodní mystiky. Oproti knize Raději zešílet v divočině pak navíc i nečekanou porci humoru. O fotografický doprovod knihy Jako v nebi, jenže jinak se postarala Johana Pošová.
Na sklade 2Ks
25,97 € 27,34 €

Zamyslenia - Róbert Bezák

Róbert Bezák si nevynucuje pozornosť. Nechce karhať a neponúka zaručený návod na spásu a šťastie. V tejto knihe sa rozpráva s čitateľom o viere a láske, o priateľstve, ale aj o odchádzaní a samote. Uvažuje o tom, ako moc mení ľudí, ktorí nie sú na ňu dostatočne zrelí. O ťažkých témach hovorí s pokojom a pokorou človeka, ktorý vie, že každý si nesie svoje bremeno. Umožňuje čitateľovi odsunúť zjednodušenú definíciu kňaza, "ktorého odpratali z cirkvi", a počuť slová, ktoré hovorí už ako Róbert Bezák. Kniha vznikla na základe rozhovorov novinárky Marie Vrabcovej s Róbertom Bezákom a prináša odpovede na otázky, ktoré si v živote skôr či neskôr položí každý.
U dodávateľa
4,74 € 4,99 €

Koukám se okolo 4. vydání

Sbírka fejetonů, ve kterých autorka hovoří o věcech zásadních i zcela prostých, s nimiž se setkáváme denně. Její laskavý humor vám možná nabídne nový úhel pohledu a docela určitě vás potěší i pobaví.
Na sklade 4Ks
8,54 € 8,99 €

Naděje v dějinách

Kniha rozhovorů se známým historikem, teologem a katolickým knězem Tomášem Petráčkem propojuje řadu světů. Petráčkovy úvahy o dějinách a dějinnosti se proplétají s jeho reflexí současného křesťanství a katolické církve, stejně jako celé společnosti.
Na sklade 2Ks
10,25 € 10,79 €

Nedělňátko aneb s Cimrmanem v zádech

Jako by mu nestačil smích, který s kolegy z Divadla Járy Cimrmana vyvolává u několika generací diváků. Jeho role hraběte von Zeppelin, princů Jasoně a Drsoně či praktikanta Hlaváčka, nemluvě o četných ženských postavách, jsou bez nadsázky kultovní. Miloň Čepelka (* 1936) přitom není jen hercem výrazných komických rolí. Je též spoluzakladatelem Divadla Járy Cimrmana a zároveň vůbec jediným člověkem, jenž hrál se Svěrákem a Smoljakem i v „konkurenčním“ Salonu Cimrman, který provozoval objevitel pojizerského génia Jiří Šebánek. Čepelka ovšem není jen tím, kdo rozdává smích, jeho záběr je mnohem širší. Je autorem několika sbírek povídek a románů s veskrze hororovou tematikou, a také několika epických básní o smrti. Uvádí dechovku a píše pro ni texty, zatímco v šedesátých letech psal texty pro hvězdy pop music, třeba pro Martu Kubišovou. Kniha rozhovorů známého publicisty Aleše Palána s Miloněm Čepelkou není jen pohledem do zákulisí oblíbeného českého divadla, je pohledem za kulisy samotného Miloně Čepelky. Někdy je to docela horor, jindy velká legrace.
Na sklade 3Ks
10,25 € 10,79 €

• 5 /5

Ešte netlačte

Na Slovensku prebehne ročne 54 000 pôrodov, ale chýba na trhu akákoľvek publikácia, ktorá informuje budúce rodičky o tom ako prebiehajú pôrody v slovenských podmienkach, čo môžu očakávať a aké majú pritom možnosti. Kniha "Ešte netlačte (Všetko, čo potrebujete vedieť o rodení na Slovensku)", opisuje jednanie a praktiky zdravotníckeho personálu, komunikáciu s rodičkami v slovenských pôrodniciach, opíše práva a nároky, ktoré rodička má a prostredníctvom citátov a príbehov je doplnená o reálne skúsenosti žien, ako aj rozhovory s odborníkmi. Na Slovensku je veľké množstvo literatúry, ktorá je návodom ako sa pripraviť na tehotenstvo alebo ako sa starať o dieťa po pôrode. Ale žiadna knižka, ktorá by rodičku pripravila na to, čo ju čaká po príchode do pôrodnice. Pôrod dieťaťa je jedinečná a nezabudnuteľná chvíľa. To, ako sa dieťa narodí, ovplyvňuje dieťa, matku aj celú rodinu na dlhé obdobie. V slovenskom pôrodníctve však stále pretrvávajú praktiky a prístupy z minulosti, ktoré sú rozporuplné a často aj škodlivé. Kniha Ešte netlačte mapuje prax v slovenských pôrodniciach, pomenováva problémy a prináša reálny obraz slovenského pôrodníctva. Prostredníctvom citátov žien sprostredkováva aj priamu skúsenosť tých, ktorých sa to najviac týka.
U dodávateľa
10,44 € 10,99 €

• 5 /5

Dvanásť rozhovorov

Nová kniha Štefana Hríba je ideálnym dovolenkovým čítaním. Prečítajte si výber jeho dvanástich najlepších rozhovorov z .týždňa. Kedy slovenský prezident plakal? Kto uniesol túto krajinu? Kde sa stratila láska a ako sa tu bez nej žije? Čo spôsobilo referendum o rodine? Prečo Putin nakoniec prehrá? Ako sa biskup bráni prázdnote? Prečo herečke nestačí sláva? V čom je Západ kresťanskejší ako Východ? Čo urobilo z beznádejného hokejistu hviezdu NHL? Prečo rakúsky kardinál nechápe náš chlad? Je Pišťankov Rác minulosťou a ako sa mafián hral? Môže sa tehotnej žene podariť scitlivenie Sulíka?
U dodávateľa
10,44 € 10,99 €

Generál Štefánik, ktorá tvár je vaša?

Päť rozhovorov s ľuďmi, ktorí sa dlhodobo venujú životu a dielu Milana Rastislava Štefánika, odkrýva rôzne stránky jeho osobnosti. Dozvedáme sa, ako sa časom menili Štefánikove politické postoje, ako kolísal medzi konzervatívnymi a liberálnymi hodnotami, medzi monarchiou a republikou, vierou a ateizmom. Sledujeme jeho kroky v Prahe, v Paríži, v Ríme a v iných kútoch sveta. Zisťujeme, čím sa zaoberal ako hvezdár, aké pokroky robil vo svojej vedeckej práci a čo všetko k profesii astronóma v tom čase patrilo. Takmer ho vidíme, ako trikrát vystupuje na Mont Blanc, ako sa vydáva na rôzne expedície, ako sa usiluje pozháňať si na to všetko peniaze, ktorých nikdy nemal dosť. Nachádzame ho v nemocniciach, sanatóriách a v kúpeľoch, kde sa lieči po vážnych zdravotných problémoch, najmä so žalúdkom. Počúvame o jeho láskach, o ženách, ktoré miloval a ktoré milovali jeho, o zásnubách a ťaživých rozchodoch, o ideáli ženskej krásy, ktorý sa nie vždy zhodoval s jeho skutočnými vzťahmi. Pozorujeme ho na jeho diplomatických cestách a po vypuknutí prvej svetovej vojny sledujeme aj jeho neuveriteľne rýchly kariérny postup z obyčajného pešiaka na desiatnika, podporučíka a napokon až generála. Vidíme ho na jeho vojenských misiách v Srbsku, neskôr na diplomatických cestách v Rusku, v USA, v Taliansku a v mnohých ďalších krajinách. Náhle sa pred nami odkrýva niekoľko rýchlych rokov, ktoré vyplnilo množstvo zahraničných ciest po celom svete. Nakoniec sa ocitáme pri obrovskom lietadle Caproni, do ktorého štvrtého mája 1919 nastupuje pri talianskom meste Udine a s ktorým už nedoletí do Vajnor. Máme pred sebou trosky, štyroch mŕtvych letcov, skrivenú generálsku šabľu, obhorenú leteckú bundu i rozbitý trup lietadla. Dávam pozor na kroky vyšetrovateľov, no takisto si všímame promptné utváranie mýtu o hrdinovi, ktorý si zaslúži hrob a pamätník, aký patrí iba významným ľuďom. Vstupujeme do útrob Mohyly na Bradle, sledujeme tie úzke priestory, ktoré sú už sto rokov zabetónované a neprístupné. Dívame sa po tomto všetkom do mnohých tvárí Milana Rastislava Štefánika a hľadáme v nich záchytný bod, ktorý najlepšie vystihuje jeho osobnosť. Toto všetko sa k nám dostáva prostredníctvom piatich rozhovorov. Michal Kšiňan, Vojtech Rušin, Bohumila Ferenčuhová, Miloslav Čaplovič a Matúš Valihora rozprávajú pútavo aj o tom, čo sme už mnohí o Štefánikovi vedeli, a ešte viac o tom, čo nás azda aj prekvapí. Milan Rastislav Štefánik nebola osobnosť, ktorú sa dá jednoducho zaškatuľkovať. Nebola to komplikovaná, ale komplexná osobnosť.
Na sklade 2Ks
10,44 € 10,99 €