Dostupnosť

Stav

Série

Edície

Knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 6 z 94

Cosa Nostra - A szicíliai maffia története

A Cosa Nostra a szicíliai maffia lebilincselő története a világ leghíresebb és legtitkosabb, a legtöbb félreértésre okot adó bűnszövetkezetéről. A maffia titkos társaság, melynek hatalma egyes egyedül a gyilkosságokból ered. Az embereket megölni, majd eltakarítani őket, ezzel a borzalmas, ám igen egyszerű módszerrel dolgozott a szervezet. A szicíliai rejtély, a bűnszövetkezet, a becsületkódex, a beavatási szertartások, a család mint "érték", az irányítás technikája, a politikusok megvesztegetése, az üzleti érdek, a bandák közötti leszámolás és sok minden más kapcsolódik a maffiához. A szicíliai maffia története eseményekben igen gazdag, mégis szinte ismeretlen, hiszen csak néhány maffiadisszidens (pentito) vallomása áll a külvilág rendelkezésére, hogy szabályairól, felépítéséről képet alkothasson. A Cosa Nostra lenyűgöző történet, amely a szerző atmoszférateremtő erejét és a krimiszerzőkéhez hasonló feszültségkeltő képességét igazolja.
U dodávateľa
16,03 € 16,87 €

Co se ti stalo?

Řekli jste si někdy: „Co jsem to udělal?“ nebo „Proč jsem své chování neudržela na uzdě?“ Ostatní mohli nad vaším chováním uvažovat a říkat si, co je asi tak na vás špatného. Když přemýšlíme o svých pocitech, nemáme daleko k sebeobviňování nebo z toho, co děláme, udělat jakýsi podivný standard. Během hluboce osobních rozhovorů Oprah Winfrey s odborníkem na lidský mozek a trauma Brucem Perrym se otázka: „Co je na tobě špatného?“ proměnila v: „Co se ti stalo?“. Oprah Winfrey otevírá příběhy ze své minulosti, traumatické zkušenosti a nepřízeň osudu, a Bruce Perry nabízí poznatky o traumatu, psychické odolnosti a uzdravení z odborného pohledu. Kniha je plná příběhů, spojují se v ní prožitky známé americké moderátorky s tím, co zažily děti, s nimiž pracoval doktor Perry. Knihu ocení zájemci o téma traumatu, resilience a uzdravení, psychologové. Oprah Gail Winfrey je americká moderátorka, herečka a vydavatelka časopisu, která uváděla televizní pořad Oprah show. Je mnohonásobnou držitelkou ceny Emmy a byla nominována na Oscara. Bruce D. Perry je americký psychiatr, specializuje se na dětské duševní zdraví a neurovědu. V Portále vyšla jeho úspěšná kniha Chlapec, kterého chovali jako psa.
Na sklade 1Ks
26,08 € 27,45 €

dostupné aj ako:

Lajla znamená noc

Bosí lidé vyskakují z lodí na španělské pláži a rychle prchají mezi překvapenými turisty. Afričtí migranti toužící dostat se do „naší“ Evropy. Gibraltarská úžina měří v nejužším místě asi patnáct kilometrů. Vzdálenost mezi dvěma kontinenty, islámem a křesťanstvím. Most, nebo zeď? Reportérka Aleksandra Lipczak s jazykovou bravurou prochází staletími španělských dějin tam a zpátky, potkává přitom středověké rytíře reconquisty, dnešní uprchlíky i arabské učence. Cesta po Andalusii nejspíš zpochybní vaše vnímání pravých evropských tradic a kořenů, silně ovlivněných islámskou kulturou. Pokud si správné Španělsko spojíte třeba s rýžovou paellou, pomeranči nebo sladkými churros, ani jedno byste tam před rokem 711 nenašli. Ale nejde jen o jídlo, islámská civilizace byla v době střetu s různými barbarskými kmeny, které vtrhly do Evropy, ta intelektuálně i umělecky vyspělejší. V turbulentní době dokázala uchovat antickou vzdělanost – její objevy v matematice, astronomii nebo lékařství, hloubku filozofie. Aby ji potom křesťanská království mohla znovu objevit. Vyvíjela by se bez tohoto „mostu“ evropská společnost stejně? Andalusie byla mnoho století malou laboratoří soužití různých náboženství a tradic, mezi nimiž se hranice občas rozplývaly a někdy zase bránily ohněm a mečem. Lajla znamená noc je reportáž, která pomáhá pochopit jednu ze zásadních otázek současnosti, vztah Evropy s muslimským a arabským světem. I když je často spletitý jako ornamenty córdobské mešity-katedrály. Kniha Lajla znamená noc vychází v edici Prokletí reportéři v překladu Martina Veselky.
Na sklade 5Ks
15,11 € 15,90 €

dostupné aj ako:

Proč Alláh stvořil kalašnikov

Proč Alláh stvořil kalašnikov? Kdy se smějí tálibánci, kam se vrací Ježíš a jak se stalo, že věřící židé s pěstěnými pejzy rozjeli byznys s americkým sexuálním symbolem (Kim Kardashianovou)? Pavel Novotný zvaný Pawluscha už léta cestuje jako novinář na Blízký východ i do Asie. V Egyptě zažil začátek arabského jara a po zatčení dojal agenty tajné policie tak silně, že mu přinesli židli. Na předměstí pákistánského Péšávaru navštívil islámskou školu, kde podle legendy studoval zakladatel Tálibánu. (Prý nestudoval.) Se západními vojáky v Afghánistánu jezdil obrněným vozem a s pýřícím se venkovským duchovním sledoval indické telenovely. V Izraeli hovořil s veterány, kteří se i v pokročilém věku divili skutečnosti, že v roce 1973 vyhráli válku s Araby. Tak dlouho seděl v kanceláři palestinského ministra zahraničí, až s ním udělal rozhovor (a pak ještě další). Kromě toho zevloval v táboře Muslimského bratrstva v Káhiře a na utajeném místě v Gaze vedl interview s mluvčím Hamásu, od něhož pak slyšel, co už dávno věděl. Zkušený reportér, vystudovaný religionista, citlivý pozorovatel, ostrovtipný glosátor. Pavel „Pawluscha“ Novotný je už tři dekády nedílnou součástí zahraničního zpravodajství České republiky. Od legendárních počátků v Bosně přes všemožné války napříč východem blízkým i vzdáleným po reportážní cesty napříč Asií a dalšími kontinenty tenhle týpek, s nímž nás k mé radosti pojí přátelství napříč léty, válečnými frontami a hospodami, načerpal ojedinělý mix zkušeností, znalostí a historek. Kniha, kterou Pavel po letech nejen mého naléhání konečně napsal, vše propojila do divokého mixu džihádistického rokenrolu, indických dekoltů za Tálibánu nebo českých islamistů. Vše, co jste o světě islámu chtěli vědět, a báli jste se zeptat, je konečně tu! Jakub Szántó
U dodávateľa
13,31 € 14,01 €

When the Dust Settles

When a plane crashes, a bomb explodes, a city floods or a pandemic begins, Lucy Easthope's phone starts to ring... Lucy is a world-leading authority on recovering from disaster. She holds governments to account, supports survivors and helps communities to rebuild. She has been at the centre of the most seismic events of the last few decades, advising on everything from the 2004 tsunami and the 7/7 bombings to the Grenfell fire and the war in Ukraine. Lucy's job is to pick up the pieces and get us ready for what comes next. Lucy takes us behind the police tape to scenes of chaos, and into government briefing rooms where confusion can reign. She also looks back at the many losses and loves of her life and career, and tells us how we can all build back after disaster. When the Dust Settles lifts us up, showing that humanity, hope and humour can - and must - be found on the darkest days.
U dodávateľa
13,25 € 13,95 €

Bad Blood

Now with a new afterword covering the months-long landmark trials of Elizabeth Holmes and Sunny Balwani. Winner of the Financial Times/McKinsey Business Book of the Year Award 2018 The riveting true story of the breathtaking rise and shocking collapse of Theranos, the multibillion-dollar biotech startup founded by Elizabeth Holmes, by the prize-winning journalist who first broke the story and pursued it to the end, despite pressure from its charismatic CEO and threats by her lawyers. In 2014, Theranos founder and CEO Elizabeth Holmes was widely seen as the female Steve Jobs: a brilliant Stanford dropout whose startup ‘unicorn’ promised to revolutionize the medical industry with a machine that would make blood testing significantly faster and easier. Backed by investors such as Larry Ellison and Tim Draper, Theranos sold shares in a fundraising round that valued the company at more than $9 billion, putting Holmes’s worth at an estimated $4.7 billion. There was just one problem: the technology didn’t work. In Bad Blood, John Carreyrou tells the riveting story of the biggest corporate fraud since Enron, a tale of ambition and hubris set amid the bold promises of Silicon Valley.
U dodávateľa
14,20 € 14,95 €

Srdce napůl

Polovinu profesního života strávil v Česku, polovinu ve Velké Británii. Polovinu v totalitě, polovinu v demokracii. I přes tuto rozpolcenost však mají osudy dětského kardiologa Jana Marka silný jednotící prvek – touhu pomáhat lidem. V životopisném rozhovoru vzpomíná na svá studia, dvacetiletou praxi v Dětském kardiocentru FN Motol a v londýnské Great Ormond Street Hospital. Poznejte jeho osobní příběh i příběhy jeho pacientů a zjistěte, kam ho kdy srdce táhlo!
Na sklade 1Ks
19,47 € 20,49 €

Kázání na hoře

Tzv. Kázání na hoře, obsažené v 5.-7. kapitole Matoušova evangelia, bylo v dějinách interpretováno různě. Jeho doslovné chápání bylo v protikladu ke kompromisnímu výkladu v křesťanské praxi, či bylo interpretováno jako učení pro výjimečné skupiny adresátů, např. mnichy a mnišky, případně jako líčení stavu, který teprve nastane. Petr Beneš se v rozhovoru s Petrem Vaďurou snaží ukázat, že se tento text týká každodenního života a staví nás před aktuální otázky, jako je nenásilí či bezpodmínečné odpuštění.
Na sklade 3Ks
19,47 € 20,49 €

Nejisté dějiny

Nejisté dějiny jsou knihou, kterou se prolínají kritické otázky nejen směrem do historie, ale také k dnešku. Michal Stehlík a Monika Rybová se zamýšlí ve společném rozhovoru nad tématy významnými v minulosti i naší současnosti. Jaké jsou kořeny parlamentní demokracie a přijali jsme ji za svou? Jakou roli hraje v dějinách i dnešku autorita? Vyrovnali jsme se s totalitou nebo - a jakým způsobem - nás ovlivňuje dodnes? A co fenomény jako bohatství nebo chudoba? A proč je zaklínadlem mnoha politiků i dnes slovo "jistota"? Kniha otevírá mnoho důležitých otázek o historii, paměti i dnešním světě.
U dodávateľa
16,97 € 17,86 €

Manekýna za oltářem

Celý život spojuje viditelné s neviditelným. Stojí nohama na zemi a obrací se k nebesům. Petra Šáchová vystudovala teologii a stala se Miss Praha 1970. Živila se jako manekýna a husitská farářka zároveň. Její cesta byla klikatá: vdala se, porodila syna, rozvedla se, dostala se do konfliktu s komunisty. V otevřeném rozhovoru vám prozradí, kudy vedla její cesta na faru, jaké vládnou poměry v církvi, kde všude lze potkat nadpřirozeno… a ještě mnohem víc.
Na sklade 1Ks
14,24 € 14,99 €

Česká cesta z covidu

V posledních dvou letech zažíváme přelomové okamžiky v novodobé historii naší země. Pandemie covidu-19 se dotkla života každého z nás. Všechny události od jara 2020 až po současnost vytváří určitou inventuru ve společnosti od mezilidských vztahů, schopnosti českého akademického a průmyslového prostředí, digitální připravenosti státu, medií veřejné služby, fungování veřejných institucí, práce s daty, diskuze ve vědeckém prostředí, schopností ve zdravotnictví, školství a mnoho dalších témat. Autor a inovátor Robin Čumpelík proto oslovil zástupce vědy, zdravotnictví a práva, aby poskytl prostor k jejich reflexi uplynulých dvou let. Ohlíží se za pandemickým obdobím, ale zároveň hledá vzájemná poučení, vyhodnocuje data, různé situace osobní i celospolečenské.
Na sklade 2Ks
20,80 € 21,89 €

A Kürt-dosszié

Legyen egy jó ötleted. Higgy benne. Dédelgesd. Bízz magadban. Találd meg azokat, akik hisznek neked, és azokat, akik követnek is. Érezz "olthatatlan vágyat". Ne gondold, hogy sétagalopp lesz. Lesz, aki büszkén tekint rád. De az irigyeid és a gáncsoskodóid többen lesznek. E könyvben több mint négyszáz történetemet és a hozzájuk köthető gondolataimat adom közre. A mi utunkról. Arról, hogy nekünk, a KÜRT-nek hogyan sikerült. A KÜRT családi vállalkozás két testvér és a csapatuk kreatív, kőkemény munkája révén egyetlen évtized leforgása alatt került a világ legmeghatározóbb adatmentő vállalatai közé. Kürti János korát meghaladó szabadalmával és Kürti Sándor üzleti érzékével és csapatépítő őstehetségével elérték, hogy a KÜRT itthon és világszerte fogalom legyen. A Kürt-dosszié című könyvben Kürti Sándor elmeséli, hogy negyvenkét évesen, betanított munkásként hogyan kezdett mindent a nulláról, hogyan vált sikeres üzletemberré, mi a siker kulcsa, és mi az a tanulság, amit a KÜRT kulisszatitkaiból magunkkal vihetünk. Izgalmas és inspiráló olvasmány, egyszersmind számtalan kézzelfogható tanács mindenkinek, az édesanyáktól a cégvezetőkig, akik bármekkora csapat irányításáért felelnek, azoknak, akik éppen vállalkozáson törik a fejüket, vagy már benne is vannak nyakig.
Na sklade 1Ks
14,72 € 15,49 €
  • 5 /5

Ľudia Ukrajiny (Každý má svoj vojnový príbeh)

Kniha reportáží Ľudia Ukrajiny rozpráva príbehy neobyčajných ľudí a komunít, ktorým do života zasiahla najväčšia agresia v Európe od druhej svetovej vojny. Sú to príbehy obrovského odhodlania ľudí Ukrajiny nie iba prežiť, ale vytrvať a žiť. Hoci sú neraz v tme a okolo nich hučia sirény, streľba a bomby. Reportáže publicistu Branislava Ondrášika dopĺňajú desiatky snímok od oceňovaného fotografa Michala Burzu, ktorý za titulnú fotografiu knihy získal Slovak Press Photo. Obaja prinášajú príbehy z takmer dvadsiatich ukrajinských miest a obcí, ktoré zachytili počas roka 2022. Hovoria o poštároch, železničiaroch, študentoch, hekeroch, ktorí čelia ruskej agresii v kybernetickom priestore, o LGBTI+ ľuďoch, ktorí sú súčasťou ukrajinskej armády, o komikoch, humanitárnych pracovníkoch či o ľuďoch starajúcich sa o domáce zvieratá, ktorých majitelia zomreli alebo museli utiecť. Je to kniha o malých i veľkých hrdinstvách ľudí, ktorí nedržia v rukách samopaly, ale bojujú s rovnakou odvahou ako vojaci na fronte. Aj oni riskujú svoje životy. Spoznajte ich tváre a dramatické príbehy v knihe Ľudia Ukrajiny.
Na sklade 5Ks
9,41 € 9,90 €

Zlatá horečka

Svědectví o tom, jak se dystopie, kterou známe z filmů a knih, stává realitou. Venezuela, kdysi nejbohatší stát Latinské Ameriky s obrovskými zásobami ropy, je dnes rozvrácenou zemí, kde vládne hlad, násilí a chaos. Civilizace se tu naprosto zhroutila. Nefunguje elektřina, nedostává se pitné vody ani benzinu, peníze ztratily hodnotu a platí se zlatem. Vláda splynula se zločinci, armáda s kartely, a kdo neutekl za hranice, stává se otrokem ve zlatých dolech, protože tam aspoň dostane pravidelně najíst. Slovenský novinář Tomáš Forró se opakovaně do Venezuely vracel, naposledy patrně jako jediný zahraniční novinář v době, kdy se už z této nebezpečné země stáhly neziskové organizace a navštěvovat ji přestali i dobrodruhové. Vznikla tak jedinečná reportáž o rozvratu společnosti a státu.
Na sklade 2Ks
20,85 € 21,95 €

Rozhovory v parku

Toto je kniha rozhovorov s desiatimi osobnosťami a kamarátmi, ktoré vyšli pôvodne koncom deväťdesiatych a počas prvých rokov nového milénia v literárno-fotografickom časopise Park. Ten vytŕčal svojím rozmerom, výtvarnou kvalitou a dĺžkou interview, ktoré tvorili spolu s fotografiami jeho jadro. K pôvodným rozhovorom a fotografickým portrétom spred vyše dvadsiatich rokov sme doplnili rozhovory a fotografie súčasné. Tak sme chceli zachytiť zmeny, ktoré sa udiali v spoločnosti za ostatné štvrťstoročie. Cez vývoj osobného, pracovného a spoločenského života osobností a rozhovor s nimi, na podobné témy ako pred rokmi. Knihu dopĺňajú texty, ktoré reflektujú premeny a javy spomínané v rozhovoroch. Respondenti rozhovorov sú: Peter Zajac, Lucia a Zuzana Piussi, Filip Vančo, Palo Bálik, Alta Vášová, Braňo Špaček, Eugen Gindl, Laco Teren, Martin Šútovec (Shooty), Ivan Štrpka. Publikáciu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Vydanie publikácie podporila Nadácia mesta Bratislavy. Tento projekt finančne podporil Bratislavský samosprávny kraj.
Na sklade 4Ks
13,21 € 13,90 €

Kuciak. Reportáže 2015 – 2023

Dvadsiateho prvého februára 2023 uplynie päť rokov od vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Pri tejto príležitosti vychádza mimoriadna knižná publikácia KUCIAK. Vyše 350-stranová kniha je výberom článkov Jána Kuciaka, ktoré vyšli v rokoch 2015 až 2018 na spravodajskom webe Aktuality.sk. Investigatívne reportáže a analýzy, rozdelené do dvanástich tematických celkov, ilustrujú originálne infografiky a desiatky ikonických fotografií. Súčasťou grafického spracovania knihy sú novinárove poznámky, sumáre, tabuľky, rukopisy či dokumenty, s ktorými pracoval. Pôvodné odhalenia Jána Kuciaka dopĺňajú najnovšie informácie o hlavných aktéroch káuz. Autorkami aktualizačných textov sú členky investigatívneho tímu Aktuality.sk Annamária Dömeová a Laura Kellöová. Špeciálna knižná publikácia KUCIAK je nielen zrkadlom pokriveného systému našich ľudí, ktorý sa počas vlád Smeru zakorenil na všetkých úrovniach štátu. Je poctou výnimočnej novinárskej osobnosti, ktorú umlčala ruka nájomného vraha. S odstupom piatich rokov potvrdzuje, že Ján Kuciak predbehol dobu a svojou precíznou prácou s otvorenými zdrojmi položil základy modernej investigatívnej žurnalistiky na Slovensku.
Na sklade > 5Ks
16,90 €

dostupné aj ako:

Som Richard Stanke

„Richard Stanke je herec. Na Slovensku je veľa hercov. Richard Stanke je dobrý herec. Tých je už trochu menej. Richard Stanke je dobrý herec, ktorý neváha verejne zdvihnúť hlas, keď je ohrozená sloboda a demokracia. A tých je ešte menej, no tým skôr treba o nich vedieť a hovoriť o nich,“ hovorí Ján Štrasser - sám výnimočný básnik, textár, dramaturg, prekladateľ a autor niekoľkých kníh rozhovorov. Dôkladne pripravený sa vydal preskúmať mimoriadne bohatú rozhlasovú, divadelnú a filmovú kariéru aj súkromný život herca a angažovaného občana Richarda Stankeho. Prvá časť knihy je venovaná detstvu Richarda Stankeho, ktoré strávil na bratislavskom Tehelnom poli. Už ako sedemročný mal za sebou prvé skúsenosti s dabingom, v prvom filme hral ako desaťročný. Neskôr sa pridalo účinkovanie v televíznych seriáloch aj v divadle. Počas štúdia na VŠMU sa z neho stal angažovaný občan a odhodlanie nemlčať mu zostalo dodnes. Nie je mnoho hercov a herečiek, ktorí by hneď po škole nastúpili do činohry SND, no Stankemu sa to podarilo a jeho bohatej divadelnej a filmovej kariére je venovaná druhá časť knihy. V tretej časti hovorí aj o svojom osobnom živote, coming-oute, o blízkych vzťahoch aj o vzťahoch k bulváru. Neobchádza ani spoločenské či politické témy, pandémiu, ruskú inváziu či svoje vystúpenia na verejných protestoch.
Na sklade 4Ks
14,16 € 14,90 €

Press reset

Videohry jsou napínavé a srdcervoucí. A co teprve jejich vývoj! Počítačové hry v současnosti představují největší zábavní průmysl, v němž se každoročně otáčejí miliardy dolarů. Ale ať už vznikají v obrovských produkčních studiích, nadnárodních korporacích, malých nezávislých týmech, či u jednotlivců, do herního podnikání vždy vstupuje nevypočitatelný lidský a tvůrčí faktor. Téměř za každou hrou a aplikací se skrývá drama, které občas nabývá až antických rozměrů. Úspěšná studia znenadání zanikají, vývojáře terorizuje diktátorský šéf, slibované peníze ne a ne přijít, korporátní strategie připomíná absurdní divadlo, herní koncept se v půlce produkce ukáže jako nesmyslný. Podobné příběhy za úspěšnými hrami, jako jsou Bioshock Infinite, Dead Space nebo World of Warcraft, vypráví v knize Press Reset reportér Jason Schreier. Líčí osudy lidí, které práce na počítačových hrách dohnala na hranici finančních i psychických možností, a ptá se, zda je videoherní průmysl v současné podobě vůbec udržitelný.
U dodávateľa
20,85 € 21,95 €

dostupné aj ako:

Caste

From one of America's most celebrated and insightful writers, the moving, eye-opening bestseller about what lies hidden under the surface of ordinary lives. In this brilliant book, Isabel Wilkerson gives us a masterful portrait of an unseen phenomenon in America as she explores, through an immersive, deeply researched narrative and stories about real people, how America today and throughout its history has been shaped by a hidden caste system, a rigid hierarchy of human rankings. Linking the caste systems of America, India, and Nazi Germany, Wilkerson explores eight pillars that underlie caste systems across civilizations, including divine will, bloodlines, stigma, and more. Using riveting stories about people—including Martin Luther King, Jr., baseball's Satchel Paige, a single father and his toddler son, Wilkerson herself, and many others—she shows the ways that the insidious undertow of caste is experienced every day. She documents how the Nazis studied the racial systems in America to plan their out-cast of the Jews; she discusses why the cruel logic of caste requires that there be a bottom rung for those in the middle to measure themselves against; she writes about the surprising health costs of caste, in depression and life expectancy, and the effects of this hierarchy on our culture and politics. Finally, she points forward to ways we can move beyond the artificial and destructive separations of human divisions, toward hope in our common humanity.
U dodávateľa
16,10 € 16,95 €