Julie Caplinová: Pekáreň v Brooklyne

Julie Caplinová sa na slovenskej knižnej scéne objavuje už s druhou knihou vo voľnom pokračovaní série Romantické úteky. Tentokrát vstúpime do voňavej pekárne, kde už na nás čaká kávička, chutné koláčiky a príbeh plný lásky.

Príbeh sa sústreďuje na mladú gastronovinárku Sophie žijúcu v Anglicku. Práve ona dostáva ponuku, ktorá sa neodmieta. Práca na pol roka v istej americkej firme znie ako dokonalý sen, čo poviete? Ona ju však odmietne. Doma je jej skvelo. Má priateľa, super kamarátov a už je čas na usadenie sa, prečo by teda mala vymýšľať a odchádzať preč? V zlomku okamihu svoj doterajší život prehodnotí a pracovná ponuka znamená pre ňu záchranu. Ako topiaci sa slamky chytá, tak aj ona ide zmeniť svoj život v novej krajine.

Mestská časť New Yorku, Brooklyn.

Pekáreň v Brooklyne je miestom, kde sa stretávajú všetci okoloidúci. Panuje tu príjemná atmosféra, ľudia nie sú uponáhľaní a radi si nájdu chvíľku so svojimi priateľmi pri príjemnom nápoji a sladkej dobrote. Sophie nemôže uveriť aké je to tu nádherné. Osud jej do cesty zavial nových kamarátov. Medzi nich patrí jej domáca alias pekárka Bella, Bellini dodávatelia a jej bratranec Todd. Práve on je aj jej novým kolegom v práci. Veľmi príťažlivý chlap, na ktorom nechá každá žena oči, výnimkou nie je ani naša Sophie, ktorá sa to snaží potlačiť a sústrediť sa pracovné povinnosti.

Sophie, alebo Angličanka ako ju volá Todd, sa hneď zamiluje do práce. Degustovanie jedál je dôležitá vec a nikto to nevie lepšie ako ona. Brooklyn jej ponúka nové príležitosti, nové ochutnávky, nové zážitky. Zo začiatku je z nej introvertka. Má strach túlať sa po veľkom a hlavne neznámom meste sama, rozhodne sa však pomáhať Belle, ktorá si toho teraz zobrala na plecia viac ako dosť. Spoločne začnú vypekať, zdobiť, či obsluhovať pri pulte. Niektoré dni ju aj Todd rád vezme na prechádzku mestom. Začnú sa zbližovať, no nemá to perspektívu. Todd nie je chlap na vzťahy a už dupľom nie na usadenie sa. Je to s ním ťažké miestami až nemožné. Vyvinie sa nejako tento sladký príbeh? Nuž, to sa dozviete, len keď otvoríte knihu. Verím, že sa do nej v krátkosti začítate a zamilujete, tak ako ja.

Tento príbeh vo mne vyvolal toľko všelijakých pocitov. Bola som z neho unesená, príjemne prekvapená a rozhodne som si pri knihe oddýchla. Ách, ako rada by som si aj ja zašla do takejto príjemnej pekárni, teraz by sme asi všetci niekam radi vypadli a začlenili sa medzi ľudí.

Pod sluncem Turína

Kristína je Slovenka. Po letech strávených v Bruselu následuje manžela spolu s jejich dvěma syny za prací do Turína, kde se chtejí usadit. Tam potká Olgu, jižanku z Otranta, se kterou se spřátelí. Ukáže se však, že setkávání jejich rodin má ničivé následky pro všechny.
Predpredaj
14,81 € 16,45 €

Nočné zápisky

Spisovateľ na sklonku života, večer pred spaním hľadí na knižné police, vyberá knihy, zaznamenáva svoje dojmy, kladie si otázky, vynárajú sa mu zabudnuté udalosti dlhého života. Komentuje udalosti doma i vo svete. Kniha v 26 kapitolách odhaľuje vnútorný vývoj autora. Skúma tajomstvá románu, načrtáva profily prozaikov ako Proust, Joyce, Faulkner, Greene. V časoch marx-leninského útlaku študuje kresťanských filozofov (Augustín, Pascal, Marcel, Mounier), v debatách sa vyznáva zo svojich pochybností. Načrtáva profily kontroverzných osobností našich dejín (Tiso, Husák, Dubček), uvažuje o našich vzťahoch k Maďarom, Čechom. Nevyhýba sa existenciálnej téme smrti, s ľahkou iróniou bilancuje vzťahy so ženami, spomína osudy svojich rodičov počas búrlivého dvadsiateho storočia. Skúsený autor a esejista predkladá mozaiku svojho života, ktorá zaujme čitateľa kritickým pohľadom na dnešok.
Predpredaj
14,31 € 15,90 €

Chopinova platňa

Príbeh Leonarda, starého pána žijúceho svoje stereotypy (spolu s počúvaním platne s Chopinovou hudbou). Do života sa mu začali priplietať udalosti a situácie, ktoré si nevie logicky vysvetliť a keď začne pátrať, zisťuje, že sa vlastne ani nemohli stať, pretože (nová) realita pred ním je znovu iná, popierajúca čokoľvek predtým. Chopinova platňa je určitým symbolom, stopou v Leonardovej pamäti, ktorý prostredníctvom opätovného počúvania a ďalších udalostí v živote objavuje spôsoby, akými sa pozeral a pozerá na život, a že spomienky a myšlienky mu okrem nostalgických chvíľ môžu častokrát brániť v tom, aby videl skutočný svet bez prívlastkov. Mnohé udalosti sa spočiatku javia ako zmätok Leonardovej mysle a sveta, ktorý stráca akúkoľvek logiku, no všetko napokon smeruje k rozuzleniu. Chopinova platňa je román o snení, román o zabúdaní, ale asi zo všetkého najviac román o neustálom prebúdzaní a hľadaní podstaty vecí.
Predpredaj
15,21 € 16,90 €

Trvanie

Trvanie je spoločenský, rodinný a zároveň politický román. Dej sa odohráva v Bratislave, tridsať rokov po Nežnej revolúcii. Neľahký vývin jednotlivých postáv k vyhraneným typom, ktoré predstavujú, sa odohráva cez retrospektívy až do polovice 20.storočia. Postavy spájajú príbuzenské vzťahy, ale sú to aj pevné priateľstvá, utužované pravidelným stretaním v záhrade zámožného manželského páru, ktorý však sprevádza veľmi komplikovaný osud jedinej dcéry. Pevný podklad pre súdržnosť postáv románu dáva aj hodnotová hierarchia, ktorú si pestujú a presadzujú, pokiaľ sa dá, do spoločenských a politických procesov. Keďže po roku 1989 sa pre túto krajinu otvoril svet, znamenajú časté študijné alebo pracovné cesty protagonistov románu aj porovnanie Slovenska so svetom. Román Trvanie nesie nádejné posolstvo o tom, ako kladné hodnoty podporujú pretrvanie bytia.
Predpredaj
15,21 € 16,90 €

Moje mesto

V mestách sa po stáročia vytváralo podhubie, na ktorom prekvitala pestrá meštianska/mestská kultúra, ktorá tvorí naše národné dedičstvo. Plody tejto lokálnej a regionálnej kultúry sa však nestali súčasťou našich „veľkých dejín“. Aj v mestách, kde tvorcami, nositeľmi a uchovávateľmi tejto kultúry boli slovenské elity, kolektívna pamäť vyhasína. Rekonštrukcia minulosti je čoraz zložitejšia a neurčitejšia. Z pamäti sa vytrácajú významní jednotlivci, a rodiny, ktoré sa pričinili o ekonomický a kultúrny rozvoj. Pamätníci vymierajú a ich potomkovia uchovávajú z generácie na generáciu čoraz menej vzácnych informácií o svojich predkoch, o rodinách, o dramatických osudoch v meniacich sa režimoch strednej Európy. Rôznorodosť autorov (Eugen Gindl, Soňa Kovačevičová, Katarína Popelková, Július Vanovič, Ladislav Szalay, Vladimír Janček, Lajos Grendel, Peter Laučík, Ján Olejník, Vincent Šikula, Martin Mešša, Peter Kerekes, Nora Barátová, Pavel Hrúz, Stanislav Rakús, Pavel Vilikovský, Peter Macsovszky, René Bílik, Igor Thurzo, Miro Kollár, Ivan Kadlečík) tu spája texty beletristické, esejistické, publicistické a rozhovory. Ich autormi sú osvietení domorodci, alebo ľudia, ktorí v danom meste žili a venovali sa ošetrovaniu a uchovávaniu kolektívnej pamäti, spisovatelia, historici, etnografi aj žurnalisti. Názov knihy Moje mesto možno vyznieva banálne, no je o to príznačnejší. Je to jedna z posledných šancí zachytiť spodné vrstvy našich miest, zažiť ich v celej šírke, kým sa úplne nestratia pod novými nánosmi… Kniha Moje mesto je možnosťou zaznamenať a zapamätať si všetko to, čo v budúcnosti budú musieť prácne odkrývať až ťažké a nemotorné bagre archeológie. Eugen Gindl Autori textov: Eugen Gindl, Soňa Kovačevičová, Katarína Popelková, Július Vanovič, Ladislav Szalay, Vladimír Janček, Lajos Grendel, Peter Laučík, Ján Olejík, Vincent Šikula, Martin Mešša, Peter Kerekes, Nora Barátová, Pavel Hrúz, Stanislav Rakús, Pavel Vilikovský, Peter Macsovszky, René Bílik, Igor Thurzo, Miro Kollár, Ivan Kadlečík.
Predpredaj
16,11 € 17,90 €

Kšeft

Klaudii sa akosi často lepí smola na päty. Neželaný návrat domov ju neustále núti premýšľať nad tým, ako sa odtiaľ dostať preč čím skôr. Po tom, ako sa nečakane zoznámi so sebavedomým obchodníkom, sa jej život zásadne zmení. Ale nebude to láska, ktorá spojí týchto dvoch ľudí z tak rozličného prostredia. Podarí sa majstrovi biznisu uzavrieť kšeft, ku ktorému tak veľmi potrebuje Klaudiu? A nielen ju? Splní sa mu nakoniec jeho plán? A budú to peniaze, ktoré v skutočnosti vyhral? Podarí sa Klaudii dostať z kaluže? Alebo spadne do blata. Príbeh plný humorných situácií s nevšednými obchodnými praktikami, s nevšednými podmienkami a s nevšedne luxusnou záľubou.
Predpredaj
13,41 € 14,90 €

Chronofóbia

Rodinná sága odohrávajúca sa od roku 1900 až po súčasnosť má niekoľko dejových, priestorových a časových rovín. Zberateľ súčasného výtvarného umenia Florián Badínsky a jeho priatelia predstavujú súčasnú mestskú spoločnosť. Sú to štyridsiatnici, žijú v Bratislave, pohybujú sa v celom Európskom priestore, ich sociálne a rodinné vzťahy sa postupne rozkladajú, svoj boj za „svetlú budúcnosť“ prehrávajú. Floriánov prastarý otec Adam sa narodil na Vianoce v roku 1900 ako sirota. Prežil peripetie prvej polovice 20. storočia: chudobu, vysťahovalectvo, prvú a druhú svetovú vojnu, komunizmus. Vyrastal na fare v Badíne, vďaka svojmu talentu vyštudoval architektúru na univerzite v Prahe. Po štúdiách sa presťahoval do Bratislavy, kde sa aktívne podieľal na jej premene. Po manželkinej smrti vychovával syna a zároveň sa dostal do projekčných tímov významných stavieb – Nová doba, Avion, liečebný dom Machnáč a iné. Práve cez tieto stavby sledujeme historické a sociálne premeny Slovenska. Aktívne sa zúčastnil SNP, pomáhal prenasledovaným Židom a na konci vojny len so šťastím vyviazol z rúk gestapa. Ikonické stavby tvoria rámec deja aj cez príbeh Adamovho syna Mateja (most SNP, Pyramída Slovenského rozhlasu, Istropolis, pamätník SNP). Autor analyzuje vývojové vzorce nielen slovenskej spoločnosti, ale aj európskej civilizácie. Zamýšľa sa nad migráciou, klimatickými zmenami, nástupom nových technológií, enormným konzumom, stále častejšími, nezmyselne vyvolanými vojnovými konfliktami a ďalšími výzvami, ktorým bude musieť ľudstvo v najbližšej dobe čeliť.
Predpredaj
14,31 € 15,90 €

Sudička 2: Severská princezná

Epické pokračovanie románu Sudička zo severu Ako predpovedalo proroctvo, „zlomená, utrápená sudička“ sa vracia do Skjebnegardu. V Kraji ľadových kvetov u bohýň milosrdenstva nachádza pokoj a úľavu, aby do Týrgardu vkročila silnejšia. Bude to však stačiť na to, čo ju tam čaká? Do zmätku jej myšlienok sa na strážnych vežiach začína objavovať Arvid. Ich láska nezahynula spolu s jej výčitkami svedomia. Obaja sú pripravení čeliť osudu i veštbám, ktoré Junni predpovedali norny. V budúcej kráľovnej sa však začínajú prebúdzať tiene a dlaňami stále dokáže odobrať zlé spomienky. Nite na jej predlaktí temnejú a ona si musí priznať, čo je nevyhnutné. V ľudskom svete naďalej miznú deti a prípad Farma je znova otvorený. Junni vstupuje do tmy, no tentoraz zachytáva v prstoch čiernotu duší svojich únoscov. Dokáže sa postaviť vlastnej minulosti, ktorá úzko súvisí s budúcnosťou? Kam napokon povedú nite jej osudu? Do svetla alebo naveky do tmy?
Predpredaj
13,52 € 15,90 €

Hľadanie Adama

Tínedžer Adam dospieva v rodine zasvätenej fanatickému náboženstvu a zápasí s dvojakosťou svojej viery aj sexuálnej identity. Čitatelia sa vďaka nemu vydávajú na dojemnú cestu sebapoznania, priateľstva, prvej lásky, no aj prekážok a skrývania autentického ja pred rodinou. Kamil, televízny PR manažér, vedie celkom iný život. Plný pracovný a spoločenský kalendár mu naruší matka, ktorá sa mu náhle zjaví na prahu. Dávno sa odcudzili, no nevyliečiteľná choroba ju privedie k synovi. Na pozadí nezvratných udalostí skúmame témy zmierenia, odpustenia a trvalého vplyvu minulých rán na súčasné vzťahy. Na prvý pohľad sa Adam a Kamil nemôžu líšiť viac, na druhý sú si čoraz podobnejší.
Predpredaj
15,22 € 17,90 €

Prokurátor a ja, 2. vydanie

"ZLOČIN A LÁSKA SA ZRÁŽAJÚ V STRHUJÚCOM PRÍBEHU PROKURÁTORA, KTORÝ MUSÍ OBETOVAŤ VŠETKO VO VOJNE S PODSVETÍM A SO SEBOU SAMÝM " Elitný prokurátor Andrej má v hľadáčiku organizovaný zločin, vo vrecku funkčný morálny kompas a v živote poriadok. Je verný svojim hodnotám a krásnej manželke, preto ho zaskočí, keď mu oznámi, že sa cíti zanedbávaná. Následná manželská odluka skomplikuje jeho napätý vzťah so svokrom – generálnym prokurátorom. Ten mu z pozície moci bráni v trestnom stíhaní ostrieľaného mafiána majúceho na výplatnej páske politikov. Jeho dolapenie je pre Andreja najvyššou prioritou, pre ktorú však bude musieť obetovať viac, ako by mohol čakať. Nepremyslený nemravný obchod s pôvabnou tanečnicou Ninou totiž nečakane zatrasie jeho životom na všetkých frontoch. A fatálne preverí jeho srdce i charakter. Nina je sirotou od útleho detstva, no naučila sa byť spokojná s tým, čo má. Milovaný starší brat ju rozmaznáva a ona sa môže venovať tomu, čo ju napĺňa – tancu. O Andrejovi jej stačí snívať, keďže si ju vôbec nevšíma. Je atraktívny, vyrovnaný, úspešný a… ženatý. To posledné robí jeho prehliadanie znesiteľným. Keď sa však naskytne príležitosť aspoň jedinýkrát upútať jeho pozornosť, nezastaví ju nič. Z drobnej iskry, ktorú tým vznieti, vzbĺkne prudký oheň s ničivým účinkom nielen pre nich dvoch. Ninu však prekvapí ich vzácna blízkosť, akú ešte nezažila. Nedokáže sa jej vzdať napriek trestu, ktorý na seba nenechá dlho čakať…"
Predpredaj
15,08 € 17,95 €

Dominik Dán: Bremeno minulosti