E-knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 22 z 22

Stovky e-kníh v slovenčine a cudzích jazykoch vo formátoch EPUB, MOBI a PDF.

Vis a vis

Vis a vis je existenciálna situácia, v ktorej sme vystavení zoči-voči niekomu či niečomu. V prípade tejto knihy rozhovorov sa ako prvý ponúka význam partnerského dialógu, keď sa niekto pýta a iný odpovedá. No zároveň tu ide o vzájomné slobodné rozhodnutie postaviť sa, obrazne povedané, tvárou v tvár hudbe, najmä súčasnej hudbe v jej rozmanitých podobách a prejavoch. Nasledujúce dialógy Júliusa Fujaka so slovenskými a s českými hudobnými skladateľmi, hudobníkmi, hudobno-intermediálnymi umelcami a teoretikmi vznikali až na jednu výnimku v priebehu posledných desiatich rokov a boli pôvodne publikované prevažne v časopise o súčasnom umení a kultúre Vlna. Na jeho otázky odpovedali Ivan Acher · Ivan Buffa · Martin Burlas · Juraj Ďuriš · Mikoláš Chadima · Ján Boleslav Kladivo · Peter Machajdík · Valér Miko · Zbyněk Prokop · Michal Rataj · Ivan Šiller & Fero Király · Jaroslav Šťastný & Peter Graham · Miro Tóth · Marián Varga.
Predaj skončil
6,30 €

dostupné aj ako:

František: Boh je mladý

„A ten, čo sedel na tróne, povedal: Hľa, všetko robím nové.“ Boh je teda ten, ktorý stále obnovuje, lebo je stále nový: Boh je mladý! Starí rojkovia a mladí proroci sú cestou spásy pre našu vykorenenú spoločnosť a kľúčom k revolúcii nežnosti, ku ktorej sme všetci povolaní. V odvážnom, takmer osobnom rozhovore s Thomasom Leoncinim sa František obracia nielen na mladých na celom svete, v cirkvi i mimo nej, ale aj na všetkých dospelých, ktorí sa akýmkoľvek spôsobom podieľajú na výchove v rodinách, vo farnostiach a v diecézach, v školách, vo svete práce, v rozličných asociáciách a inštitúciách. Múdro a s nadšením uvažuje o závažných aktuálnych témach, pričom nechýbajú osobné spomienky, teologické postoje i prorocké úvahy, nevyhýbajúc sa žiadnym problémom súčasnosti.
Predaj skončil
7,60 €

Raději zešílet v divočině

Někteří si postavili v lese chýši, jiní žijí v maringotkách, případně na horských samotách. Jeden přespává přímo pod stromy. K některým se dá dojet autem, k dalším se musí pěšky. Šumavští poustevníci, samotáři, jejichž názory a životy se nepodobají vůbec ničemu, co znáte. O setkáních s nimi je tato kniha. Osm rozhovorů s lidmi žijícími dlouhodobě mimo civilizaci přináší pohled do tajuplného světa, o jehož existenci nic nevíme. Setkáváme se zde s divokými zvířaty, krutými zimami, dokonce i s přízraky. Někteří samotáři jsou vysloveně racionální (zejména obě zpovídané ženy), jiní vyprávějí svůj život trochu jako mýtus. I ten má svou výpovědní hodnotu, jen jinou než výčet ověřených faktů. Způsob, jakým novodobí poustevníci v krajině přebývají, se ostatně dost možná mýtem brzy stane. Pokud se jím už nestal. Smyslem knihy Raději zešílet v divočině není katalogizace podivínů ani alternativní průvodce po největším českém pohoří. Je jím ponor do tajuplných zákoutí krajiny a lidské duše. Do dlouhodobé samoty a odloučenosti, do paralelního světa, který přesto tomu našemu klade velmi znepokojující otázky. Rozhovory s šumavskými samotáři vedl spisovatel a publicista Aleš Palán (Magnesia Litera, Cena Českého literárního fondu), snímky přispěl fotograf Jan Šibík (Czech Press Photo, Golden Prisma Award).
Predaj skončil
9,59 €

dostupné aj ako:

1947

Ešte nikdy nebola história tak blízko nás ako v tejto knihe! Píše sa rok 1947. Len pred dvoma rokmi sa skončila najväčšia katastrofa v ľudskej histórii – druhá svetová vojna. Svet je v troskách a medzi Východom a Západom sa začínajú rozdávať nové karty. Čo z toho bude? Elisabeth Asbrink napísala fascinujúcu knihu s názvom 1947, ktorej hlavným hrdinom je jediný rok v živote ľudstva. Pred očami čitateľov buduje fascinujúcu mozaiku najrôznejších svetových udalostí, ktoré ovplyvňovali povojnový vývoj sveta a mnohé z nich ovplyvňujú ešte aj našu prítomnosť i budúcnosť. Jej pohľady na minulosť sú ako momenty z fotoalbumu, ktorých dosah bol a je ďalekosiahly. Európa, Blízky Východ, USA. Všade vzniká nová prítomnosť. Prebieha Norimberský proces i Marshallov plán, OSN funguje už dva roky a zdá sa, že svet ešte stále môže byť lepší a krajší. Dnes, keď už poznáme aj nasledujúcich viac ako sedemdesiat rokov, nám môže historická lektúra Elisabeth Asbrink pomôcť lepšie pochopiť aj našu prítomnosť.
Predaj skončil
9,90 €

dostupné aj ako:

Svět podle Clarksona

Stamiliony diváků po celém světě znají Jeremyho Clarksona jako obhroublého, chvástavého, hlučného, politicky nekorektního a smrtelně legračního moderátora bláznivého pořadu o autech Top Gear. Čtenáři se můžou utlouct po jeho automobilových recenzích, které píše pro nedělník The Sunday Times a s odstupem vydává i knižně. Ostatně i česky už z nich vyšly tři sbírky – Na plný plyn, Zapomeň na brzdy a Ďábelská jízda. Kromě článků o autech však Jeremy píše do novin i společenské sloupky, v nichž s týdenní pravidelností uráží všechno ostatní, od Evropské unie, přes stupidní reklamy, Američany a globální oteplování až po Vladimira Putina a Hru o trůny. Ani knižní sbírky jeho společenských sloupků se na pultech dlouho neohřejí, ve světě mu jich vyšlo už šest. A nyní má i český čtenář možnost vstoupit do světa podle Clarksona.
Predaj skončil
7,50 €

dostupné aj ako:

Paríž môj druhý domov

Mária Dopjerová Danthine, Slovenka žijúca v Paríži, ponúka slovenským čitateľom zaujímavý súhrn postrehov a poznatkov zo svojej integrácie vo Francúzsku, ktoré nazbierala počas štrnástich rokov života v tejto krajine. Keďže spolu s belgickým manželom vychováva tri deti, ťažiskom jej knihy je výchova k bilingvizmu, problémy, s ktorými sa dennodenne stretáva dvojjazyčná domácnosť. Autorka sa zameriava aj na ťažkosti, ktoré vyplývajú z koexistencie viacerých kultúr a národností na pracovisku i v bežnom živote, a zamýšľa sa nad významom slova domov.
Predaj skončil
5,90 €

dostupné aj ako:

Češi proti Hitlerovi

Galerie osudů českých mužů a žen, kteří se dokázali postavit nacistickému režimu, je více než rozlehlá. Vstupte do ní prostřednictvím rozhovoru s předním odborníkem na vojenské dějiny Eduardem Stehlíkem – portréty jednotlivých hrdinů a hrdinek jsou založeny na svědectvích a fotografiích sesbíraných v průběhu mnoha desítek let. Rozhovor, jejž vedl novinář a dokumentarista Martin Brabec, je zároveň sondou do rozmanité a často napínavé práce historika.
Na stiahnutie
10,25 €