! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Jazyk


Veková kategória


Hodnotenie


Dostupnosť


Väzba


Stav


Rezervácia na predajni


Série


Edície


Najpredávanejšie - Bestsellery - Knihy - Pedagogika strana 7 z 91

Knižné bestsellery nesmú v našej ponuke rozhodne chýbať. Najpredávanejšie a najobľúbenejšie knihy slávnych spisovateľov vás vtiahnu do deja a ponúknu vám množstvo skvelých príbehov. Vyberte si žáner, ktorý je vám najbližší alebo darujte najnovšie knižné bestsellery ako darček svojim blízkym.

Úloha otca


Kto by nechcel mať dobré vychované deti! Často sa vyhovárame na veľa iných vplyvov, hoci zväčša platí, že sťažnosti na vlastné deti sú iba našou maskovanou sebakritikou. Čo poviete na filozoficko – poetickú definíciu výchovy, že to znamená vziať dieťa za ruku a spoločne objavovať krásy života. To už je stotožnenie výchovy so zmyslom života. Možno uviesť veľa dôvodov, prečo sa to nedá, ale pokúsme sa v knihe profesora Ivana Štúra ukázať, ako by sa dalo... Autor sa v knihe zamýšľa predovšetkým nad úlohou otca rodine, čo znamená otcovstvo v dnešnom modernom svete. Niekto je dobrým otcom pre svoju trpezlivosť, iný citovým príklonom, ďalší rozumovým zvládnutím a ešte ďalší životnou aktivitou. Tak ako sú rozličné deti, sú a musia byť aj rozliční ich otcovia. Je iba dôležité, aby sme pochopili, ktorý štýl otcovstva je pre naše konkrétne dieťa najoptimálnejší. Pretože takmer ideálny otec pre jedno dieťa by bol pre iné úplne nevhodný. Výzorom, temperamentom, intelektom, emocionálne a ktovie ešte ako. Nesnažme sa podobať za každú cenu. Pre toho takmer ideálneho otca je dobré, ak využije čo najviac svojho potenciálu, prehlbuje svoje schopnosti nielen v intelektuálnom, ale i pohybovom a najmä citovom zmysle. Po ďalšie, aby poznal a stále hlbšie spoznával svoje dieťa. Aby sa mu denne aspoň chvíľu venoval, nie nepríjemnou kritikou, ale vnútorne obohacujúcim prístupom. A konečne, aby sa zo svojho dieťaťa tešil a bol hrdý na svoje otcovstvo. Tak totiž bude najskôr aj dieťa hrdé na svojho otca. Niet väčšieho ocenenia! O autorovi Profesor Ivan Štúr /1933 – 2015/ patril k najvýznamnejším slovenským detským psychológom. Počas svojho života publikoval stovky článkov, vydal niekoľko cenných publikácií, naposledy mu vyšli knihy Zázraky života, Niečo vyššie, Učiť sa láske. Pochádzal zo známej slovenskej rodiny, bol praprasynovcom Ľudovíta Štúra a sám sa počas svojho života stal nasledovateľom jeho odkazu - hrdým i pokorným poslom dôležitosti vzdelania, úcty k životu, ľudskej cti, lásky a pravdy. Prednášal na Filozofickej fakulte UK, na Univerzite Konštantína v Nitre a viac ako 30 rokov pôsobil na klinike na Bezručovej ul. v Bratislave ako detský psychológ. Nikdy sa neskrýval za tabuľkové diagnózy, nerád zovšeobecňoval. Hlásal láskavý, úprimný a individuálny prístup k deťom. Jeho knihy Dieťa a príroda, Problémy rodiny a školskej výchovy, Ľudské mláďa, Základy diferenciálnej psychológie II, Rozhovory o dospievaní, Metamorfózy života, Podoby života, O láske a neláske a viaceré ďalšie zarezonovali u odbornej i laickej verejnosti ako nesmierne dôležitý kľúč k vnímaniu, pochopeniu a prijatiu detskej psychiky. Ako sám zdôrazňoval, netreba veľmi vychovávať, treba pekne žiť, ísť dobrým príkladom a dieťa sa pridá. V práci a v tvorbe sa vždy usiloval vnášať život do psychológie, a nie psychológiu do života.
Na sklade 1Ks
13,86 € 14,90 €

ABA pro děti s autismem


Co je to aplikovaná behaviorální analýza (ABA)? A jak může pomoci mému dítěti? Tento průvodce odpovídá na mnoho otázek, které si rodiče dětí s autismem o ABA kladou. ABA je efektivní intervence pro děti s autismem a dalšími poruchami vývoje. Mnozí rodiče ale nemají dostatek informací o tom, jak tato terapie probíhá a co obnáší. Kniha jim formou otázek a odpovědí objasní, co mohou od ABA očekávat. Knihu uvítají i začínající terapeuti ABA. Elle Olivia Johnson je speciální pedagožka pracující s dětmi s autismem. Věnuje se skupinové i individuální terapii ABA. Má bohaté zkušenosti s koncipováním terapeutických intervencí tak, aby vyhovovaly konkrétnímu dítěti. Školí rodiče i profesionály.
Na sklade 1Ks
10,40 € 10,95 €
  • 2 /5

Dysgrafia


Metodický materiál určený predovšetkým pre pracovníkov pedagogicko - psychologického poradenstva, učiteľov a rodičov.
Na sklade 1Ks
3,60 € 3,79 €

Relaxácia nielen pre nepokojné deti


Metodický materiál určený predovšetkým pre učiteľov, vychovávateľov a pracovníkov pedagogicko - psychologických poradní.
U dodávateľa
4,74 € 4,99 €

Rozvoj grafomotoriky, 2.vydání


Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče.
Na sklade 1Ks
6,64 € 6,99 €

Rozvoj zrakového vnímání 3. díl, od 5 do 7 let


Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Na sklade 1Ks
8,54 € 8,99 €
  • 5 /5

Něžná náruč rodičů


Tato publikace je určena všem, kteří chtějí porozumět nejmenším dětem a nabídnout jim kvalitní péči. Vzhledem k tomu, že největší vliv na rozvoj dítěte v nejranějším věku mají rodiče, je kniha věnována zejména jim. Čerpat z ní ale mohou také dětské a ženské sestry, které se věnují předporodním kurzům, novorozenecké sestry, které po narození dítěte pravidelně poskytují informace rodičům, zdravotní sestry, které pracují s kojenci v nemocnicích nebo kojeneckých ústavech, dětští lékaři soustavně sledující vývoj dětí v poradnách, rehabilitační pracovníci zabývající se rehabilitací kojenců a batolat, ale také pracovnice mateřských center a instruktorky baby klubů, které se věnují programům pro nejmenší děti. Dotisk z roku 2016 neobsahuje DVD.
Na sklade 2Ks
21,84 € 22,99 €

Vnímanie a reč KuliFerdo a jeho svet


Druhý zošit trojdielnej série Kuliferdo a jeho svet je zameraný na oblasti zrakového a sluchového vnímania, reči a koordináciu ruky a oka (tzv. vizuomotoriky).
Na sklade 1Ks
2,85 € 3,00 €

KuliFerdo Orientácia


Prvý zošit zo série siedmich pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka základných škôl so špecifickými poruchami učenia. Séria je výbornou učebnou pomôckou, ktorá u žiakov rozvíja zrakové vnímanie, logické myslenie, orientáciu, sluchové vnímanie, pozornosť, grafomotoriku a slúži na reedukáciu špecifických porúch učenia.
Na sklade 1Ks
2,85 € 3,00 €

Pedagogická diagnostika v MŠ


Pedagogická diagnostika vytvára pedagógom príležitosť na spoznávanie dieťaťa a poskytuje im spätnú väzbu k ich pedagogickému pôsobeniu. Publikácia približuje pedagógom materských škôl teóriu a možné spôsoby realizácie pedagogickej diagnostiky s obohatením o námety z praxe. Naša publikácia by mala byť nápomocná učiteľkám materských škôl pri hľadaní vlastného efektívneho spôsobu realizácie pedagogickej diagnostiky. Kniha ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti evaluácie a diagnostikovania detí predškolského veku, posudzovania individuálnych prejavov dieťaťa, či školskej pripravenosti vo všetkých oblastiach rozvoja dieťaťa. Rešpektuje limity pedagógov v materských školách a orientuje sa na ponuku možnej realizácie diagnostického procesu v ich podmienkach materskej školy.
Na sklade 2Ks
25,08 € 26,40 €
  • 5 /5

KuliFerdo Sluchové vnímanie


Posledný zošit zo série siedmich pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka základných škôl so špecifickými poruchami učenia. Séria je výbornou učebnou pomôckou, ktorá u žiakov rozvíja zrakové vnímanie, logické myslenie, orientáciu, sluchové vnímanie, pozornosť, grafomotoriku a slúži na reedukáciu špecifických porúch učenia.
Na sklade 1Ks
2,85 € 3,00 €
  • 5 /5

Sloboda učiť sa


Kniha sa ľahko číta, je plná príkladov z reálneho života školy, odpovedá na neistoty učiteľa a rodiča, ktorí v spleti metód a inovácii nevedia, čo je vlastne pre dobrú školu dôležité. V knihe objavíte najtajnejšie princípy humanistického vzdelávania, zistíte, že vzťah, zážitok a ľudskosť sú piliere školy pre život. V období rozmachu inkluzívneho vzdelávania predstavuje táto kniha výraznú pomoc pre smerovanie vzdelávania a podporu rozmanitých potrieb všetkých detí, učiteľov i rodičov. Kniha nešetrí ani kritikou na pomery školstva pred mnohými desaťročiami, aj keď sa Vám ľahko môže zdať, akoby to bolo písané len včera. A práve pre vás a vašu školu. Náš systém vzdelávania nespĺňa skutočné potreby spoločnosti. Školy sa boria s mnohými problémami a byrokraciou. Hlavným cieľom tejto publikácie je podporiť inovatívne trendy v oblasti vzdelávania, ukázať cestu k ďalším pokrokom, podporiť zvedavosť žiakov a študentov, ich snahu učiť sa a ich schopnosť rozhodovať sa aj v zložitých a ťažkých situáciách. Jej ambíciou je pomôcť všetkým žiakom i študentom, aby sa učili čo najviac do hĺbky i do šírky a predovšetkým, aby sa učili, ako sa majú učiť. Aplikácia princípov na človeka centrovaného prístupu v školskom prostredí, ktoré Carl R. Rogers vydal po prvýkrát v roku 1969, neskôr v roku 1983 doplnil a aktualizoval Jerome H. Freiberg. Knižka sa po 22 rokoch dočkala opätovného slovenského vydania pri príležitosti diskusií o inkluzívnom vzdelávaní v školách tak, aby do diskusie prispela ako zásadný prameň pri humanizácii našich škôl. Carl Rogers už pred viac ako polstoročím upozornil, že škola musí byť miestom ľudskosti a sebaaktualizácie osobnosti, je potrebné podchytiť prirodzenú zvedavosť a potenciál detí smerom k rastu. Deti chcú skúmať svet okolo seba od narodenia a dôležité je túto motivačnú silu nezadusiť hneď po nástupe do školy. Čo samozrejme nie ľahké, najmä nie pre učiteľa, ktorý musí byť plne prítomný, sústredený a aj sám otvorený novým skúsenostiam, nielen zameraný na odovzdanie poznatkov a dodržiavanie disciplíny. Na druhej strane, ak to dokáže, odmenou mu je hlboká vnútorná radosť a spokojnosť, ktorú môže čerpať aj z radosti a spokojnosti žiakov. Túto hodnotnú knižku Sloboda učiť sa prinášame do slovenských škôl ako predzvesť ich humanizácie. Dnešné deti zďaleka tak nepotrebujú interaktívne tabule ako medziľudské vzťahy, učiť sa komunikovať, riešiť konflikty, objavovať zdroje a prijímať svoje limity. Potrebujú autentických učiteľov, ktorí sú sami sebou a dovolia to i žiakom v slobode a zodpovednosti. Táto kniha je nekončiaca cesta za pokladmi každodenne žitej inkluzívnej pedagogiky.
Na sklade 2Ks
22,61 € 23,80 €
  • 3 /5

Průlom v autismu


Jako chlapec byl Raun K. Kaufman silný autista. Takovou diagnózu mu určili mnozí odborníci, kteří mluvili i to, že má IQ menší než 30 a celý život bude muset strávit v nějakém ústavu. Po letech byl Raun promován na Brown University, kde úspěšně absolvoval obor biomedicínské etiky. Stal se pedagogem a vášnivým a přesvědčivým expertem na autismus. Nemá žádné stopy svého předešlého stavu. Co se to stalo? Díky programu Son-Rise, revoluční metodě, kterou vytvořili jeho rodiče, se Raun úplně vyléčil z autismu. (Jeho příběh popsal jeho otec v bestselleru Son-Rise: Zázrak pokračuje, podle něhož byl natočen a oceněný televizní film televize NBC Náš syn Ronchie.) V knize Průlom v autismu Raun podrobně popisuje převratné principy programu, který pomohl jemu a pak tisícům jiných rodin se speciálními dětmi. Tato kniha je detailní příručka s jasnými, praktickými strategiemi, které mohou čtenáři okamžitě aplikovat - v některých případech vidí rodiče změny u svého dítěte již za jeden den. Průlom v autismu láme všechna pravidla a ukazuje, jak připojení se k dětem v jejich vlastním unikátním světě předtím, než je požádáme, aby se připojili k našemu, umožňuje těmto speciálním dětem vzepřít se svým původním, často velmi omezujícím prognózám. Rodiče a vychovatelé se dozvědí, jak svým dětem umožnit vytvořit si smysluplné, laskavé vztahy, značně si rozšířit komunikaci a úspěšně se uplatnit ve světě. Tato důležitá práce naděje, vědy a pokroku Průlom v autismu uvádí silné myšlenky a praktické aplikace, které již změnily životy mnoha rodin na celém světě. V každej kapitole knihy je odkaz na internetovú stránku autora, na ktorej sú uverejnené inštruktážne videá. Tieto videá budú vybavené slovenskými titulkami.
Na sklade 2Ks
14,06 € 14,80 €
  • 4,5 /5

Prvé slová - Môj veľký zošit Montessori


Tento veľký zošit Montessori je venovaný deťom od 3 rokov. Deti sa budú baviť poznávaním a pomenúvaním 500 obrázkov znázorňujúcich predmety zo sveta, ktorý ich obklopuje. V zošite na nich čaká viac než 100 hravých a 20 tematických aktivít (dom, kuchyňa, záhrada, dopravné prostriedky, farby...) a 200 obrázkov s odpoveďami na druhej strane, ktoré si môžete vystrihnúť a uschovať. Pomocou hier v tomto zošite si dieťa rozvíja jazyk i vyjadrovacie schopnosti a rozširuje slovnú zásobu z každodenného života. Zošit stavia na princípoch Montessori pedagogiky, ktorá kladie dôraz predovšetkým na získavanie skúseností na základe pozorovania a zmyslového vnímania. Aktivity v zošite sú vytvorené metódou "lekcie v troch krokoch", ktoré majú dieťaťu pomôcť si zapamätať preberanú látku.
Na sklade 1Ks
13,21 € 13,90 €

Rozvoj osobnosti dieťaťa


Stimulačno-obohacujúci program KO-SE-TO pre materské školy.
Na sklade 1Ks
12,26 € 12,90 €

dostupné aj ako:

  • 5 /5

Stratégia riešenia šikanovania v školách


Šikanovanie možno považovať za celosvetový problém, pred ktorým nie je imúnny žiadny typ školy. Autorka PhDr. Dana Rosová, PhD. v odbornom diele Stratégia riešenia šikanovania v školách (Možnosti prevencie) konštatuje, že v prevencii a riešení šikanovania, je dôležitá správne zvolená stratégia i nevyhnutná kooperácia na úrovni školy (vedenie školy, pedagógovia, žiaci, študenti), rodiny a vyškolených odborníkov. Zdôrazňuje nevyhnutnosť komplexného prístupu. Odborná publikácia je určená všetkým riaditeľom a riaditeľkám škôl, koordinátorom prevencie, výchovným poradcom i ďalším pedagógom, vychovávateľom, sociálnym pedagógom, psychológom, študentom, ktorí sa problematike šikanovania venujú, pre rozšírenie teoretických poznatkov. Zároveň ponúka osvedčené riešenia šikanovania a možnosti jeho prevencie formou skupinovej práce a preventívnych programov, ktoré sú v odbornom diele uvedené.
U dodávateľa
11,31 € 11,90 €

Kerek egy esztendő - Heti tervező - tavasz-nyár - Segédlet az óvodai tevékenységi tervek elkészítéséhez


Könyvünkkel szeretnénk segítséget nyújtani az óvodapedagógusok tudatos tervező munkájához, ajánlást tenni az éves tematika összeállítására, a heti tervezésre. Korábbi könyveink (Kerek egy esztendő-sorozat) témáira építve összegyűjtöttük az óvodáinkban használt környezeti témáink kínálatát, melyek kapcsolódnak az évszakokhoz, a jeles, zöld napokhoz, a néphagyományokhoz. Az ajánlott tervek egy hetet ölelnek át, minden témát tartalmaznak, éppen ezért nem csak az adott nevelési évre használhatók, hanem több éves tervezésre is. Annak tudatában terveztük meg a napi tevékenységeket, hogy az óvodás gyermekek számára a legtöbb időt a szabad játéktevékenységnek kell kitölteni. A heti tervek mennyiségi, tartalmi és módszertani szempontok alapján bővíthetők vagy csökkenthetők, a konkrét pedagógiai jellemzők, körülmények - pl. az óvoda tárgyi- és személyi feltételei, a gyerek tanulási képessége, előzetes tudása, aktivitása, együttműködő készsége - figyelembe vételével. Az óvodapedagógusok az ajánlásokat szabadon felhasználhatják, és kiegészíthetik saját, jól bevált ötleteikkel, alakíthatják óvodai csoportjuk és a gyerekek egyéni szükségleteihez, sajátosságaihoz.
Na sklade 1Ks
7,30 € 7,68 €

Kerek egy esztendő - Heti tervező - ősz-tél - Segédlet az óvodai tevékenységi tervek elkészítéséhez


Könyvünkkel szeretnénk segítséget nyújtani az óvodapedagógusok tudatos tervező munkájához, ajánlást tenni az éves tematika összeállítására, a heti tervezésre. Korábbi könyveink (Kerek egy esztendő-sorozat) témáira építve összegyűjtöttük az óvodáinkban használt környezeti témáink kínálatát, melyek kapcsolódnak az évszakokhoz, a jeles, zöld napokhoz, a néphagyományokhoz. Az ajánlott tervek egy hetet ölelnek át, minden témát tartalmaznak, éppen ezért nem csak az adott nevelési évre használhatók, hanem több éves tervezésre is. Annak tudatában terveztük meg a napi tevékenységeket, hogy az óvodás gyermekek számára a legtöbb időt a szabad játéktevékenységnek kell kitölteni. A heti tervek mennyiségi, tartalmi és módszertani szempontok alapján bővíthetők vagy csökkenthetők, a konkrét pedagógiai jellemzők, körülmények - pl. az óvoda tárgyi- és személyi feltételei, a gyerek tanulási képessége, előzetes tudása, aktivitása, együttműködő készsége - figyelembe vételével. Az óvodapedagógusok az ajánlásokat szabadon felhasználhatják, és kiegészíthetik saját, jól bevált ötleteikkel, alakíthatják óvodai csoportjuk és a gyerekek egyéni szükségleteihez, sajátosságaihoz. Az őszi és téli hónapokra készült mintaterveket februárban követi a tavaszi és nyári hónapokat feldolgozó kötet.
Na sklade 1Ks
7,30 € 7,68 €

Ako rozvíjať porozumenie textu u žiaka


Táto knižka je určená učiteľom, ďalším odborníkom i ostatnej verejnosti, ktorá sa zaujíma o problematiku porozumenia textu u žiaka. Porozumenie textu, hlavne učebného textu, je dôležitou podmienkou "vstupu" žiaka do učiva. Učenie sa nie je zmyslu plné a nie je ani efektívne, keď v ňom chýba porozumenie. Žiaľ, pohľad do učební základných škôl nám ukazuje, že žiaci sa často naučia učivo naspamäť bez hlbšieho porozumenia a potom ho viacmenej mechanicky reprodukujú. Má to všetky znaky neefektívn eho učenia sa, pretože takto naučené učivo sa zle spája s iným učivom, žiak nechápe súvislosti ani aplikačné možnosti učiva a rýchlo ho zabúda. Nielen to. Vzniká uňho predstava, že učenie sa je akási formálna činnosť, založená na princípe rýchlo sa naučiť, získať známku a potom rýchlo zabudnúť. Čítanie s porozumením však nie je len nástrojom osvojovania si učiva, ale aj základom chápania sveta. Bez porozumenia žije človek v nevedomosti, je nesamostatný, možno ním ľahšie manipulovať. Porozumen ie textov (školských i mimoškolských) hrá mimoriadnu úlohu vo vývine dieťaťa. Keďže text prináša nové informácie, núti ho myslieť, uvažovať, formuje jeho hodnoty a ovplyvňuje postoje k svetu. Čítanie a porozumenie textu nie je však len otázkou učeni a sa žiaka a jeho interakcie s učiteľom. Žiakovu kompetenciu porozumieť text ovplyvňujú rodiča a iní dospelí, azda i priatelia a rovesníci. V tej či onej miere obsahom textu dieťa vstupuje do interakcie s inými ľuďmi, hovorí o prečítanom, hodnotí ho. Čítanie teda nie je len individuálny akt, ale aj sociálna činnosť. Knižku, ktorú máte pred sebou, napísali pracovníci Katedry pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, ktorí majú skúsenosti ako učitelia i ako výskumníci čí tania a učenia sa z textu. V tejto knižke odovzdávajú čitateľom svoje poznanie. Impulzom, ktorý ich viedol k napísaniu tejto knihy, boli okrem iného slabé výkony žiakov v medzinárodných štúdiách čitateľskej gramotnosti PIRLS a PISA. Azda táto knižka osvetlí záujemcom, čo je podstata čítania, porozumenia textu a gramotnosti a ako možno tieto zručnosti a schopnosti rozvíjať u žiaka v škole i v rodine. Kniha má pomerne priamočiaru štruktúru výkladu. Začína sa charakterizovaním predmetu čítania t extu. Potom nasledujú kapitoly, ktoré sa venujú základom čítania, porozumeniu textu a jeho rozvíjaniu, ako aj rozvoju kritického myslenia na základe čítania textu. Osobitná kapitola je venovaná vysvetleniu konštruktivistickej koncepcie vyučovania. Ke ďže dôležitou podmienkou rozvoja gramotnosti je motivácia čítať, venujeme jej samostatnú kapitolu. Posledná kapitola posledná pozíciou, nie významom sa zaoberá podporou čítania v rodine. Autori Obsah Úvod 1 Text, učebný text, učebnica (Mária M ihálechová) 2 Žiaci začínajú čítať (Jolana Manniová) 3 Čo sa skrýva pod porozumením textu (Peter Gavora) 4 Ako viesť žiakov k porozumeniu textu (Peter Gavora) 5 Rozvíjame kritické myslenie pri čítaní (Jolana Manniová) 6 Konštruktivistický prístup vo vyučovaní ako možnosť rozvoja myslenia a porozumenia textu (Renáta Tóthová) 7 Ako motivovať žiakov k čítaniu a porozumeniu textu (Peter Gavora) 8 Čítanie v rodine a s rodinou ako na to? (Viola Tamášová) Literatúra
Na sklade 2Ks
5,23 € 5,50 €

Pedagogikcká literatúra je zameraná na štúdium, výskum a aplikáciu pedagogických princípov a metód vo vzdelávacom procese. V tejto kategórii nájdete knihy a diela od svetových aj slovenských autorov, ktoré vám poskytnú ucelený prehľad o pedagogike a jej vplyve na výchovu a vzdelávanie. Nájdete tu knihy zamerané na pedagogiku, vdelávanie a vyučovanie ale aj na rodinu a rodičovstvo.

K najznámejším autorom patria Jean Piagetči Maria Montessori.

Zo slovenských autorov sú to Jan Amos Komenský či Ľudovít Štúr.