Stav

Série

Edície

Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 67 z 95

• 5 /5

Poslední svedkovia

Detská nevinnosť a vojnové besnenie. Tieto dve veci v žiadnom prípade nejdú dokopy. A predsa v každom konflikte trpia najmä bezbranné deti. Tak je to dnes v Sýrii či Afganistane, a tak to bolo aj pred viac ako sedemdesiatimi rokmi počas Veľkej vlasteneckej vojny v Sovietskom zväze. Kto iný by mohol spracovať túto nesmierne ťažkú tému, ak nie laureátka Nobelovej ceny za literatúru, fenomenálna Svetlana Alexijevič? Už viackrát dokázala, že na vojnu a ľudské utrpenie sa dokáže pozrieť z najrôznejších uhlov pohľadu a nikdy pri tom nestratiť z očí aj obyčajného človeka. Po mimoriadnej knihe Vojna nemá ženskú tvár, v ktorej skúmala účasť žien v predných líniách sa rozhodla preskúmať aj to, ako vojnové utrpenie ovplyvnilo deti. V knihe Poslední svedkovia rozpráva príbehy ľudí, ktorí boli v čase Veľkej vlasteneckej vojny ešte malými deťmi. Ich dediny boli vypálené. Rodičia zastrelení priamo pred ich očami. Vojna sa ich dotkla svojou slizkou rukou, poznačila ich a tým, ktorí prežili, sa navždy vyryla do sietnic i myslí. Nikdy na ňu nezabudli. Nikdy na ňu nezabudnú. Poslední svedkovia sú zavŕšením hrôzostrašnej pentalógie Svetlany Alexijevič, v ktorej zaznievajú tisíce zlomených hlasov. Vypočujeme ich?
Vypredané
16,06 € 16,90 €

dostupné aj ako:

Rosszfiúk Ázsiában

Tudsz róluk mindent. Az orrod előtt zajlik az életük. Újságcikkek, közösségi oldalak, könyvek, tévéműsorok. Nem tudnak újat mondani. Vagy mégis? Nem arról van szó, hogy eddig szándékosan félrevezették a nézőket, az olvasókat, s direkt hallgatták el a tényeket. Nem. Csak épp soha, sehol nem nyíltak meg ily módon. Ennyire őszintén, kendőzetlenül. Talán kellett ehhez az együtt eltöltött idő Ázsiában. Talán kellett hozzá ez a különleges barátság kettejük között. Talán kellett hozzá, hogy felnőjenek, hogy érett fejjel tudjanak visszatekinteni a gyerekkorukra, a maguk mögött hagyott múltra, a viselt dolgaikra. Most belemondják az arcodba az igazat. Ez nem kamu, nem fikció, nem reklám, nem bulvár! Ez a valóság! Berki Krisztián és Ambrus Attila az Ázsia Expressz forgatásának éjszakáin a legféltettebb titkairól vallott. Ebből a könyvből kiderül, miről beszélget egymással két macsó, amikor nincsenek körülöttük kamerák... Ismerd meg, ki az "a Berki" és a "Viszkis rabló".
Vypredané
12,26 € 12,90 €

dostupné aj ako:

High Voltage - Magasfeszültség - Angus Young élete

Angus Young, az AC/DC egyik alapítója, a banda utolsó megmaradt eredeti tagja több mint negyven éve arca, hangja és néha kivillantott csupasz alfele a legendás ausztrál rockzenekarnak. Védjegyének számító iskolai egyenruhájában, nyakában ikonikus Gibson SG gitárjával Angus hosszú utat járt be, mire zenekarának külvárosi kocsmákban adott korai fellépései végül több tízezres stadionkoncertekké nőtték ki magukat, ő maga pedig egy emigráns skót munkáscsalád ismeretlen gyermekéből a hard rock világhírű gitárosává lett. A Magasfeszültség az első olyan könyv, amely kizárólag Angus alakjára koncentrálva meséli el a zenekar viszontagságokkal és sikerekkel teli kalandos történetét, magával ragadó részletességgel bemutatva, ahogyan Angus egyedülálló gitárjátéka, fáradhatatlan színpadi energiája és csillapíthatatlan sikeréhsége évtizedeken át nem csak egyben, de egyúttal a rockzene csúcsán is tartotta az AC/DC-t.
Vypredané
12,26 € 12,90 €

Raději zešílet v divočině

Někteří si postavili v lese chýši, jiní žijí v maringotkách, případně na horských samotách. Jeden přespává přímo pod stromy. K některým se dá dojet autem, k dalším se musí pěšky. Šumavští poustevníci, samotáři, jejichž názory a životy se nepodobají vůbec ničemu, co znáte. O setkáních s nimi je tato kniha. Osm rozhovorů s lidmi žijícími dlouhodobě mimo civilizaci přináší pohled do tajuplného světa, o jehož existenci nic nevíme. Setkáváme se zde s divokými zvířaty, krutými zimami, dokonce i s přízraky. Někteří samotáři jsou vysloveně racionální (zejména obě zpovídané ženy), jiní vyprávějí svůj život trochu jako mýtus. I ten má svou výpovědní hodnotu, jen jinou než výčet ověřených faktů. Způsob, jakým novodobí poustevníci v krajině přebývají, se ostatně dost možná mýtem brzy stane. Pokud se jím už nestal. Smyslem knihy Raději zešílet v divočině není katalogizace podivínů ani alternativní průvodce po největším českém pohoří. Je jím ponor do tajuplných zákoutí krajiny a lidské duše. Do dlouhodobé samoty a odloučenosti, do paralelního světa, který přesto tomu našemu klade velmi znepokojující otázky. Rozhovory s šumavskými samotáři vedl spisovatel a publicista Aleš Palán (Magnesia Litera, Cena Českého literárního fondu), snímky přispěl fotograf Jan Šibík (Czech Press Photo, Golden Prisma Award).
Vypredané
19,96 € 21,01 €

Vylúčení

V rukách držíte encyklopédiu toho najhoršieho, čo súčasný svet pozná. Hlad. Rasizmus. Nenávisť. Sexizmus. Chudoba. Genocída. Tie najbezútešnejšie slová a javy, ktoré si viete predstaviť, sa koncentrovali v knihe Artura Domosławského Vylúčení. Je celkom jedno, kde bývaš, keď si na Zemi nepozvaným hosťom, povedal o svojej knihe Artur Domosławski. Vylúčení, to je skupinový portrét ľudí žijúcich na periférii spoločnosti, zabudnutých, odvrhnutých a takmer neviditeľných. V Kolumbii oddiely milície vraždia nevinných mladých mužov z okraja spoločnosti, aby vylepšili štatistiky vojny s terorizmom. Na okupovaných územiach Palestíny vojsko bráni domácemu obyvateľstvu v prístupe k vode. V ďalekom Mjanmarsku sa odohráva tichá genocída kmeňa Rohingja, o ktorom západný svet donedávna ani netušil. Artur Domosławski, nositeľ titulu Novinár roka 2010, nás v knihe Vylúčení zoberie do najrôznejších kútov sveta a v každom z nich nám ukáže, ako môže vyzerať ľudské utrpenie v 21. storočí. Kniha Vylúčení, za ktorú bol jej autor nominovaný na najprestížnejšiu poľskú literárnu cenu Nike, vychádza v preklade Alexandra Horáka.
Vypredané
16,06 € 16,90 €

Lacná kniha Vylúčení (-70%)

Vypredané
5,07 € 16,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Vylúčení (-90%)

Vypredané
1,69 € 16,90 €

dostupné aj ako:

Záchranár Viliam Dobiáš

Muž, ktorý už 40 rokov slúži na záchranke. Kniha je sondou do slovenských domácností, kde sa liečia nielen telá, ale aj ubolené duše. Na medicínu išiel bez akejkoľvek motivácie, v zálohe mal ešte teológiu. Doktor Dobiáš privoňal po prvých rokoch na anestéziológii k záchrannej zdravotnej službe a pracuje v nej dodnes. Knižný rozhovor prináša životnú cestu záchranára (známeho tiež z televízneho seriálu 112), ale aj pohľad do zákulisia lekárov, ktorí sa ponáhľajú po našich cestách s majákmi. Nevyhýba sa ani téme smrti a zomierania, prezradí i to, ako mať zdravé telo i dušu a tiež to, čo fascinuje tohto lekára na Stvoriteľovi a dokonalom ľudskom tele.
Vypredané
11,88 € 12,50 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Záchranár Viliam Dobiáš (-90%)

Vypredané
1,25 € 12,50 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Dobrodružství v kuchyni (-70%)

Jde o soubor fejetonů, v nichž autor z různých úhlů a dějinných pohledů líčí prolínání osudů lidstva s takovými zdánlivě nezajímavými věcmi, jako jsou některé potraviny, nápoje, koření či drogy. Ale popisuje to svým svébytným způsobem, jeho vyprávění chvílemi nabývá podobu zlomků jeho autobiografie, chvílemi jde vlastně o vyprávění cestopisné, jindy o části vysloveně historické či dějepisné. A to vše doplněné o nepředstavitelné množství informací o všem možném i nemožném, včetně životopisných údajů o lidech, kteří se na tom kterém objevu či vynálezu podíleli. Jde vlastně o velmi rafinovanou učebnici, kde si čtenář – unášen proudem autorova vyprávění – při četbě ani neuvědomí, že je vzděláván a jak se mu rozšiřuje obzor. Díky tomu je naplněno Komenského heslo „Schola ludus“, neboli „Škola hrou“. Autor tu zúročil skutečnost, že prakticky po celý svůj život, vedle svých hlavních profesí, na vedlejší úvazek přednášel na vysokých školách, zejména na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Vypredané
4,47 € 14,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Dobrodružství v kuchyni

Vypredané
0,75 € 14,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Mlčať z plných pľúc (-90%)

Kniha rozhovorov s osobnosťami slovenskej literatúry a umenia, esejí a recenzií výstižne dokresľuje obraz slovenskej kultúry na začiatku 21. storočia, mapuje literárne dianie, nevyhýba sa však ani témam etiky, umenia, či kultúry v širšom kontexte. Neformálne vyznania oslovených tvorcov, ostré glosy a intenzívne sondy do súčasného diania oslovujú nielen odborníkov, ale i širšiu čitateľskú verejnosť. Rozhovory sú s: Ľubomír Feldek, Miroslav Cipár, Ján Buzássy, Štefan Moravčík, Peter Jaroš, Peter Gregor, Peter Holka, Peter Mišák, Dušan Mikolaj, Pavol Rankov, Veronika Šikulová, Peter Cabadaj, Andrijan turan, Ivan Kolenič, Peter Karpinský, Hana Lasicová, Peter Getting, ivan Klíma, Pavel Verner, Michal Viewegh, Teraza Riedlbauchová
Vypredané
0,99 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Lacná kniha Mlčať z plných pľúc

Vypredané
0,50 € 9,90 €

dostupné aj ako:

Nepohodlný agent

Rozhovor dvou mužů, kteří stáli v posledních dvaceti pěti letech někdy proti sobě, jindy na stejné straně mnoha událostí. Odhaluje praktiky a operace tuzemských tajných služeb, nebezpečí, které hrozí od našich politiků, státních úředníků i byznysmenů, a jejich možné, často nevědomé spolupráce s přátelskými i nepřátelskými tajnými službami. Kniha odhaluje pozadí některých minulých i současných korupčních a defraudačních kauz a roli Karla Randáka v nich. Věnuje se ruskému vlivu u nás a úloze, jakou v něm hrají dva poslední prezidenti, případům spojeným s nákupem zbraní pro českou armádu, postavám kmotrů od Františka Mrázka a Radovana Krejčíře až po Ivo Rittiga či událostem kolem krachu vlády Mirka Topolánka. Rozhovor se snaží ukázat i to, zda hrál generál Randák roli v politickém vzestupu Andreje Babiše.
Vypredané
12,90 € 13,58 €

Puszild meg

Az évtizedek óta eltitkolt zaklatási ügyek napfényre kerülése nem csupán felkavarta, de el is gondolkodtatta a közvéleményt. Az eddig néma áldozatok szerte a világon, így Magyarországon is a nyilvánosság elé álltak személyes történetükkel, és megszólalásra kényszerítették az elkövetőket és a cinkosokat is. A szexuális abúzus mindennapos beszédtémává vált. Nehéz feldolgozni és megérteni a szexuális visszaélés és erőszak működésmódját. Mit jelent egyáltalán a szexuális zaklatás, miért robbant ki épp most ennyi botrány, és miért nem álltak elő eddig az áldozatok? Mi a különbség egy ízléstelen bók és a szexuális zaklatás között, és a történtek után ki lehet-e még egyáltalán fejezni, ha a másik tetszik nekünk? Kovács Bálint, az Index újságírója áldozattal, elkövetővel, terapeutával, bíróval és jogvédővel egyaránt beszélt, hogy megírhassa a zaklatás természetrajzát. Könyve számtalan szempontot megvilágít, provokatív és elgondolkodtató.
Vypredané
7,66 € 8,06 €

Kendőzetlen igazság

TYSON ÖNÉLETRAJZA UGYANOLYAN ÜTŐS, MINT A STÍLUSA A RINGBEN "Iron Mike" Tyson Brooklyn legszegényebb és legveszélyesebb gettójában nőtt fel. Jamaicai apját alig ismerte, anyja pedig az alkohol és a kábítószer rabjaként kevés figyelmet fordított legkisebb gyermekére. Már egészen fiatal korában belecsöppent az egymással harcoló suhancbandák kíméletlen világába. Pályafutását, saját szavaival élve, piti bűnözőként kezdte, aki kapható volt mindenre, csak hogy megmeneküljön a pár évvel idősebb "nagymenők" állandó terrorizálásától. Megjárta a javítóintézetet és a fiatalkorúak börtönét is, mígnem egy váratlan találkozás gyökeresen megváltoztatta egyre kilátástalanabb sorsát. Cus D'Amato, a neves bokszedző védőszárnyai alá került, aki fiaként nevelte, és megállíthatatlanul repítette a csúcsra, bár Mike világbajnoki címét már nem érhette meg. Tyson szókimondó önéletrajzi művében valóban felfedi az igazságot: nem szépít, nem magyarázkodik, nem köntörfalaz - hamisítatlan gettóstílusban mutatja be az életét: a ringben elért sikereit éppúgy, mint magánéleti problémáit, kicsapongó életmódját és számtalan személyes konfliktusát.
Vypredané
15,32 € 16,13 €

Raději zešílet v divočině

Vypredané
17,73 € 18,66 €

dostupné aj ako:

Srdcový král

Jednoho dne zatelefonovala reportérce Hanně Krall a řekla jí, že chce, aby o ní napsala román. Z té knihy jednou vznikne film a ji prý bude hrát Elizabeth Taylorová. Myslíte si, že je to vtip? Ani trochu. Izolda Regensbergová měla štěstí na první pohled by o ní totiž nikdo neřekl, že je Židovka. Díky tomu přežila pod jménem Marie Pawlická ve varšavském ghettu, v žaláři Pawiak, kde zahynulo více než 30 000 lidí, stejně jako při útěku z umschlagplatzu. Vyprávění Hanny Krall o skutečných událostech života Izoldy Regensbergové přináší pozoruhodnou mozaiku okolností, šťastných i nešťastných, až při jeho četbě člověk téměř začne věřit na zázraky. V čase druhé světové války žije Izolda ve Varšavě, ale potom co jejího milovaného manžela odvezou do Mauthausenu, se ho vydá zachránit. Autorka v knížce Srdcový král vypráví o těžké a dobrodružné cestě Izoldy mezí Vídní, Osvětimí, Berlínem za mužem svého srdce, protože svět bez něj není ničím. Avšak tato neuvěřitelná odysea nekončí ani po válce. Hanna Krall nám podává příběh osobitým stylem, který je pro ni tak charakteristický bez patosu, bez nadbytečných slov, s důrazem na téměř všední detaily. Protože jak sama reportérka říká: čím více utrpení, tím méně slov. Její Srdcový král vychází v překladu Heleny Stachové a s doslovem Mariusze Szczygła.
Vypredané
15,11 € 15,90 €

Vilmos felesége, Katalin hercegné

A hercegi esküvőt, a gyémántjubileumot, valamint Katalin és Vilmos első gyermekének megszületését követően a királyi család minden eddiginél nagyobb népszerűségnek örvend. Ennek a szeretethullámnak a közepén egy olyan nő áll férje, Vilmos herceg oldalán, aki egy nemzet szívét hódította meg, és aki elhozta az Egyesült Királyság uralkodócsaládjának új hajnalát. Ez a könyv Kate Middleton életéről szól, aki rengeteget tett azért, hogy a királyi családról alkotott képet élettel töltse meg a nyilvánosság előtt. Olvashatunk gyermekkoráról, családjáról, a St. Andrews Egyetemen töltött éveiről, Vilmos herceggel való találkozásáról, kapcsolatuk kezdetéről, az esküvőről, új hivatalos szerepéről, stílusáról és természetesen várandósságáról. Katalin most éppen harmadik gyereküket várja…
Vypredané
9,17 € 9,65 €