! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Poradca s.r.o. strana 7 z 7

vydavateľstvo

s.r.o. - SPRIEVODCA bez chýb, pokút a penále


Cieľom publikácie je komplexné a prehľadné spracovanie problematiky spoločnosti s ručením obmedzeným od jej založenia, vzniku až po možnosti zrušenia. V 300 stranách autorského textu sa podrobne venujeme právam a povinnostiam spoločníkov ako aj konateľov po právnej stránke, ale aj z pohľadu účtovného, zdaňovania príjmov, odvodových povinností ako napr. z pohľadu cestovných náhrad. Z daňovo-účtovného aspektu je v publikácii riešená aj problematika rozdelenia zisku, resp. úhrady straty v spoločnosti s ručením obmedzeným. Publikácia renomovaného autora z praxe je obohatená o platnú judikatúru z oblasti právnej praxe spoločnosti s r.o. a z dôvodu komplexnosti je doplnená aj o vzory najčastejšie sa vyskytujúcich zmlúv a právnych podaní v „živote“ spoločnosti s ručením obmedzeným. Svojou komplexnosťou osloví nielen podnikateľov, konateľov a spoločníkov s.r.o. ale aj širokú verejnosť. s.r.o. – SPRIEVODCA bez chýb, pokút a penále obsahuje tieto hlavné kapitoly : - Založenie a vznik s.r.o. - Spoločník s.r.o. – práva a povinnosti - Konateľ s.r.o. – práva a povinnosti - Konateľ a spoločník z pohľadu ZDP, odvodov a cestovných náhrad - Rozdelenie zisku a úhrada straty v s.r.o. - Zrušenie a zánik s.r.o. Spoločnosť s ručením obmedzeným je jednou z najrozšírenejších právnych foriem podnikateľskej aktivity, najmä v oblasti malého a stredného podnikania. V súčasnej dobe je spoločnosť s ručením obmedzeným upravená v § § 105 až 153 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov. Okrem toho platia pre túto spoločnosť, rovnako ako pre ostatné formy obchodných spoločností, ustanovenia § § 56 až 75a Obchodného zákonníka (všeobecné ustanovenia o obchodných spoločnostiach). Spoločnosť s ručením obmedzeným sa zaraďuje medzi kapitálové spoločnosti, keďže základnou povinnosťou spoločníkov nie je osobná účasť na podnikaní spoločnosti, ale povinnosť vniesť určitý kapitál (peňažný alebo nepeňažný), pričom veritelia môžu uspokojiť svoju pohľadávku zásadne len z majetku spoločnosti a spoločníci sú postihnuteľní len v obmedzenom rozsahu. Podnikanie vo forme spoločnosti s ručením obmedzeným je vhodné vzhľadom na určité osobné rysy najmä tam, kde počet spoločníkov má byť obmedzený a relatívne uzavretý. Výhoda spoločnosti s ručením obmedzeným oproti iným formám obchodných spoločností je v tom, že umožňuje spojiť výhody osobných spoločností (verejná obchodná spoločnosť a komanditná spoločnosť) so spoločnosťou čisto kapitálovou (akciová spoločnosť). Spoločnosť s ručením obmedzeným má spoločné s akciovou spoločnosťou to, že obidve povinne vytvárajú základné imanie. Spoločníci nie sú priamo zo zákona povinní k osobnej účasti na podnikaní, avšak u spoločnosti s ručením obmedzeným možno osobnú účasť na podnikaní dohodnúť v spoločenskej zmluve. Je možné, že spoločníci vnesú iba vklady (zabezpečia kapitál) a vlastné podnikanie bude organizovať najatý manažment, alebo budú spoločníci okrem vkladov aj osobne angažovaní v obchodných záležitostiach spoločnosti alebo časť spoločníkov sa okrem vnesenia vkladu bude osobne podieľať aj na podnikaní a druhá časť vnesie iba vklady. Spoločné pre obidve spoločnosti je aj to, že majú zákonom neobmedzený predmet činnosti (osobné spoločnosti môžu byť založené len za účelom podnikania). Spoločnosť s ručením obmedzeným je tiež menej formalizovaná než akciová spoločnosť a kapitálové toky v nej sú prehľadnejšie.
Na stiahnutie
14,50 €

Trestné právo, Policajný zbor


Trestné právo je jedno z odvetvia verejného práva, ktoré poskytuje ochranu spoločenským záujmom uvedeným v Trestnom zákone pred protiprávnymi konaniami tým, že určuje, čo je trestným činom, vymedzuje podmienky a predpoklady trestnej zodpovednosti, ustanovuje tresty a ochranné opatrenia a vedie subjekty k plneniu zákonných povinností a zachovaniu pravidiel spolužitia. V trestnom práve rozlišujeme trestné právo hmotné, ktoré určuje, ktoré konanie je trestné a aké opatrenia možno použiť voči páchateľom trestných činov, a trestné právo procesné, ktoré upravuje postup orgánov činných v trestnom konaní pri zisťovaní a prejednávaní trestných činov a pri výkone rozhodnutí, ako aj práva a povinnosti osôb zúčastňujúcich sa v trestnom konaní. Hlavným prameňom trestného práva je Trestný zákon č. 300/2005 Z. z. a Trestný poriadok č. 301/2005 Z. z., ale i ďalšie súvisiace právne predpisy, ktoré sú obsahom tejto publikácie. Všetky novely a zmeny sú zapracované v zákonoch k právnemu stavu 1. 1. 2022. Publikácia Trestné právo a policajný zbor obsahuje Trestný zákon, Trestný poriadok a súvisiace predpisy z trestného práva a správneho práva v úplnom znení po novelách pre rok 2022. Nájdete tu najdôležitejšie právne predpisy z oblasti trestného a správneho práva. V zákonoch sú zapracované všetky novely do konca roka 2021, z ktorých najdôležitejšie sú: Zákon č. 236/2021, ktorým sa novelizoval Trestný zákon s účinnosťou od 1. 7. 2021 Zákon č. 357/2021, ktorým sa novelizoval Trestný zákon s účinnosťou od 1. 1. 2022 Zákon č. 308/2021, ktorým sa novelizoval Trestný poriadok s účinnosťou od 15. 8. 2021 Zákon č. 432/2021, ktorým sa novelizoval Trestný poriadok s účinnosťou od 1. 12. 2021 (nový Disciplinárny súdny poriadok) Publikácia je určená nielen pre právnikov, advokátov, prokurátorov, ale aj pre príslušníkov policajného zboru a študentov vysokých škôl. Ide o praktickú pomôcku najmä na súdnych pojednávaniach a riešení právnych prípadov a sporov. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele s účinnosťou k 1. 2. 2022 1. TRESTNÉ PRÁVO: ZÁKON č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon ZÁKON č. 301/2005 Z. z. Trestný poriadok ZÁKON č. 330/2007 Z. z. o registri trestov ZÁKON č. 91/2016 Z. z. o trestnej zodpovednosti právnických osôb ZÁKON č. 274/2017 Z. z. o obetiach trestných činov ZÁKON č. 256/1998 Z. z. o ochrane svedka ZÁKON č. 54/2019 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti ZÁKON č. 236/2017 Z. z. o európskom vyšetrovacom príkaze v trestných veciach ZÁKON č. 312/2020 Z. z. o výkone rozhodnutia o zaistení majetku a správe zaisteného majetku ZÁKON č. 650/2005 Z. z. o vykonaní príkazu na zaistenie majetku alebo dôkazov v Európskej únii VYHLÁŠKA č. 618/2005 Z. z. o tvorbe spisu orgánmi činnými v trestnom konaní a súdmi VYHLÁŠKA č. 619/2005 Z. z. o podmienkach a postupe prokurátora pri konaní o dohode o uznaní viny a prijatí trestu VYHLÁŠKA č. 192/2017 Z. z. o rozsahu vykonávania rozhodnutí, opatrení a úkonov trestného konania vo vyšetrovaní alebo skrátenom vyšetrovaní ZÁKON č. 231/2019 Z. z. o výkone detencie 2. SPRÁVNE PRÁVO: ZÁKON č. 372/1990 Zb. o priestupkoch ZÁKON č. 171/1993 Z. z. o Policajnom zbore
Na stiahnutie
9,20 €

100 otázek a odpovědí


Optimalizace daně Úspěšně lze využít tzv. daňovou optimalizaci, spočívají v takovém postupu poplatníka, kdy při využití všech zákonných možností obsažených v zákonu o daních z příjmů je dosaženo odvedení co nejnižší daně z příjmů. Daňovou optimalizací se zabýváme v průběhu zdaňovacího období, ale především v závěru zdaňovacího období v souvislosti s přípravou daňového přiznání k dani z příjmů. Kromě snahy zaplatit optimální, resp. co nejnižší, daň z příjmů je zásadní snahou rovněž zvolit takový postup, aby poplatník daně z příjmů fyzických osob plně využil všech nezdanitelných částí základu daně a všech odpočtů od základu daně. Je nutno si uvědomit, že neuplatněné nezdanitelné části základu daně (dary, úroky z úvěru ze stavebního spoření a z hypotečních úvěrů, odpočet příspěvků na penzijní připojištění a na doplňkové penzijní spoření a odpočet příspěvků na soukromé životní pojištění) a neuplatněné slevy na dani (základní sleva na poplatníka, sleva na manželku, sleva na invaliditu, sleva na studenta, sleva za umístění dítěte) propadají, pokud nejsou uplatněny v příslušném zdaňovacím období. ZDP – novela Novela zákona o daních z příjmů pro rok 2021 přinesla zrušení superhrubé mzdy, zavedla progresivní zdanění fyzických osob a zrušila daňové odpisy nehmotného majetku. Zavedla taky dvě daňová pásma, první sazba daně ve výši 15 % by měla být uplatněna na příjmy do 48násobku průměrné mzdy a druhá sazba ve výši 23 % na příjmy převyšující tento limit. Změn se dotkla i základní daňová sleva na poplatníka, nově by měla vždy odpovídat průměrné mzdě platné za předminulý kalendářní rok. Základní sleva pro rok 2021 činí 27 840 Kč a za rok 2022 bude ve výší 30 840 Kč. Počínaje rokem 2021 mohou poplatníci při splnění zákonných podmínek použít tzv. paušální daň, která měsíčně činí 5 469 Kč. Od základu daně lze nově odečíst daňovou ztrátu i ve 2 zdaňovacích obdobích bezprostředně předcházejících zdaňovacímu období, za které se ztráta stanoví, a to do výše nepřesahující 30 000 000 Kč.
Na stiahnutie
6,53 €

Poradce č. 9 / 2022 - Zákon o obcích (s komentářem)


Přinášíme novelizovaný Zákony o obcích s komentářem v úplném znění. Zákonem o obcích se řídí všechny obce v ČR. Zákon obsahuje úpravu základních pojmů týkajících se obce, práv a povinností obce v samostatné i přenesené působnosti, vymezuje orgány, které v obci působí. V zákoně je také zakotvena možnost zastupitelstva obce vydávat obecně závazné vyhlášky a možnost rady obce vydávat nařízení. Titul obsahuje: Měsíčník přináší novelizované zákony s komentářem. Přináší také rady z oblasti účetnictví, daní, personalistiky, pracovního práva, ekonomiky a řízení. - Zákon o obcích s komentářem - Vyhláška č. 8/2021 Sb., o Katalogu odpadů a posuzování vlastností odpadů – úplné znění vyhlášky Zákon o obcích s komentářem Obec je veřejnoprávní korporace, má statut právnické osoby, která má vlastní majetek, vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost vyplývající z těchto právních vztahů. Obec je tvořena třemi základními pilíři, a to: územím, na kterém je samospráva vykonávána; občany podřazenými územnímu samosprávnému celku, samosprávou – existencí územního samosprávného celku jako právnické osoby veřejného práva se soustavou samosprávných orgánů. Zákon o obcích je základním předpisem, kterým se řídí veškeré procesy v obci. Vyhláška o Katalogu odpadů a posuzování vlastností odpadů Vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropské unie a upravuje: Katalog odpadů, postup pro zařazování odpadu podle Katalogu odpadů, obsah školení pro hodnocení nebezpečných vlastností odpadu, obsahové náležitosti zadání hodnocení nebezpečných vlastností odpadu, metody a postup hodnocení nebezpečných vlastností odpadu, doplňující limitní hodnoty a kritéria pro nebezpečné vlastnosti odpadu HP 9, HP 14 a HP 15, podrobnosti provádění vzorkování odpadů; způsob provádění laboratorních zkoušek, analýz a ekotoxikologických a mikrobiologických testů odpadů a dalších zkoušek odpadů, obsahové náležitosti osvědčení, sdělení a dokumentační zprávy.
Na stiahnutie
8,23 €

Aktualizácia I/3 - Zákon o finančnej správe


Titul obsahuje úplné znenia daňových a účtovných zákonov po ostatnej novele. Novelou zákona č. 199/2004 Z. z. Colný zákon sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, ktorými sa implementujú niektoré ustanovenia nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/1672 z 23. októbra 2018 o kontrolách peňažných prostriedkov v hotovosti, ktoré vstupujú do Únie alebo opúšťajú Úniu... Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatnej novele: • Zákon č. 35/2019 Z. z. o finančnej správe • Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty • Zákon č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov • Zákon č. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov • Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja V novele zákona sa realizujú zmeny týkajúce sa oprávnení colných orgánov pri kontrole plnenia povinností pri preprave peňažných prostriedkov v hotovosti. Upravujú sa podrobnosti dočasného zadržania peňažných prostriedkov v hotovosti a určovania ich hodnoty. Návrh zákona v nadväznosti na nariadenie EP a Rady (EÚ) 2019/1020 ustanovuje, že príslušným colným orgánom na kontrolu a prípadné pozastavenie prepustenia dovážaného výrobku do colného režimu voľný obeh je colný úrad. Zároveň novela zákona ustanovuje, že colný úrad dovážaný výrobok zničí vtedy, ak tak nariadi orgán dozoru, dohľadu a kontroly. Upravujú sa niektoré ustanovenia Colného zákona a zákona o finančnej správe na základe poznatkov z aplikačnej praxe. • Zákon č. 35/2019 Z. z. o finančnej správe Novela zákona na jednej strane ustanovuje, že prehliadku osoby je ozbrojený príslušník finančnej správy oprávnený vykonať aj vtedy, ak ide o kontrolu plnenia povinností podľa nariadenia EP a Rady (EÚ) 2018/1672 pri preprave peňažných prostriedkov v hotovosti, resp. kontrolu na účely plnenia povinností podľa predmetného nariadenia. Na druhej strane sa vypustenie textu v § 45 ods. 1 zákona o finančnej správe navrhuje z dôvodu, že overovanie, či podozrivá osoba nemá u seba zbraň, sa nevykonáva v rozsahu a spôsobom, ako je to ustanovené v § 40 ods. 1 zákona o finančnej správe. Ak by takéto overovanie mala robiť osoba rovnakého pohlavia, výrazne by sa skomplikovalo vykonávanie služobného zákroku a znemožnila by sa jeho operatívnosť a efektívnosť...
Na stiahnutie
6,00 €

Daňový poriadok (s komentárom 2022)


Daňový poriadok upravuje správu daní, práva a povinnosti daňových subjektov a iných osôb, ktoré im vznikajú v súvislosti so správou daní. Od roku 2022 prináša Daňový poriadok viacero zmien, a to napríklad povinnosť oznamovania bankových účtov, či zmeny týkajúce sa index daňovej spoľahlivosti. Všetky novinky sa dočítate v odbornej publikácii aj s komentárom. Procesné hľadisko správy daní upravuje zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) v znení neskorších predpisov. Niektoré činnosti súvisiace so správou daní sú upravené v konkrétnych daňových zákonoch. Autor: Ing. Daniela Ivanáková Titul obsahuje príspevky: Daňový poriadok s komentárom Primárnym cieľom ostatnej novely daňového poriadku bolo vytvorenie nových efektívnych nástrojov v boji proti daňovým podvodom a motivácia daňových subjektov k dobrovoľnému plneniu svojich daňových povinností. Zmenou prešlo hodnotenie daňových subjektov, tzv. index daňovej spoľahlivosti. Daňové subjekty, ktoré zodpovedne pristupujú k svojim daňovým povinnostiam (napr. včasné podávanie daňových priznaní a platenie dane), budú odmeňované benefitmi. Naopak tí podnikatelia, ktorí nie sú hodnotení ako spoľahliví, budú motivovaní k zodpovednejšiemu prístupu. V neposlednom rade na skvalitnenie výberu daní a očistenie podnikateľského prostredia prispeje aj vylúčenie daňovo nespoľahlivých osôb. Zámerom je, aby mal správca dane, na základe zákonom ustanovených dôvodov, možnosť rozhodnúť o vylúčení osoby, ktorá je štatutárom spoločnosti, ktorá si však riadne neplní svoje povinnosti. Týmto rozhodnutím bude fyzická osoba vylúčená z možnosti byť najmä štatutárom alebo členom štatutárneho orgánu, členom dozorného orgánu, alebo prokuristom vo všetkých obchodných spoločnostiach a družstvách. Nosným opatrením zákona je zavedenie povinnosti pre nových aj existujúcich platiteľov dane oznamovať Finančnému riaditeľstvu Slovenskej republiky (FR SR) čísla všetkých vlastných bankových účtov, ktoré používajú na vykonávanie ekonomickej činnosti, ktorá je predmetom DPH. S uvedeným opatrením súvisí zverejňovanie a aktualizácia zoznamu týchto bankových účtov platiteľov dane na webovom sídle FR SR. Táto zmena teda prispeje k zlepšeniu podnikateľského prostredia, keďže sa pravidelným aktualizovaním zoznamu vlastných bankových účtov platiteľov dane umožní lepšie preverenie obchodného partnera a zefektívni sa práca správcu dane pri vyplácaní nadmerných odpočtov dane z pridanej hodnoty. Priamy vplyv na zlepšenie výberu DPH sa predpokladá aj od zavedenia novej skutočnosti pre uplatnenie inštitútu ručenia za daň, ktorou je platba na bankový účet dodávateľa, ktorý v deň uskutočnenia platby nebol zverejnený na webovom sídle FR SR. Elimináciu rizika, ktoré so sebou prináša uplatnenie inštitútu ručenia za daň, umožňuje nový osobitný spôsob úhrady dane, ktorý umožní odberateľovi zaplatiť dodávateľovi len základ dane a samotnú daň odviesť priamo na osobný účet dodávateľa.
Na stiahnutie
18,00 €

Podvojné účtovníctvo - zákony s komentárom


Podvojné účtovníctvo dostalo svoj názov podľa spôsobu účtovania. Každá operácia musí byť zaúčtovaná minimálne na 2 účtoch, pretože vždy operácia prebehne medzi dvoma stranami. Kto je povinný účtovať v podvojnom účtovníctve a aké zmeny nastali v roku 2022? Všetky dôležité informácie a postupy účtovania v podvojnom účtovníctve sa dočítate v novej publikácii. Autor: Ing. Ľudmila Novotná Obsah: Zákon o účtovníctve s komentárom Postupy účtovania v podvojnom účtovníctve s komentárom V sústave podvojného účtovníctva majú povinnosť účtovať všetci podnikatelia, ktorí sú zapísaní v obchodnom registri, a dobrovoľne môžu účtovať v sústave podvojného účtovníctva všetci ostatní podnikatelia. Do obchodného registra sa povinne zapisujú všetky obchodné spoločnosti (spoločnosť s ručením obmedzeným, akciová spoločnosť, komanditná spoločnosť, verejná obchodná spoločnosť) a družstvá. Všetky obchodné spoločnosti a družstvá preto musia povinne účtovať v sústave podvojného účtovníctva. Na akých princípoch funguje podvojné účtovníctvo? Aké účtovné knihy sa používajú? Na čo všetko účty podvojného účtovníctva slúžia? Odpovede prináša komentár k podvojnému účtovníctvu.
Na stiahnutie
17,00 €

Poradca č. 4-5 / 2022 - Zákon o verejnom obstarávaní s komentárom


Prinášame Vám Zákon o verejnom obstarávaní s komentárom po novelách. Na účely zrýchlenia procesu verejného obstarávania sa po novom zavádza úprava procesných ustanovení revíznych postupov, vrátane konania o preskúmaní úkonov pred podpisom zmluvy na základe námietok. Cieľom je skrátenie konania so zachovaním potrebnej úrovne ochrany práv dotknutých subjektov vrátane možnosti súdnej ochrany. Titul obsahuje úplné znenie zákona po ostatnej novele s komentárom: Legislatíva Zákon o verejnom obstarávaní ]Medzi najvýznamnejšie zmeny zákona o verejnom obstarávaní, ktorými sa sleduje naplnenie vyššie uvedených cieľov patrí v oblasti zjednodušenia postupov úprava niektorých existujúcich pravidiel, ktoré majú charakter národného goldplatingu, úprava finančných limitov pre zákazku, koncesiu a súťaž návrhov, so zachovaním úpravy finančných limitov pre podlimitné zákazky, zákazky s nízkou hodnotou a finančného limitu na uplatňovanie zákona priamo v zákone, zriadenie centrálnej obstarávacej organizácie pre štátne orgány, používané elektronické prostriedky budú musieť podporovať aj podávanie žiadostí o nápravu a námietky (jedno prostredie pre všetky úkony), flexibilnejšia úprava vylúčenia v prípade podozrení na existenciu dohôd obmedzujúcich súťaž, umožní sa v žiadosti o účasť a v ponuke predkladať aj elektronické kópie (skeny) a nielen elektronické originály, umožní sa uzatvárať zmluvu s ďalším uchádzačom v poradí, ak predošlý neposkytol súčinnosť, a to bez obmedzenia na prvých troch, ako je tomu dnes, zavedenie zjednodušeného režimu obstarávania zákaziek na sociálne a iné služby podľa prílohy č. 1 k zákonu, zjednotia a zjednodušia sa informačné povinnosti v podlimitných zákazkách a zákazkách s nízkou hodnotou, postihovanie špekulatívnych postupov hospodárskych subjektov pri využívaní námietok, podpora a zavedenie nástrojov na automatizáciu procesu zadávania zákaziek v podlimitných zákazkách a zákazkách s nízkou hodnotou a realizácia podlimitných zákaziek prostredníctvom jednotnej elektronickej platformy, ktorá bude upravená nielen na verejné obstarávanie bežne dostupných tovarov a služieb, ale aj na verejné obstarávanie tovarov, služieb a stavebných prác, ktoré nie sú bežne dostupné na trhu a na používanie iných kritérií než je cena, ďalej v oblasti skrátenia procesu rozšírenie katalógu postupov verejného obstarávania, pri ktorých bude obmedzené využitie revíznych prostriedkov (so zachovaním možnosti kontroly zo strany ÚVO), úpravy revíznych postupov a dohľadu nad verejným obstarávaním, cieľom ktorých je skrátenie dĺžky procesu verejného obstarávania, posilnenie koncentrácie v konaní o námietkach, v špecifických prípadoch osobitné odklony procesnej úpravy konania o preskúmanie úkonov kontrolovaného, mierne skrátenie lehôt a koncentrácia úkonov v podlimitných zákazkách a nakoniec v oblasti zvýšenia transparentnosti jednotná a verejne dostupná elektronická platforma na celý proces verejného obstarávania pre všetky podlimitné zákazky a zákazky s nízkou hodnotu (ak sa budú obstarávať oslovením viacerých záujemcov), zverejňovanie úmyslu zadať zákazku s nízkou hodnotou na jednotnej elektronickej platforme, pričom ak bude na predloženie ponuky vyzvaných viac hospodárskych subjektov, bude takýto postup prebiehať cez jednotnú elektronickú platformu, úprava smerujúca k zvý
Na stiahnutie
13,00 €

Aktualizácia II/8 / 2022 - Spravovací a kancelársky poriadok pre súdy


Vyhláška s cieľom podporiť spravodlivý súdny proces vykonaný v primeranej lehote a zjednotiť postup súdov pri vybavovaní súdnej agendy a agendy správy súdu upravuje základné pravidlá a zásady vnútornej organizácie súdu a jednotlivých organizačných útvarov súdu vrátane organizácie práce, úloh zamestnancov súdu pri výkone súdnictva a pri správe súdu, náhradu nevyhnutných výdavkov osobám, ktoré sa zúčastňujú na konaní, niektoré postupy súdov pri vybavovaní občianskoprávnych vecí a trestnoprávnych vecí vrátane výkonu niektorých rozhodnutí v týchto konaniach, postup notára v konaní o dedičstve, v konaní o umorenie listiny a pri vykonávaní úkonov v konaniach vo veciach notárskych úschov, výkon administratívnych a kancelárskych prác na súde pri výkone súdnictva a správe súdu. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách 1. Vyhláška č. 543/2005 Z. z. o Spravovacom a kancelárskom poriadku pre okresné súdy, krajské súdy, Špecializovaný trestný súd a vojenské súdy – po novele vyhláškou č. 305/2022 Z. z. (druhá novela) 2. Zriadenie správnych súdov a reforma súdnej mapy – nová právna úprava Ak je v trestnoprávnej agende rozvrh práce okresného súdu založený na obvodovom systéme, rozvrh služieb sa môže osobitne určiť pre ktorýchkoľvek sudcov vykonávajúcich funkciu sudcu na pracovisku pre obvod pracoviska a osobitne pre ktorýchkoľvek sudcov vykonávajúcich funkciu sudcu v sídle súdu pre zvyšok obvodu súdu; ak sa rozvrh služieb takto neurčí, do rozvrhu služieb okresného súdu možno zaradiť ktoréhokoľvek sudcu a bez ohľadu na to, kde vykonáva funkciu sudcu. Súd, ktorý rozhodol o uložení ochranného dohľadu, zašle rovnopis takéhoto rozhodnutia súdu ústavu na výkon trestu odňatia slobody, v ktorom odsúdený bude vykonávať trest odňatia slobody. Spolu s rozhodnutím zašle ústavu na výkon trestu odňatia slobody aj nariadenie výkonu ochranného dohľadu na účel jeho následného zaslania súdu, ktorý po prepustení odsúdeného z výkonu trestu odňatia slobody bude ochranný dohľad vykonávať. Súd, ktorý ochranný dohľad vykonáva, oznámi začatie výkonu ochranného dohľadu súdu, ktorý nariadil výkon ochranného dohľadu. Súd, ktorý rozhodne o odložení alebo prerušení výkonu trestu odňatia slobody na čas dlhší ako tri mesiace a zároveň rozhodne, že sa má s výkonom ochranného dohľadu začať pred nástupom do výkonu trestu odňatia slobody, zašle rovnopis takéhoto rozhodnutia súdu, v ktorého obvode má odsúdený pobyt. Ak súd preruší výkon ochranného dohľadu z dôvodu výkonu väzby, výkonu trestu odňatia slobody alebo ochranného liečenia uskutočňovaného v liečebnom ústave, oznámi to súdu, ktorý výkon ochranného dohľadu vykonáva. Rovnako postupuje súd aj vtedy, ak dôvody prerušenia ochranného dohľadu zaniknú. Ak dôjde k upusteniu od výkonu ochranného dohľadu, súd, ktorý takéto rozhodnutie vydal, nariadi, aby sa od ochranného dohľadu upustilo, a uvedené skutočnosti oznámi probačnému a mediačnému úradníkovi, ktorý výkon ochranného dohľadu kontroluje. Probačný a mediačný úradník vypracuje správu o priebehu ochranného dohľadu vždy, ak o to požiada predseda senátu alebo prokurátor alebo ak dôjde k upusteniu, prepusteniu alebo zániku ochranného dohľadu do 30 dní odo dňa, ktorý je rozhodujúci pre tento postup.
Na stiahnutie
3,90 €

Aktualizácia II/3 - Trestný zákon a Trestný poriadok


Nový zákon o registri trestov upravuje okruh subjektov, ktoré môžu žiadať o odpis registra trestov, zužuje okruh právnych predpisov, v zmysle ktorých sa vyžaduje odpis registra trestov, nakoľko pre účely konkrétneho osobitného predpisu postačuje výpis z registra trestov, výpis z registra trestov pre prácu s deťmi a mládežou podľa osobitného predpisu alebo špecializovaný výpis z registra trestov. Zjednotením výpočtu trestných činov sa zohľadňujú podmienky bezúhonnosti pre vybrané úseky verejnej správy, čo znamená, že určitá skupina trestných činov je pre konkrétny právny vzťah vymedzená dostatočne a presne. Výsledkom je jednoduchší a prehľadnejší postup pri posudzovaní splnenia podmienok bezúhonnosti, a to nielen pre správne orgány, ale aj pre účastníkov správneho alebo obdobného konania. Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 300/2005 Z. z. Trestný zákon – po novele zákonom č. 117/2023 Z. z. (prvá novela) Zákon č. 301/2005 Z. z. Trestný poriadok – po novele zákonom č. 111/2023 Z. z. (druhá novela) a po novele zákonom č. 192/2023 Z. z. (tretia novela) Zákon č. 192/2023 Z. z. o registri trestov – nový zákon Zákon č. 54/2018 Z. z. o ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti – po novele zákonom č. 189/2023 Z. z. (prvá novela) UPOZORNENIE NA ZMENU! Zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) – po novele zákonom č. 146/2023 Z. z. (druhá novela) a po novele zákonom č. 205/2023 Z. z. (tretia novela) Zákon č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok – po novele zákonom č. 201/2023 Z. z. (prvá novela) Zákon č. 71/1992 Zb. o súdnych poplatkoch a poplatku za výpis z registra trestov– po novele zákonom č. 192/2023 Z. z. (prvá novela) a po novele zákona č. 201/2023 Z. z. (druhá novela) Zákon č. 372/1990 Zb. o priestupkoch – po novele zákonom č. 183/2023 Z. z. (prvá novela) Do Trestného poriadku sa zavádza povinnosť orgánov činných v trestnom konaní odobrať daktyloskopické odtlačky prstov osobám, ktoré sú štátnymi príslušníkmi tretích krajín, prípadne osobám s dvojakým občianstvom, voči ktorým bolo vznesené obvinenie, pre účely ich identifikácie. Identifikátor odtlačkov prstov bude uložený v Kriminalistickom a expertíznom ústave Policajného zboru, pričom v prípade zastavenia trestného konania bude vymazaný a odstránený z databázy. Zmyslom ustanovenia rámcového rozhodnutia je poskytnúť možnosť ústredným orgánom registrov trestov na zabezpečenie informácií, v prípade pochybností o ich zápise cez systém ECRIS. Zohľadňovanie odsúdení súdmi členských štátov Európskej únie je postup, ktorý vykonávajú všetky justičné orgány v konkrétnom trestnom konaní. Základnými, rozhodujúcimi údajmi sú informácie získané cez systém ECRIS. V prípade potreby zadováženia samotného rozsudku (napr. v prípade postupu podľa § 47 ods. 2 Trestného zákona ide o povinnosť) je teda potrebné postupovať štandardnými nástrojmi justičnej spolupráce, ktorým je v danom prípade Európsky vyšetrovací príkaz.
Na stiahnutie
5,70 €

100 otázok a odpovedí - Daň z príjmov FO a PO


Publikácia je praktickou pomôckou, ktorá obsahuje otázky a riešenia z praxe k aktuálnym informáciám k dani z príjmov fyzických osôb a právnických osôb, odpovede k vybraným ustanoveniam zákona - daň z príjmov fyzickej a právnickej osoby, závislá činnosť, základ dane, informácie k medzinárodnému zdaňovaniu, informácie k podávaniu daňových priznaní či k elektronickému podávaniu daňových priznaní. Okrem iného čitateľ nájde odpovede na možnosti odpisovania ku koncu roka alebo uplatňovania daňových a nedaňových výdavkov, čím v konečnom dôsledku dochádza k znižovaniu základu dane. Publikácia 1000 otázok a odpovedí - Daň z príjmov FO a PO obsahuje príklady z praxe k Zákonu o dani z príjmov: - Základ dane z príjmov - Daň zo závislej činnosti - Daň z príjmov FO - Daň z príjmov PO - Daňové výdavky - Odpisy - Daňové priznania FO a PO
Na stiahnutie
7,90 €