E-knihy - Fejtóny, rozhovory, reportáže strana 11 z 22

Stovky e-kníh v slovenčine a cudzích jazykoch vo formátoch EPUB, MOBI a PDF.

Nemesis

Kokain není jen brazilský problém. Vyvolává ho poptávka z Evropy a Spojených států. Proto investigativní novinář a specialista na organizovaný zločin Misha Glenny rozplétá nitky, za které tahá narkomafie v Rio de Janeiru. Silný příběh vzestupu a pádu jednoho z drogových bossů velmi zblízka ukazuje, jak vypadá život v proslulé favele Rocinha. Antônio Francisco Bonfim Lopes, jemuž se přezdívá Nem, byl jen obyčejný člověk, jehož dcera onemocněla vzácnou nemocí. Na její léčbu potřeboval peníze. Tolik peněz, že musel opustit obyčejnou práci a vydat se na cestu vzhůru, uličkami rodné Rocinhy tam, kde sídlil „don“ Lulu. Jen on mu peníze mohl půjčit. Stejně jako všichni ve favele věděl, že čekat pomoc od brazilského státu nemá smysl. A tak Antônio přehodil výhybku ve svém životě a stal se součástí narkobyznysu a postupně i jedním z jejích vládců. To vše se stalo v době, kdy ve favelách chtěli udělat i brazilské ozbrojené složky. Policie ale jen tak vstoupit do favely nemůže – a tak se z operace stala bitva o Rio. Glenny mluvil s Nemovou rodinou, přáteli i nepřáteli, s policisty a detektivy. A to, jak hluboko dokázal proniknout do chudé čtvrti, v níž šťastnější Rio vidí jen problémy, je neuvěřitelné.
Na stiahnutie
11,30 €

dostupné aj ako:

Nehanebný bulvár?!

David Púchovský strávil vo vydavateľstve najväčšieho a najstaršieho slovenského bulvárneho denníka päť rokov, z toho dva na pozícii redaktora oddelenia Témy dňa. Ako reportér písal o najväčších domácich a zahraničných udalostiach. S odstupom času prináša na náš trh prvýkrát pohľad do zákulisia slovenského bulváru, predstavuje jeho praktiky a vracia sa späť k osudom ľudí, o ktorých kedysi hovorilo celé Slovensko. Čo sa stalo s dvoma chlapcami, o ktorých prišla Slovenka Mária Pfeifer potom, čo utekala pred FBI? Kedy sa dostane vrahyňa Mária Kukučová na slobodu zo španielskeho väzenia? Bol Marian Kočner zapojený v únose súrodencov Gajdárovcov, ktorí boli nezvestní viac ako štyri roky? Prezradí dvojnásobný vrah Štefan Szabó odsúdený na doživotie konečne, kde sa nachádza telo jeho nezvestnej predavačky? Odpovede nielen na tieto otázky ponúka Nehanebný bulvár?! - kniha o zákulisí denníka Nový Čas a reportážach, v ktorých niekedy išlo ich autorovi o život.
Na stiahnutie
10,19 €

Jako bych žila dva životy

Otevřený rozhovor básníka Milana Ohniska s výjimečnou moderátorkou Danielou Drtinovou – a také s jednadvaceti „nejbližšími a blízkými“. Kolegové z DVTV a České televize Danielu hodnotí jako bytost urputnou, průvodce jejím biřmováním mluví o lidskosti a pokoře, kamarádky vyzdvihují její smysl pro „nejapný humor“, Libuše Šafránková odkrývá, jak osudově se propojily jejich duchovní cesty, a dcera Natalie líčí, kdo doma pere a kdo nepeče… Součástí knihy je velké množství dosud nepublikovaných fotografií.
Na stiahnutie
14,66 €

Prameny pro divoké osly

Biblické texty promlouvají k dnešnímu člověku. Starozákoník Jiří Beneš probírá spolu s Petrem Vaďurou známé i méně známé texty ze Starého i Nového zákona. Kniha je přepisem rozhovorů odvysílaných v pořadu Ranní slovo na stanici Vltava v letech 2003 až 2016 a navazuje na předchozí knihu obou autorů s názvem Nevystižitelný Bůh? (Vyšehrad 2010).
Na stiahnutie
12,21 €

Život na špičkách

Ač ji časopis People of Today zařadil mezi 50 nejslavnějších lidí Spojeného království, Daria Klimentová říká: „V první řadě jsem Češka. Tady jsem se narodila, tady jsem vyrůstala, tady to miluji.“ Světově proslulá baletka vystudovala pražskou konzervatoř a tři roky byla sólistkou Baletu Národního divadla. Brzy začala dostávat nabídky ze světa. Téměř dvacet let působila jako primabalerína Anglického národního baletu, v hlavních rolích odtančila více než 1000 představení. Po ukončení aktivní kariéry pracuje jako taneční pedagožka a věnuje se svému dlouholetému koníčku - fotografování. O její rodině a dospívání, o studiích na konzervatoři, o lásce k baletu i jeho nástrahách, o působení v elitních souborech, o životě v zahraničí i o tom, čemu se věnuje ve volném čase, s Dariou Klimentovou hovořila publicistka Hana Skálová.
Na stiahnutie
12,21 €

Spojeni jógou

24 nejzajímavějších osobností české jógy Rozhovory s 24 nejzajímavějšími osobnostmi, které se v ČR jógou zabývají, včetně starší generace, která u nás s jógou začínala. Jsou mezi nimi Václav Krejčík, Barbora Hu, Karel Nešpor, Lucie Königová, Dalibor Štědronský a další, kteří mluví o tom, čím je jóga obohatila, ale také o úskalích, na která ve své praxi narážejí. Osobnosti jsou vybrány napříč generacemi a různými „školami“ a výsledkem je tak skutečný průvodce po světě české jógy.
Na stiahnutie
12,21 €

Nahoru na horu

Nejúspěšnější český himalájský horolezec Radek Jaroš otevřeně popisuje nejen milníky své sportovní kariéry, ale odhaluje také svůj soukromý život. Jak fungují tělo a mysl při výstupu na osmitisícovku bez kyslíkového přístroje? Co si lze z extrémních vysokohorských podmínek odnést do každodenního života? Velmi osobní rozhovor mezi legendou českého horolezectví a zkušeným novinářem Jiřím Mackem dokresluje množství jedinečných barevných fotografií.
Na stiahnutie
12,21 €

Nie je

Ústrednou osou najnovšej knihy obľúbeného poľského reportéra Mariusza Szczygieła je neprítomnosť, absencia, teda to, čo nie je. Čechofil a citlivý pozorovateľ Mariusz Szczygieł má skvelý nos na výnimočné príbehy. Vo svojej najnovšej knižke sa opäť ukázal v tom najlepšom svetle – ako autor, ktorý nachádza v nepostrehnuteľných detailoch nielen univerzálne pravdy, ale aj obrovský vesmír ľudských životov v celej jeho komplikovanosti. Dojímavý príbeh pražskej Vily Müller od architekta Adolfa Loosa, či hrôzostrašné pátranie po osudoch utýraného šesťročného chlapca, ktoré zmenila Poľsko. Aj to je Nie je. Výnimočnú knihu Mariusza Szcygieła ocenila porota najväčšej poľskej literárnej ceny Nike, kde zároveň získala aj cenu čitateľov.
Na stiahnutie
9,80 €

dostupné aj ako:

Česká čtenářská republika

Kniha o současné české čtenářské kultuře vychází z anonymních čtenářských životopisů, které se nahrávaly v letech 2009—2015. Tyto výpovědi (celkem jich je 138) slouží jako základ pro trojí pohled na naše čtenářství. Úhel generační portrétuje čtyři generace (rozhlasovou, televizní, počítačovou a internetovou), konkrétně to, čím musely projít a jaké jsou jejich dominanty. Druhá perspektiva (fenomény) se zabývá tematickými průsečíky, tedy tím, co z jednotlivých čtenářských životopisů vyplynulo — například Babička, detektivka, film a kniha, odpadlictví, povinná četba, Švejk, tipaři, zákazy a další. Třetí úhel (životopisy) přináší devět životních čtenářských příběhů, které jsou něčím typické a zároveň něčím podnětné, to vše s malou interpretační nápovědou.
Na stiahnutie
9,79 €

dostupné aj ako:

Jen jsme šli kolem

Kniha Jen jsme šli kolem je výběrem inspirativních rozhovorů s významnými osobnostmi, mistry svých oborů, kteří v ní bilancují své životy a reflektují svou dobu. Řada z nich už nežije, jejich příběhy jsou ale natolik silné, že by byla škoda se o ně nepodělit. Je v nich totiž otištěna hluboká podstata lidství a vůle po svobodě, která formovala generace 20. století. Rozhovory vznikaly během deseti let pro časopis Vital, který spojuje generace tím, že píše i o stáří – takovém, jaké je a jaké by být mohlo. A píše o něm tak, aby to bavilo i třicátníky. Stáří je totiž zatím jediný známý způsob, jak se dožít vysokého věku. Daisy Mrázková • Miloš Doležal • Arnošt Lustig • Lenka Reinerová • Miloš Vojtěchovský • Josef Koutecký • Věra Nováková • Oldřich Škácha • Vratislav Brabenec • Agniezska Holland • Karel Tejkal • Milena Kalinovská • Alexej Kelin • Michael Třeštík • Ivan Vyskočil
Na stiahnutie
10,25 €

Hovory s doktory

Barbara Nesvadbová vyzpovídala dvanáct předních českých lékařů z nejrůznějších oborů – Hanu Papežovou, Andreje Sukopa, Jana Marka, Jiřího Kříže, Roberta Lischkeho, Pavla Pafka, Radkina Honzáka, Jana Daneše, Cyrila Höschla, Jana Pirka, Petru Tesařovou a Antonína Pařízka. Mluvila s nimi o jejich práci, o zdraví, o vztahu k pacientům, o jejich láskách, víře, která je provází, o životě.
Na stiahnutie
10,25 €

Boh za teba bojuje do poslednej chvíle

Začítajte sa do pútavého príbehu žakovského farára, ktorý vás inšpiruje. Životopisný portrét kňaza milujúceho tak, ako to ľudia potrebujú, nie ako si zaslúžia. Poznáme ho ako farára zo Žakoviec. Kniha prináša vyše dvestostranový rozhovor začínajúci sa jeho detstvom, pokračujúci obdobím dospievania, časom v seminári a prvými okamihmi pobytu na spustnutej žakovskej fare. Marián Kuffa hovorí aj o svojich chlapcoch a dievčatách, o ktorých sa stará, i o tom, ako jeho dielo rástlo až do dnešného dňa. A pomedzi to dávkuje svoj návod na svätosť
Na stiahnutie
8,79 €

dostupné aj ako:

Záchranár Vilam Dobiáš

Muž, ktorý už 40 rokov slúži na záchranke. Kniha je sondou do slovenských domácností, kde sa liečia nielen telá, ale aj ubolené duše. Na medicínu išiel bez akejkoľvek motivácie, v zálohe mal ešte teológiu. Doktor Dobiáš privoňal po prvých rokoch na anestéziológii k záchrannej zdravotnej službe a pracuje v nej dodnes. Knižný rozhovor prináša životnú cestu záchranára (známeho tiež z televízneho seriálu 112), ale aj pohľad do zákulisia lekárov, ktorí sa ponáhľajú po našich cestách s majákmi. Nevyhýba sa ani téme smrti a zomierania, prezradí i to, ako mať zdravé telo i dušu a tiež to, čo fascinuje tohto lekára na Stvoriteľovi a dokonalom ľudskom tele.
Na stiahnutie
8,79 €

dostupné aj ako:

Nebudem hrať divadlo pred Božou tvárou

Poznali sme ho ešte ako diakona a psychiatra a mnohí sme aj čítali knihy alebo počúvali jeho prednášky. Kto je však Max Kašparů zblízka? Aká je jeho životná cesta, čo sa skrýva „za“...?Kniha prináša silný rozhovor s h. prof. PaedDr. ThDr. MUDr. et MUDr. Jaroslavom Maxmiliánom Kašparů, PhD., Dr. h. c., človekom, ktorý je dnes gréckokatolíckym kňazom, no celý život odmietal hrať pred Božou tvárou divadlo.V knižnom rozhovore sa dočítate:o tom, že tu vôbec nemusel byť, ak by sa jeho mama rozhodla inak, a tiež o jeho náročnom detstve bez otca;o zmarenej svadbe s nevestou, ktorá to vzdala pár dní pred obradom, ale aj o novej známosti, trvajúcej len pár hodín, ale zavŕšenej úspešnou svadbou a doterajším pevným manželstvom;o domácich poštových holuboch, vysokoškolských skúškach, skúsenostiach s hypnózou i o písaní poézie;o aktuálnej kňazskej službe i o tom, že niekedy je v spovednici lekárom i kňazom zároveň.V knihe nájdete aj poctivé rady do života:na čo si pred manželstvom dávať pozor a aké sú nášľapné míny v manželstve;čo s chorými manželstvami, v ktorých môže byť jeden z manželov psychopat;ako v živote nevyhorieť a mať zdravé telo, ducha i dušu.Kniha obsahuje aj štyri rozhovory s Maxom Kašparů, ktoré vyšli na kresťanskom internetovom portáli www.cestaplus.sk. Každá kapitola prináša zhrňujúcu myšlienku napísanú vlastnou rukou autora.2. vydanie
Na stiahnutie
8,79 €

dostupné aj ako:

Salezián Marián Valábek

Rukami mu prešli stovky mladých a manželov. Má dlhoročné skúsenosti, ktoré ponúka s láskou, ale triezvo. Kňaz ThLic. Marián Valábek SDB sa dlhodobo venuje sprevádzaniu snúbencov a riešeniu kríz a problémov manželov. Je riaditeľom Centra pre rodinu v Bratislave, spoluzakladateľom Manželských stretnutí a prednášal nové formy pastorácie rodiny. Kedy začať s prípravou na manželstvo? Na čo nezabudnúť? Prečo je manželstvo bláznovstvom? Dá sa zvládnuť s jedným človekom do smrti? Existuje šanca pre ľudí na pokraji rozvodu? Aj tieto otázky otvárame v knihe, ktorá nemá byť dogmatickým ani morálnym výkladom, ale rozhovorom o problémoch a ďalších skutočnostiach v manželskom a rodinnom živote.
Na stiahnutie
8,79 €

dostupné aj ako:

Exorcista Elias Vella

Pozná ho celý svet. Možno ste aj vy čítali jeho knihy, alebo sa zúčastnili na seminári o oslobodení od Zlého či vnútornom uzdravení. Preto si nenachajte ujsť publikáciu rozhovorov so série Inšpirujúci, Exorcista Elias Vella: Diabol sa nás bojí. Známy kňaz, člen rehole minoritov, rozpráva osobne a priamo o svojom životnom rozhodnutí a ceste, trápeniach aj radostiach. Zároveň predkladá užitočné rady o modlitbe, manželskom spolužití, o boji s pokušeniami a diablom. Jeho mnohoročné poznatky sú láskavé a skúsenosti vzácne. Pôsobia upokojujúco na ubolené duše a srdcia.
Na stiahnutie
8,79 €

dostupné aj ako:

Lekárka Mária Jasenková

MUDr. Mária Jasenková je riaditeľka a primárka lekárka detského domáceho hospicu Plamienok. V otvorenom rozhovore prezrádza nielen to, kam ju nasmerovala jej životná cesta a ako vyzerali prvé dni či roky jej hospicu, ale dovoľuje blízko a intímne nahliadnuť aj do jej duše a uchopiť do slov náročné témy: smrť, zomieranie, zraniteľnosť či pomoc tým, ktorí si nevedia pomôcť sami. A ku každej téme vždy pridáva: Ak hovoríme o smrti, nezabúdajme predovšetkým hovoriť o živote.
Na stiahnutie
7,39 €

dostupné aj ako:

Kňaz Juraj Sedláček

Kňaz, ktorý rozumie mužskej duši. Duchovný otec citlivo odkrývajúci otcovské zranenia a traumy. Univerzitný kaplán doc. ThDr. Juraj Sedláček, PhD., DiS. sa v knižnom rozhovore ponára do náročných tém dneška, mužstva a otcovstva. Cez svoje knihy, vlastné životné skúsenosti a mnohé stretnutia hovorí o otcovských ranách, bolesti a traumách. Rany síce odkrýva, ale ich nejatrí, naopak, ponúka pomoc, ktorou je Boh, spoločenstvo iných mužov i podpora okolia. Lebo každá rana sa môže stať svätou ranou a každá ničiaca bolesť tou, ktorá uzdravuje a buduje. Knižný rozhovor nie je komplexným a jediným návodom v otázke mužstva a otcovstva, môže však otvoriť oči a uzdraviť srdcia (nielen) mužov.
Na stiahnutie
8,79 €

dostupné aj ako:

Politik Richard Vašečka

Mnohí čitatelia si obľúbili knižné publikácie Inšpirujúci. Úplnou novinkou z tejto série je kniha Politik Richard Vašečka: Mojou ambíciou je slúžiť Bohu. V rozhovore odpovedá na otázky, ktoré mu položil novinár Martin Ližičiar. Richard Vašečka je poslancom Národnej rady SR, autorom knižiek o manželstve, mužoch ale aj výchove detí. Ak sa však o ňom a jeho životnom príbehu chcete dozvedieť viac, odporúčame vám začítať sa do jeho rozprávania o tom, prečo sa nestal kňazom, ako začínali manželia Vašečkovci v neznámom meste Žiline, ale aj o tom, ako prijal pozvanie k učiteľstvu i k politike.
Na stiahnutie
8,79 €

dostupné aj ako: