! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Poradca, s.r.o. strana 79 z 81

vydavateľstvo

1000 riešení 10-12 2023 - Nehnuteľnosti – predaj a prenájom


Pri predaji nehnuteľnosti spolu s pozemkom je vhodné v kúpnopredajnej zmluve osobitne určiť cenu pozemku a osobitne cenu budovy. Žiadúce je to najmä z dôvodu rozdielnosti zdaňovania jednotlivých nehnuteľnosti. Pozemok je oslobodený od dane z príjmov a príjem z predaja budovy podlieha zdaneniu. V takomto prípade sa odporúča stanoviť cenu jednotlivých zložiek nehnuteľnosti podľa znaleckého posudku. V prípade výraznej odchýlky od trhovej ceny táto skutočnosť môže byť predmetom posudzovania správcom dane. Akým spôsobom dochádza k zdaňovaniu nehnuteľnosti v prípade predaja alebo prenájmu, sme pripravili v riešeniach prípadov z praxe v rubrike Aktuálne. Titul obsahuje riešenia prípadov z praxe k týmto témam: Aktuálna téma Nehnuteľnosti – predaj a prenájom Daňová evidencia v roku 2023 Dane v praxi Zákon o dani z príjmov (ZDP) Daň z pridanej hodnoty (DPH) Automobil Účtovníctvo Podvojné účtovníctvo (PÚ) Jednoduché účtovníctvo Odpisy Personalistika a mzdy Zamestnávanie Mzdy a odvody Právo Ukončenie podnikania Právo a podnikateľ Predčasné ukončenie finančného prenájmu Verejná správa Verejný sektor
Na sklade 2Ks
8,36 € 8,80 €

Poradca č. 3-4 / 2024 - Obchodný zákonník s komentárom


Obchodné právo vnímame ako súčasť súkromného práva. Dominujú tu súkromno-právne inštitúty, ale upravuje aj inštitúty s verejnoprávnymi prvkami, a to napríklad úprava obchodného registra. Predmetom obchodného práva je úprava postavenia a činnosti podnikateľských subjektov, ich vzťahu k orgánom štátu a samosprávy i ostatným fyzickým a právnickým osobám, ako aj právna úprava obchodno-záväzkových vzťahov, jednotlivých typov zmlúv i záväzkových vzťahov v medzinárodnom obchode. Predmetom sú aj základné problémy hospodárskej súťaže a súťaženia, problémy právnej úpravy cenných papierov, búrz, obchodného registra. Obchodný zákonník upravuje obsah samotného podnikania, pod ktorým sa rozumie sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku, ďalej upravuje rozsah podnikateľských subjektov, čiže podnikateľov, ktorým je osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu. Obchodný zákonník upravuje aj funkciu podniku a obchodného imania, obchodné meno, obchodné tajomstvo, inštitút obchodných spoločností a družstva, spôsoby konania spoločnosti, jej zrušenie, i likvidácia. Ďalším predmetom Obchodného zákonníka sú obchodno-záväzkové vzťahy, ako aj osobitné ustanovenia a o niektorých obchodno-záväzkových vzťahoch a druhy zmlúv. Obchodné právo zároveň rieši problematiku cenných papierov, činnosti búrz a problematiku obchodného registra.
Na sklade 3Ks
17,10 € 18,00 €

100 otázok o odpovedí - Nehnuteľnosti. Škodové udalosti


Pri uplatňovaní daňových výdavkov spojených s obstaraním, resp. s užívaním nehnuteľností má prvoradý význam správnosť ich ocenenia. Viac ku kúpe, predaji, technickému zhodnoteniu alebo tvorbe rezerv ponúkame v kapitole Nehnuteľnosti. Škodou na majetku sa rozumie neodstrániteľné poškodenie, zničenie, odcudzenie alebo strata majetku. Ako je to z pohľadu daní a účtovníctva poradíme v kapitole Škodové udalosti. Titul obsahuje: 1. Novelizované zákony právne predpisy 2. Nehnuteľnosti - Kúpa a predaj nehnuteľnosti - Technické zhodnotenie a opravy - Tvorba rezerv - Daňové a účtovné odpisy 3. Škodové udalosti - Škoda je z účtovného pohľadu • Nehnuteľnosti Pri uplatňovaní daňových výdavkov (nákladov) spojených s obstaraním, resp. s užívaním nehnuteľností má prvoradý význam správnosť ich ocenenia. Od toho sa totiž odvíja jednak výška daňových odpisov, prípadne zostatkových cien pri predaji či vyradení (ak sú odpisované), zároveň obvykle platí, že čo nie je súčasťou ocenenia nehnuteľnosti pri jej ocenení, to je prevádzkovým (a teda okamžitým) výdavkom, resp. nákladom. Daňovému oceneniu hmotného majetku sa hovorí vstupná cena. Vstupnú cenu definuje § 25 ZDP pre rôzne formy obstarania hmotného majetku. • Škodové udalosti Podľa súčasnej definície škody v zákone o účtovníctve ku škode môže dôjsť na akomkoľvek majetku účtovnej jednotky. Je však potrebné dôsledne rozlišovať odstrániteľné a neodstrániteľné poškodenie alebo zničenie majetku, pretože, ak dôjde k poškodeniu majetku, ktoré účtovná jednotka opravou odstráni, predmetom účtovania nie je účtovanie o škode, ale účtovanie o oprave. Pri každej škode je dôležité preveriť, či je škoda krytá poistením a teda či vznikla v konkrétnom prípade poistná udalosť. Podľa § 760 Občianskeho zákonníka poistiť možno (okrem iného) majetok pre prípad jeho poškodenia, zničenia, straty, odcudzenia alebo iných škôd, ktoré na ňom vzniknú. Poistnou udalosťou sa pritom rozumie škoda, ktorá je krytá uzavretým poistením...
Na sklade 3Ks
11,31 € 11,90 €

Aktualizácia IV/2 2023 - bývanie, stavebný zákon


Cieľom novely zákona je upraviť podmienky pre podporu obnovy bytovej budovy, aby bolo možné na tento účel čerpať finančné prostriedky z Európskych štrukturálnych a investičných fondov v rámci programovacieho obdobia 2021 – 2027. Súčasne sa navrhuje zavedenie motivačných prvkov, aby žiadatelia investovali finančné prostriedky na vybudovanie technických zariadení využívajúcich obnoviteľné zdroje energie... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 150/2013 Z. z. o Štátnom fonde rozvoja bývania Zákon č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania Zákon č. 310/1992 Zb. o stavebnom sporení Vyhláška č. 181/2019 Z. z. o výške dotácie na obstaranie nájomného bytu Zákon č. 608/2003 Z. z. o štátnej správe pre územné plánovanie Opatrenie č. 329/2022 Z. z. o výške štátnej prémie na stavebné sporenie na rok 2023 Upozornenie na zmenu zákona: Zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike • Zákon č. 150/2013 Z. z. o Štátnom fonde rozvoja bývania Novela zákona upravuje maximálnu výšku podpory takmer pre všetky účely podpory v nadväznosti na rastúce ceny stavebných materiálov a stavebných prác a vytvorenie priestoru pre pružnejšie reagovanie na ich vývoj v rámci vykonávacieho predpisu. Novelou zákona sa rieši aj zefektívnenie a súčasne aj zjednodušenie a urýchlenie postupu pri poskytovaní podpory zo ŠFRB. Navrhuje sa možnosť elektronickej komunikácie medzi ŠFRB a žiadateľom prostredníctvom elektronického informačného systému fondu od podania žiadosti až po čerpanie podpory a následnú kontrolu podmienok, za akých bola podpora poskytnutá. Súčasťou návrhu sú aj legislatívne úpravy zákona č. 608/2003 Z. z. o štátnej správe pre územné plánovanie, stavebný poriadok a bývanie a o zmene a doplnení zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a zákona č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní v znení neskorších predpisov súvisiace so zmenami v zákone č. 150/2013 Z. z. o Štátnom fonde rozvoja bývania v znení neskorších predpisov. Novela zákona súčasne obsahuje úpravy a doplnenia, ktorých potreba vyplynula z aplikačnej praxe. Predloženým návrhom nevzniknú nové požiadavky na štátny rozpočet, nakoľko ide o finančné prostriedky vyčlenené zo štátneho rozpočtu v rámci existujúceho programu podpory rozvoja bývania. Nároky na financovanie poskytovanej podpory, ktoré môžu vzniknúť v dôsledku zvýšenia maximálnej výšky podpory pri niektorých účeloch sú zabezpečené v rozpočte Štátneho fondu rozvoja bývania...
U dodávateľa
3,14 € 3,30 €

Poradca 5/2024 - Obmedzenie platieb v hotovosti - zákon s komentárom


Opatrením obmedzenia platieb v hotovosti sa zabránilo fiktívnemu vystavovaniu príjmových a výdavkových dokladov bez reálneho toku finančných prostriedkov, kreatívnemu účtovníctvu na konci účtovného a zdaňovacieho obdobia podľa toho, aký základ dane daňový subjekt vykazuje. Daňový úrad má zároveň lepší prehľad o aktivitách podnikateľov a lepšie vie koncentrovať svoju pozornosť na podozrivé operácie. Najväčšie škody na očakávaných príjmoch štátneho rozpočtu spôsobovali umelo a účelovo vytvárané reťazce obchodníkov, ktorí si medzi sebou vystavovali fiktívne faktúry bez reálneho plnenia, následne platby neprebehli alebo boli príjmovými a výdavkovými pokladničnými dokladmi deklarované hotovostné platby rádovo v sumách niekoľko stotisíc eur (fikcia zaplatenia), pričom posledný článok reťazca uplatňoval vysoký nadmerný odpočet dane z pridanej hodnoty. Titul obsahuje úplné znenie zákona po novelách s komentárom: Legislatíva Zákon o riešení sporov týkajúcich sa zdanenia s komentárom Zákon o obmedzení platieb v hotovosti s komentárom Poradenstvo Premena obchodných spoločností a družstiev – nová právna úprava Cieľom zákona o riešení sporov týkajúcich sa zdanenia bola potreba zlepšenia existujúcich pravidiel riešenia sporov týkajúcich sa zdanenia a vytvorenie spravodlivého a efektívneho daňového systému, ktorý zvyšuje právnu istotu. Zákon sa zameriava na daňové subjekty, najmä na podniky a spoločnosti ako hlavné zainteresované strany, ktorých sa situácie zdanenia dotýkajú. Medzi problémy, ktoré tento zákon rieši, a ktorým daňové subjekty pôsobiace cezhranične nielen v súčasnosti ale i v minulosti čelili, je dvojité zdanenie. Na základe efektívnejšieho riešenia sporov dochádza k účinnému zamedzeniu dvojitého zdanenia, zvýšila sa tiež úroveň dodržiavania medzinárodných záväzkov zo strany členských, resp. zmluvných štátov a znížili sa ich administratívne náklady. Zároveň sa posilnila celková dôvera verejnosti, občanov a daňových subjektov v spravodlivosť a spoľahlivosť daňových systémov.
Na sklade 3Ks
10,45 € 11,00 €

Dane účtovníctvo odvody 1 2024 - Inventarizácia majetku a záväzkov


Na konci účtovného obdobia vyvstáva pred účtovníkmi, ekonómami, mzdovými účtovníkmi a personalistami celá rada dôležitých úkonov. Na niektoré dôležité postupy upozorňuje kolektív fundovaných autorov v príspevkoch Inventarizácia majetku a záväzkov ku dňu zostavenia ÚZ, Koncoročné a špeciálne úpravy základu dane alebo Koncoročné povinnosti platiteľa DPH a Účtovanie zákazkovej výroby – koniec účtovného obdobia... Titul obsahuje príspevky k zmenám v právnych predpisoch z oblastí daní, účtovania a zdaňovania miezd a odvodov. Inventarizácia majetku a záväzkov ku dňu zostavenia ÚZ Koncoročné úpravy základu dane Špeciálne úpravy základu dane Delenie príjmov FO Príklady z praxe – delenie príjmov FO Daňová povinnosť FO Daňový odpis pohľadávok Nehnuteľnosť právnickej osoby v ZDP Príklady z praxe – nehnuteľnosť PO v ZDP Koncoročné povinnosti platiteľa DPH Osobitný spôsob úhrady DPH Odpočet DPH – oneskorená registrácia Príklady z praxe – k oneskorenej registrácii Kurzové rozdiely Zatriedenie účtovných jednotiek Účtovanie zákazkovej výroby – koniec účtovného obdobia Zaradenie majetku do odpisových skupín Posúdenie odvolania, vydanie rozhodnutia Vykonateľnosť platobného výmeru Minimálna mzda a minimálne mzdové nároky Ročné zúčtovanie preddavkov na daň Termíny pre prax v decembri 2023 • Inventarizácia majetku a záväzkov Podľa § 6 ods. 3 ZoÚ účtovná jednotka je povinná inventarizovať majetok, záväzky a rozdiel majetku a záväzkov (vlastné imanie u podnikateľov účtujúcich v podvojnom účtovníctve) spôsobom podľa § 29 a 30 ZoÚ. Vykonanie inventarizácie je jednou z podmienok preukázateľnosti účtovníctva a podmienkou správnosti zostavenej účtovnej závierky. Účtovníctvo účtovnej jednotky je preukázateľné, ak všetky účtovné záznamy sú preukázateľné a účtovná jednotka vykonala inventarizáciu (§ 8 ods. 4 ZoÚ). Cieľom inventarizácie je overiť, či stav majetku, záväzkov a rozdielu majetku a záväzkov v účtovníctve zodpovedá skutočnosti... • Koncoročné úpravy základu dane Pred vyčíslením základu dane daňovníka dosahujúceho príjmy z podnikania alebo z inej samostatnej zárobkovej činnosti, sa ako posledné operácie vykonávajú úpravy týkajúce sa priamo výšky zdaniteľných príjmov a daňových výdavkov v prípadoch, kedy ustanovenia ZDP upravujú, že sa nezahrňuje do zdaniteľných príjmov celá výška prijatého príjmu ale napr. sa postupne rozpúšťa k vynaloženiu výdavkov ako je to napr. pri dotáciách, podporách a príspevkoch. Alebo naopak znížia sa vynaložené daňové výdavky, nakoľko ustanovenia ZDP upravujú, že nie je možné takýto výdavok zahrnúť v plnej výške do daňových výdavkov tak ako bol vynaložený ale zahrnie sa postupne počas určeného obdobia ako napr. pri obstaraní majetku, kde obstarávacia cena sa zahrňuje do daňových výdavkov postupne prostredníctvom odpisov... • Minimálna mzda a minimálne mzdové nároky Suma minimálneho mzdového nároku zamestnanca odmeňovaného mesačnou mzdou pre príslušný stupeň sa počnúc rokom 2022 určuje podľa § 120 ods. 4 ZP ako súčet rozdielu medzi sumou mesačnej minimálnej mzdy určenej na príslušný kalendárny rok (v roku 2024 ide o sumu 750 €) a sumou mesačnej minimálnej mzdy určenej na rok 2020 (580 €) a súčinu sumy mesačnej minimálnej mzdy určenej na rok 2020 (580 €) a koeficientu minimálnej mzdy...
Na sklade 3Ks
11,21 € 11,80 €

Práce a Mzdy 1 2024 - Uzávierka roka v mzdovej učtárni


Kalendárny rok sa v mzdovej učtárni považuje aj za zdaňovacie obdobie, ktoré je potrebné uzatvoriť a otvoriť nové obdobie so zohľadnením výstupov z predchádzajúceho kalendárneho roka. Aké sú povinnosti zamestnávateľa? V rubrike Aktuálne sa dozviete aká je nová minimálna výška preddavku SZČO na zdravotné poistenie, čo je zárobkovou činnosťou SZČO pre účely zdravotného poistenia, kedy nemá SZČO povinnosť platiť preddavky a kedy vzniká povinnosť platiť poistné na zdravotné poistenie. Personálna činnosť ako najvýznamnejšia súčasť firemného riadenia je zameraná na riadenie ľudských zdrojov, ktoré uvádzajú do pohybu ostatné zdroje – materiálne a finančné – a determinujú ich využívanie. Čo obsahuje personálna agenda? Zvýšenie minimálnej mzdy sa vzťahuje na všetkých zamestnancov v pracovnoprávnom vzťahu alebo v obdobnom pracovnom vzťahu bez ohľadu na ich pracovné zaradenie, dobu trvania pracovného pomeru, dosiahnuté výsledky... Výkon podnikania je spojený s veľkým počtom právnych povinností podnikateľa, ktoré si musí splniť nielen počas, ale aj koncom roka podľa platnej právnej úpravy. Na čo všetko musí podnikateľ dohliadať? Daň z nehnuteľnosti je miestnou daňou, ktorú ukladá mesto alebo obec. Povinnosť podať daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti musí byť splnená najneskôr do konca januára 2024. Na koho sa povinnosť podania priznania k dani z nehnuteľnosti vzťahuje? Uzávierka roka v mzdovej učtárni Kalendárny rok sa v mzdovej učtárni považuje aj za zdaňovacie obdobie, ktoré je potrebné uzatvoriť a otvoriť nové obdobie so zohľadnením výstupov z predchádzajúceho kalendárneho roka. V tejto súvislosti majú zamestnanci ako daňovníci s príjmami zo závislej činnosti a zamestnávatelia ako platitelia týchto príjmov povinnosť sa daňovo vysporiadať s predchádzajúcim zdaňovacím obdobím a pripraviť sa na nové zdaňovacie obdobie. Aké sú povinnosti zamestnávateľa? SZČO a zdravotné poistenie v roku 2024 Aká je nová minimálna výška preddavku SZČO na zdravotné poistenie? Čo je zárobkovou činnosťou SZČO pre účely zdravotného poistenia? Kedy nemá SZČO povinnosť platiť preddavky? Kedy vzniká povinnosť platiť poistné na zdravotné poistenie? Dávky v hmotnej núdzi po novom V prípade, že evidovaný nezamestnaný vyčerpal zákonom stanovenú výšku podpory alebo pre iné príčiny a nemá zabezpečené základné životné podmienky, má nárok požiadať úrad práce sociálnych vecí a rodiny alebo obec (ako zástupcu štátu, ktorý je povinný o takéhoto občana sa postarať) o pomoc v hmotnej núdzi v súlade s ustanoveniami zákona č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi a o zmene a doplnení niektorých zákonov, t. j. právneho predpisu, ktorý bol naposledy novelizovaný zákonom č. 275/2023 Z. z. s účinnosťou od 1. 7. 2023. Preplatenie dovolenky pri skončení pracovného pomeru Ústava SR garantuje právo zamestnancov na spravodlivé a uspokojujúce pracovné podmienky. V článku 36 ustanovuje, že zákon zabezpečuje pre zamestnancov najmä najvyššiu prípustnú dĺžku pracovného času, primeraný odpočinok po práci a najkratšiu prípustnú dĺžku platenej dovolenky na zotavenie. Minimálna mzda a mzdové príplatky v roku 2024 Zvýšenie minimálnej mzdy sa vzťahuje na všetkých zamestnancov v pracovnoprávnom vzťahu alebo v obdobnom pracovnom vzťahu (napr. pracovný vzťah člena družstva) bez ohľadu na ich pracovné zaradenie, dobu trvania pracovného pomeru, dosiahnuté výsledky práce, formy odmeňovania, vykonávanú pracovnú činnosť, platobnú schopnosť zamestnávateľa. Zdanenie príspevku na stravovanie S účinnosťou od 1. októbra 2023 sa opätovne mení (zvyšuje) suma stravného pri tuzemských pracovných cestách. Uvedené má vplyv aj na výšku maximálneho príspevku zamestnávateľa na stravovanie zamestnancov a na výšku oslobodeného príjmu. Vozidlo a zamestnávateľ Daňovníkom podľa zákona o dani z motorových vozidiel je aj zamestnávateľ, i keď vždy ide o fyzickú osobu alebo právnickú osobu. To, že ide o daňovníka zamestnávateľa vyplýva z členenia zákonného vymedzenia osoby daňovníka podľa „vzťahu“ k vozidlu. Registrácia občianskych združení Občianske združenia sú v Slovenskej republike veľmi rozšírené. Ide o najbežnejšiu formu neziskovej organizácie s jednoduchou štruktúrou. Neboli založené za účelom dosahovať zisk, ich činnosť je predovšetkým zameraná na uplatňovanie záujmov svojich členov.
Na sklade 2Ks
10,64 € 11,20 €

Ústava SR (11/2023)


Publikácia je určená žiakom základných škôl, študentom stredných a vysokých škôl a všetkým, ktorí na území Slovenska žijú a majú práva chránené Ústavou SR. Okrem základných ľudských práv, ktoré štát SR garantuje a povinností, s ktorými sa život v našej krajine viaže, publikácia obsahuje fungovanie našej spoločnosti, vrátane práv politických a viacerých prvkov priamej demokracie. Titul obsahuje príspevky týkajúce sa zamestnávania v období pandémie v rubrikách: - Ústava SR – úplné znenie zákona po novelách - Listina základných práv a slobôd - Všeobecná deklarácia ľudských práv - Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky a ich používaní Ústava SR ako hierarchicky najvyššie postavený právny predpis platný v Slovenskej republike je základnou zbierkou zákonov, od ktorej sa odvíjajú a jej sú podriadené všetky ďalšie zákony. Popisuje usporiadanie SR, pravidlá riadenia štátu, pravidlá používania štátnej moci a základné práva občanov. Tiež popisuje základné systémy podriadenosti a zodpovednosti jednotlivých zložiek štátu.
Na sklade > 5Ks
3,67 € 3,95 €

Podvojné účtovníctvo – zákon s komentárom a prípady z praxe


Obsah: Zákon o účtovníctve s komentárom Postupy účtovania v podvojnom účtovníctve s komentárom Zatiaľ čo daňovú evidenciu na paušálne alebo skutočné výdavky je môžné viesť aj v excelovskej tabuľke, pri podvojnom účtovníctve musí byť zvolený špecializovaný účtovný program. Obsahuje prehľadne všetky knihy a prehľady, je možné si vytlačiť jednotlivé zostavy a v prípade chyby je možné ju rýchlo a ľahko dohľadať a opraviť. V sústave podvojného účtovníctva majú povinnosť účtovať všetci podnikatelia, ktorí sú zapísaní v obchodnom registri, a dobrovoľne môžu účtovať v sústave podvojného účtovníctva všetci ostatní podnikatelia. Aká je podstata podvojného účtovníctva, aké princípy sa v ňom uplatňujú, aké informácie môže podvojné účtovníctvo podnikateľovi poskytnúť a ako ich môže v podnikaní využiť? Odpovede ponúka najnovší komentár.
Na sklade 5Ks
17,58 € 18,50 €

Poradca 6/2024 – Zákonník práce s komentárom


Podľa Zákonníka práce má každý právo na prácu a na slobodnú voľbu zamestnania, na spravodlivé a uspokojivé pracovné podmienky a na ochranu proti svojvoľnému prepusteniu zo zamestnania. Tieto práva má každý zamestnanec bez akýchkoľvek obmedzení a diskriminácie. Zamestnávateľ má podľa Zákonníka práce právo na slobodný výber zamestnancov. Zamestnávateľ určuje podmienky a spôsob uplatnenia tohto práva, ak Zákonníka práce, osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenská republika viazaná, neustanovuje inak. Každoročne sa Zákonník práce mení a ani rok 2023 nie je výnimkou. Titul obsahuje úplné znenie zákona po novelách s komentárom: Legislatíva Zákonník práce s komentárom Zákonník práce ako jeden z najdôležitejších kódexov pracovného práva, vo všeobecnosti upravuje individuálne pracovnoprávne vzťahy v súvislosti s výkonom závislej práce fyzických osôb pre právnické osoby alebo fyzické osoby a kolektívne pracovnoprávne vzťahy. Závislou prácou sa pritom rozumie práca vykonávaná vo vzťahu nadriadenosti zamestnávateľa a podriadenosti zamestnanca, osobne zamestnancom pre zamestnávateľa, podľa pokynov zamestnávateľa, v jeho mene, v pracovnom čase určenom zamestnávateľom. To znamená, že závislou prácou nie je živnosť ani iný druh podnikania. Obsahuje nielen práva a povinnosti zamestnávateľa, práva a povinnosti zamestnancov a ich postavenie v tzv. súkromnej sfére, ale aj vzájomné vzťahy medzi nimi. Nezameriava sa teda napríklad na štátnozamestnanecké vzťahy v súvislosti s vykonávaním štátnej služby štátnymi zamestnancami – tie upravuje osobitný zákon o štátnej službe. K akým zmenám dochádza, sa dozviete v komentári k tomuto zákonu.
Na sklade 3Ks
10,93 € 11,50 €

Dane účtovníctvo odvody 2 2024 - Podanie DP dobrovoľne


Musia sa aj fyzicky peniaze z preddavkov, najmä stálych, vrátiť do pokladnice? Postupy účtovania túto skutočnosť konkrétne neupravujú, preto je vecou účtovnej jednotky, ako k danému problému vo vzťahu k ÚZ pristúpi. Nezáleží, či budú fyzicky peniaze vrátené do pokladnice, ale dôležité je, aby náklad z preddavku, na ktorý bol poskytnutý, bol v danom účtovnom období aj zaúčtovaný. Na zúčtovanie a vysporiadanie preddavkov by si mala ÚJ stanoviť internú smernicu, v ktorej budú spracované zásady poskytovania a vysporiadania poskytnutého preddavku. Všetky dôležité informácie týkajúce sa účtovníctva prinášame v tomto mesačníku. Titul obsahuje príspevky k zmenám v právnych predpisoch z oblastí daní, účtovania a zdaňovania miezd a odvodov. Doúčtovanie účtovných prípadov do účtovného roka Dobrovoľné podanie DP fyzickou osobou Zákon o dani z príjmov - vplyv noviel na FO Režim zdanenia marže Otázky z praxe - nezaplatenie DPH Osoba registrovaná pre DPH a zrušenie jej registrácie Daň z motorových vozidiel - prípady z praxe Daňovník dane z motorových vozidiel Časové rozlíšenie nákladov a výnosov Koniec roka v PÚ Verejná vyhláška v daňovej správe Limitované položky upravujúce základ dane z príjmov PO Úprava odpočítanej dane Zmeny v zamestnávaní v roku 2024 Sociálne zabezpečenie FO a PO Opravy chýb v účtovníctve a základ dane z príjmov Účtovníctvo podnikateľov Daňovník môže podať daňové priznanie k dani z príjmov aj vtedy, ak mu zo zákona takáto povinnosť nevyplýva. Podanie daňového priznania je pre daňovníka výhodné, ak zrazené preddavky na daň, resp. daň vybraná zrážkou sú vyššie ako vypočítaná povinnosť v daňovom priznaní. Daňovníkovi vznikne daňový preplatok, ktorý si bude nárokovať vrátiť od daňového úradu. V praxi tento postup najčastejšie uplatňujú dôchodcovia, študenti, osoby poberajúce príjmy zo zamestnania len časť roka, niektorí daňovníci s príjmami z podielových listov. Dobrovoľné podanie daňového priznania umožňuje fyzickej osoby ustanovenie § 32 ods. 5 ZDP. Podať dobrovoľne daňové priznanie má pre fyzickú osobu význam vtedy, ak jej z podaného daňového priznania vyplynie preplatok. Daňový preplatok správca dane vráti na základe žiadosti o vrátenie daňového preplatku, ktorá je súčasťou tlačiva daňového priznania. Daňový preplatok sa vráti iba v prípade, že je väčší ako 5 eur. Ak tento daňový preplatok je menší ako 5 eur, nevzniká nárok na jeho vrátenie. Ak sa daňovník rozhodne dobrovoľne podať daňové priznanie za rok 2023, je povinný podať ho v zákonom stanovenej lehote podľa § 49 ods. 2 ZDP, t. j. do troch kalendárnych mesiacov po uplynutí zdaňovacieho obdobia, za zdaňovacie
Na sklade 1Ks
11,21 € 11,80 €

Práce a Mzdy 2 2024 - Nezdaniteľná časť základu dane na daňovníka (dôchodcu)


Pri uplatnení nároku na nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka u daňovníka (dôchodcu), ktorý je na začiatku zdaňovacieho obdobia poberateľom dôchodku sa uplatňuje špecifický postup. Problematika nevyplatených miezd za predchádzajúce zdaňovacie obdobie (kalendárny rok) vyvstáva na povrch predovšetkým na prelome kalendárnych rokov resp. zdaňovacích období. Viac k téme v rubrike Aktuálne. Odstúpenie od pracovnej zmluvy zamestnávateľom predstavuje jej jednostranné skončenie. Je podstatné, aby zamestnávateľ dodržal nielen formu, ale aj obsah a predpoklady dané Zákonníkom práce pre tento právny úkon pre jeho právnu relevanciu. Podnikanie fyzickej osoby, teda jej samostatná zárobková činnosť, je zaujímavým spôsobom zarábania príjmov a dokonca optimalizácie daní. Podnikateľ začína platiť poistné do zdravotnej poisťovne hneď od prvého mesiaca podnikania formou preddavkov v minimálnej výške. V rubrike Verejná správa sa dozviete nielen definíciu vybraných a dopytovaných pravidiel financovania a kontrolovania neziskových organizácií, ale aj o tom ako má elektronický obchod veľký vplyv na budúce obchodné vzťahy, na tvorbu a uplatňovanie obchodnej politiky v domácom aj medzinárodnom obchode. Nezdaniteľná časť základu dane na daňovníka (dôchodcu) Nezdaniteľné časti základu dane zákon o dani z príjmov. Pri uplatnení nároku na nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka u daňovníka (dôchodcu), ktorý je na začiatku zdaňovacieho obdobia poberateľom dôchodku podľa § 11 ods. 6 ZDP alebo mu bol tento dôchodok spätne priznaný k začiatku zdaňovacieho obdobia alebo k začiatku predchádzajúcich zdaňovacích období sa uplatňuje špecifický postup. Nevyplatená mzda na konci roka Problematika nevyplatených miezd za predchádzajúce zdaňovacie obdobie (kalendárny rok) vyvstáva na povrch predovšetkým na prelome kalendárnych rokov resp. zdaňovacích období. V praxi v tomto období vznikajú problémy predovšetkým pri ročnom zúčtovaní preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti, ako aj pri vystavovaní potvrdení o zdaniteľných príjmoch zo závislej činnosti a zrazených preddavkov na daň. Pracovná zdravotná služba Pracovná zdravotná služba je služba pre zamestnávateľov, poskytuje služby v oblasti ochrany a podpory zdravia pri práci. Ochranou zdravia pri práci je zabezpečenie bezpečných pracovných podmienok pre zamestnancov počas práce. Súčasťou takýchto služieb môže byť aj bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci a požiarna ochrana. Je to služba, ktorá sa týka každého zamestnávateľa. Príjmy podnikateľa bez nutnosti uhradiť poistné Podnikanie fyzickej osoby, teda jej samostatná zárobková činnosť, je zaujímavým spôsobom zarábania príjmov a dokonca optimalizácie daní. Živnostník si daň zníži vďaka výhodným paušálnym výdavkom, nejakú dobu nemusí platiť odvody do Sociálnej poisťovne, väčšinou nemusí viesť účtovníctvo a je menej administratívne náročný ako zamestnanec. Dar ako nezdaniteľná časť príjmu Prijatý dar sa u obdarovaného v momente prijatia daru nezdaňuje. Pokiaľ však z prijatého daru plynie obdarovanej osobe príjem, jedná sa o zdaniteľný príjem. Zdaneniu podliehajú tiež dary prijaté v súvislosti so zamestnaním alebo podnikateľskou činnosťou, ak nie sú od dane oslobodené. Výkon správy daní a poplatkov obcou Jednotlivé obce majú pri výkone správy daní a poplatkov právne postavenie správcu dane, ale len v prípade, ak tak ustanovuje osobitná právna úprava. Pritom daňové konanie pozostáva z jednotlivých štádií, ktoré tvoria štruktúrovaný celok. Prvostupňové konanie pred obcou sa ukončuje vydaním rozhodnutia, ktoré musí obsahovať jednotlivé obsahové súčasti. Majetok obce Obce nezvykli zdôvodniť predaj svojho majetku pod trhovú či dokonca symbolickú cenu. Vo svojich zdôvodneniach takmer výlučne uvádzali len záujmy kupujúceho, prečo chce od obce kúpiť jej majetok, ale záujmy obce, aký prospech z takéhoto prevodu bude mať obec, boli zdôvodnené len výnimočne.
Na sklade 2Ks
10,64 € 11,20 €

Aktualizácia VI/3 2023 - Životné prostredie po novelách


Cieľom novely zákona je zosúladiť osobitné právne predpisy v oblasti ochrany životného prostredia so schválenými zákonmi na úseku územného plánovania a výstavby, odstrániť prekážky fungovania novej stavebnej legislatívy v osobitnej právnej úprave a reflektovať zmeny v procesoch územného konania a výstavby v osobitných predpisoch... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 146/2023 Z. z. o ochrane ovzdušia Zákon č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie Zákon č. 364/2004 Z. z. o vodách Zákon č. 39/2013 Z. z. o integrovanej prevencii a kontrole znečisťovania životného prostredia Zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny Zákon č. 79/2015 Z. z. o odpadoch Novela zákonov bezprostredne nadväzuje a berie do úvahy úpravy, ktoré sa navrhujú vykonať v súvislosti s reformou stavebnej legislatívy. Schválenie zákona č. 200/2022 Z. z. o územnom plánovaní a zákona č. 201/2022 Z. z. o výstavbe vytvorilo stav, kedy osobitné predpisy dotýkajúce sa činností územného plánovania a výstavby, obsahujú právnu úpravu zodpovedajúcu úprave dnes ešte účinného zákona č. 50/1976 Zb. v znení neskorších predpisov, ktorá vo veľkej miere nie je kompatibilná s právnou úpravou po reforme stavebnej legislatívy. Nejde pritom len o nesúlad formálny, ktorý by bolo možné preklenúť výkladom, ale o komplexné procesné zmeny, nové inštitúty a odlišný spôsob povoľovania stavieb, ktoré je nevyhnutné reflektovať aj v osobitných predpisoch, aby s účinnosťou novej stavebnej legislatívy od 1. apríla 2024 bolo vzájomné pôsobenie týchto právnych regulácií možné, bezproblémové a dávalo adresátom práva jasnú odpoveď na ich právnu situáciu.
U dodávateľa
8,36 € 8,80 €

Zákony 2024 II. B – Trestné právo a súdne spory


Zákony II časť CB obsahujú najdôležitejšie právne predpisy z oblasti trestného práva, exekúcii, správneho práva a riešenia súdnych sporov. Publikácia je učená právnikom, policajtom, podnikateľom, exekútorom, osobách, ktoré riešia súdne spory a tiež študentom vysokých škôl a policajných akadémii. K 1. 1. 2024 došlo k viacerým zmenám, ktoré sú súčasťou uvedenej publikácie. Titul obsahuje úplné znenie zákonov a súvisiacich predpisov: Civilný proces (1. kapitola) ZÁKON č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok ZÁKON č. 161/2015 Z. z. Civilný mimosporový poriadok ZÁKON č. 307/2016 Z. z. o upomínacom konaní ZÁKON č. 71/1992 Zb. o súdnych poplatkoch a poplatku za výpis z registra trestov VYHLÁŠKA MS SR č. 543/2005 Z. z. o Spravovacom a kancelárskom poriadku pre okresné súdy, krajské súdy, Špecializovaný trestný súd a vojenské súdy ZÁKON č. 244/2002 Z. z. o rozhodcovskom konaní ZÁKON č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii VYHLÁŠKA MS SR č. 197/2022 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o spôsobe určenia platobnej neschopnosti, medzere krytia a hroziacej platobnej neschopnosti ZÁKON č. 111/2022 Z. z. o riešení hroziaceho úpadku ZÁKON č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov Exekučný poriadok (2. kapitola) ZÁKON č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok) VYHLÁŠKA MS SR č. 68/2017 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok) NARIADENIE VLÁDY SR č. 268/2006 Z. z. o rozsahu zrážok zo mzdy pri výkone rozhodnutia ZÁKON č. 233/2019 Z. z. o ukončení niektorých exekučných konaní Trestné právo (3. kapitola) ZÁKON č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon ZÁKON č. 301/2005 Z. z. Trestný poriadok ZÁKON č. 192/2023 Z. z. o registri trestov ZÁKON č. 91/2016 Z. z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb ZÁKON č. 274/2017 Z. z. o obetiach trestných činov ZÁKON č. 256/1998 Z. z. o ochrane svedka ZÁKON č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti ZÁKON č. 236/2017 Z. z. o európskom vyšetrovacom príkaze v trestných veciach ZÁKON č. 312/2020 Z. z. o výkone rozhodnutia o zaistení majetku a správe zaisteného majetku ZÁKON č. 650/2005 Z. z. o vykonaní príkazu na zaistenie majetku alebo dôkazov v Európskej únii VYHLÁŠKA MS SR č. 618/2005 Z. z. o tvorbe spisu orgánmi činnými v trestnom konaní a súdmi VYHLÁŠKA MS SR č. 619/2005 Z. z. o podmienkach a postupe prokurátora pri konaní o dohode o uznaní viny a prijatí trestu VYHLÁŠKA MV SR č. 275/2022 Z. z. o rozsahu vykonávania rozhodnutí, opatrení a úkonov trestného konania vo vyšetrovaní alebo skrátenom vyšetrovaní Správne právo (4. kapitola) ZÁKON č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) ZÁKON č. 162/2015 Z. z. Správny súdny poriadok ZÁKON č. 372/1990 Zb. o priestupkoch ZÁKON č. 171/1993 Z. z. o Policajnom zbore
Na sklade > 5Ks
10,04 € 10,80 €

Zákony 2024 III. A – Pracovnoprávne vzťahy a zamestnávanie


Titul obsahuje úplné znenie zákonov a súvisiacich predpisov: Zákonník práce (1. kapitola) ZÁKON č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce Mzdové predpisy (2. kapitola) ZÁKON č. 663/2007 Z. z. o minimálnej mzde NARIADENIE VLÁDY SR č. 388/2002 Z. z. o úprave náhrady za stratu na zárobku po skončení pracovnej neschopnosti alebo pri invalidite ZÁKON č. 462/2003 Z. z. o náhrade príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca a o zmene a doplnení niektorých zákonov ZÁKON NR SR č. 241/1993 Z. z. o štátnych sviatkoch, dňoch pracovného pokoja a pamätných dňoch ZÁKON č. 215/2021Z.z.opodporevčaseskrátenej práce a o zmene a doplnení niektorých zákonov OZNÁMENIE č. 372/2023 Z. z. o sume minimálnej mzdy na rok 2024 OZNÁMENIE č. 373/2023 Z. z. o sumách minimál- nych mzdových nárokov na rok 2024 Zamestnanosť (3. kapitola) ZÁKON č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov VYHLÁŠKA MPSVaR SR č. 106/2013 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov ZÁKON č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov ZÁKON č. 351/2015 Z. z. o cezhraničnej spolupráci pri vysielaní zamestnancov na výkon prác pri po- skytovaní služieb a o zmene a doplnení niektorých zákonov Pedagogickí zamestnanci (4. kapitola) ZÁKON č. 138/2019 Z. z. pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci (5. kapitola) ZÁKON NR SR č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov VYHLÁŠKA MPSVaR SR č. 508/2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpeč- nosti a ochrany zdravia pri práci s technickými zariadeniami tlakovými, zdvíhacími, elektrickými a plynovými a ktorou sa ustanovujú technické zariadenia, ktoré sa považujú za vyhradené tech- nické zariadenia ZÁKON č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov ZÁKON č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce a o zmene a doplnení zákona č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov Správne právo (6. kapitola) ZÁKON č. 18/2018 Z. z.oochraneosobnýchúdajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov VYHLÁŠKA Úradu na ochranu osobných údajov SR č. 158/2018 Z. z. o postupe pri posudzovaní vplyvu na ochranu osobných údajov ZÁKON č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov Zákonník práce upravuje právne postavenie zamestnancov v tzv. súkromnej sfére. Podľa Zákonníka práce má každý právo na prácu a na slobodnú voľbu zamestnania, na spravodlivé a uspokojivé pracovné podmienky a na ochranu proti svojvoľnému prepusteniu zo zamestnania. Tieto práva má každý zamestnanec bez akýchkoľvek obmedzení a diskriminácie. Zamestnávateľ má podľa Zákonníka práce právo na slobodný výber zamestnancov. Zamestnávateľ určuje podmienky a spôsob uplatnenia tohto práva, ak Zákonník práce, osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenská republika viazaná, neustanovuje inak. Zamestnávateľ je právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá zamestnáva aspoň jednu fyzickú osobu v pracovnoprávnom vzťahu, a ak to ustanovuje osobitný predpis aj v obdobnom pracovnom vzťahu. Zamestnávateľom je aj organizačná jednotka zamestnávateľa, ak to ustanovujú osobitné predpisy alebo stanovy podľa osobitného predpisu. (Ak je účastníkom pracovnoprávneho vzťahu zamestnávateľ, nemôže ním byť súčasne jeho organizačná jednotka a naopak). Zamestnávateľ vystupuje v pracovnoprávnych vzťahoch vo svojom mene a má zodpovednosť vyplývajúcu z týchto vzťahov. V rámci zamestnávania a pracovného práva došlo k viacerým zmenám a doplneniam od roku 2024, ktoré sú obsahom tejto publikácie.
Na sklade > 5Ks
10,26 € 10,80 €

Zákony 2024 III. B – Sociálne zabezpečenie a príspevky


Titul obsahuje úplné znenie zákonov a súvisiacich predpisov: Sociálne, dôchodkové, zdravotné a nemocenské poistenie (1. kapitola) ZÁKON č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení ZÁKON č. 43/2004 Z. z. o starobnom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov OPATRENIE MPSVaR SR č. 138/2020 Z. z. o informácii o dôchodkoch zo starobného dôchodkové- ho sporenia OPATRENIE MPSVaR SR č. 351/2023 Z. z., ktorým sa ustanovuje obsah, štruktúra, forma, podmienky a spôsob priebežnej aktualizácie a lehoty na zverejnenie kľúčových informácií o dôchodkovom fonde OPATRENIE MPSVaR SR č. 352/2023 Z. z., ktorým sa ustanovuje vzor výpisu z osobného dôchodkového účtu sporiteľa ZÁKON č. 650/2004 Z. z. o doplnkovom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov ZÁKON č. 296/2020 Z. z. o 13. dôchodku Zdravotné poistenie (2. kapitola) ZÁKON č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov Sociálne zákony (2. kapitola) ZÁKON č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi OPATRENIE MPSVaR SR č. 377/2023 Z. z. o úprave súm pomoci v hmotnej núdzi ZÁKON č. 601/2003 Z. z. o životnom minime s prehľadom opatrení MPSVaR SR OPATRENIE MPSVaR SR č. 220/2023 Z. z. o úprave súm životného minima ZÁKON č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti ZÁKON č. 600/2003 Z. z. o prídavku na dieťa a o zmene a doplnení zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení ZÁKON č. 36/2005 Z. z. o rodine a o zmene a doplnení niektorých zákonov ZÁKON č. 571/2009 Z. z. o rodičovskom príspevku OPATRENIE MPSVaR SR č. 444/2022 Z. z. o ustanovení sumy rodičovského príspevku ZÁKON č. 561/2008 Z. z. o príspevku na starostlivosť o dieťa a o zmene a doplnení niektorých zákonov ZÁKON č. 383/2013 Z. z. o príspevku pri narodení dieťaťa a príspevku na viac súčasne narodených detí a o zmene a doplnení niektorých zákonov ZÁKON č. 201/2008 Z. z. o náhradnom výživnom a o zmene a doplnení zákona č. 36/2005 Z. z. o rodine a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 615/2006 Z. z. ZÁKON č. 627/2005 Z. z. o príspevkoch na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa ZÁKON č. 238/1998 Z. z. o príspevku na pohreb NARIADENIE VLÁDY SR č. 393/2007 Z. z. o zvýšení sumy príspevku na pohreb Sociálne služby (2. kapitola) ZÁKON č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov NARIADENIE VLÁDY SR č. 243/2023 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška finančného príspevku na poskytovanie sociálnej služby v niektorých druhoch zariadení sociálnych služieb na rok 2024 ZÁKON č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov NARIADENIE VLÁDY SR č. 232/2023 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby na jednu hodinu osobnej asistencie a výška peňažného príspevku na opatrovanie Zákon o sociálnom poistení vymedzuje sociálne poistenie, upravuje rozsah sociálneho poistenia, právne vzťahy pri vykonávaní sociálneho poistenia, organizáciu sociálneho poistenia, financovanie sociálneho poistenia, dozor štátu nad vykonávaním sociálneho poistenia, konanie vo veciach sociálneho poistenia a konanie vo veciach vymáhania pohľadávok. na základe sociálneho poistenia odvádza podnikateľ či zamestnávateľ odvody do Sociálnej poisťovne na účely dôchodku, PN, alebo invalidného dôchodku. Okrem zákona o sociálnom poistení sú dôležitými právnymi predpismi zákon o starobnom dôchodkovom sporení, zákon o doplnkovom dôchodkovom sporení a zákon o 13. dôchodku. Zdravotným poistením je povinné verejné zdravotné poistenie, na základe ktorého sa poskytuje poistencom verejného zdravotného poistenia za podmienok ustanovených týmto zákonom zdravotná starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti alebo individuálne zdravotné poistenie, na základe ktorého sa poskytuje poistencom individuálneho zdravotného poistenia zdravotná starostlivosť v rozsahu určenom v zmluve podľa osobitného predpisu.
Na sklade 4Ks
10,04 € 10,80 €