! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Poradca s.r.o. strana 5 z 7

vydavateľstvo

Strelné zbrane a strelivo - zákon po novelách


Zákon o SBS, Kategórie strelných zbraní a streliva, podmienky nadobúdania vlastníctva, držania, nosenia a používania zbraní a streliva, práva a povinnosti držiteľov zbraní a streliva, príprava na výkon strážnej služby a detektívnej služby. Novinkou v edícii Zákony do vrecka je publikácia Strelné zbrane a strelivo a Zákon o SBS, ktorá ustanovuje druhy a kategórie strelných zbraní a streliva, podmienky nadobúdania vlastníctva, držania, nosenia a používania zbraní a streliva, práva a povinnosti držiteľov zbraní a streliva, podmienky na vývoz, dovoz a prevoz zbraní a streliva, podmienky zriaďovania a prevádzkovania strelníc, podmienky vystavovania zbraní a streliva, upravuje prevádzkovanie informačných systémov na úseku zbraní a streliva, výkon dozoru a ustanovuje sankcie za porušenie povinností podľa zákona. Cieľom je tiež príprava na výkon strážnej služby a detektívnej služby a poskytovanie odborných rád pri ich prevádzkovaní. Obsah: Zákon o strelných zbraniach a strelive a súvisiace vyhlášky – úplné znenie Zákon o súkromnej bezpečnosti a súvisiace vyhlášky – úplné znenie Zákon o BOZP – úplné znenie Prvá kapitola obsahuje kategórie strelných zbraní a streliva, podmienky nadobúdania, vlastníctva, držania a nosenia zbrane, podmienky dovozu a vývozu zbraní. Druhá kapitola poskytovanie služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti, kontroly a výkon štátneho dozoru v tejto oblasti, druhy bezpečnostných služieb a podmienky získania oprávnenia na výkon súkromnej bezpečnostnej služby. Tretia kapitola upravuje bezpečnosť práce, ochranu zdravia v pracovnom prostredí.
Na stiahnutie
3,00 €

Daňové priznania 2019 + vyplnené vzory a tlačivá


Titul, ktorý každoročne vychádza vo vydavateľstve PORADCA Vám odpovie aj na tieto otázky: Aký typ daňového priznania podáva podnikateľ, občan, zamestnanec, nezisková organizácia....? Aké postupy a pravidlá musia byť dodržané? Publikácia okrem vysvetlenia pojmov a postupov obsahuje aj príklady a vyplnené tlačivá daňových priznaní za rok 2019. Tiež sa dočítate, kto má aký typ daňového priznania podať a aké lehoty na podanie daňových priznaní sú záväzné. Titul obsah nasledujúce témy: Daňové priznanie k dani z príjmov právnickej osoby za rok 2019 + prílohy - tlačivá Daňové priznanie k dani z príjmov fyzickej osoby za rok 2019 + prílohy - tlačivá Daňové priznanie k dani z príjmov v rozpočtových a príspevkových organizáciách za rok 2019 + prílohy - tlačivá Ročné zúčtovanie preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za rok 2019 + prílohy – tlačivá Povinnosť platenia dane z príjmov sa vzťahuje na každého občana, ktorý v zdaňovacom období (v kalendárnom roku) dosiahne zdaniteľné príjmy, čiže príjmy, ktoré sú predmetom dane a nie sú od dane oslobodené. Daňová povinnosť je vysporiadaná buď vykonaním ročného zúčtovania preddavkov na dať, ktoré za zamestnanca vykonáva jeho zamestnávateľ, alebo podaním daňového priznania Autori: Ing. J. Bielená, Ing. M. Brnová, Ing. M. Vidová, Ing. Z. Kajanovičová
Na stiahnutie
7,50 €

Odvody poistného (od 1.1.2020)


Titul, ktorý každoročne vychádza vo vydavateľstve PORADCA obsahuje nové sumy odvodov na sociálne a zdravotné poistenie, ktoré je potrebné platiť od 1. 1. 2020 pre jednotlivé kategórie zamestnancov, zamestnávateľov, dohodárov, SZČO, spoločníkov, konateľov... Z dôvodu medziročnej zmeny priemernej mzdy v hospodárstve SR, sa mení výška minimálnych a maximálnych vymeriavacích základov a tým od 1. 1. 2020 aj výška minimálnych a maximálnych poistných odvodov. Nový minimálny aj maximálny vymeriavací základ sa vzťahuje na obdobie od januára 2020. Sociálna poisťovňa tieto zmeny oznámi živnostníkom a ostatným SZČO listom alebo do e-schránky, ak ju majú aktivovanú. SZČO, ktorých sa to týka, dostanú oznámenia v januári 2020 a poistné v novej výške prvý raz zaplatia k 10. februáru 2020 (keďže 8. deň v tomto mesiaci je sobota). Od 1. 1. 2020 nastávajú zmeny i v plnení povinností a v platení poistného za dôchodcov, ktorí ostávajú pracovať aj po priznaní dôchodku. Kým doteraz bol pre zamestnávateľov na účely platenia poistného za nich rozhodujúci deň priznania dôchodku, od začiatku roka to už bude deň vydania samotného rozhodnutia o priznaní dôchodku. Titul obsahuje aj tieto témy: - Pracovnoprávny vzťah na základe pracovnej zmluvy - Pracovnoprávny vzťah na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo PP - Samostatne zárobkovo činné osoby - Spoločníci, konatelia, členovia štatutárnych a iných orgánov právnických osôb
Na stiahnutie
3,89 €

Pozemkové spoločenstvá po novele bez chýb, pokút a penále


Vydavateľstvo Poradca Vám prináša titul Pozemkové spoločenstvá po novele bez chýb, pokút a penále. Spoločenstvom podľa zákona o pozemkových spoločenstvách je napríklad lesné a pasienkové spoločenstvo vlastníkov podielov spoločnej nehnuteľnosti. Zavedením zákona sa aplikovali skúsenosti z praxe zákona u orgánov štátnej správy ale aj samotných pozemkových spoločenstiev a ich členov. Rozšírili sa nové možnosti ústavnoprávnej ochrany poľnohospodárskej a lesnej pôdy vytváraním a posilňovaním usporiadania vlastníctva spoločnej nehnuteľnosti ako aj možnosti nadobudnutia vlastníctva podielov spoločnej nehnuteľnosti spoluvlastníkmi alebo samotným spoločenstvom. Právna úprava pozemkových spoločenstiev musí byť vnímaná aj z pohľadu daní a účtovníctva, preto sa v publikácii venujeme aj tejto téme. ¨Titul obsahuje nasledujúce témy: 1. Pozemkové spoločenstvá a história 2. Právna úprava pozemkových spoločenstiev 3. Podmienky členstva v spoločenstve 4. Orgány pozemkového spoločenstva 5. Štátny dozor nad spoločenstvami 6. Lex corona 7. Účtovníctvo pozemkového spoločenstva 8. Pozemkové spoločenstvo z pohľadu daní 9. Dotácie 10. Štátna pomoc 11. Odpisovanie v pozemkovom spoločenstve 12. Zákon o lesoch 13. Zákon č. 97/2013 Z. z. o pozemkových spoločenstvách Cieľom zákona o pozemkových spoločenstvách bola snaha riešiť pretrvávajúce problémy súvisiace s vnútornou organizáciou a fungovaním pozemkových spoločenstiev, vzťahom pozemkových spoločenstiev so Slovenským pozemkovým fondom a správcom lesného majetku štátu, zabezpečením riadnej starostlivosti a obhospodarovania poľnohospodárskych a lesných pozemkov, resp. lesných porastov. Novela zákona zásadným spôsobom zasiahla do konaní okresných úradov pri vedení registra pozemkových spoločenstiev a rieši aj viac detailnejších nedostatkov súčasnej právnej úpravy V zákone sa aplikujú najmä skúsenosti z praxe zákona u orgánov štátnej správy ale aj samotných pozemkových spoločenstiev a ich členov. Snahou zákona bolo riešiť dlhodobé problematické otázky, ktoré vyplývajú zo samotnej podstaty a existencie špecifického typu nedeliteľného spoluvlastníctva, ktorou je spoločná nehnuteľnosť a jej obhospodarovanie pozemkovým spoločenstvom, ktoré pretrvávajú v našom právnom poriadku ešte z čias feudalizmu. Zmenou zákona sa rozšírili nové možnosti ústavnoprávnej ochrany poľnohospodárskej a lesnej pôdy, najmä vytváraním a posilňovaním usporiadania vlastníctva spoločnej nehnuteľnosti ako aj možnosti nadobudnutia vlastníctva podielov spoločnej nehnuteľnosti spoluvlastníkmi alebo samotným spoločenstvom. Najdôležitejšou zmenou zákona bolo odstránenie princípu nedeliteľnosti spoločnej nehnuteľnosti, pričom je aj naďalej platný princíp nemožnosti zrušenia a vysporiadania jej spoluvlastníctva (výnimka je možná len pri pozemkových úpravách). Novelou zákona bola zavedená možnosť spoločenstva nadobúdať vlastníctvo podielov spoločnej nehnuteľnosti, maximálne do limitu 49 % podielu. Uvedený postup musí byť odsúhlasený spoluvlastníkmi spoločnej nehnuteľnosti. Spoločenstvo bude mať oprávnenie v mene svojich členov uzatvárať zmluvu o nadobudnutí vlastníctva podielu spoločnej nehnuteľnosti v prospech členov spoločenstva.
Na stiahnutie
7,90 €

Aktualizácia 2021 V/3 - štátna služba


Cieľom návrhu zákona je plnenie záväzku z Programového vyhlásenia vlády SR na roky 2020 – 2024, ktorého zámerom je „zjednotenie financovania škôl a školských zariadení pod ministerstvom školstva a bude priamo výkonom prenesených kompetencií financovať vzdelávanie vo všetkých typoch a druhoch škôl bez ohľadu na zriaďovateľov“.... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: Zákon č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja Nariadenie vlády č. 200/2019 Z. z. o poskytovaní pomoci na dodávanie a distribúciu ovocia, zeleniny, mlieka Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve Zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl Zákon č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch • Zákon č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja Novela zákona radí medzi subjekty územnej spolupráce registrované sociálne podniky, Slovenský Červený kríž, registrované cirkvi alebo náboženské spoločnosti a so sídlom na území Slovenskej republiky a právnické osoby so sídlom na území Slovenskej republiky, ktoré odvodzujú svoju právnu subjektivitu od registrovanej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti. Vďaka tejto zmene bude možné poskytnúť i týmto subjektom dotáciu v zmysle zákona č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja, a tak podporiť aj ich činnosť prospešnú v prospech regionálneho rozvoja na Slovensku... • Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve Ak je potrebné zriadenie školy pre deti alebo žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, resp. inej školy alebo školského zariadenia, ktoré sú v súčasnosti v zriaďovateľskej pôsobnosti okresného úradu v sídle kraja, prax ukázala, že je potrebné, aby na túto agendu malo ministerstvo školstva významnejší dosah, ako doposiaľ. Súvisí to so skutočnosťou, že ministerstvo školstva skôr vníma podnety z praxe a teda má relevantnejší prehľad o potrebách úprav v sieti vo vzťahu k školám pre deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Preto sa navrhuje, aby zriaďovateľské pôsobnosti v oblasti škôl pre deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, praktických škôl, odborných učilíšť, ale aj niektorých iných škôl a školských zariadení prešli priamo do rezortu školstva vyčlenením agendy odborov školstva okresných úradov v sídle kraja na úrady v pôsobnosti ministerstva školstva... • Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) Cieľom novely zákony je zabezpečenie opatrení na zabezpečenie plynulého prechodu na povinné predprimárne vzdelávanie prostredníctvom dočasnej možnosti poskytovania povinného predprimárneho vzdelávania aj v „nesieťových“ zariadeniach do roku 2024, ako aj úpravou niektorých ustanovení súvisiacich s predprimárnym vzdelávaním. Vytvára sa najmä register týchto zariadení a upravuje sa ich financovanie – poskytovaním príspevku na výchovu a vzdelávanie. Zároveň sa upravuje posudzovanie plnenia obsahu vzdelávania v rámci individuálneho vzdelávania detí na základe žiadosti zákonných zástupcov alebo zástupcov zariadení...
Na stiahnutie
5,50 €

Verejná správa č. 11-12 / 2021 - Školstvo, odpady, zdravotníctvo


Zákon o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania upravuje vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania a jeho overovanie, zriadenie a postavenie Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo a jej konanie, udeľovanie akreditácie študijného programu a udeľovanie akreditácie habilitačného konania a konania na vymenúvanie profesorov, čiže inauguračné konanie. Aké zmeny priniesla ostatná novela zákona, sa dočítate v prvej kapitole. Titul obsahuje príspevky k zmenám v právnych predpisoch z oblastí verejného sektora, obcí štátnej správy a zdravotníctva. 1. Školstvo ZÁKON č. 269/2018 Z. z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania Sociálne štipendiá študentov VŠ 2. Zdravotníctvo ZÁKON č. 358/2021 Z. z. o Národnom inštitúte pre hodnotu a technológie v zdravotníctve Povinnosti voči zdravotnej poisťovni 3. Podpora a rozvoj ZÁKON č. 280/2017 Z. z. o poskytovaní podpory a dotácie v pôdohospodárstve a rozvoji vidieka a o zmene zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov Žiadosť o dotáciu a pravidlá nakladania s verejnými prostriedkami mimo VS 4. Odpady Zákon o odpadoch – aktuálne zmeny Dňom 1. 1. 2022 sa zriaďuje Národný inštitút pre hodnotu a technológie v zdravotníctve, ktorému sa v oblasti hodnotenia zdravotníckych technológií zverujú viaceré úlohy. Hlavnou úlohou inštitútu je hodnotenie zdravotníckych technológií na účely kategorizácie liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín, okrem generických liekov a biologicky podobných liekov, ktorých významnosť vplyvu na prostriedky verejného zdravotného poistenia uvedená v žiadosti podľa osobitného predpisu za 25. až 36. mesiac, je najmenej 1 350-násobok priemernej mzdy v hospodárstve Slovenskej republiky zistenej Štatistickým úradom Slovenskej republiky za rok, ktorý dva roky predchádza roku, v ktorom bola takáto žiadosť podaná. Sídlom inštitútu je Bratislava. Inštitút je právnická osoba, ktorá sa nezapisuje do obchodného registra. Na pracovnoprávne vzťahy zamestnancov inštitútu sa vzťahuje osobitný predpis, ak tento zákon neustanovuje inak.
Na stiahnutie
3,50 €

Daňové a nedaňové výdavky A-Z 2018


Publikácia obsahuje: Preukazovanie výdavkov príslušnými dokladmi Hesla v abecednom poradí Dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov Preukazovanie výdavkov Práve vychádza publikácia, ktorú vydavateľstvo Poradca s.r.o. vydáva už takmer 20 rokov. Je určená najmä účtovníkom, ekonómom, daňovým poradcom, audítorom, ale aj kontrolným orgánom - pracovníkom daňových úradov, ..... Obsahuje heslá v abecednom poradí - výdavky z daňového a účtovného pohľadu, na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov a preukazovanie výdavkov príslušnými dokladmi. Publikácia je tematický doplnená publikáciou 1000 riešení 4/2018.
Na stiahnutie
9,80 €

Občiansky zákonník s komentárom


V publikácii nájdete úplné znenie Občianskeho zákonníka 2020 po novelách s podrobným komentárom, judikatúru aj vzory zmlúv. Titul tiež prináša Nariadenie k Občianskemu zákonníku a Ochrana spotrebiteľa v úplnom znení. Legislatívne zmeny po ostatných sú prehľadne vyznačené. Občiansky zákonník s komentárom 2020 obsahuje: občiansky zákonník – úplné znenie zákona s komentárom a judikatúrou, nariadenie k Občianskemu zákonníku – úplné znenie, ochrana spotrebiteľa – úplné znenie zákona po novelách, vzory zmlúv – občianske záväzkové právo. Hlavným zámerom právnej úpravy, ktorá nadobudla účinnosť 1. 12. 2019, bolo zosúladenie súčasnej právnej úpravy náhrady škody na zdraví spôsobenej protiprávnym konaním s Ústavou Slovenskej republiky. Právna úprava spôsobu výpočtu náhrady za stratu na zárobku platná do 1. 12. 2019 sa výrazne odkláňala od všeobecne uplatňovanej zásady úpravy zodpovednosti za škodu, podľa ktorej sa uhrádza skutočná škoda a ušlý zisk a tým pádom neumožňuje poškodenému, ktorému vznikla škoda na zdraví a s tým súvisiaca strata na zárobku počas pracovnej neschopnosti, ale aj po jej skončení, domôcť sa náhrady škody v takom rozsahu, v akom mu skutočne vznikla. V záujme poskytnutia ochrany základnému právu vlastniť majetok je cieľom novely zákona zabezpečiť dorovnanie príjmu poškodeného do sumy, ktorú by zarobil, ak by nedošlo k spôsobeniu škody. Občiansky zákonník upravuje občianskoprávne vzťahy a prispieva k napĺňaniu občianskych práv a slobôd, najmä ochrany osobnosti a nedotknuteľnosti vlastníctva. Uvedený právny predpis je určený všetkým občanom, fyzickým osobám, právnickým osobám a podnikateľom, celej právnickej verejnosti štátnym orgánom a študentom vysokých škôl. Občiansky zákonník upravuje oblasť občianskeho práva hmotného – majetkové vzťahy fyzických a právnických osôb, majetkové vzťahy medzi týmito osobami a štátom, ako aj vzťahy vyplývajúce z práva na ochranu osôb, pokiaľ tieto občianskoprávne vzťahy neupravujú iné zákony. Právne vzťahy vznikajúce z výsledkov duševnej tvorivej činnosti upravujú osobitné zákony.
Na stiahnutie
19,50 €

Účetní závěrka podnikatelů za rok 2021


S koncem kalendářního roku 2021 nastává pro většinu účetních jednotek období, kdy dokončují nebo se připravují na sestavení účetní závěrky. Před sestavením účetní závěrky je nezbytné provést a zaúčtovat řadu transakcí, které jsou specifické právě pro tuto oblast. V publikaci ve vazbě na platnou legislativní úpravu a časté dotazy v oblasti účetní závěrky si připomeneme, na co si dávat pozor, co mít na paměti a co zkontrolovat v této závěrečné fázi vedení účetnictví podnikatelů ... Titul obsahuje: - Právní a věcný rámec účetní závěrky - Účetní zásady a principy - Vnitřní předpisy účetní jednotky - Rozsah a soustava vedení účetnictví a vykazování - Druhy účetních závěrek, účetní období - Příprava účetní závěrky - Účetní uzávěrka - Opravy účetních zápisů - Povinnosti spojené s účetní závěrkou - Otevírání účetních knih v novém účetním období - Vzory smluv Účetní předpisy, a tedy i pravidla pro sestavení účetní závěrky, se nijak nezměnily, významně se však změnila ekonomická situace mnoha společností a s ní i rizika, která je potřeba v rámci sestavení účetní závěrky posoudit a promítnout v účetnictví. Dopady pandemie COVID-19 z pohledu zpracování účetnictví uvádíme průběžně v textu a příkladech. Definice účetní závěrky je obsažená v § 18 odst. 1 zákona. V zákoně jsou uvedeny termíny sestavení účetní závěrky v běžných případech i v některých případech mimořádných. Zákon v § 20 dále doplňuje další kritéria, kdy musí být účetní závěrka ověřena auditorem, a v § 21 ukládá také povinnost pro auditované účetní jednotky vyhotovení výroční zprávy, její strukturu a obsah. Podstatné je vymezení způsobů zveřejňování účetní závěrky a výroční zprávy uvedené v § 21a. Dále zákon věnuje několik obecných ustanovení konsolidované účetní závěrce v § 22 až 23a.
Na stiahnutie
7,05 €

Daně a účetnictví bez chyb, pokut a penále 9 / 2022 - EET – dobrovolné využívání


Dary poskytnuté na vybrané zveřejněné účty lze prokázat i jiným způsobem, než vydaným potvrzením příjemce daru, a to výpisem z bankovního účtu popř. ústřižkem složenky a vytištěnou informací o příjemci daru a účelu daru. Více informací se dočtete v příspěvku Prokazování poskytnutí daru na účet Velvyslanectví Ukrajiny... • EET – dobrovolné využívání Účinnost zrušení EET se navrhuje k 1. lednu 2023, což by byl den, ke kterému by jinak došlo k obnovení povinnosti evidovat tržby všem poplatníkům bez ohledu na druh jejich činností, a je to také první den zdaňovacího období daně. Cílem nové právní úpravy je zrušení povinností obsažených v ZoET jako celku a tím i zrušení celé této veřejnoprávní regulace. Dle názoru navrhovatele budou zrušením povinnosti evidovat tržby podnikatelé zproštěni administrativní a finanční zátěže, kterou pro ně evidence tržeb znamená... • Prodej a darování automobilu z pohledu DPH Při prodeji automobilů platí základní obecná pravidla pro přiznávání daně z přidané hodnoty podle zákona o DPH, jaká platí pro přiznávání daně na výstupu při dodání zboží. Za dodání zboží za úplatu se považuje také za splnění stanovených podmínek poskytnutí automobilu bez úplaty. Specifický režim, z hlediska stanovení základu daně, platí pro prodej automobilů, pokud jsou plátcem daně, který je obchodníkem, jako použité zboží. Tento zvláštní režim musí členské státy uplatňovat podle pravidel vyplývajících ze směrnice o DPH. V článku textu jsou vysvětlena základní aktuálně platná pravidla pro uplatňování daně při prodeji i darování automobilů, včetně specifik, která platí pro prodej automobilů s využitím zvláštního režimu pro obchodníky s použitým zbožím… • Mzdové nároky zaměstnanců platební neschopnosti zaměstnavatele Zákon deklaruje právo zaměstnance na uspokojení splatných mzdových nároků nevyplacených mu jeho zaměstnavatelem, který je v platební neschopnosti Úřadem práce, a to v rozsahu a za podmínek stanovených tímto zákonem. Tento nárok nemůže uplatňovat zaměstnanec, který byl v rozhodném období zaměstnancem zaměstnavatele, který je v platební neschopnosti, a současně v tomto rozhodném období byl jeho statutárním orgánem nebo členem jeho statutárního orgánu a měl u tohoto zaměstnavatele nejméně poloviční majetkovou účast, protože takový zaměstnanec mohl mít podíl na tom, že se zaměstnavatel ocitl v platební neschopnosti, proto mu nelze přiznat deklarované právo...
Na stiahnutie
10,29 €

100 otázek a odpovědí Cestovní náhrady, Společnost s.r.o.


Obsah: - Cestovní náhrady - Stravné zaměstnanců - Automobil - Zisk - Ztráta - Vznik - Zánik - Převod podílu obchodní společnosti Cestovní náhrady – Novela ZDP zavedla další formu podpory stravování zaměstnanců, tzv. stravenkový paušál. Jaká pravidla platí při poskytování stravenek a stravenkového paušálu a při poskytování náhrad cestovních výdajů při pracovních cestách přinášíme formou praktických řešení. Společnost s.r.o. – Praktické rady týkající se využití zisku s.r.o. v dalším podnikání, řešení ztráty, vznik, zánik a převod obchodních podílů společnosti s.r.o. Titul obsahuje: 100 Otázek a odpovědí je odborná publikace, která přináší 6x ročně odpovědi a řešení z účetní, daňové, mzdové a personální praxe související s novelami zákonů. Každá publikace obsahuje otázky a odpovědi na 2 aktuální témata, které reagují v daném období na novelizované zákony. Cestovní náhrady Základní platná právní úprava poskytování náhrad cestovních výdajů při pracovních cestách zaměstnanců je obsažena v sedmé části zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce. Novela zákoníku práce zavedla další formu podpory stravování zaměstnanců, a to peněžitý příspěvek na stravování, tzv. stravenkový paušál. V roce 2021 tak mohou zaměstnavatelé poskytovat svým zaměstnancům daňově zvýhodněné stravování ve třech formách: - zajištění stravování ve vlastním stravovacím zařízení, - zajištění stravování prostřednictvím jiných subjektů (zahrnujeme sem i poskytování stravenek), - a poskytování peněžitého příspěvku na stravování. Společnost s.r.o. Společnost s ručením omezeným je společnost, za jejíž dluhy ručí společníci společně a nerozdílně do výše, v jaké nesplnili vkladové povinnosti podle stavu zapsané ho v obchodním rejstříku v době, kdy byli věřitelem vyzváni k plnění. Podíl společníka ve společnosti s ručením omezeným se určuje podle poměru jeho vkladu na tento podíl připadající k výši základního kapitálu, ledaže společenská smlouva určí jinak. Společenská smlouva může připustit vznik různých druhů podílů. Podíly, se kterými jsou spojena stejná práva a povinnosti, tvoří jeden druh. Podíl, se kterým nejsou spojena žádná zvláštní práva a povinnosti, je podíl základní. Určí-li tak společenská smlouva, může společník vlastnit více podílů, a to i různého druhu. Upraví-li společenská smlouva podíly, se kterými není spojeno hlasovací právo, není tím dotčeno ustanovení § 171 odst. 2. Ve společnosti musí být alespoň jeden podíl, se kterým je spojeno hlasovací právo. Věnujeme se problematice Společnosti s.r.o., kde najdete praktické rady týkající se využití zisku s.r.o. v dalším podnikání, řešení ztráty, vznik, zánik a převod obchodních podílů společnosti s.r.o.
Na stiahnutie
7,05 €

100 otázok a odpovedí - Paušálne výdavky, Účtovníctvo


Publikácia pokračuje v sérií otázok a odpovedí s témou paušálne výdavky a účtovníctvo. V obsahu nájdete prehľad, príklady a riešenia prípadov z praxe na uvedené témy. V prvej kapitole sa dozviete viac o evidencií paušálnych výdavkov a využívaní automobilu v podnikaní. Druhú kapitolu venujeme postupom účtovania v sústave JÚ a tiež postupom účtovania v sústave PÚ. Ponúkame aj niekoľko názorných ukážok účtovania pohľadávok a odpisov. Pre rok 2019 sú paušálne výdavky stanovené vo výške 60 % z úhrnnú príjmov z podnikania a z príjmov z inej samostatnej zárobkovej činnosti, najviac do výšky 20 000 eur. Ak si podnikateľ uplatní paušálne výdavky, v sumách výdavkov sú už zahrnuté všetky výdavky okrem zaplateného poistného a príspevkov, ktoré je podnikateľ povinný platiť do zdravotnej poisťovne a do Sociálnej poisťovne. 100 otázok a odpovedí - Paušálne výdavky, Účtovníctvo obsahuje: Paušálne výdavky za rok 2019 - Evidencia paušálnych výdavkov - Automobil v podnikaní Účtovníctvo jednoduché a podvojné - Jednoduché účtovníctvo - Podvojné účtovníctvo - Pohľadávky a odpisy Autori: Ing. Miroslava Brnová, Ing. Ján Mintál, Ing. Ivana Valterová, Ing. Anton Kolumbus, Ing. Jarmila Strählová, Ing. Ľudmila Novotná, Mgr. Mariana Matulková
Na stiahnutie
9,80 €

1000 riešení 7-8/2018


Príklady z praxe k uvedeným témam a prehľad zmien v novelách:Trestný zákon – novela zákona Agentúrne zamestnávanie ZDP, DPH, Odpisovanie hmotného majetku JÚ, PÚ, Nehnuteľnosti ZP, Mzdy a odvody, Cestovné náhrady a stravné Právo a podnikateľ, Pohľadávky Školstvo, Verejná správa, Verejný sektor Po novele Trestného zákona platnej k 1. 7. 2018 je nanovo prepracovaná skutková podstata trestného činu terorizmu, pričom boli zohľadnené problémy aplikačnej praxe vyplývajúce z konzultácií s orgánmi činnými v trestnom konaní, súdnej praxe, medzinárodných záväzkov Slovenskej republiky a názorov odbornej verejnosti. Východiskovou skutkovou podstatou je skutková podstata trestného činu teroristického útoku podľa § 419 Trestného zákona. Za obsahovo nadväzujúce skutkové podstaty na uvedenú východiskovú skutkovú podstatu sa považujú – skutková podstata upravujúca trestný čin niektorých foriem účasti na terorizme obsiahnutá v § 419b, skutková podstata upravujúca trestný čin financovania terorizmu obsiahnutá v § 419c a skutková podstata upravujúca trestný čin cestovania na účel terorizmu obsiahnutá v § 419d. V rámci skutkovej podstaty trestného činu terorizmu sa zavádza koncept spočívajúci v definovaní cieľa, ktorým je „poškodiť ústavné zriadenie alebo obranyschopnosť štátu, narušiť alebo zničiť základnú politickú, hospodársku alebo spoločenskú štruktúru štátu alebo medzinárodnej organizácie, závažným spôsobom zastrašiť obyvateľstvo alebo donútiť vládu alebo iný orgán verejnej moci alebo medzinárodnej organizácie, aby niečo konala, opomenula alebo strpela“ ako základného diferenciačného znaku medzi trestným činom terorizmu a ostatnými trestnými činmi.
Na stiahnutie
4,68 €

Aktualizace II/6 - Občanský soudní řád, Exekuční řád


Úplné znění zákonů po poslední novele: - Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád - Zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní - Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích - Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) - Zákon č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich činnosti (notářský řád) Z Programového prohlášení vlády České republiky plyne, že vláda zváží vhodnost a proveditelnost alternativ umožňujících zavedení principu jeden dlužník - jeden exekutor; programové prohlášení jako příklad zmiňuje koncentraci všech exekucí proti témuž povinnému u jednoho exekutora. Titul obsahuje úplná znění: - Zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád - Zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní - Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích - Zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád) - Zákon č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich činnosti (notářský řád) Občanský soudní řád V souvislosti s odkladem exekuce stanoví exekuční řád, že do vydání rozhodnutí o návrhu na odklad exekuce exekutor nečiní žádné úkony směřující k provedení exekuce, a že odloží-li exekutor nebo exekuční soud exekuci na návrh povinného podle § 266 odst. 1 o.s.ř., potom exekutor nebo exekuční soud uvede dobu, na kterou exekuci odkládá; po tuto dobu exekutor nečiní žádné úkony směřující k provedení exekuce. Občanský soudní řád dále upravuje postup při odkladu výkonu rozhodnutí srážkami ze mzdy a přikázáním pohledávky z účtu u peněžního ústavu. Občanský soudní řád upravuje taxativním výčtem jiné příjmy, na něž se při výkonu rozhodnutí vztahují ustanovení o výkonu rozhodnutí srážkami ze mzdy (a povinnému je ponechávána k disposici částka stanovená právními předpisy). Exekuční řád Náklady vzniklé soudním exekutorům, které souvisejí se změnou zahájení exekučního řízení, na informační systémy by podle odhadu mohly činit 3 - 5 000 Kč na 1 exekutorský úřad. Změna zapisování do rejstříku zahájených exekucí by si vyžádala náklady ve výši cca 20 - 30 000 Kč na 1 exekutorský úřad. Na věřitele, kteří jsou podnikateli, bude mít dopad zavedení nové paušální náhrady hotových výdajů soudního exekutora spojených s úkony při zahájení exekučního řízení a povinné zálohy na náklady exekuce, které budou platit. V rozsahu závislém na procentu vymahatelnosti pohledávek jim tyto náklady budou hrazeny ze strany povinných. Ve prospěch věřitelů by systém exekucí měl být odbřemeněn od exekucí bezvýsledných. Na podnikatele-povinné bude mít návrh vliv zejména v souvislosti s předpokládaným snížením nákladů exekuce.
Na stiahnutie
6,20 €

Aktualizácia III/6 2021


Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách. Zmeny v zákonoch sú prehľadne vyznačené. Základným cieľom novely zákona je zlepšenie postavenia prijímateľov sociálnych služieb, ktorým sa poskytuje pobytová forma sociálnej služby. Ide napríklad o osoby, ktoré majú ťažké zdravotné postihnutie alebo nepriaznivý zdravotný stav alebo osoby, ktoré dovŕšili dôchodkový vek (seniori). Zákon má posilniť ochranu základných ľudských práv týchto tzv. „zraniteľných osôb“. Titul obsahuje: 0 Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách
Na stiahnutie
3,90 €