! Doprava ZADARMO už od 20 € !

Sprint strana 2 z 2

vydavateľstvo

Riziká a modely vo financiách a v bankovníctve


Neobyčajne invenčne spracovaná vysokoškolská učebnica prináša viacero pohľadov z oblasti finančného sektora a bánk, ktoré sa logickým systémom viažu na otázky kreativity v manažérskych inovačných a podnikateľských aktivitách, vo vyčíslovaní námetov i modelov objasňujúcich členité spektrum kritérií. Poukazujú na otázky kompetencie a kompetentnosti pri uplatňovaní konkrétnych metód a praktických technikách. Orientujú sa na najdôležitejšie faktory pri pestrej palete manažérskych aktivít a riešení špecifických otázok ekonomického riadenia finančného subsystému. Poukazuje na aktívnu alokáciu a identifikáciu rozvojových zdrojov i problémových rizík príslušného typu, vecne analyzuje logistické, marketingové a ďalšie sofistikované faktory, ktoré sa podieľajú pri objasňovaní finančných terminologických činiteľov – výnimočnosti štruktúrovaného riadenia vo finančnom a bankovom sektore. Kniha podrobne rozvádza aj viaceré modely pri oceňovaniach aktív na kapitálových trhoch, rieši praktické prístupy k meraniu trhového, kreditného prístupu a ich dohodám, podrobne popisuje operačné riziká a validáciu jednotlivých modelov, uvádza ich regulačné rámce, meranie a praktické východiská. Knihu aktuálneho tematického zamerania možno označiť ako najpodnetnejší študijný vysokoškolský, ale aj manažérsky projekt, ktorý je vecne využiteľný v bankovej a finančnej sfére riadenia.
Vypredané
10,15 € 10,68 €

Ekonomické procesy v obchodnom podnikaní


Slovenské vrcholové riadiace orgány sa usilujú o dosiahnutie ekonomických parametrov vytýčených Európskou komisiou pre Slovensko. V snahe o ich rešpektovanie nastali výrazné ekonomické zmeny v nazeraní na úlohy podnikov a dosahované výsledky. V predmetnej publikácií zdôrazňujeme (v duchu uvedeného) prvky ekonomického procesu tak, aby si študenti osvojili dôvody, súvislosti a dôsledky všetkých zmien v ekonomickej oblasti. Obsah predmetnej publikácie zároveň poskytuje východiskovú teóriu a metodiku tých ekonomických kategórií, ktoré sú príslušné pre obchod v najširšom slova zmysle a nesú osobitosti tohto odvetvia. Na druhej strane jednotlivé ekonomické kategórie priamo pôsobia v podnikateľskom procese, ktorý má tiež svoje zvláštnosti. Máme na mysli predovšetkým nevyhnutnosť tvorby biznis plánu, jeho špecifiká a aplikácie v oblasti malého a stredného podnikania, ktoré je charakteristické pre obchod. V čase vývoja malých a stredných podnikov na Slovensku, ktorými sa v príslušnej publikácií zaoberáme, je významná podpora a pomoc podnikateľskej činnosti a všetky súvisiace otázky a osobitosti existencie malých a stredných podnikov. Cteným čitateľom dávame tiež do pozornosti metodiku hodnotenia ekonomických procesov, ktorých využitie podčiarkuje proces poznávania vzťahov a súvislostí. V ostatnom čase nadobudli na význame rodinné podniky, ako aj význam žien v podnikateľskom procese, informatizácia spoločnosti a spoločenská zodpovednosť obchodných podnikov. Príslušným problémom venujeme samostatné kapitoly. Napokon, je nevyhnutné zamerať pozornosť na nové procesy a nástroje prijaté na Slovensku v rokoch 2013 a 2014 a platné pre budúcnosť.
Vypredané
12,35 € 13,00 €

Magyarok nagy pályán - Második, bővített kiadás


A szerző Palotai és Puhl nagyvonalúságával vezet minket korokon, írói technikája Détári és Orth fénykorát idézi, a könyv pedig olyan keménykötésű, akár Mészöly, Szűcs és Garaba együttvéve. Hegyi Iván úgy áradozik az egykori magyar futballról, mintha könyvből olvasná, pedig épp írja.
Vypredané
16,93 € 17,82 €

Sociálna politika - teória a prax


Kniha je komplexným spracovaním predmetu sociálna politika. Obsah: •sociálna politika a transformačný proces •východiská sociálnej politiky v Európe •princípy, funkcie a nástroje sociálnej politiky •vzťah hospodárskej a sociálnej politiy, transformácia sociálnej sféry a sociálna politika na Slovensku •životné minimum v systéme sociálnej politiky •sociálna diferenciácia obyvateľstva •chudoba a sociálna inklúzia •tretí sektor a sociálno-ekonomický rozvoj •kvalita života •globalizácia ekonomiky a sociálna politika •politika zamestnanosti •sociálne zabezpečenie •rodinná politika •vzdelávacia politika •bytová politika •spoločenská zodpovednosť podnikov a podniková sociálna politika •bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci •zdravotníctvo
Vypredané
8,84 € 9,31 €

Éjjel-nappal rock


Bill Haleytől a Metróig, a Bee Geestől Whitney Houstonig, a Beach Boystól a Chicagóig hatvanhárom legendás magyar és külföldi előadó, illetve zenekar történeteit felelevenítő, a műfajhoz illően illusztrált kötettől a kiadó Sprint Kft. azt reméli: az olvasó nem teszi le. Se éjjel, se nappal... Lauxnak kellett volna a Dob utcában laknia, nem Pressernek. Presser igazi otthona a Zongora utcában lett volna. Most már mindegy, az Omega és az LGT így is egészen jól elboldogult. Ahogyan Sam Phillipsnek is sikerült az élet: a Sun lemezcég tulajdonosa nem hiába sóhajtott fel, hogy "ha találnék egy fehér embert fekete hanggal..." Bejött Elvis. A Decca cég viszont kirúgta a Beatlest 1962. január elsején; a liverpooliak nem bánták, és a Deccától Mekkáig jutottak. Még akkor is, ha hatvanötben Genovában, Milánóban és Rómában egyaránt csak fél órát szíveskedtek játszani Peppino di Capri "előzenekaraként". A szívhez szóló olasz énekes rockerként kezdte, miként Koós János is énekelte a Twist Againt, az Oh Carolt, a Speedy Gonzalest, és egy rock and roll-számmal nyerte meg az 1969-es Táncdalfesztivált. Az Illés azon a vetélkedőn vált központi témává három évvel korábban: a hangzástól a fiatalok lehidaltak, igaz, az idősebbek úgy vélték, ezt még nézni is fáj, fáj, fáj... Ed Sullivan gondolt a korosabbakra is: híres show-jában a Rolling Stonesnak azt kellett énekelnie, hogy "let's spend some time together!", mert a "töltsük együtt az éjszakát!" (let's spend the night) felszólítás botrányt keltett volna az Államokban. Ott, ahol nagyobb furcsaságok is előfordultak: "Woodstockot" például nem is Woodstockban, hanem Bethelben tartották. "Ideát" pedig a Status Quo jubileumi lemezén egyetlen Status-szám sem akadt, míg a Hungaria Rock and roll party című albumára hat nap alatt készült el hét klasszikus dal. Nagy szám volt továbbá, hogy Michael Jackson Thriller című nagylemezének tizenegy darabja közül öt került az amerikai lista élére. (Így állt össze a nyolcvanas évek Jackson Five-ja.) A közönség itthon is lelkesedett: "Répa, retek, mogyoró, éljen az Új Rákfogó!" - üvöltözte az Alfa mozi rockmatinéján, a gitáros Radiccsal kapcsolatban pedig azt követelte: "Bélát a pártba!" A Benkó Dixieland Bandet viszont tojászáporral lepte meg az amatőr zenekarok versenyének döntőjén, a régi Sportcsarnokban...
Vypredané
13,23 € 13,93 €

Organizovanie - teória a prax organizovania podniku


Cieľom publikácie je podať prehľad o podstate organizovania, organizačnom dizajne a jednotlivých druhoch organizačných štruktúr v podnikoch, ich výhodách a nevýhodách. Zároveň poukazuje na spôsob organizačného usporiadania hospodárskych organizácií (podnikov), jednotlivé typy organizačných štruktúr, vhodnosť ich použitia v konkrétnych podmienkach jednotlivých organizácií. Kniha načrtáva aj nové progresívne tendencie v organizovaní v súlade so súčasným i budúcim ekonomickým a spoločenským vývojom vo svete a osobitne na Slovensku.
Vypredané
13,30 € 14,00 €

Podnik a podnikanie


V predloženej vysokoškolskej učebnici Podnik a podnikanie je vyjadrené úsilie vysokoškolských pedagógov opísať a vysvetliť oblasti podnikania a podniku ako jeho základnej zložky, a rozšíriť tak vedomosti v tejto oblasti študentom ekonomických univerzít, ako aj ostatným záujemcom, predovšetkým z radov podnikateľskej verejnosti a hospodárskej praxe. Z hľadiska ekonomickej teórie je podnik predmetom skúmania viacerých ekonomických vedných disciplín, medzi ktorými si prioritu z pozície rozsahu, ale aj obsahu zachováva podnikovohospodárska náuka. Objektom podnikovohospodárskej náuky je podnik ako podnikateľský subjekt, ktorý sa vyznačuje všeobecnými, ale aj špecifickými znakmi, charakteristickými pre jednotlivé typy ekonomík.
Na sklade 3Ks
20,52 € 21,60 €

Banky


Publikácia predstavuje druhé aktualizované, obsahovo a vecne prepracované a rozšírené vydanie. Na spracovaní sa podieľal podstatne zmenený autorský kolektív, ktorý priniesol komplexnejší pohľad na predmetnú problematiku. Z tohto zorného uhla možno považovať dielo za nové (v porovnaní s prvým vydaním BANKY – teória prax z roku 2012), tak ako to potvrdila aj recenzia.Publikácia je určená pracovníkom vedeckých, vzdelávacích, ale i odborných exekutívnych inštitúcií. Osobitne ju odporúčame študentom vysokých škôl ekonomickej a finančnej profilácie, pracovníkom komerčných bánk, lektorom špecializovaných vzdelávacích inštitúcií, lektorom inštitúcií celoživotného učenia pre pokročilé inovatívne kurzy, ako aj pre širší okruh odborníkov v oblasti bankovníctva a financií.
Vypredané
22,80 € 24,00 €

Energetická bezpečnosť v období globalizácie a jej vplyv na konkurencieschopnosť EÚ


Energetická bezpečnosť v období globalizácie a jej vplyv na konkurencieschopnosť EÚ
Na sklade 1Ks
18,91 € 19,90 €

Praktická cvičebnica nemčiny


Pri praktickej výučbe nemčiny narážajú študujúci i vyučujúci na chronický nedostatok vhodných systematických cvičení, ktoré by efektívne pomohli osvojiť si viac či menej náročné gramatické javy nemeckého jazyka. Predkladaná Praktická cvičebnica nemčiny reaguje na túto absenciu – kladie si za cieľ prispieť k zaplneniu medzery v oblasti praktických lingvistických príručok. Vychádza z mnohoročných didaktických a metodických skúseností – reflektuje prax a reaguje na jej potreby. Mapuje gramatické javy, pri ktorých študujúci najčastejšie narážajú na problémy. Je teda prierezom gramatických javov, v ktorých stále pretrvávajú ťažkosti. Cvičebnica je vhodná na použitie vo všetkých úrovniach výučby jazyka: pre začiatočníkov, mierne pokročilých i pokročilých, pretože obsahuje pestrú paletu rôzne náročných cvičení: od drilových (na automatizáciu gramatického javu), cez priraďovacie, doplňovacie, transformačné až po prekladové. Rôzneho stupňa náročnosti je i lexika v cvičeniach. Variabilita cvičení umožňuje postupovať selektívne alebo prechádzať od jednoduchších úloh so všeobecnou slovnou zásobou k náročnejším, ktoré obsahujú lexiku rôznych odborov. Cvičebnicu možno používať ako samostatnú príručku, pretože populárno-náučným štýlom vysvetľuje ten-ktorý gramatický jav. (Je teda vhodná i pre samoukov.) Zároveň je kompatibilná s akoukoľvek učebnicou nemčiny ako doplňujúci materiál. K všetkým cvičeniam (okrem niektorých drilových) sa uvádza riešenie, ktoré je zaradené na koniec kapitoly.
Vypredané
12,14 € 12,78 €

Formy zahraničnej trhovej angažovanosti


Predložená učebnica s názvom Formy zahraničnej trhovej angažovanosti – Formen des ausländischen Marktengagements je určená pre študentov vysokých škôl, osobitne Právnickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave, a bola pripravená na výučbu dvoch marketingovo zameraných predmetov: Základy národného a medzinárodného marketingu a Formen des ausländischen Marktengagements. Rovnako je však určená tiež širšej marketingovej odbornej i laickej verejnosti. Učebnica prináša prehľad základných alternatív foriem vstupu, ako aj ďalšej časovo podmienenej angažovanosti podnikateľských subjektov na zahraničných trhoch: osobitne vo vzťahu ku slovenskému odberateľskému trhu a najmä zo strany nemeckofónnych subjektov. Dôvody pre takto vymedzené zameranie učebného textu sú tri: (1.) Nemecko a Rakúsko predstavujú dlhodobo najvýznamnejších obchodných a investičných partnerov Slovenskej republiky; (2.) skutočnosť, že výučba predmetu Formen des ausländischen Marktengagements prebieha v nemeckom jazyku, (3.) v podstate všetky slovenské, ako aj ostatné stredoeurópske teoretické koncepcie foriem zahraničnej trhovej angažovanosti sú dnes v rozhodujúcej miere ovplyvnené práve nemeckofónnymi prístupmi. Popri teoreticky zameraných učebných textoch v slovenskom a nemeckom jazyku a zhodnotení predstavených prístupov (kapitoly 1, 2, 4 a 5) zahŕňa učebnica aj výsledky a grafické spracovanie dlhodobých prieskumov uskutočnených v rôznych sektoroch nášho národného hospodárstva (kapitola 3). Osobitné časti učebnice tvoria prípadové štúdie: INA, ktorá znázorňuje časovo podmienený vývoj foriem zahraničnej trhovej angažovanosti na konkrétnej firme a obsahovo sa viaže na kapitolu 3 ako aplikačnú časť učebnice; Volkswagen v nemeckom jazyku a SEAT v slovenskom jazyku naopak nadväzujú najmä na kapitoly 1,2, 4 a 5 a slúžia študentom na praktické precvičovanie nadobudnutých znalostí z oblasti foriem zahraničnej trhovej angažovanosti podnikateľských subjektov. Koncern Volkswagen k nám prišiel s doposiaľ najväčšou kapitálovou investíciou a jeho dcérska spoločnosť Volkswagen Slovakia sa stala naším najvýznamnejším exportérom. Keďže španielska automobilka SEAT tvorí súčasť nemeckého koncernu Volkswagen, bola zaradená ako v poradí posledná prípadová štúdia s cieľom objasniť možnosti zahraničnej trhovej angažovanosti bez kapitálovej účasti. Učebnica ponúka nielen teoretický pohľad na problematiku, ale zobrazuje aj skutočný stav v každodennej podnikateľskej praxi a prostredníctvom zaradených prípadových štúdií plní svoju úlohu aj ako cvičebnica. V piatich kapitolách a troch prípadových štúdiách prináša čitateľovi aj množstvo schém a grafov, tabuľkových prehľadov, mapy a obrázky, ktoré sprehľadňujú či dokumentujú predložené poznatky graficky príťažlivým spôsobom.
Vypredané
11,04 € 11,62 €

Manažment výroby


Manažment výroby (Operation Management, Product Management) predstavuje v manažérskom štúdiu na biznis univerzitách jeden zo základných predmetov. Pramení z toho, že výsledky výroby sú hlavnou náplňou podnikania. Aj väčšina ekonomických predmetov je naostatok zameraná na rozvoj výroby, pretože až vo výrobe sa transformujú finančné, marketingové, personálne a iné aktivity na produkty, ktoré sa kapitalizujú na trhu. Tak dochádza k vzájomnému prieniku manažérskych disciplín. Manažment výroby poskytuje základy anatómie výrobného organizmu a jeho riadenia. Ťažisko je v riadení procesov tvorby novej produkcie a v ekonomickom zhodnocovaní všetkých výrobných činiteľov Í nehmotných aktív. V tom je jadro podnikania vo výrobnom systéme. V manažérskej práci je však dominujúca schopnosť získavať a motivovať ľudí k sústavnej inovovácii výroby a k lepšiemu uspokojovaniu potrieb zákazníkov. Preto sú v publikácii ako prvé nastolené personálne, informačné, finančné a iné predpoklady rozvoja manažmentu výroby. Nadväzuje tvorba výrobnej stratégie a konkrétny výrobný program firmy. Rozvojové procesy majú zasa utvárať zázemie na realizáciu výrobného programu. Manažmentu prípravy novej výroby je venovaná zvýšená pozornosť, keďže čoraz automatizovanejšia výroba presúva možnosti svojho zdokonaľovania už do predvýrobných etáp. Tie napokon determinujú technickú, ekonomickú, ekologickú a komerčnú úroveň výroby. V kapitole o problematike kvality je stručne obsiahnutý proces jej tvorby. Kvalita je rozhodujúci činiteľ podnikateľskej úspešnosti. Práve v špičkovej kvalite je základ zvyšovania pridanej hodnoty produkcie a rentability podniku. Kapitoly manažmentu hlavnej výroby a obslužných procesov približujú konkrétne manažérske možnosti ako zabezpečiť racionálny chod výroby. Naznačené sú možnosti synergickej, komponentnej, alokačnej i časovej analýzy a obsluhy výrobného procesu. Završuje to logistický manažment, ktorý rieši prepojenie pohybových procesov vo výrobe i v obehovej sfére. Tým sa uzatvára základná látka manažmentu výrobného systému. Ďalej pokračuje už vo svojich derivátoch - nových nadväzujúcich predmetoch ako sú inovačné procesy výrobkovej a technologickej povahy, manažment kvality, znalostný a procesný manažment, logistika, vnútropodnikový manažment a ďalšie disciplíny.
Vypredané
12,93 € 13,61 €

Encyklopédia medzinárodných organizácií


Odborná publikácia encyklopedického charakteru predstavuje výkladový slovník zameraný na pojmy, definície a charakteristiky z oblasti zahraničného obchodu, medzinárodných vzťahov a medzinárodných organizácii. Všetky pojmy obsahujú ekvivalent v anglickom jazyku a zrozumiteľnosťou výkladu slúžia najmä pri štúdiu a orientácii v problematike medzinárodných vzťahov a medzinárodných organizácií.
Vypredané
5,70 € 6,00 €

Lacná kniha Strategický marketing (-90%)


Cieľom predkladanej publikácie je: - vysvetliť význam marketingového plánu a marketingovej stratégie pre efektívny podnikový manažment,- vymedziť úlohu zákazníckych a konkurenčných stratégií v procese budovania trhovej pozície podniku,- analyzovať procesy implementácie a kontroly marketingových plánov v podnikoch, - objasniť využitie nástrojov strategického marketingu v procese marketingového plánovania.
Vypredané
1,99 € 19,90 €

dostupné aj ako: